ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτικό: Toyota Yaris 1.5 VS Peugeot 208 1.2

Ελλάδα 3:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Συγκριτικό: Toyota Yaris 1.5 VS Peugeot 208 1.2

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτικό: Toyota Yaris 1.5 VS Peugeot 208 1.2

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συνάντηση κορυφής; «Μάχη» κορυφής; Η ώρα των πρωταθλητών; Μπορεί να σκέφτεστε πως οι τίτλοι είναι κλισέ, αλλά εκφράζουν την αλήθεια για την συγκριτική δοκιμή των δύο μικρών μοντέλων με τις καλύτερες πωλήσεις.

Advertisement
Advertisement

Peugeot 208 1,2 με 100 ίππους και Toyota Yaris 1,5 με 124 ίππους, ποιο κερδίζει και σε ποια σημεία.

Μετά την πρεμιέρα του Yaris ήρθε η ώρα για τις συγκρίσεις με τον ανταγωνισμό και μάλιστα με το αμέσως επόμενο καλύτερο (σε πωλήσεις) μοντέλο: Το Peugeot 208. Ιαπωνική και Ευρωπαϊκή προσέγγιση στην μικρή κατηγορία, με τους δύο καλύτερους εκπροσώπους τους. Δύο πεντάθυρα, sportive μοντέλα, που στοχεύουν στο νεανικό κοινό και καλούνται να καλύψουν τις ανάγκες μίας μικρής οικογένειας. Θα περάσουν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους στους δρόμους της πόλης, αλλά θα κάνουν και κάποιες εκδρομές με τέσσερα άτομα και τις αποσκευές τους.

Advertisement
Advertisement

Έχουν εσωτερικό ψηφιακά έτοιμο να συνδεθεί με τα smartphones των επιβατών τους και όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ασφαλείας. Οι διαφορετικοί σε φιλοσοφία κινητήρες έχουν τον ίδιο στόχο: Υψηλή απόδοση, με χαμηλή κατανάλωση και ρύπους. Το Γαλλικό hatchback έχει 1.200άρι τρικύλινδρο κινητήρα Turbo 100 ίππων, ενώ στο Ιαπωνικό μικρό δίνει… ζωή (και 125 ίππους) ένας 1500άρης (τρικύλινδρος και εδώ) ατμοσφαιρικός.

Γαλλική ή ιαπωνική ομορφιά;

Δύο διαφορετικές ερμηνείες για το τι αποκαλούμε όμορφο. Καταλαβαίνουμε πως η ομορφιά είναι κάτι το υποκειμενικό, αλλά τα δύο αυτοκίνητα έχουν χαρακτήρα και είναι άμεσα αναγνωρίσιμα. Όσοι βρουν όμορφο το Toyota θα σας πουν πως το Peugeot είναι απλά καλό ίσως και χαμηλού προφίλ. Από την άλλη πλευρά, όσοι πουν πως τους αρέσει το 208 θα βρουν έντονο και ίσως προκλητικό το Yaris.

Advertisement

Γαλλική μύτη… ή χαρακτήρες manga;  

Με στοιχεία από το 3008, προσαρμοσμένα στο hatchback αμάξωμα, η σχεδίαση του 208 είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα ατού του. Καλύτερο σημείο στο αμάξωμά του (για εμάς) είναι το πίσω μέρος, με την πλατιά μαύρη λωρίδα ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα να συνδέει το παρελθόν με το παρόν της μάρκας (θυμίζει έντονα το Peugeot 205). Συνδυάστε αυτό το σχεδιαστικό τρικ με την μαύρη αεροτομή και τον επίσης μαύρο (πλαστικό) διαχύτη, και θα  καταλαβαίνεται γιατί… εστιάσαμε εκεί.

Advertisement

Εμπρός στο 208 ξεχωρίζουν οι χαρακτηριστικές κάθετες LED λεπίδες (ή δόντια λιονταριού αν θέλετε) κάτω από τα φώτα του. Όμορφη είναι και η μάσκα με το χρωμιωμένο ψηφιδωτό και το μεγάλο «λιοντάρι», ενώ η αναγραφή του ονόματος του μοντέλου πάνω ακριβώς στη «μύτη» του καπό, είναι ένα ακόμη κομμάτι από το παρελθόν (θυμηθείτε 204, 304, 404, 504 και 604). Από πλευράς διαστάσεων με μήκος αμαξώματος 4,055 μέτρων το νέο Peugeot 208 έχει μεγαλώσει αισθητά συγκριτικά με το προηγούμενο (+82 mm), όντας παράλληλα πιο κοντό σε ύψος (-30 mm) και πιο στενό σε πλάτος (-84 mm). Το μεταξόνιο παραμένει στα καλά 2.540 mm (+2 mm).

