Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

Συγκριτικό: Ford Focus 1.0 EcoBoost VS Hyundai i30 1.0T VS Toyota Corolla 1.2T

  • Γιάννης Τσιρογιάννης

Τι κοινό έχουν ένας Ευρωπαίος από τζάκι, ένας Ιάπωνας με όνομα πιο διαδεδομένο ακόμη και από το Τόκιο και ένας φέρελπις Κορεάτης; Και τα τρία απαντούν στις οικογενειακές ανάγκες, έτσι όπως τις διαχειρίζονται σήμερα τα -υπό κρίση- πεντάθυρα hatch. Υπάρχει εντέλει ζωή και μετά τα crossover..

(Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Θυμηθείτε λίγο πως οι Κορεάτες χάραξαν κάθετη πορεία προς την κορυφή τα τελευταία χρόνια με μελετημένα βήματα και προσεκτικές κινήσεις. Κατάφεραν να προσδώσουν αξία στο προϊόν, κυρίως διότι αυτό δεν συγκαταλέγεται μόνο στις οικονομικές προτάσεις-ευκαιρία αλλά δικαιούται κάθε ευρώ της τιμής του. Πάρτε για παράδειγμα το i30, το οποίο βάζει φωτιά στις γκρίζες σελίδες του παρελθόντος της εταιρείας επιχειρώντας όχι απλώς βήμα αναβάθμισης, αλλά άλμα σε όλους τους τομείς. Κοιτάζει στα μάτια κραταιούς ανταγωνιστές, όπως είναι το τελευταίο Focus -ναι, αυτό που ανέβασε τον πήχη σε δυσθεώρητα ύψη- αλλά και τη νέα Corolla.

Όταν πρόκειται βέβαια για Corolla, οι γενιές λίγη σημασία έχουν,όπως και τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Οι απροβλημάτιστες οικογενειακές μετακινήσεις με τις εξ ορισμού υψηλές τιμές μεταπώλησης, της χαρίζουν αυτοπεποίθηση προτού καν την κρίνεις με απόλυτα κριτήρια. Το όνομά της είναι τόσο διαδεδομένο παγκοσμίως όσο και εκείνο της Toyota. Πρόκειται για το αυτοκίνητο με τον μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων στη μακρόχρονη ιστορία της ιαπωνικής εταιρείας. Η ευρωπαϊκή στροφή στη νέα γενιά δεν αποτελεί, όπως παλιά, μια διαφημιστική καραμέλα του μάρκετινγκ, αλλά μετουσιώνεται σε πράξη.

Πρώτη απόδειξη η ενδιαφέρουσα εμφάνιση. Ίσως για πρώτη φορά στον μακρόσυρτο βίο της θα γυρίσεις να την ξανακοιτάξεις. Ιδιαίτερα πίσω οι σχεδιαστές ξεπέρασαν εαυτόν, κλειδώνοντας στο συρτάρι έννοιες όπως ο «συντηρητισμός». Στα ιδιαίτερα σχήματα συμπεριλαμβάνεται σίγουρα και το μυώδες του Focus, όσο κι αν κάποιοι έχουν αντιρρήσεις. Το φαρδύ, χαμηλό, μακρύ αμάξωμα με τα «γραμωμένα» νεύρα αφήνει υποσχέσεις για την οδική ικανότητά του. Μοιραία,στην αισθητική αντιπαράθεση της παρέας το i30 δείχνει πιο συμβατικό από τα άλλα δύο, χωρίς αυτό να σημαίνει όμως πως οι γραμμές του στερούνται φρεσκάδας.

