Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Ισπανία: Οδηγούμε το Leon Cupra με τα 280 PS

Ελλάδα 21:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

LIVE από Ισπανία: Οδηγούμε το Leon Cupra με τα 280 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Ισπανία: Οδηγούμε το Leon Cupra με τα 280 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

«Φιλικό στην καθημερινή χρήση και εχθρικό απέναντι στα υπόλοιπα sport hatch». Σε αυτή τη φράση συνοψίζεται η πρώτη εντύπωση που μας άφησε το νέο Leon Cupra στη Βαρκελώνη, όπου βρισκόμαστε για την πανευρωπαϊκή του παρουσίαση. Κυκλοφορεί ως 5θυρο αλλά και για πρώτη φορά με το τρίθυρο αμάξωμα SC.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ: ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ (twitter.com/bitsi74)

Στη Seat κατάφεραν να κάνουν ένα δυναμικό comeback στην κατηγορία, παρουσιάζοντας ένα σχεδόν αψεγάδιαστο καυτό μικρομεσαίο, με ακαταμάχητη τιμή. Με 2λιτρο turbo ισχύος 280 PS και ροπής 35,7 kgm, δυναμική συμπεριφορά, γεμάτο εξοπλισμό και ξεχωριστή εμφάνιση, το Leon Cupra δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από αντίστοιχες προτάσεις. Το Leon Cupra κυκλοφορεί και με ελαφρώς χαμηλότερη ισχύ (στα 265 PS), αλλά από τη στιγμή που δεν θα εισαχθεί στη χώρα μας, στρέφουμε όλη την προσοχή μας στην ισχυρή έκδοση.

Στην Ελλάδα θα έρθει τον Μάρτιο με τιμές που αρχίζουν από τα 28.650 ευρώ για το τρίθυρο με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ με το όφελος της απόσυρσης το κόστος υποχωρεί στα 25.850 ευρώ. Πραγματικά, σε αυτή την τιμή (όσο υψηλή και αν φαντάζει στις μέρες μας), δεν βρίσκεις εύκολα ένα αυτοκίνητο με τα προτερήματα του Leon. Η επιπλέον χρέωση για το 6άρι DSG ανέρχεται σε 2.000 ευρώ. Επιταχύνει στα 100 km/h σε 5,7 sec με το DSG (5,8 με το μηχανικό), τη στιγμή που η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.

Advertisement
Advertisement

Στην άριστης ποιότητας ισπανική άσφαλτο αλλά και στην πίστα Καστεγιολί λίγο έξω από τη Βαρκελώνη, είχαμε την ευκαιρία να εκτιμήσουμε τον τρόπο που καταφέρνει να περάσει τη δύναμη στο δρόμο. Δεν είναι τετρακίνητο – όπως τα Audi S3 και VW Golf R με 300 PS – όμως το ηλεκτρονικό διαφορικό στον μπροστινό άξονα κάνει εξαιρετική δουλειά, βγάζοντας ιδανικά το Leon Cupra από κάθε στροφή.  Στάνταρ είναι επίσης το σύστημα ρύθμισης της ανάρτησης Dynamic Chassis Control. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις θέσεις λειτουργίας (Comfort, Sport και Cupra), με την τελευταία να είναι ιδανική για… ραντεβού στην πίστα.

Σε αντίθεση με το προηγούμενο Leon Cupra R (με το 2λιτρο των 265 PS), το νέο μοντέλο είναι εξαιρετικά φιλικό στην καθημερινή χρήση. Η ανάρτηση δεν είναι υπερβολικά σκληρή, ενώ αν οδηγηθεί σε ήπιους ρυθμούς η μέση κατανάλωση διατηρείται σε λογικά επίπεδα. Μπορεί δηλαδή να καλύψει τις ανάγκες μίας οικογένειας (ιδίως η 5θυρη έκδοση) και ταυτόχρονα να μετατραπεί άμεσα σε ένα αυτοκίνητο επιδόσεων.

Θα επανέλθουμε σύντομα, με περισσότερες λεπτομέρειες από την συνύπαρξή μας με το Leon Cupra. Και τα καλύτερα έρχονται για τη Seat, καθώς μέσα στα επόμενα χρόνια θα υποδεχτούμε το Cupra R, με 300+ PS.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (Leon Cupra SC 6τάχυτο μηχ./6τάχυτο DSG)

Κινητήρας: 1.984 cc
Ισχύς: 280 PS στις 5.700-6.200 rpm
Ροπή: 35,7 kgm στις 1.750-5.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων/DSG 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 250 km/h (ηλεκτρ. περιοριζόμενη)
Επιτάχυνση 0-100: 5,8 sec/5,7 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6,6/6,4 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 154 /149 g/km
Βάρος: 1.375/1.395 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.236/1.810/1.423 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 261,8/253,3 ευρώ
Τιμή: Από 25.850 ευρώ/Από 27.850 (με απόσυρση)

Advertisement