Το Yaris θα μπορούσε να είναι το αυτοκίνητο του Dragon Boy. Έντονες καμπύλες, «φουσκωμένα» φτερά και εμφάνιση, που δημιουργήθηκε από το πενάκι σχεδιαστή ο οποίος μεγάλωσε διαβάζοντας τις περιπέτειες του Daisuke Kambe (The Millionaire Detective) ή του Initial D. Οι αναλογίες του θυμίζουν αυτές της Akeno Himejima (φανταστικός Manga χαρακτήρας) με καμπύλες που ξεχωρίζουν. Φαρδύτερο, χαμηλότερο και πιο συμπαγές, δίνει (όπως οι χαρακτήρες στα Manga) μία αίσθηση της «πιεσμένης δύναμης». Τα εμπρός και πίσω φτερά έχουν κάτι από GR Yaris. Τόσο μπροστά όσο και πίσω το compact μοντέλο της Toyota είναι ξεχωριστό.

Advertisement

Η εμπρός σχεδίαση επικεντρώνεται στη μεγάλη μάσκα και τα νέα φωτιστικά σώματα, που υιοθετούν τεχνολογία LED. Πίσω είναι η σύνθεση των φωτιστικών σωμάτων, που συνεχίζει το σχεδιαστικό μοτίβο. Οι ζάντες είναι διαθέσιμες σε διάμετρο 15, 16 και 17” (ανάλογα με το μοτέρ και την έκδοση του μοντέλου). Το ευχάριστο είναι πως ακόμη και οδηγώντας, βλέπετε τις καμπύλες και τα «φουσκωμένα» φτερά από τους καθρέπτες, κάτι που είναι ωραίο ως συναίσθημα. Οι προδιαγραφές λένε πως το νέο Yaris είναι ελαφρώς μικρότερο από το τρέχον μοντέλο. Ωστόσο, αν και το συνολικό μήκος έχει μειωθεί (3.940 mm έναντι των 3.950), το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 50 mm, δημιουργώντας πρόσθετο χώρο στη καμπίνα των επιβατών. Η πλατφόρμα GA-B επιτρέπει μία συνολική μείωση ύψους κατά 40 mm, ενώ είναι αυξημένο το πλάτος του αυτοκινήτου κατά 50 mm.

Εμφάνιση: 208 εναντίον Yaris σημειώσατε «Χ».

Η εμφάνιση είναι κάτι υποκειμενικό για τον λόγο αυτό τα 208 και Yaris είναι ισόπαλα. Έχουν χαρακτήρα, έχουν εταιρική ταυτότητα και το δικό τους ξεχωριστό κοινό. Το πλεονέκτημα του Γαλλικού μοντέλου είναι η διακριτικότητα και η ωριμότητα στα χαρακτηριστικά. Το Ιαπωνικό μοντέλο υπερέχει γιατί είναι έντονο νεανικό και σχεδόν προκλητικό.

Δύο διαφορετικοί εσωτερικοί κόσμοι

Τα σχεδιαστικά μοτίβα δίνουν την πρώτη εικόνα των διαφορετικών φιλοσοφιών και όπως είναι φυσικό τον ίδιο δρόμο ακολουθεί και το εσωτερικό με πολύ έντονες διαφορές.

Premium στα Γαλλικά…

Για το θάλαμο των επιβατών του νέου Peugeot έχουν γραφτεί πολλά και όλοι συμφωνούν πως οι Γάλλοι πέτυχαν και με το παραπάνω το στόχο τους στο να δημιουργήσουν ένα εσωτερικό πραγματικά μοναδικό στην κατηγορία. Το μυστικό της επιτυχίας ακούει στο όνομα «Peugeot i-cockpit» και αποτελεί την έκφραση της σχεδιαστικής φιλοσοφίας των εσωτερικών της μάρκας. Η φιλοσοφία στοχεύει από τη μια στο να τονίσει την εσωτερική εργονομία, ενώ από την άλλη στο να κάνει τον οδηγό να συνεχίσει την ψηφιοποιημένη καθημερινότητά του. Επίσης αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για να προσελκύσει νεανικό κοινό το 208.

