Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Seat Leon SC FR

Ελλάδα 7:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Seat Leon SC FR

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Seat Leon SC FR

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το νέο Leon SC στην έκδοση FR των 122 PS μας ενθουσίασε με τον σπορ χαρακτήρα του.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Για το νέο Leon τα έχουμε ξαναγράψει: το θεωρούμε την καλύτερη επιλογή στην κατηγορία με κορυφαία τη σχέση αξίας-τιμής. Απαλλαγμένο από τα όποια θέματα αισθητικής μπορεί να υπήρχαν στο παρελθόν και εκμεταλλευόμενο πλήρως την τεχνολογία του γκρουπ VAG, το νέο Leon δομημένο σε ένα άκαμπτο πλαίσιο είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση. Στην 3θυρη έκδοση Sports Coupe έρχεται να μιλήσει αισθητικά σε όσους ενδιαφέρονται για αθλητικό αμάξωμα και ανάλογες επιδόσεις. Το Leon Sports Coupe μοιάζει εξωτερικά με έναν καλογυμνασμένο αθλητή. Αντίθετα με όσους δείχνουν έτσι αλλά δεν έχουν ανάλογη αθλητική ικανότητα (οι λιποδιαλύτες κάνουν θραύση), το Leon SC είναι σπορ μοντέλο.

Ο κινητήρας των 1.4 lt παρέχεται σε δύο εκδόσεις – 122 PS και 140 PS. Εμείς είχαμε στα χέρια μας τη μικρότερη σε ισχύ, η οποία δεν ενέχει κανέναν συμβιβασμό σε απόδοση. Το αντίθετο, τα 20,4 kgm ροπής από το ρελαντί φροντίζουν ώστε σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο να κινείται σβέλτα και οικονομικά. Η κατανάλωση που καταγράψαμε με πόδι βαρύ και διάθεση «Sports Coupe» μόλις στα 7lt/100 km ή, αν προτιμάτε, 12 ευρώ ανά 100 km.

Advertisement
Advertisement

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν η πιο πλούσια έκδοση FR που διαθέτει το πακέτο Seat Drive Profile, μέσω του οποίου μπορείς να ρυθμίσεις την απόκριση του τιμονιού, του γκαζιού, των αναρτήσεων, τον ήχο της μηχανής κ.ά. Μέσα στην πόλη το Leon SC έχει αξιοσημείωτη ευελιξία, άριστη ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης. Περνάει άψογα από λακκούβες, καπάκια υπονόμων και σαμαράκια χωρίς τριγμούς ή περιττά κοπανήματα. Εδώ αρωγός στη ρύθμιση της ανάρτησης (σ.σ.: μπροστά McPherson, πίσω ημιάκαμπτος) για τους μηχανικούς ήταν η ακαμψία του αμαξώματος. Μόνο μελανό σημείο, η διέλευση πάνω από συνεχόμενες ανωμαλίες οδοστρώματος όπου το rebound της ανάρτησης δεν προλαβαίνει να ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα να γίνεται λίγο άβολη η διέλευση.
[nggallery id=3024]
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Leon SC κινείται πολύ γρήγορα και δεν προβληματίζει καθόλου τον οδηγό ακόμη και σε ταχύτητες κοντά στην τελική, την οποία επιβεβαιώνει με άνεση. Είναι σταθερό, ευθύβολο, χωρίς έντονους αεροδυναμικούς θορύβους και εμπνέει εμπιστοσύνη τόσο με την ευστάθεια στο φρενάρισμα όσο και στις αλλαγές πορείας. Σε δρόμο με αλλεπάλληλες στροφές το Leon SC δείχνει τον πραγματικό του χαρακτήρα. Ουδέτερο, θα υποστρέψει μόνο αν κάνεις λάθος και εκεί τα ηλεκτρονικά θα σε βγάλουν από τη δύσκολη θέση. Τιμόνι, φρένα και κιβώτιο είναι συντονισμένα στις επιθυμίες του οδηγού, χωρίς να παρουσιάζουν κάποια υστέρηση ή ψεγάδι. Ακόμη και με το γκάζι στο πάτωμα δεν σου λείπει η δύναμη, ενώ η ροπή αποδίδεται ομαλά χωρίς να σπάει την πρόσφυση των τροχών.

Ο νέος ενθουσιώδης οδηγός θα κινηθεί πολύ γρήγορα με το Leon SC FR και, το κυριότερο, με ασφάλεια χάρη στην ομοιογενή συμπεριφορά του. Το αυτοκίνητο πραγματοποιεί όσα η εμφάνισή του υπόσχεται.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.395 cc
Ισχύς: 122/5.000 PS/rpm
Ροπή: 20.4/1.400 kgm/rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 202 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,1 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 7,1 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 120 gr/km
Βάρος (kg): 1.204
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.236/1.810/1.446 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 108 €
Τιμή: 17.000€ έκδοση FR (με απόσυρση)
Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil