Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Jeep Renegade 4xe 240PS Plug-in Hybrid

Ελλάδα 19:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρώτη δοκιμή: Jeep Renegade 4xe 240PS Plug-in Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Jeep Renegade 4xe 240PS Plug-in Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Για πρώτη φορά το Jeep Renegade εφοδιάζεται με plug-in υβριδικό σύνολο, προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία έως 50 χιλιόμετρα για χαμηλή κατανάλωση. Εμείς, το δοκιμάζουμε σε… πραγματικές συνθήκες.

Advertisement
Advertisement

Το Jeep Renegade είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της εταιρείας, αποτελώντας την πρότασή της σε μια κατηγορία που συνεχώς αναπτύσσεται, αυτή των compact SUV.

Στο Renegade έχουν ενσωματωθεί όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν το αυτοκίνητο… ένα Jeep, όπως είναι ο ξεχωριστός χαρακτήρας, η σχεδίαση και οι αξιοσημείωτες δυνατότητες. Κρατώντας αυτή τη συνταγή, οι άνθρωποι της φίρμας προσθέτουν στο επιτυχημένο “μίγμα” προηγμένη τεχνολογία και… μπαταρίες, για να μειώσουν κατανάλωση και ρύπους χωρίς να χάσουν σε απόδοση.

Το νέο Jeep Renegade 4xe είναι το αποτέλεσμα και ο «εκφραστής» της νέας εποχής, το οποίο συνδυάζει ρεύμα και βενζίνη με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Advertisement
Advertisement

Σε τι διαφέρει το Renegade 4xe

Το νέο Jeep Renegade 4xe αποτελεί το πρώτο plug-in hybrid μοντέλο της εταιρείας που πάτησε στη Γηραιά Ήπειρο, ενώ η τεχνολογία που υιοθετείται προέρχεται από τη συνεργασία της με τον όμιλο της FCA. Συνεπώς, κάτω από το καπό κρύβεται ο γνώριμος 1.3 turbo βενζινοκινητήρας των (στην περίπτωσή μας) 180 ίππων. Ωστόσο, η τεράστια διαφορά που συναντάμε είναι οι δύο ηλεκτροκινητήρες που έρχονται ως «πακέτο» στο υβριδικό σύνολο. Ο ένας βρίσκεται τοποθετημένος στον εμπρόσθιο άξονα και είναι συνδεδεμένος με τον βενζινοκινητήρα λειτουργώντας και ως γεννήτρια, ενώ ο δεύτερος ενσωματώνεται στον πίσω άξονα με ενσωματωμένο διαφορικό (e-axle) αποδίδοντας 60 ίππους και 250 Nm ροπής.

Advertisement

Πάει και… ηλεκτρικά

Μεγάλη εντύπωση προκαλεί η αθόρυβη μετακίνηση από τη θέση του οδηγού. Φυσικά για να επιτευχθεί αυτό, οι μηχανικοί της Jeep τοποθέτησαν μια μπαταρία χωρητικότητας 11,4 kWh κάτω από τα πίσω καθίσματα. Αυτά τα στοιχεία μπορούν να φορτιστούν είτε μέσω του κινητήρα και της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση/επιβράδυνση, είτε μέσω της ειδικής θύρας που υπάρχει στην πίσω αριστερή πλευρά του νέου Renegade. Ναι! Το Renegade μπαίνει και στην… πρίζα. Μπορεί να φορτιστεί πλήρως και να προσφέρει στον χρήστη του έως και 50 χιλιόμετρα ηλεκτρικά. Ουσιαστικά, δεν χρειάζεται να καταναλώσετε ούτε μία σταγόνα βενζίνης, εφόσον κινείστε καθημερινά σε αποστάσεις κάτω των 50 km.

Advertisement

Επιδόσεις και καταναλώσεις

Αν κάποιος πιστεύει ότι ο «πράσινος» χαρακτήρας του νέου Renegade 4xe θυσιάζει τις επιδόσεις του compact SUV, τότε είναι σίγουρα γελασμένος. Η συνολική απόδοση του υβριδικού συνόλου αγγίζει (στο αυτοκίνητο δοκιμής) τους 240 ίππους, ενώ η ροπή είναι 270 Nm και 250 Nm για τον βενζινοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα αντίστοιχα. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και επιτρέπει στο μοντέλο των 1.770 κιλών να επιταχύνει από στάση και να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα σε 7,1 sec (1,4 sec πιο γρήγορο από το συμβατικό Renegade των 180 PS). Η μέγιστη ταχύτητα που ανακοινώνεται είναι 199 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι 2 lt./100 km. Εμείς, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας  καταγράψαμε μια αντίστοιχα χαμηλή τιμή 2,6 με 3,2 lt./100 km, με την προϋπόθεση ότι η μπαταρία είναι -πάντα- πλήρως φορτισμένη. Η φόρτιση είναι εφικτή ακόμα και μέσω της οικιακής γραμμής ρεύματος και ο χρόνος που χρειάζεται για να φτάσει από το 0% στο 100% είναι μόλις λίγα λεπτά πάνω από 4 ώρες. Στα θετικά είναι και οι εκπομπές ρύπων CO2, που βρίσκονται σε πολύ χαμηλό επίπεδο (46 g/km), κερδίζοντας χρήματα από τα τέλη κυκλοφορίας (είναι μηδενικά).