Ο οδηγός βλέπει έναν 3D πίνακα οργάνων 10 ιντσών, ο οποίος είναι εντυπωσιακός στην όψη αλλά και απόλυτα λειτουργικός, αφού παρέχει ευανάγνωστα όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ανεξαρτήτως εξωτερικού φωτισμού. Πάνω στην κεντρική κονσόλα και ακριβώς μέσα στο ύψος των ματιών του οδηγού υπάρχει μια δεύτερη οθόνη αφής μεγέθους 7 ιντσών, που προσφέρει πρόσβαση στο σύστημα πολυμέσων (ψυχαγωγίας και πληροφόρησης) του αυτοκίνητου. Το τιμόνι έχει μικρές διαστάσεις, είναι χαμηλότερα τοποθετημένο και θα σας φέρει στο μυαλό σπορ συνειρμούς. Πολύ όμορφο είναι το πάνελ των αεροπορικού τύπου διακοπτών ακριβώς κάτω από τους αεραγωγούς στο κέντρο της κονσόλας, που φιλοξενούν και τους διακόπτες αφής για το κύριο μενού του συστήματος πολυμέσων ακριβώς από πάνω τους.

Σημαντικό στοιχείο στο εσωτερικό του 208 είναι η ποιοτική του αναβάθμιση, που το φέρνει πολύ κοντά στα premium μοντέλα των διαστάσεων του. Τα πλαστικά στο πάνω τμήμα του ταμπλό είναι μαλακά και αφρώδη, ενώ και η επένδυση τύπου «carbon» στο κεντρικό τμήμα του που περικλείει και μέρος της επένδυσης των θυρών, είναι ιδιαίτερα ευχάριστη στην αφή. Εξαιρετικά προσεγμένο είναι  και το φινίρισμα της καμπίνας, με την συναρμογή ακόμη και των κατώτερων πλαστικών τμημάτων να δείχνει και να είναι πολύ καλή.

Σε ό,τι αφορά στη θέση οδήγησης, το κάθισμα ευνοεί την άνεση, χωρίς να υποβαθμίζει τη στήριξη του σώματος. Οδηγοί με ύψος άνω του μέσου θα πρέπει να ρυθμίσουν το τιμόνι χαμηλά, ώστε να μην τους κρύβει το κάτω μέρος του πίνακα οργάνων.

Από την πλευρά της πρακτικότητας ο θάλαμος των επιβατών του 208 προσφέρει πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Στους χώρους , 2 ενήλικες δεν θα έχουν πρόβλημα στο να χωρέσουν με άνεση στο εμπρός τμήμα της καμπίνας. Στο πίσω μέρος από την άλλη, ο χώρος για τα πόδια δεν είναι από τους πιο άνετους της κατηγορίας, με αποτέλεσμα οι ψηλοί επιβάτες να ακουμπούν τα γόνατά τους στις πλάτες των εμπρόσθιων καθισμάτων. Στο πορτμπαγκάζ, τα 311 λίτρα όγκου είναι ικανοποιητικός.

…ή minimal στα Ιαπωνικά;

Στην Toyota ακολούθησαν την φιλοσοφία «less is more» για την καμπίνα των επιβατών. Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Ιαπωνικής εταιρίας ο πίνακας οργάνων ελέγχου, έχει διάταξη, ώστε ο οδηγός να είναι συγκεντρωμένος στο δρόμο και πάντα ενήμερος χωρίς να αποσπάται η προσοχή του. Πρόκειται για έναν χώρο έξυπνα σχεδιασμένο, ώστε να σας δημιουργεί το αίσθημα, πως βρίσκεστε σε μοντέλο ανώτερης κατηγορίας.

Η ψηφιακή τεχνολογία, υπάρχει αλλά είναι εφαρμοσμένη με τον τρόπο της Toyota, η οποία κρατά το βασικό σχήμα στο ταμπλό με δύο κυκλικά «όργανα». Μέσα τους προβάλλονται οι πληροφορίες, όπως και στην οθόνη TFT πολλαπλών ενδείξεων στο κέντρο μεταξύ τους. Φυσικά υπάρχει και η κεντρική οθόνη των πολυμέσων με γραφικά υψηλής ανάλυσης. Επιπλέον στο εσωτερικό έχουμε μπλε φωτισμό καμπίνας στα πόδια, στα πάνελ θυρών και στην κεντρική κονσόλα.