Περνώντας στο εσωτερικό των αυτοκινήτων διακρίνεις αμέσως πόσο έχουν μεγαλώσει οι εκπρόσωποι της κατηγορίας C, αλλά και πόσο έξυπνα εκμεταλλεύονται τον διαθέσιμο χώρο. Η ποιότητα υλικών, συναρμολόγησης και φινιρίσματος είναι πολύ καλή και στα τρία αυτοκίνητα, η Corolla όμως παίρνει εύκολα τα σκήπτρα αφού η προσοχή στη λεπτομέρεια, τα ακριβά υφάσματα αλλά και η αφή σε πόρτες και ταμπλό παραπέμπουν σε premium εκτελέσεις. Σε επίπεδο εργονομίας,πρακτικότητας και χώρων οι μονομάχοι μας καταφέρνουν να ικανοποιήσουν, με τη σκυτάλη σε ότι αφορά τους τελευταίους να πηγαίνει στο Ford, κυρίως λόγω του μεγαλύτερου αέρα για τα πόδια που έχουν στη διάθεσή τους οι πίσω επιβάτες (το μεγάλο μεταξόνιο έκανε δουλειά).

Αντιθέτως, στον χώρο αποσκευών το i30 παίρνει το αίμα του πίσω προσφέροντας περισσότερα ωφέλιμα λίτρα. Στο Focus ανήκει χωρίς δεύτερη σκέψη η ιδανική θέση οδήγησης ανάμεσα στα τρία αυτοκίνητα: Κάθεσαι χαμηλά, κοντά στον δρόμο εισπράττοντας τελικά καλύτερη αίσθηση των πεπραγμένων. Ο 1000άρης βενζινοκινητήρας turbo τριών κυλίνδρων με απόδοση 125 PS και ροπή 17,4 kgm μόλις στις 1.400 rpm, προσφέρει στο Focus αξιέπαινες επιδόσεις, έχοντας μάλιστα μεγαλύτερα «ψυχικά» αποθέματα από τους αντίστοιχους κινητήρες των i30 και Corolla. Πρόκειται για βιωματικό στοιχείο που δεν αποτυπώνεται στη γλώσσα των αριθμών.

Το σύνολο του Ford είναι πρόθυμο από χαμηλά χωρίς να διαμαρτύρεται όσο αυξάνονται οι στροφές. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει με το αντίστοιχο του Hyundai, με τη διαφορά πως αυτό νιώθει καλύτερα από τις 2.000 rpm και πάνω, χάνοντας ελαφρώς σε ελαστικότητα συγκριτικά με τον αντίπαλό του. Λειτουργούν, δε, και τα δύο τόσο στρωτά και γεμάτα που φτάνεις να αμφισβητείς αν πρόκειται για 3κύλινδρα σύνολα με περιορισμένη χωρητικότητα. Το μεγαλύτερο σε κυβισμό (και κυλινδρισμό) μοτέρ της Corolla από την άλλη, έχει μια γραμμικότητα που θυμίζει ηλεκτρικό σε λειτουργία, σε σημείο να πιστεύεις πως είτε είναι ατμοσφαιρικό είτε του λείπει το νεύρο.

Το καλό βέβαια είναι πως δεν λιγοψυχά όσο αυξάνεται ο ρυθμός περιστροφής, ενώ η αλήθεια των αριθμών το φέρνει στην κορυφή από πλευράς επιδόσεων, τουλάχιστον στις επιταχύνσεις απόσταση. Στον τομέα της κατανάλωσης έχουμε παρόμοια γεύση για όλους. Η σωστή κλιμάκωση των κιβωτίων (το πιο καθαρό κούμπωμα ανήκει στο Focus) αποτελεί αρωγό. Κάπως έτσι το φλερτ με τα συν-πλην 7 lt/100 km αποτελεί τον κανόνα. Σίγουρα με βαρύ πόδι βλέπεις υψηλότερες τιμές κατανάλωσης, εντούτοις με λίγη προσοχή στη δοσολογία θα καταφέρεις να επιτύχεις χαμηλά νούμερα.

