Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: VW T-Cross 1.0 TSI 95 PS

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Το πρώτο μικρό SUV στην ιστορία της VW ήρθε στην Ελλάδα έχοντας ως σαφή στόχο να πρωταγωνιστήσει σε μια από τις πιο ραγδαία αναπτυσσόμενες κατηγορίες αυτοκινήτων του σήμερα.

Η προσθήκη του νέου T-Cross αυξάνει περισσότερο από ποτέ τη γκάμα των SUV της VW, δίνοντας στο αγοραστικό κοινό αυτό που ζητά: Ολοένα και περισσότερες επιλογές αυτοκινήτων του είδους σε διαφορετικές διαστάσεις που μπορούν να καλύψουν κάθε ανάγκη. Έτσι λοιπόν, μετά το μεγάλο Touareg, το μικρομεσαίο Tiguan και το compact T-Roc, το T-Cross παίρνει τη θέση του στην αγορά ως το μικρότερο SUV της VW – όχι όμως και ως το μικρότερο crossover αφού υπάρχει το μίνι VW cross up! – διεκδικώντας περαιτέρω μερίδια και πωλήσεις.

Σε τιμές από 17.400 ευρώ με πλήρη εξοπλισμό

Προτού αναφερθούμε στο αυτοκίνητο, ας δούμε τις τιμές του. Αρχικά, να τονίσουμε ότι υπάρχουν μόνο δύο επίπεδα εξοπλισμού, Life και Style (όχι στον 1.0 TSI 95 PS), με το πρώτο να έχει ένα πλήρες πακέτο, αφού μεταξύ άλλων διαθέτει: ESP, Hill Start Assist, 6 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας LED, συρόμενο πίσω κάθισμα, αφαιρούμενο και ρυθμιζόμενο σε ύψος δάπεδο χώρου αποσκευών, 7 διαφορετικά προηγμένα συστήματα ασφαλείας, σύστημα πολυμέσων με 8 ιντσών οθόνη αφής, κάμερα οπισθοπορείας, ασύρματη φόρτιση κινητού, air condition, αυτόματα φώτα και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Η τιμή της έκδοσης αυτής για το T-Cross με τον 1.000άρη TSI κινητήρα των 95 ίππων της δοκιμής μας είναι 17.400 ευρώ και με βάση και τον παραπάνω εξοπλισμό, κρίνεται πολύ καλή (δείτε αναλυτικά τις τιμές του νέου T-Cross).

Είναι SUV και το δείχνει

Η εξωτερική σχεδίαση του νέου T-Cross χαρίζει στο μοντέλο της VW μια ξεκάθαρα SUV εικόνα έναντι πολλών crossover ανταγωνιστών του, ενώ παράλληλα λόγω του τετραγωνισμένου σχήματος τονίζει και την πρακτικότητά του. Οι διαστάσεις είναι μικρές (π.χ. μήκος μόνο 4,108 μέτρα) όμως αυτό δεν σημαίνει ότι το T-Cross στερείται δυναμισμού, τουναντίον λόγω του τονισμένου εμπρόσθιου τμήματος με τη μάσκα α λα Tiguan, το μικρότερο SUV της VW κάνει αισθητή την παρουσία του στο δρόμο. Στο πίσω μέρος από την άλλη, οι σχεδιαστές έχουν έξυπνα τοποθετήσει μια οριζόντια αντανακλαστική λωρίδα σε μαύρο χρώμα που δίνει το κάτι παραπάνω αισθητικά, ενώ δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι κατά κάποιον τρόπο παραπέμπει στο αντίστοιχο τμήμα κουπέ μοντέλων των κορυφαίων μαρκών του VW Group (Audi και Porsche). Σημειώστε τέλος ότι η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 180 χλστ., ένα νούμερο που τοποθετεί το T-Cross ανάμεσα στα υψηλότερα μικρά SUV της αγοράς.

Πρακτικό εσωτερικό με πολύ καλή εργονομία

Η καμπίνα των επιβατών του VW T-Cross δίνει έμφαση στην παροχή πολύ καλών επιπέδων εργονομίας και πρακτικότητας. Έτσι, το ταμπλό έχει κάθετη σχεδίαση, που διακόπτεται στο κέντρο του από το πλατύ διακοσμητικό φιλέτο που περικλείει και τη στάνταρ 8άρα οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων. Ο πίνακας οργάνων στο μοντέλο της δοκιμής ήταν η προαιρετική ψηφιακή επιλογή Active Info Display, με πλήρεις ενδείξεις και καθαρή απεικόνιση. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχοντας πολύ καλή επόπτευση του γύρω χώρου λόγω και των άφθονων γυάλινων επιφανειών. Παράλληλα, όλοι οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ 2 έξτρα θύρες USB υπάρχουν διαθέσιμες και για τους πίσω, εκτός από τις 2 που βρίσκονται πάνω στην κεντρική κονσόλα. Ποιοτικά, τα υλικά είναι στο σύνολό τους σκληρά στην αφή και σε πολλά σημεία τους εμφανίζουν μέτριο φινίρισμα. Λείπουν εντελώς τα μαλακά στην αφή πλαστικά και σίγουρα αυτό είναι ένα φάουλ από την πλευρά της VW, όμως εφόσον ξεπεραστεί αυτό, θα δει κανείς ότι η γενική συναρμογή είναι χωρίς προβλήματα.