Αυτό που δεν μας άρεσε στο Yaris είναι ο διάκοσμος. Θα θέλαμε λίγο χρώμα ή γυαλισμένο μέταλλο ή μία επεξεργασία πλαστικών που να θυμίζει άλλο υλικό, ή να έχει μία άλλη υφή. Υπάρχει μία λεπτή λωρίδα από γυαλισμένο μέταλλο, στο ντουλαπάκι αλλά είναι πολύ minimal και… χάνεται. Τα μαλακά πλαστικά είναι στο πάνω μέρος του ταμπλό και μόνο εκεί. Τα υπόλοιπα είναι σκληρά και με την υφή σκληρού πλαστικού. Αυτό που μας ενθουσίασε είναι τα καθίσματα. Είναι sportive, πολύ όμορφα στην όψη, (θυμίζουν αυτά στην δίλιτρη Corolla) και είναι πολύ άνετα.

Στο νέο Yaris κάθεστε 60 χιλιοστά πιο πίσω σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά και το σημείο του ισχίου βρίσκεται 2 εκατοστά χαμηλότερα. Έτσι έχετε την εντύπωση πως κάθεστε μέσα στο αυτοκίνητο. Τα εμπρός καθίσματα μετακινήθηκαν προς τα μαρσπιέ, ώστε να υπάρχει περισσότερος χώρος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού (+20 χιλιοστά).

Επιπλέον το τιμόνι έχει μικρότερη διάμετρο και είναι πιο sport (στην όψη), Αν στις εμπρός θέσεις ο χώρος θυμίζει Corolla, πίσω είναι το ύψος της οροφής, που θέλουμε λίγο μεγαλύτερο. Δεν αισθάνεστε κλειστοφοβικά, αλλά λίγα χιλιοστά επιπλέον θα έκαναν τη διαμονή στο πίσω κάθισμα πολύ καλύτερη. Όσο για το χώρο αποσκευών, τα 286 λίτρα θα ικανοποιήσουν τους αγοραστές της κατηγορίας.

Εσωτερικό: 208 εναντίον Yaris σημειώσατε «ένα».

Το Γαλλικό μοντέλο εδώ υπερέχει. Το εσωτερικό του δίνει την αίσθηση του μεγαλύτερου μοντέλου αλλά έχει και καλύτερα υλικά. Το «Peugeot i-cockpit» είναι αυτό που δίνει έξτρα πόντους στο 208 γιατί δεν είναι μόνο όμορφο αλλά και λειτουργικό. Από την άλλη πλευρά, στην καμπίνα του Yaris μπορείς να εντοπίσεις κάποια ψεγάδια που σχετίζονται με τη συναρμογή, όπως για παράδειγμα το τμήμα στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας.

Turbo ή Ατμόσφαιρα; Ιδού η απορία

Το Peugeot 208 ακολουθεί την σχολή του downsizing κυβικών εκατοστών (1.200 κ.εκ.) στον τρικύλινδρο κινητήρα τα οποία αντικαθιστά με το turbo για να αποδώσει 100 ίππους. Αντίθετα στο Toyota Yaris το μοτέρ των τριών κυλίνδρων είναι ατμοσφαιρικό έχει 1500 κ.εκ. και η δύναμη είναι στα 125 άλογα.  Όσο για την οδική συμπεριφορά και τα δύο βασίζονται σε νέες πλατφόρμες που δίνουν μία πολύ καλή οδική συμπεριφορά αλλά και άνεση.

 1.200άρης turbo PureTech

Ο 1.200άρης turbo κινητήρας, είναι η μεσαία τη τάξη στη γκάμα του 208, κάτω από την δυνατή έκδοση των 130 ίππων. Είναι φυσικά 3κύλινδρος, συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Είναι ένα από τα πιο αποδοτικά μοτέρ, αφού ο κινητήρας ανεβάζει στροφές από χαμηλά. Αυτό στην πράξη σημαίνει, πως δείχνει και είναι «ζωντανός». Το κιβώτιο ταχυτήτων με το οποίο συνδυάζεται έχει τη σωστή κλιμάκωση που τον βοηθά. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η χρήση του «Eco» στο set-up του μοτέρ βοηθά το 208 των 100 ίππων να επιτύχει αρκετά χαμηλά νούμερα. Εμείς πάντως, με χρήση σε πόλη και εθνική μετρήσαμε μια κατανάλωση 7,5 lt/100 km, η οποία βρίσκεται μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας.