Γίνεται σαφές από τα πρώτα χιλιόμετρα πως η Corolla βελτιώθηκε σημαντικά: απαλλάχθηκε από κραδασμούς και νευρικότητα στο πάτημα, υιοθετώντας μάλιστα ένα σαφές μπροστινό σύστημα το οποίο δεν στερείται πρόσφυσης. Εξαιρετική δουλειά επιτεύχθηκε επίσης στη μείωση του θορύβου που περνά στην καμπίνα λόγω της νέας πλατφόρμας. Η ρύθμιση της ανάρτησης εξυπηρετεί ιδιαίτερα την άνεση, χωρίς όμως να αγνοεί ένα ελαφρώς πιο δυναμικό οδηγικό προφίλ. Παράλληλα, προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες τόσο καλά επίπεδα ποιότητας κύλισης που θαρρείς πως επιβιβάστηκες σε μεγαλύτερο και ακριβότερο αυτοκίνητο.

Όταν έρθουν τα δύσκολα στρίβει με αυτοπεποίθηση και αποδεικνύεται καθ’ όλα προβλέψιμη στις αντιδράσεις της, χωρίς πάντως να δρέπει δάφνες σε επίπεδο επικοινωνίας ή ερεθισμάτων. Απέναντι στο καλύτερα στημένο μικρομεσαίο αυτή τη στιγμή, το Focus, οφείλει να υποκλιθεί, όσο κι αν η ίδια ξεπέρασε εαυτόν. Το οδηγοκεντρικό βίωμα στο Focus(κυρίως στην ST-Line έκδοση της δοκιμής) δεν έχει ταίρι. Σε παροτρύνει να αυξήσεις ρυθμό σε κάθε είδους καμπή, παρέχοντας εμπιστοσύνη αλλά και την αίσθηση ότι μπορείς να περάσεις ακόμη πιο γρήγορα από την προηγούμενη φορά.

Βασικά εφόδια των δυναμικών χαρακτηριστικών του αποτελούν η άψογη κατευθυντικότητα, το κράτημα σεμιναριακού επιπέδου και κυρίως ο πλουραλισμός σε επίπεδο πληροφόρησης, τόσο από το σύστημα διεύθυνσης όσο και το εμπρός τμήμα συνολικά. Ούτε η παρουσία ημιάκαμπτου άξονα στη διάταξη της πίσω ανάρτησης είναι σε θέση να του δημιουργήσει θέματα (Corolla και i30 υιοθετούν πολλαπλούς συνδέσμους). Το Focus μπορεί εν μέρει να ικανοποιήσει το κρυφό απωθημένο του οικογενειάρχη που ονειρεύεται κάποτε να αποκτήσει κάτι «ειδικό» σε επίπεδο δυνατοτήτων στον δρόμο, κι ας καμουφλάρεται ως το οικογενειακό της διπλανής πόρτας.

Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, διαπιστώνεις πως παρά τις σφιχτές ρυθμίσεις στοset up, δεν υπολείπεται ιδιαίτερα σε κύλιση ή άνεση από τους δύο… φιλήσυχους ανταγωνιστές του με τις πιο στρογγυλεμένες αντιδράσεις στην οδική συμπεριφορά. Ακόμη και τα φρένα του Ford αποδείχτηκαν ισχυρότερα από τα αντίστοιχα των ανταγωνιστών του,με καλύτερη απόκριση και αντοχή στην επιβαρυμένη χρήση. Το i30 από την άλλη, μοιάζει να ισορροπεί ανάμεσα στα άλλα δύο. Το μικρομεσαίο Hyundai, χωρίς να προκαλεί ρίγη συγκίνησης στον δρόμο, κινείται με ασφάλεια, κάτι που πιστοποιούν οι προοδευτικές αντιδράσεις του που δίνουν τον απαραίτητο χρόνο στον μέσο οδηγό να διορθώσει τυχόν λάθη.

