Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Audi A1 citycarver 35 TFSI

Ελλάδα 1:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρώτη δοκιμή: Audi A1 citycarver 35 TFSI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Audi A1 citycarver 35 TFSI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Έτοιμο να πετάξει από πάνω του κάθε περιορισμό, το νέο A1 citycarver μπαίνει στην αρένα των crossover και ειδικότερα στο compact κομμάτι τους, αυξάνοντας τις premium επιλογές.

Advertisement
Advertisement

Με το A1 δεύτερης γενιάς η Audi δήλωσε με αποφασιστικό τρόπο την εμπιστοσύνη που δείχνει στα μοντέλα της μικρής (Β) κατηγορίας. Το νέο μοντέλο που έκανε το ντεμπούτο του στη χώρα μας λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 2018, είναι πιο μοδάτο, πιο ποιοτικό αλλά και πιο σπορτίφ από ποτέ, ενισχύοντας τη θέση της μάρκας στη δημοφιλέστερη κατηγορία αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Πλέον η Audi λανσάρει την έκδοση citycarver του A1. Την crossover (υπερυψωμένη) εκδοχή του, η οποία στοχεύει όχι μόνο να απευθυνθεί στους αυξανόμενους οπαδούς των μοντέλων του είδους, αλλά επιπλέον να τονίσει τον λειτουργικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, τόσο μέσα στους κακοτράχαλους δρόμους της πόλης, όσο και σε διαδρομές εκτός αυτής.

Το όνομά μου είναι «citycarver»

Advertisement
Advertisement

Audi A1 citycarver

Το όνομα «citycarver» δημιουργήθηκε από την Audi για να συνοδέψει το crossover Audi A1 θέλοντας να δείξει την ελευθερία των κινήσεων του αυτοκινήτου μέσα στην πόλη. Σε ελεύθερη μετάφραση θα λέγαμε ότι σημαίνει «αυτός που χαράζει τη διαδρομή μέσα στην πόλη» και αν μη τι άλλο δεν μπορούμε να διαφωνήσουμε σε αυτό με τους Γερμανούς. Άλλωστε, από την εμφάνισή του το citycarver «φωνάζει» ότι έχει δημιουργηθεί για να αποφεύγει με ευκολία σαμαράκια και λακκούβες, να… καβαλάει πεζοδρόμια και γενικότερα, να μην αντιμετωπίζει κανένα αστικό εμπόδιο.

Audi A1 citycarver

Advertisement

Τι αλλάζει λοιπόν συγκριτικά με το A1. Αρχικά, η απόσταση από το έδαφος. Εδώ η Audi έπραξε σωστά και ύψωσε το αυτοκίνητο κατά 35 χλστ., ενώ τα υπόλοιπα 5 χλστ. της συνολικής αύξησης των 4 εκατοστών, έχουν κερδηθεί από τα μεγαλύτερα ελαστικά-ζάντες. Έπειτα μεγαλύτερη σε διαστάσεις και διαφορετικού σχήματος είναι η εμπρόσθια γρίλια της μάσκας παραπέμποντας στα «Q» (SUV) μοντέλα της Audi. Επίσης, αλλαγμένοι είναι και οι προφυλακτήρες με αλουμινένια ενθέματα και «ποδιά» στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα, ενώ υπάρχουν και τα απαραίτητα περιμετρικά σκούρα πλαστικά προστατευτικά, χαμηλά στο αυτοκίνητο. Η Audi τονίζει επίσης τις δυνατότητες εξατομίκευσης των χρωμάτων του αυτοκινήτου, με επιλογή και διχρωμιών όπως π.χ. στο μοντέλο της δοκιμής μας με τη μαύρη οροφή σε αντίθεση με το υπόλοιπο κόκκινης απόχρωσης αμάξωμα.

Κορυφαίο σε ποιότητα εσωτερικό με καλούς χώρους

Advertisement

Audi A1 citycarver

Στο εσωτερικό του το citycarver δεν διαφοροποιείται συγκριτικά με το αντίστοιχο τμήμα του A1 και έτσι προσφέρει και πάλι μια άκρως ποιοτική καμπίνα, με hi-tech στοιχεία που ξεχωρίζουν. Ειδικότερα, στάνταρ έρχεται ο άκρως ευκρινής, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, ενώ στο κέντρο του ταμπλό συναντούμε μια έτερη ψηφιακή οθόνη 10,1 ιντσών, αφής αυτή τη φορά, για το σύστημα πολυμέσων MMI. Το σύστημα είναι πλήρες στις λειτουργίες που προσφέρει εκτός μόνο από την απουσία κάμερα οπισθοπορείας και Navi (προαιρετικό). Εκεί πάντως που το A1 citycarver αποκαλύπτει την ατόφια premium υπόστασή του είναι στην επιλογή των υλικών, τα οποία είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας. Μαλακό, αφρώδες πλαστικό «ντύνει» χωρίς φειδώ ένα μεγάλο κομμάτι του ταμπλό, ενώ άκρως εντυπωσιακή είναι η μεταλλική λωρίδα επένδυσης ακριβώς στο μέσον του. Ακόμη και τα υπόλοιπα σκληρά πλαστικά ξεχωρίζουν με την υφή τους και τη γερή συναρμογή τους.

Audi A1 citycarver

Advertisement

Πολύ καλά τα καταφέρνει το A1 citycarver και στο πεδίο της πρακτικότητας, αφού υπάρχουν αρκετές και εύκολα προσβάσιμες θήκες για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό που εξυπηρετούν τις ανάγκες των επιβατών. Οι χώροι παραμένουν σε καλά επίπεδα για 4 επιβάτες, με το πορτ-μπαγκάζ των 335 λίτρων να είναι αρκετό για να χωρέσει τις αποσκευές τους.