Το 208 2ης γενιάς βασίζεται πάνω στη νέα CMP πλατφόρμα της Peugeot, η οποία συμβάλει στη μείωση του βάρους, τη βελτίωση της αεροδυναμικής, αλλά ακόμη και στη βελτίωση της ηχομόνωσης/θορύβου/κραδασμών στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει μία ρύθμιση που δεν είναι «σφιχτή» αλλά όχι ενοχλητική.

Στην πόλη πράξη, το Γαλλικό μοντέλο, είναι ευκολοδήγητο, εύχρηστο και με πολύ καλή άνεση από την ανάρτηση. Μόνο σε πολύ έντονες ανωμαλίες ο πίσω ημιάκαμπτος έχει μια κάπως «ξερή» αντίδραση, όμως αυτό συμβαίνει λόγω και των τροχών 16 ιντσών που έφερε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Ιδιαίτερα εύσημα δίνουμε στην Peugeot για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου, αλλά και για την ηχομόνωση που φροντίζει να κρατά εκτός της καμπίνας τους εξωτερικούς παρασιτικούς θορύβους.

Σε διαδρομές εκτός πόλης και ειδικά στις στροφές, το 208 δείχνει αυτόν τον «fun-to-drive» sportive χαρακτήρα. Στρίβει αποτελεσματικά, έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το τιμόνι έχει την ακρίβεια που απαιτείται, με την αίσθηση που εμπνέει ασφάλεια.

Κυβικά εκατοστά ή Turbo;

Η ερώτηση για το αν το turbo αντικαθιστά τον κυβισμό, μάλλον δεν θα απαντηθεί ποτέ. Η Toyota αυτή τη φορά μειώνει τους κυλίνδρους και κρατά την χωρητικότητα καυσίμου στα 1.500 κ.εκ. Το αποτέλεσμα είναι 125 ίπποι με ομαλή απόδοση της ροπής από τις χαμηλές στροφές. Την καλή εικόνα και την ευστροφία του μοτέρ συμπληρώνει το κιβώτιο (εξάρι) ταχυτήτων. Ο κινητήρας δεν έχει κραδασμούς και μάλλον ο κυβισμός βοηθά σε αυτό. Μάλιστα όταν ανεβάζετε στροφές το… κροτάλισμα αποκτά μία sportive ακουστική. Αν δουλεύετε τον κινητήρα ψηλά (για παιχνίδι και επιδόσεις) η κατανάλωση θα ανέβει. Στη δοκιμή μας πάντως ακόμη και μετά από πίεση δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα σε διαδρομή για… διασκέδαση με κλειστές στροφές και με συχνές αλλαγές ταχυτήτων.

Αφού μιλήσαμε για διασκέδαση να αναφέρουμε πως ο sportive χαρακτήρας της 4ης γενιάς Yaris προέκυψε από την νέα πλατφόρμα GA-B. Με παραμέτρους το χαμηλό (συγκεντρωμένο στο κέντρο) βάρος (1.085 κιλών) και το πιο στιβαρό αμάξωμα το νέο Yaris γίνεται (και) ένα παιχνίδι για αυτόν που θέλει να ευχαριστηθεί την οδήγηση. Ο ημιάκαμπτος άξονας (πίσω), είναι σκληρότερος κατά 80%, ενώ η ακαμψία της πίσω αντιστρεπτικής δοκού έχει αυξηθεί πάνω από 80% σε σχέση με αυτά του προηγούμενου Yaris. Αυτό επέτρεψε την τοποθέτηση πιο μαλακών ελατηρίων και σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη ισορροπία του πλαισίου μπροστά/πίσω, αναβάθμισε την άνεση. Το set up κρατά μία δύσκολη (λόγω των τροχών 17 ιντσών) ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την οδική συμπεριφορά. Δεν «χτυπάει» στις εγκάρσιες ανωμαλίες και εμπνέει εμπιστοσύνη στα κλειστά κομμάτια.

Από το σύνολο υστερεί το τιμόνι αλλά μόνο στην γρήγορη οδήγηση και στα πολύ ανοιχτά κομμάτια με υψηλή ταχύτητα. Είναι ελαφρύ. Βέβαια ας μην ξεχνάμε πως αυτό είναι χρήσιμο και λειτουργικό στην κίνηση στην πόλη, όπως και ο μικρός κύκλος στροφής του Yaris (έχει μειωθεί στα 9,8 μέτρα), αλλά και στο ταξίδι. Εκεί είναι ξεκούραστο και δεν μεταφέρει κραδασμούς και πίεση στα χέρια. Στον αυτοκινητόδρομο θα αντιληφθείτε τον  ήχο κύλισης που περνά στην καμπίνα αλλά και ήχο από τον κινητήρα σε ταχύτητες πάνω από τα 130 χλμ.

