Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: BMW X1 sDrive16d VS Peugeot 3008 1.5 BlueHDi

  • newsautoteam

Η BMW X1 και το Peugeot 3008 είναι τα εισιτήρια για να μπείτε στο club των premium Sport Utility Vehicles. Ποιο από τα δύο είναι καλύτερο, που κερδίζει και πού χάνει;

 

Ένα premium SUV. Όχημα με σχήμα, που τραβά την προσοχή (σχεδόν προκαλεί). Έχει χώρους, υψηλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, ηλεκτρονικές εφαρμογές ασφάλειας, κινητήρα με ικανοποιητικές επιδόσεις, χαμηλούς ρύπους και οικονομία καυσίμου. Ναι μάλλον τα έχουν όλα και γι’ αυτό, οι περισσότεροι από εμάς, θέλουν να αγοράσουν ένα. Ακόμη και οι εταιρίες χρησιμοποιούν την φήμη τους και τα παρουσιάζουν/προσφέρουν ως επιβράβευση (αυτοκίνητα leasing), στα στελέχη τους.

Έτσι τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου έγιναν status symbols, που όλοι θέλουν να έχουν. Τα οχήματα αυτά σύντομα έπρεπε να καλύπτουν όλο και μεγαλύτερο κοινό, όλο και περισσότερες ανάγκες. Για να συμβαδίσουν με την εποχή έχασαν την τετρακίνηση (πολυδάπανη στην εφαρμογή της και στην καθημερινή λειτουργία του αυτοκινήτου) και οι κινητήρες τους έχασαν πολλά από τα κυβικά τους (οικονομία καυσίμου και ρύποι). Το αποτέλεσμα είναι η νέα γενιά των SUV που βρίσκονται στην κορυφή των πωλήσεων και εδώ στοχεύουν τα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής μας.

Ξεκίνημα από το… parking

Η δοκιμή μας ξεκίνησε από το χώρο στάθμευσης του site, όπου τα δύο SUV ήταν παρκαρισμένα δίπλα δίπλα. Με εμφάνιση, η οποία την κάνει να δείχνει έτοιμη για δράση, η BMW X1 έχει μία sportive σχεδίαση. Το σχήμα της χαρακτηρίζεται από τους κοντούς προβόλους και το μεγάλο μεταξόνιο, χαρακτηριστικά γνωρίσματα των μοντέλων «Χ» των SAV (Sports Activity Vehicle τα SUV για την BMW). Αν και μετά από πρόσφατο facelift η X1 δείχνει λίγο χαμηλού προφίλ.  Όλοι κοιτούσαν την BMW για να βρουν το μοντέλο αλλά έμεναν να παρατηρούν το 3008.

Μπροστινό μέρος που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο, με την κυψελοειδή μάσκα χρωμίου και τα full LED φωτιστικά σώματα, να αποτελούν χαρακτηριστικό γνώρισμα της λεπτής και επιθετικής του σιλουέτας. Οι δυναμικές σχεδιαστικές γραμμές του, τονίζονται ακόμα περισσότερο από τα εντυπωσιακά διακοσμητικά φιλέτα χρωμίου αλλά και από την Black Diamondi και τη μαύρη γυαλιστερή πίσω φάσα που περικλείει τα LED πίσω φώτα ημέρας, με τα τρία ξεχωριστά εμφανή παραλληλόγραμμα. Το 3008 κερδίζει την δοκιμή του… parking. Στο σχολείο των παιδιών ή και στο χώρο στάθμευσης μίας εταιρίας, το SUV της Peugeot, δεν περνά απαρατήρητο και συγκεντρώνει την προσοχή.

Εσωτερικές αναζητήσεις

Η καμπίνα των επιβατών, των δύο Οχημάτων Ελεύθερου Χρόνου συνεχίζει το σχεδιαστικό θέμα της εξωτερικής εμφάνισης. Στην X1 τα σχήματα διατηρούν το χαμηλό προφίλ, ενώ σχεδιαστικά και χωροταξικά έχει στοιχεία από μεγαλύτερες X. Τα χρώματα των επενδύσεων κάνουν την διαφορά, ενώ έχει πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και άφθονα μαλακά σε αφή υλικά στο μεγαλύτερο μέρος του εσωτερικού. Αυτό που μας… ξένισε κάπως είναι η απουσία ψηφιακού πίνακα οργάνων ελέγχου, όταν αυτός υπάρχει σε όλα (σχεδόν τα μικρομεσαία μοντέλα). Οι χώροι θα βολέψουν ακόμα και πέντε ενηλίκους, ενώ το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 505 λίτρων είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο και μπορεί να χωριστεί σε δύο επίπεδα.