Advertisement

Νέα προγράμματα e-οδήγησης

Εκτός από τα προγράμματα οδήγησης που συναντάμε -μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα- στα υπόλοιπα Renegade (Auto, Sport, Snow, Sand/Mud και Rock), το νέο Renegade 4xe φέρει 3 ακόμα προφίλ οδήγησης: Hybrid, Electric και E-Save. To βασικό πρόγραμμα Hybrid είναι προκαθορισμένο με την εκκίνηση του αυτοκινήτου. Είναι σχεδιασμένο να διαχειρίζεται το σύστημα με τον πλέον αποδοτικό τρόπο για μέγιστη απόδοση και οικονομία. Ο θερμικός και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν παράλληλα, με το σύστημα να δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση. Όταν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας μειωθεί τότε χρησιμοποιείται ο θερμικός κινητήρας ακολουθώντας έναν ειδικό αλγόριθμο (Hybrid Control Processor – HCP) ώστε να μεγιστοποιήσει την αποδοτικότητα του συστήματος.

Εάν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα Electric, το σύστημα προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με μέση αυτονομία 50χλμ. Το πρόγραμμα βελτιστοποιεί την κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια μέσω διαφορετικής ρύθμισης του HCP. Το όχημα κινείται αμιγώς ηλεκτρικά όσο το επιτρέπει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και στη συνέχεια –αν πέσει η φόρτιση ή αν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του γκαζιού μέχρι το τέρμα της διαδρομής- περνά αυτόματα στη λειτουργία HYBRID. Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι ιδανική για την κίνηση στα κέντρα των πόλεων, ενώ προσφέρει τελική ταχύτητα έως 130χλμ./ώρα.

Τέλος, το E-Save διατηρεί τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας και υποστηρίζει δύο δευτερεύουσες λειτουργίες που ονομάζονται Passive E-SAVE και Active E-SAVE. Στο Passive E-SAVE διατηρείται το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και με τη βοήθεια του θερμικού κινητήρα, ενώ στο Active E-SAVE φορτίζει την μπαταρία στο 80% μέσω της λειτουργία του θερμικού κινητήρα και του εμπρός τοποθετημένου ηλεκτροκινητήρα-γεννήτριας.

Ο Jeep χαρακτήρας του Renegade δεν απουσιάζει, γι’ αυτό και έχει εφοδιαστεί με προγράμματα τετρακίνησης 4WD Lock και 4WD Low, στα οποία η λειτουργία τους διαφέρει ελαφρώς από τα παραδοσιακά δεδομένα. Στην περίπτωση του 4WD Lock, εμπλέκει μόνιμα την τετρακίνηση σε ταχύτητες έως 15 χλμ./ώρα με συνεχή παροχή ροπής και στους δύο άξονες. Σε σχέση με το παραδοσιακό μηχανικό σύστημα η απόκριση του πίσω ηλεκτροκινητήρα παρέχει άμεσα ροπή, ενώ ο μπροστά ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια παρέχει πάντα ενέργεια στον πίσω ηλεκτροκινητήρα ανεξάρτητα από τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας. Το 4WD Low χρησιμοποιείται για ακραίες συνθήκες ώστε να αξιοποιούνται στο μέγιστο τα αποθέματα ροπής και των δύο κινητήρων σε δύσβατα εδάφη. Στην έκδοση Trailhawk η επιλογή Rock του Selec-Terrain μπορεί να επιλεγεί μόνο σε συνδυασμό με το 4WD Low.

Σχεδίαση και τεχνολογία

Εξωτερικά, το Renegade 4xe δεν έχει έντονες διαφορές σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις. Το νέο plug-in υβριδικό μοντέλο φέρει διακριτικές μπλε πινελιές στα λογότυπα Jeep και Renegade, ενώ στην 5η πόρτα κάνει την… ταυτότητά του αισθητή με τη σφραγίδα 4xe. Στην έκδοση S που είχαμε στα χέρια μας, το μοντέλο πατάει επάνω σε όμορφες μαύρες 19 ιντσών ζάντες αλουμινίου. Για τους πιο παρατηρητικούς, υπάρχει ένα επιπλέον καπάκι, από την αριστερή πλευρά, το οποίο κρύβει τη θύρα φόρτισης της μπαταρίας. Στο εσωτερικό, χωροταξικές αλλαγές έχουμε κυρίως στο πορτμπαγκάζ, όπου «χάθηκαν» περίπου 20 λίτρα, φτάνοντας συνολικά τα 330 λίτρα. Παρόλο, που η μπαταρία έχει τοποθετηθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα, ο «αέρας» των πίσω επιβατών δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα, συνεχίζοντας να έχει τη δυνατότητα να φιλοξενεί 2 άτομα χωρίς παραχωρήσεις.