Κατά τα άλλα,η άνεση δεν θα μπορούσε να μη βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, με την καλή ποιότητα κύλισης να απομονώνει σωστά τους επιβάτες του από τους «ξεχαρβαλωμένους» ελληνικούς δρόμους. Δεν ακουμπά ευαίσθητες οδηγικές χορδές. Διεκπεραιώνει τη διαδικασία στην οποία καλείται να ανταποκριθεί σωστά (τα ηλεκτρονικά άλλωστε καραδοκούν), αλλά μάλλον διαδικαστικά. Σύστημα διεύθυνσης και φρένα συντελούν σε αυτή την εικόνα, χωρίς δηλαδή να επιδέχονται κάποιας κριτικής δεν είναι ταυτόχρονα άξια μνείας. Κάτι που ισχύει και στην περίπτωση της Corolla. Η ομαλή, χυτή οδήγηση αποτελεί μέρος του DNA της, σε κάνει να αγαπήσεις την ησυχία στην καμπίνα, τα μαλακά ποδωστήρια, την ευκολία στον χειρισμό, την ηρεμία που διαπερνά το κορμί σου. Αλλά μέχρι εκεί. Δεν δένεσαι μαζί της, την εκτιμάς γι’ αυτό που είναι και πηγαίνεις παρακάτω.

Η ηχηρή είδηση πλέον έχει να κάνει με το γεγονός ότι η προέλευση του καθενός δεν σηματοδοτεί εξορισμού τις αποστάσεις που συναντούσαμε στο παρελθόν. Από εκεί και πέρα δεν μπορείς να μη δώσεις την πρώτη θέση στο Focus, πρωτίστως για την ψαγμένη μηχανολογική του κατάρτιση. Είναι αυτό που αποκαλούμε το «τερπνόν μετά του ωφελίμου». Δίπλα στο ζωντανό οδικό προφίλ υπάρχουν τα απτά οικογενειακά επιχειρήματα των μεγάλων συγκριτικά χώρων, της αποτελεσματικής άνεσης στον δρόμο όπως επίσης και εκείνου του τεχνολογικού υπόβαθρου που υπαγορεύει η ψηφιακή εποχή μας. Με το Focus τα έχεις όλα, είτε είσαι νέος είτε μεγαλύτερος ηλικιακά, είτε σου αρέσει είτε όχι η οδήγηση.

Η ιεραρχία στην κατηγορία C μοιάζει πια να διέπεται από νόμους και τους κανόνες που αυτό υπαγορεύει. Πίσω του τερματίζει δικαιωματικά η καλύτερη Corolla όλων των εποχών, χωρίς κλισέ ή χρύσωμα χαπιού. Το blue chip στο αυτοκινητικό χρηματιστήριο δεν επαναπαύθηκε στο όνομα δια πιστευτήριο εμπορικής καριέρας. Προσφέρει την καλύτερη ποιότητα συναρμολόγησης και υλικών στο εσωτερικό όπως και μια αξιομνημόνευτη κύλιση στον δρόμο, η οποία σε οδηγεί σε νέα αγχολυτικά μονοπάτια, πρωτόγνωρα για την κατηγορία. Η Corolla ποντάρει επίσης στην ελαχιστοποίηση του χρόνου εξοικείωσης μέσω της υψηλής ευχρηστίας και εργονομίας, σαν να ήταν δηλαδή δική σου από καιρό. Ανάμεσα στο διαφαινόμενο δίπολο Focus – Corolla, το i30 δεν χάνει την ευκαιρία να αναδείξει την ομοιογένεια σε κάθε τομέα, το κυριότερο όμως, να χτίσει-κεντρίσει το ενδιαφέρον πάνω στην ιδανική αναλογία μεταξύ αξίας – τιμής. Παλιά μου τέχνη κόσκινο θα μου πείτε…

Το χρώμα του χρήματος
Το Focus ξεκινά από τα 18.982 ευρώ με πολύ καλό στάνταρ εξοπλισμό, ο οποίος περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρα USB και Bluetooth κ.ά.