Στο δρόμο: Βραχεία κεφαλή του 208

Παλαιότερα θα έπρεπε να διαλέξουμε ανάμεσα στην άνεση και την οδική συμπεριφορά. Τώρα όμως τα δύο πιο εμπορικά μικρά, μας επιτρέπουν να μετακινούμαστε καθημερινά και να απολαύσουμε την οδήγηση, όσοι θέλουμε, σε μία όμορφη διαδρομή. Το Peugeot 208 κέρδισε με το Toyota Yaris πολύ κοντά του. Βλέπετε το Γαλλικό μοντέλο είναι πιο ήσυχο στο ταξίδι και παρά την χαμηλότερη ιπποδύναμη διατηρεί την ζωντάνια του σε δρόμο με στροφές. Το κιβώτιο ταχυτήτων του είναι καλύτερα συνδυασμένο με τον κινητήρα, ενώ και το τιμόνι του δίνει περισσότερες πληροφορίες και είναι πιο άμεσο.

Τελικά ο δεύτερος είναι πρώτος;

Στην ερώτηση αν το δεύτερο σε πωλήσεις μικρό μοντέλο είναι καλύτερο από το πρώτο, η απάντηση είναι: «Ναι». Το Peugeot 208 είναι καλύτερο από το Toyota Yaris. Με το 208 η Peugeot ανέβασε τον πήχη στην κατηγορία. Οι ανταγωνιστές του πρέπει να είναι καλοί σε άνεση, ασφάλεια, ευχρηστία, αλλά και να έχουν μια ελκυστική σχεδίαση, χωρίς να ξεχνάμε το πολύ καλό σε ποιότητα, τεχνολογία και εικόνα, εσωτερικό. Ειδικά στο εσωτερικό το 208 δίνει μαθήματα.

Ασφαλές, με ιδιαίτερη εμφάνιση, λειτουργικό, το Yaris αποκτά ένα ακόμη πλεονέκτημα (στην τέταρτη γενιά του): Αυτό της διασκεδαστικής οδήγησης. Επιπλέον αυτών, το νέο Yaris διαθέτει πολύ καλό εξοπλισμό σε τιμή πιο συμφέρουσα από αυτή του προηγούμενου μοντέλου. Εκεί που θέλει λίγη δουλειά είναι το εσωτερικό και μάλιστα στα υλικά του.

Όσο για τις τιμές το Yaris ξεκινά από τα 16.580 ευρώ (έκδοση Active με μηχανικό κιβώτιο), ενώ το 208 από τα 20.500€ (έκδοση Active με μηχανικό κιβώτιο). Παρά ταύτα, το 208 είναι ανώτερο σχεδόν σε κάθε τομέα και είναι από τα αυτοκίνητα που χαίρεσαι να το οδηγείς σε σχέση με το πιο αδιάφορο Yaris δικαιολογώντας εν μέρει την διαφορά τιμής. Τα δύο μοντέλα έχουν πολύ καλό εξοπλισμό στις βασικές τους εκδόσεις.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PS
Κινητήρας: 1.199 cc
Ισχύς: 100 PS/5.500 rpm
Ροπή: 20.9 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.9 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.2 l/100 km
Εκπομπές CO2: 97 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 87,3 €
Βάρος: 1.165 kg (με οδηγό)
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.055/1.745/1.430 mm
Μεταξόνιο: 2.540 mm
Χώρος αποσκευών: 311 lt
Τιμή: από 20.500 €

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Toyota Yaris 1.5
Κινητήρας: 1.490 cc
Ισχύς: 125 PS/6.600 rpm
Ροπή: 153 Nm/4.800-5.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.0 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 5.0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 115 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.940 x 1.745 x 1.500 mm
Μεταξόνιο: 2.560 mm
Βάρος: 1.085 kg
Χώρος αποσκευών: 286 lt
Τιμή: Από 16.580 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Peugeot 208: Η πλήρης γκάμα του με βενζίνη, ντίζελ και ηλεκτρικό
Νέο Toyota Yaris: Φρούριο ασφαλείας στον EuroNCAP
Ποιό είναι το κόστος του Toyota Yaris των 261 ίππων στην Ελλάδα;