 

Αντίθετα με την BMW το Peugeot είναι ιδιαίτερο και στην καμπίνα των επιβατών. Εδώ ξεχωριστό κεφάλαιο αποτελεί το i-Cockpit που αναβαθμίζει το εσωτερικό, εμφανισιακά αλλά και λειτουργικά. Σύμφωνα με την Peugeot βοηθά στο να μειωθεί ο χρόνος των αντιδράσεων του οδηγού. Την μίνιμαλ αλλά και μοντέρνα αισθητική του ταμπλό ολοκληρώνει η οθόνη αφής που έχει απλό χειρισμό, ενώ η ευκολία εισόδου και εξόδου και οι μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι φροντίζουν για την καθημερινή λειτουργικότητα. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, η ορατότητα καλή παρά το μικρό πίσω παρμπρίζ και ο διαθέσιμος χώρος στην καμπίνα σίγουρα θα βολέψει τέσσερις ενηλίκους. Παράλληλα, τα 520 (505 έχει η BMW) λίτρα για τις αποσκευές είναι παραπάνω από αρκετά, κάτι που ισχύει και για τον εξοπλισμό, που είναι παραπάνω από ικανοποιητικός.

Κίνηση με διαφορετικούς πρωταγωνιστές

Ο 1.500άρης 3κύλινδρος κινητήρας πετρελαίου, που βρίσκεται κάτω από το καπό της X1 μπορεί να δείχνει λίγος στις προδιαγραφές του, με 116 ίππους για τα 1.575 κιλά της. Όμως, το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με το οποίο συνδυάζεται ο πετρελαιοκινητήρας και η ροπή των 27,4 χλγρμ από τις 1.750 σ.α.λ κάνουν την κατάσταση καλύτερη στην πράξη. Το κιβώτιο ταχυτήτων «κλέβει» την παράσταση. Δουλεύει καλύτερα στην θέση «D» και σας δίνει και την αίσθηση της συμμετοχής όταν επιλέγετε να κάνετε εσείς τις αλλαγές ταχυτήτων. Έχει σωστή κλιμάκωση, εκμεταλλεύεται τη ροπή του κινητήρα και κινεί την Χ1 χωρίς να επηρεάζετε από την χαμηλή του απόδοση. Βέβαια η αποκάλυψη γίνεται στην κατανάλωση καυσίμου η οποία κυμάνθηκε στα 6,8, 6,9 λιτ/100 χλμ. (όταν η BMW δίνει 4,5 λιτ/100 χλμ).

 

Στο 3008 τον πρώτο λόγο έχει το μοτέρ των 1500 κ.εκ. και 130 ίππων ενώ το κιβώτιο έχει έναν δεύτερο ρόλο. Ο 1500σάρης δεν ακούγετε και στις μεσαίες στροφές θα αντιληφθείτε μια ελαφρώς τραχιά χροιά. Από τις 1.500 στροφές ως τις 4.200 rpm, δείχνει την δύναμή του γραμμικά, χωρίς απότομα ξεσπάσματα με την συνεργασία του κιβωτίου οχτώ ταχυτήτων. Έχει ιδανική κλιμάκωση και με τη βασική ρύθμιση οι αλλαγές γίνονται, με προσανατολισμό στην άνεση και την οικονομία. Στην χειροκίνητη λειτουργία με αλλαγές γίνονται από τα paddles στο τιμόνι, το κιβώτιο κρατά περισσότερο τις σχέσεις, αλλά για το kickdown και το ανέβασμα όταν πατάτε τέρμα το γκάζι το κιβώτιο, «αποφασίζει» εκείνο τις αλλαγές και όχι εσείς. Πάντως εκτός από τις επιδόσεις βοηθά και στην χαμηλή κατανάλωση με το 3008 να «καίει» 5,9 με 6 λίτ/100χλμ (4,2 δίνει η Peugeot).