Στο πεδίο των χώρων από την άλλη, το νέο VW T-Cross τα καταφέρνει πολύ καλά. Στάνταρ άλλωστε προσφέρεται συρόμενο –σε μια διαδρομή 14 εκατοστών– πίσω κάθισμα (με αναδιπλούμενη κατά 60:40 πλάτη), το οποίο στην πιο πίσω ρύθμισή του δίνει τη δυνατότητα ακόμη και σε επιβάτες με ύψος άνω του μέσου να χωρέσουν με άνεση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Συνολικά και εκμεταλλευόμενοι και το πολύ καλό εσωτερικό ύψος, 4 ενήλικες θα μεταφερθούν με άνεση από το T-Cross. Αρκετά καλά είναι τα δεδομένα και στο πεδίο του πορτ-μπαγκάζ, το οποίο με το πίσω κάθισμα ευρισκόμενο στην πιο πίσω θέση έχει χωρητικότητα 347 λίτρων, όμως εφόσον το κάθισμα τραβηχτεί μπροστά το νούμερο αυτό αυξάνεται στα 417 λίτρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα νούμερα αυτά ισχύουν με στάνταρ ρεζέρβα ανάγκης και όχι με κιτ επιδιόρθωσης ελαστικού. Πολύ πρακτικό είναι και το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας, όπως και το στάνταρ αφαιρούμενο ή ρυθμιζόμενο σε ύψος δάπεδο του χώρου αποσκευών.

1.000άρης turbo με καλή απόδοση

Η αρχική επιλογή στη γκάμα των κινητήρων του νέου VW T-Cross είναι αυτή του γνωστού μας 3κύλινδρου 1.000άρη TSI κινητήρα βενζίνης του Ομίλου VW, στην πιο «ήπια» έκδοσή του με 95 ίππους ισχύος (υπάρχει και με 115 ίππους). Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με στάνταρ 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και οι επιδόσεις που χαρίζει στο T-Cross είναι σχετικά μέτριες (π.χ. 0-100 km/h σε 11.5 sec, τελική 180 km/h). Από την άλλη όμως αυτό δεν σημαίνει ότι η συνολική απόδοση του μικρού SUV της VW είναι αντίστοιχα μέτρια, αφού λόγω της 3κύλινδρης φύσης του αλλά και του turbo, ο κινητήρας τραβάει χωρίς πολλά κομπιάσματα από χαμηλά και σε συνδυασμό με το σχετικά μακριά κλιμακωμένο κιβώτιο κινεί χωρίς πολλά προβλήματα το αυτοκίνητο. Η έλλειψη της έξτρα ισχύος φανερώνεται μόνο σε πολύ γρήγορους ρυθμούς, αν και αυτό δεν σημαίνει ότι το T-Cross δεν θα προσπεράσει με ασφάλεια. Από πλευράς κατανάλωσης, το μοτέρ τα καταφέρνει αρκετά καλά αφού η μέση τιμή που καταγράψαμε κινούμενοι σε πόλη και εθνική ήταν 7,0 lt./100 km. Προς αποφυγή βέβαια κάθε παρεξήγησης, σημειώστε ότι το T-Cross είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο χωρίς κάποιου είδους σύστημα τετρακίνησης.

Ευχάριστο στο δρόμο και με καλή άνεση

Το VW T-Cross χτίζεται πάνω στην πλατφόρμα MQB-A0 του Ομίλου VW, η οποία από πλευράς της γερμανικής μάρκας βασίζει τόσο το Polo, όσο και το T-Roc. Ωστόσο υπάρχουν αρκετές διαφορές μεταξύ των 3 αυτοκινήτων τόσο σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις, όσο και στην απόσταση από το έδαφος (π.χ. με 180 χλστ. το T-Cross έχει τη μεγαλύτερη εκ των τριών), αλλά και φυσικά στο βάρος. Έτσι λοιπόν στο δρόμο το T-Cross αδιαμφισβήτητα έχει το δικό του χαρακτήρα, που προσεγγίζει αυτόν ενός SUV παρά ενός crossover. Όπως προείπαμε, ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει πολύ καλή επόπτευση του γύρω χώρου, κάτι που τον βολεύει στους ελιγμούς στην πόλη, αλλά και σε συνδυασμό με τη στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας, και στο παρκάρισμα. Η ανάρτηση τα καταφέρνει αρκετά καλά στο να διαχειρίζεται τις ανωμαλίες του οδοστρώματος λόγω της διαδρομής της, αν και η κάπως σφιχτή ρύθμισή της αποκαλύπτεται όταν το αυτοκίνητο περνά από εγκάρσιες ανωμαλίες. Στην εθνική, το T-Cross ταξιδεύει με άνεση και με λιγότερους αεροδυναμικούς θορύβους από ό,τι περιμένεις από το τετραγωνισμένο αμάξωμά του με τις στάνταρ ράγες οροφής. Σε πιο κλειστές διαδρομές οι κλίσεις του αμαξώματος υπάρχουν μεν, χωρίς όμως να είναι τόσο αισθητές. Το τιμόνι με τη σειρά του είναι όσο ελαφρύ απαιτείται για να βοηθήσει στους αστικούς χειρισμούς, όμως θα το θέλαμε λίγο καλύτερο σε αίσθηση. Συνολικά, στο δρόμο το T-Cross είναι ένα ευχάριστο μικρό SUV, που προσφέρει ευκολία στην καθημερινή κίνηση και παράλληλα, διατηρείται ασφαλές και άνετο στο ταξίδι.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 95 PS/5.000-5.500 rpm
Ροπή: 17.8 kgm/2.000-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11.5 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.9 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 112 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 109,8 €
Βάρος: 1.245 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.108/1.760/1.584 mm
Μεταξόνιο: 2.551 mm
Χώρος αποσκευών: 347-417 lt
Τιμή: από 17.400€

Δημοφιλή στο Protothema.gr