Η κάθετη κονσόλα και σήμα κατατεθέν των μοντέλων Jeep κάτι που συνεχίζει να υφίσταται και στο Renegade, ενώ η εικόνα και η αίσθηση του διάκοσμου αναβαθμίζεται χάρη στα μαλακά (στο επάνω τμήμα) πλαστικά, καθώς και στις ευμεγέθεις οθόνες. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ο πίνακας οργάνων, που χωρίζεται από μία έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών, όπου ο οδηγός έχει όλες τις πληροφορίες συγκεντρωμένες σε ένα σημείο. Παράλληλα, στην κεντρική κονσόλα, η οθόνη αφής 8,4 ιντσών λειτουργεί με το γνώριμο λειτουργικό σύστημα Uconnect, ενώ είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Επιπλέον, στις εφαρμογές του συστήματος υπάρχει ακόμα μία επιλογή, αυτή που παρέχει πληροφορίες για την “υβριδική σας μετακίνηση”, όπως είναι το ιστορικό κατανάλωσης, κατανάλωση μπαταρίας σε πραγματικό χρόνο, δυνατότητα προγραμματισμένης φόρτισης, επιλογή ταχύτητας φόρτισης κ.ά.

Εν κινήσει

Η θέση οδήγησης παραμένει υψηλή και προσφέρει κορυφαία ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Η αλήθεια είναι ότι χρειάστηκε αρκετός χρόνος να εξοικειωθούμε με το γεγονός ότι παρά το πάτημα του μπουτόν start, τόσο το «ξύπνημα» όσο και η κύλισή του Renegade 4xe γίνεται… αθόρυβα. Εφόσον ο οδηγός κινείται συνετά εντός πόλης, τα «ηλεκτρικά» χιλιόμετρα μπορούν να φτάσουν πολύ κοντά στην τιμή που αναφέρει ο κατασκευαστής (46-47 km). Εάν πάλι δεν υπάρχει πλέον διαθέσιμο φορτίο, τότε αναλαμβάνει δράση ο ικανός βενζινοκινητήρας 1.3. Η εναλλαγή γίνεται αισθητή με ένα ελαφρύ «κλώτσιμα», χωρίς όμως να ενοχλεί.

Το χαμηλό προφίλ των ελαστικών (235/45/19) δεν αποτέλεσε εμπόδιο στο να ορμήσουμε σε ένα λασπωμένο τερέν, για να επιβεβαιώσουμε την εξαιρετική λειτουργία της τετρακίνησης. Το «έξυπνο» σύστημα πραγματοποιούσε ακαριαία την κατανομή της ροπής, έχοντας ένα απόλυτα ελεγχόμενο αυτοκίνητο στα χέρια σου, το οποίο υπακούει πιστά τις… ορέξεις σου.

Σύμφωνα με τις σημερινές υποδομές της χώρας μας, η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι ιδανική για τη μετακίνησή μας. Έρευνες έχουν δείξει ότι το μέσο όρο χιλιομέτρων που πραγματοποιείται καθημερινά είναι κάτω από 45 km, συνεπώς ένα αυτοκίνητο που μπορείτε να το «ανεφοδιάζεται» στο γκαράζ του σπιτιού σας (εφόσον έχετε), τότε ο… βενζινοπώλης σας θα κάνει “μαύρα” μάτια για να σας ξαναδει. Η επιλογή του νέου Jeep Renegade 4xe ταιριάζει γάντι για εταιρικούς χρήστης, όπου ο φόρος είναι μηδενικός. Από την άλλη, ένας ιδιώτης ίσως φτάσει τα 41.900 ευρώ που κοστίζει η αρχική έκδοση του plug-in υβριδικού Renegade, γνωρίζοντας ότι θα κάνει απόσβεση κερδίζοντας κυρίως από καύσιμα και τέλη κυκλοφορίας. Τέλος, η Jeep προσφέρει, όπως και σε όλα της τα μοντέλα 4ετής εργοστασιακή εγγύηση ή 160.000 χιλιόμετρα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.332 cc
Ισχύς: 180 PS/5.750 rpm
Ροπή: 27.5 kgm/1.850 rpm
Ηλεκτροκινητήρες: 45 kW
Ισχύς: 60 PS
Ροπή: 250 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 240 PS
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,1 sec
Τελική ταχύτητα: 199 km/h
Μεικτή κατανάλωση: από 2 l/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία: Έως 50 km
Εκπομπές CO2: από 46 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 1.770 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.236/1.805/1.692 mm
Μεταξόνιο: 2.570 mm
Χώρος αποσκευών: 330 lt
Τιμή: 41.900 ευρώ