Δυνατός 1.500άρης με λογική κατανάλωση

Audi A1 citycarver

Μοναδική επιλογή κινητήρα για το νέο A1 citycarver στη χώρα μας είναι ο γνώριμος 1.500άρης TFSI (turbo) κινητήρας βενζίνης του VW Group, ο οποίος ενσωματώνει και σύστημα μερικής απενεργοποίησης των κυλίνδρων (CoD) για να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και τις απαιτήσεις σε καύσιμο. Η απόδοση της ισχύος του αγγίζει τους 150 ίππους και η ροπή του φθάνει στα 250 Nm διαθέσιμα από τις 1.500 στροφές. Το μοτέρ διακρίνεται για την άκρως πολιτισμένη λειτουργία του και παράλληλα, για την προθυμία του να ανεβάσει με ευκολία στροφές και να κινήσει με άνεση το A1 citycarver. Το προαιρετικό, 7τάχυτο αυτόματο DSG (διπλού συμπλέκτη) κιβώτιο ταχυτήτων αρέσκεται στο να αλλάζει γρήγορα τις σχέσεις ώστε να κρατά χαμηλά τις στροφές για να μην επιβαρύνει την κατανάλωση στην καθημερινή οδήγηση. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς υπάρχει μια μικρή υστέρηση στο ανέβα-κατέβα, όμως συνολικά το κιβώτιο ικανοποιεί. Σημειώστε ότι διαθέσιμη είναι και manual λειτουργία, με τον οδηγό να έχει τη δυνατότητα να ελέγξει τις αλλαγές και μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Πλεονέκτημα του κινητήρα αποτελεί το γεγονός ότι η μετάβαση από τους 4 στους 2 κυλίνδρους και αντίστροφα (γίνεται σε συνθήκες χαμηλού φορτίου) είναι άκρως ομαλή και δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό. Το σύστημα αυτό παίζει το ρόλο του στη μείωση της κατανάλωσης, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε σε μια μέση τιμή κοντά στα 8.3 lt./100 km, ένα πολύ καλό νούμερο για τα δεδομένα του μοτέρ.

Εύχρηστο, άνετο και ασφαλές

Audi A1 citycarver

Το Audi A1 citycarver με την υψηλότερη απόσταση από το έδαφος (η ανάρτηση έχει μεγαλύτερη διαδρομή) στο δρόμο αποδεικνύεται σαφέστατα πιο άνετο συγκριτικά με το χάτσμπακ A1, βγάζοντας έναν αρκετά ισορροπημένο οδικό και οδηγικό χαρακτήρα. Η ανάρτηση καταφέρνει να διαχειριστεί αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος αποφεύγοντας ενοχλητικά «χτυπήματα», ενώ το εγνωσμένης αξίας άκαμπτο πλαίσιο εγγυάται την συμπαγή αίσθηση που δίνει το αυτοκίνητο σε κάθε είδους διαδρομή. Στις στροφές, το citycarver γέρνει μεν λίγο παραπάνω συγκριτικά με το χάτσμπακ A1, όμως η πρόσφυση είναι περισσότερο από αρκετή και το κράτημα υψηλό. Το τιμόνι με τη σειρά του έχει την απαιτούμενη αίσθηση και ακρίβεια που δεν αποκόβει τον οδηγό από τα… τεκταινόμενα, ενώ παράλληλα διατηρείται εύχρηστο εντός πόλεως. Εκεί, το citycarver κινείται με άνεση, ελίσσεται χωρίς προβλήματα και παρκάρει εύκολα παρά την απουσία κάμερας οπισθοπορείας ή αισθητήρων παρκαρίσματος. Παράλληλα, η υψηλότερα τοποθετημένη θέση οδήγησης βολεύει στην ορατότητα προς το εμπρός και δεν την περιορίζει στην καθημερινή κίνηση. Αν τώρα θελήσει ο οδηγός να κινηθεί εκτός δρόμου, είναι δεδομένο ότι η απουσία της τετρακίνησης και τα 100% ασφάλτινα ελαστικά θα θέσουν όρια. Παρόλα αυτά όμως, η σχετικά υψηλή απόσταση από το έδαφος θα βοηθήσει σε κίνηση στον πατημένο χωματόδρομο.

Συμπέρασμα

Audi A1 citycarver

Το νέο Audi A1 citycarver δεν είναι απλά η υπερυψωμένη έκδοση του A1, αλλά ένα ολοκληρωμένο compact crossover με μοντέρνο design, πολύ καλή πρακτικότητα και άκρως ποιοτικό εσωτερικό, το οποίο παράλληλα στο δρόμο καταφέρνει να συνδυάσει με επιτυχία την άνεση με την ασφάλεια. Η τιμή είναι αντίστοιχη της premium τοποθέτησής του, με το αυτοκίνητο να κοστίζει μόνο 800 ευρώ παραπάνω από ό,τι το χατσμπακ A1 με το αντίστοιχο κιβώτιο/κινητήρα.

Audi A1 citycarver

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 150 PS/5.000-6.000 rpm
Ροπή: 250 Nm/1.500-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7.7 sec
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.3 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 120 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 117,6 ευρώ
Βάρος: 1.215 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.046/1.756/1.459 mm
Μεταξόνιο: 2.566 mm
Χώρος αποσκευών: 335 lt
Τιμή: 25.410€ (27.490 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο)

 

Διαβάστε επίσης:

Μεγάλο αφιέρωμα: Πόσο πέφτουν οι τιμές των ηλεκτρικών μοντέλων;

Χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα στους ελληνικούς δρόμους

Τέλος τα ταξίδια με το παλιό αυτοκίνητο…