Η επιβεβαίωση στον δρόμο

Οι προδιαγραφές επιβεβαιώνονται στην οδήγηση.  Ο τρικύλινδρος 1500σάρης έχει πολύ καλή/ήσυχη  λειτουργία.  Πέρα από τις επιδόσεις, η προσθιοκίνητη και μικρότερη έκδοση της Χ1 έχει τα sportive γονίδια BMW με το στιβαρό πλαίσιο, το γρήγορο και ακριβές τιμόνι. Όμως αν ζητήσετε κάτι παραπάνω ο κινητήρας  δείχνει την μικρή ιπποδύναμη και το περιορισμένο εύρος λειτουργίας του. Πάνω από τις 3.000 σ.αλ., δεν σας προσφέρει κάτι οπότε δεν υπάρχει λόγος να πιέζετε περισσότερο. Η οδική συμπεριφορά είναι ουδέτερη και ικανοποιεί τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας. Η ανάρτηση φροντίζει για την άνεση, ακόμα και όταν βγείτε έξω από το ασφαλτοστρωμένο οδικό δίκτυο σε βατό χωματόδρομο. Το αίσθημα ασφάλειας ενισχύουν τα πολύ καλά φρένα, που είναι ακούραστα.

Στο 3008 ο κινητήρας δίνει την αίσθηση ενός γρήγορου Hatchback με την δύναμη να είναι έντονη είτε στην εκκίνηση είτε επιταχύνεται εν κινήσει. H ρύθμιση της ανάρτησης έχει την ιδανική σκληρότητα, τόσο ώστε να δίνει πληροφορίες για την κίνηση και τα όρια στον οδηγό όσο και για να διατηρεί την παραδοσιακή Γαλλική άνεση και τον υποδειγματικό τρόπο, που τα εμπρός γόνατα και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω φιλτράρουν τις ανωμαλίες. Το 3008 αλλάζει κατεύθυνση άμεσα, χωρίς μεγάλες κλίσεις, παρά την μεγάλη απόσταση από το έδαφος (21,9 εκ). Στην κίνηση εκτός ασφάλτου έχετε έναν μεγάλο σύμμαχο με το όνομα: Advance Grip Control. Προσέξτε δεν είναι τετρακίνηση αλλά ένα σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης που ανά πάσα στιγμή αντλεί το μέγιστο δυνατό από τους εμπρός τροχούς ανάλογα με το συντελεστή πρόσφυσης του εδάφους. Ρυθμίζεται από έναν περιστροφικό διακόπτη δίπλα από το «joystick» του κιβωτίου.

Ποιο από τα δύο

Με τιμή (από) 40.012 ευρώ η «Χ1» απευθύνεται οικονομικά σε ένα ευκατάστατο κοινό, που βλέπουν την… μεγάλη εικόνα και μία BMW στο γκαράζ τους. H βασική ντίζελ έκδοση της Χ1 θα ικανοποιήσει όσους θέλουν τους χώρους και την άνεση που προσφέρει το μικρότερο SUV της BMW, αρκεί να μην ψάχνουν για επιδόσεις και sportive χαρακτήρα.

Στο Peugeot 3008 1.5 BlueHDi (130 EAT8) η αισθητική, εξωτερικά και εσωτερικά, ο 1.500σάρης diesel (με την δυναμική του να φαίνεται και στην καθημερινότητα αλλά και στο ταξίδι) η χαμηλή κατανάλωση και το 8άρι κιβώτιο, διαμορφώνουν την premium/μοντέρνα αίσθηση που σας δίνει το 3008.

Μην δείτε το συγκριτικό απλά ως: BMW ενάντια στην Peugeot, Δείτε το ως X1 εναντίον 3008. Εδώ το μοντέλο της Peugeot κερδίζει. Έχει όλα τα γνωρίσματα, που του δίνουν την πρωτιά. Εμφάνιση, εσωτερικό κινητήρας και ανάρτηση με μικρές διαφορές κερδίζουν αλλά αυτό που μετράει είναι πως όλοι οι τομείς του έχουν βελτιώσεις και επιπλέον υπάρχει και το Advance Grip Control. Το σύστημα πρόσφυσης που δίνει μία βοήθεια σε δύσκολες συνθήκες θυμίζοντας «τετρακίνηση».

Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW X1 sDrive16d DCT7

Κινητήρας: 1496 cc
Ισχύς: 116 PS/4.000 rpm
Ροπή: 270Nm/1750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Aυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,5 sec
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 4,3 lt
Εκπομπές CO2: 114 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.439 x 1.821 x 1.598 mm
Βάρος: 1555 kg
Χώρος αποσκευών: 505 lt
Τιμή: Από 40.012€

Τεχνικά χαρακτηριστικά Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Κινητήρας: 1499 cc
Ισχύς: 130 PS/3750 rpm
Ροπή: 300Nm/1750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Aυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,5 sec
Τελική ταχύτητα: 191 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 4,1 lt
Εκπομπές CO2: 108 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.447 x 1.841 x 1.624 mm
Βάρος: 1490 kg
Χώρος αποσκευών: 591 lt
Τιμή: Από 34.200€

Δημοφιλή στο Protothema.gr