Σημειώστε πως οι τιμές για την έκδοση ST-Line (σπορ ανάρτηση χαμηλότερη κατά 10 mm, σπορ διάκοσμος,αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα εκκίνησης με κουμπί, ενεργό cruise controlκαι αναβαθμισμένο infotaiment 8” με πλοήγηση) ξεκινούν από τα 20.360 ευρώ. Το i30 ξεκινάει από 16.390 ευρώ με έκπτωση (17.190 ευρώ), με καλό επίπεδο εξοπλισμού, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, συναγερμό, αυτόματα φώτα, αυτόματους προβολείς, cruise control, ηχοσύστημα με θύρες USB και AUX, bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, κ.ά.

Η επόμενη έκδοση στα 17.770 ευρώ είναι κυριολεκτικά πλήρης. Οι τιμές για την Corolla 1.2T ξεκινούν από τα 17.600 ευρώ στην έκδοση Liveη οποία υιοθετεί όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό, το πακέτο των αερόσακων αλλά και τα συστήματα ασφάλειας. Πιο πάνω συναντάμε την Eco (19.170 ευρώ) με επιπλέον στοιχεία όπως το σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8” και την κάμερα οπισθοπορείας. Ψηλότερα υπάρχει η Active Plus (20.570 ευρώ) με ζάντες αλουμινίου 16”, προβολείς ομίχλης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, πίνακα πληροφοριών TFT 7” και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες. Ένα βήμα πριν την κορυφή τοποθετείται η Style (21.670 ευρώ), με προβολείς Bi-LED, 17άρες ζάντες αλουμινίου και σκούρα πίσω κρύσταλλα. Τέλος, κερασάκι στην τούρτα αποτελεί η κορυφαία Black Edition (22.435 ευρώ), η οποία εκτός των άλλων διαθέτει διχρωμία.

TECH:

Ford Focus 1.0 Ecoboost

Κινητήρας: 999 cc, i3 Turbo, 125 ps @ 6.000 rpm 120 ps, 17.4 kgm @ 1.400- 4.500 rpm,
0-100: 10.0”,
Κατανάλωση: 7.1 lt,
Τελική Ταχύτητα: 200 km/h,
Co2: 108 g/km
Kιβώτιο: χειροκίνητο 6 σχέσεων,
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς,
Ανάρτηση: Γόνατα MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ ), HΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ),
Υλικό: Χάλυβας,
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.378/1.848/1.471 mm,
Μεταξόνιο: 2.700 mm,
Xώρος αποσκευών: 375 lt,
Βάρος: 1.322 kg

Hyundai i30 1.0 120 hp

Κινητήρας: 998 cc, i3 Turbo, 120 ps @ 6.000 rpm, 116 ps @ 5.600 rpm, 17,4 kgm @ 1.400- 4.500 rpm,
0-100: 11.1”,
Κατανάλωση: 7.1 lt,
Τελική Ταχύτητα: 190 km/h,
Co2: 119,
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων,
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς,
Ανάρτηση: γόνατα MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ),
Υλικό: Χάλυβας,
Διαστάσεις: (Μ/Π/Y): 4.340/1.795/1.455 mm,
Μεταξόνιο: 2.650 mm,
Χώρος αποσκευών: 395 lt,
Βάρος: 1.269 kg

Toyota Corolla 1.2T

Κινητήρας: 1.197 cc, i4 Turbo, 116 ps @ 5.600 rpm 17,4 kgm @ 1.400- 4.500 rpm ,
0-100: 9.3”,
Κατανάλωση: 7.5 lt,
Τελική Ταχύτητα: 200,
Κιβώτιο: χειροκίνητο 6 σχέσεων,
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς,
Ανάρτηση: γόνατα MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ),
Υλικό: Χάλυβας,
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.370/1.790/1.4 35 mm,
Μεταξόνιο: 2.640 mm,
Χώρος αποσκευών: 361 lt,
Βάρος: 1.320 kg

Πηγή: CAR

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr