Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Παλιμπαιδίζουμε με το καυτό Abarth 595 Competizione

  • Γιάννης Τσιρογιάννης

Αδρεναλίνη στα ύψη. Η’ το τσίμπημα του σκορπιού, θα μπορούσαν να είναι οι τίτλοι στη συγκεκριμένη δοκιμή της βόμβας τσέπης της Abarth! Το 595 Competizione αποτελεί ένα πολύ ειδικό αυτοκίνητο, µε ιδιαίτερα σπορ χαρακτήρα και αγωνιστική εσάνς, ένα τετράτροχο φετίχ που σκοπό έχει να μας δείξει τι μπορεί να κατασκευάσει η ιταλική φίρμα, όταν δεν έχει από πάνω της το άγχος του κόστους, μείνετε μαζί μας, το «όργιο» μόλις άρχισε…

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)

Ο ορισμός της υπερβολής στο έπακρο. Η’ αλλιώς πως μπορείς να αγριέψεις ένα life style μίνι με μεταξόνιο μόλις 2,3 μέτρων! Οι άγριες προθέσεις είναι ξεκάθαρες όπου και να πέσει το μάτι. Έντονη διχρωμία, ζάντες 17’’, απανταχού λεπτομέρειες Abarth, προφυλακτήρες και μασπιέ που συνθέτουν μυϊκή μάζα, αεροδυναμικά βοηθήματα, φυσικά οι σκορπιοί της Abarth και diffuser με δυο διπλές απολήξεις εξατμίσεων, οι οποίες αναλαμβάνουν και τη σχετική μελωδία. Είναι σαν το άκακο 500αράκι να κατάπιε όλο το κουτί με τα αναβολικά, να πρήστηκε και να βγήκε στους δρόμους για τα περαιτέρω. Θεέ και Κύριε, πουθενά δεν περνά απαρατήρητο, πάμε παρακάτω…

Στην πολεμίστρα…

Καλώς ήλθατε στην πολεμίστρα. Μπαίνεις, κάθεσαι και πιστεύεις πως κάποιος σε έβαλε τιμωρία να στριμωχτείς εδώ και να μην πάρεις το βλέμμα σου από τα τεκταινόμενα στο δρόμο. Η έγχρωµη TFT οθόνη πολλαπλών λειτουργιών είναι µια πινελιά τεχνολογίας που εδώ ταιριάζει γάντι και κλέβει τις εντυπώσεις. Διαθέτει σπορ πρόγραµµα µε ενδείξεις διαθέσιµης ισχύος αλλά και… επιταχυνσιόµετρο που καταγράφει τα «G» κατά δύο άξονες. Εννοείται πως το κλου της υπόθεσης είναι το όργανο µέτρησης πλήρωσης του τούρμπο στα αριστερά, µε όριο τα 1,9 bar. Ακόµη πιο ευπρόσδεκτα όµως είναι τα αγωνιστικού τύπου καθίσµατα που αγκαλιάζουν το σώµα ιδανικά και κρατούν τον οδηγό σε εγρήγορση για ότι θα ακολουθήσει. Ποιότητα και εργονομία στέκονται στο ύψος των περιστάσεων της συγκεκριμένης ειδικής κατασκευής, τα περί στενάχωρων διαθέσιμων χώρων τα γνωρίζετε ούτως ή άλλως από την υπόλοιπη σειρά 500, οπότε το μόνο που σας αφορά εδώ είναι ο εξοπλισμός, ο οποίος κυριολεκτικά ξεπερνά δικαιολογημένα (λόγω τιμής) κάθε προσδοκία. Ναι, διαθέτει ESP, 6 αερόσακους, όλο το ηλεκτρικό πακέτο για παράθυρα, καθρέπτες, κλειδαριές, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, ηλεκτρονικά μπλοκέ διαφορικό, αυτόματο κλιματισμό, ηλιοροφή, ζάντες αλουμινίου 17’’, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα, δερμάτινες επενδύσεις, κ.α. Στο ταμείο θα σας ζητήσουν 31.787 ευρώ μετά την προσφορά, αλλά μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος;

Εις τα ενδότερα…

Ένα ηχόχρωμα υπερπαραγωγή κυριολεκτικά! Από πού να ξεκινήσεις και που να τελειώσεις αλήθεια εδώ… Θέλεις εσκεμμένα εν μέσω ηρεμίας στη γύρω περιοχή, να θέτεις σε λειτουργία τον κινητήρα ξανά και ξανά και να φτιάχνεσαι με αυτό το βαρύ μπάσο ήχο που παραπέμπει σε… βραχνιασμένη Mustang ή θυμωμένη Ferrari, έτοιμες να καταπιούν τα πάντα στο διάβα τους. Το πρώτο χαμόγελο ήδη ήρθε στο πρόσωπο. Κάτω από το μικροσκοπικό καπό του 595 Competizione, ζει και αναπνέει ο 1.4 του ομίλου με την τουρμπίνα της Garrett και το φίλτρο της BMC. Το αποτέλεσμα είναι 180 ίπποι και 25,5 kgm ροπής, πακέτο μαζί με ένα 5άρι αυτοματοποιημένο κιβώτιο το οποίο επικουρικά διαθέτει και paddles πίσω από τη στεφάνη του τιμονιού, εκτός από τα μαγικά κουμπιά στην κονσόλα. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για την αυτόματη έκδοση κάνουν λόγο για 0-100 km/h 6,7” και τελική ταχύτητα η οποία ακουμπά τα 225 km/h. Με το που γυρίσεις το κλειδί στη μίζα, η ευτυχία του οδηγού δεν θα αργήσει να έρθει. Ξεκινάς, στην αρχή επιφυλακτικά, με το κιβώτιο να αλλάζει μόνο του τις σχέσεις. Με το που ανοίξει λίγο ο δρόμος εμπρός σου και πιέσεις το δεξί πόδι, το πάρτι κυριολεκτικά ξεκινά. Πατάς επιπρόσθετα το κουμπί “Sport” και η έκρηξη γύρω από τις 2.000 σ.α.λ., κολλά το σώμα σου με λύσσα στο κάθισμα. Εξαντλείς τις σχέσεις με τέρμα γκάζι και σε κάθε αλλαγή πριν τον κόφτη, το κιβώτιο ανεβάζει τις σχέσεις σε ρυθμό πυροβόλου όπλου, με την ανάλογη κλωτσιά στη μέση σου. Τελειότητα, αφήστε μας εδώ να παίζουμε για ώρες. Το μοτέρ δεν έχει πουθενά κομπιάσματα ή νεκρές περιοχές, ενώ προσαρμόζεται ιδανικά στις ορέξεις σου, είτε θέλεις να μετακινείσαι με χαλαρό ρυθμό είτε να πιάνεις τον εαυτό σου να σφίγγει τη στεφάνη του τιμονιού από την έντονη επιτάχυνση. Και ενώ θα περίμενες ο T-Jet να καταπίνει τα λίτρα της αμόλυβδης, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, αφού η μέση κατανάλωση έγραψε γύρω στα 8,5 lt, με τις ενδείξεις να ξεκινούν από 9 στις υπερβολές και τους παλιμπαιδισμούς μας.

Για αυτόφωρο… 

Πως πάει αυτό το πράγμα στο δρόμο; Εξαιρετικά σαν καρτ είναι η απάντηση, αλλά απαιτεί σεβασμό και γνώση, γιατί το κοντό μεταξόνιο και τα πολλά εύκολα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο ενδέχεται να δημιουργήσουν νευρικότητα. Εάν δεν έχεις σύνεση μπορεί να το μετανιώσεις, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις θα διασκεδάσεις με το «όπλο τσέπης», αλλά και την αντίδραση των άλλων «πληγωμένων οδηγών στο δρόμο. Η σφιχτή ανάρτηση µε τα σκληρά ελατήρια, την παχιά αντιστρεπτική και τα αγωνιστικά ελαστικά Michelin Pilot Sport 3 δύσκολα σε προδίδουν. Από την άλλη, το µικρό flat-bottom τιµόνι µε τη βαριά αίσθηση παρότι δεν είναι μετρ στην πληροφορία, τη δουλειά την κάνει ικανοποιητικά. Τα φρένα µε αεριζόµενους δίσκους σε όλους τους τροχούς και διπίστονες δαγκάνες Brembo εμπρός, είναι απαραίτητα, προκειμένου να επιβραδύνει άμεσα αυτό το λιλιπούτειο διάβολο. Δεν ήταν λίγες οι φορές που ανεβήκαμε στο πεντάλ φοβούμενοι πως τα μέτρα ακινητοποίησης δεν θα μας φτάσουν, ωστόσο αυτή ήταν μόνο ψυχολογική ψευδαίσθηση. Η βελτιωμένη ανάρτηση πάντως κάνει τα πάντα για να διατηρήσει τον έλεγχο του αμαξώματος. Εξυπακούεται όμως ότι ψάχνει ιδανικές συνθήκες και όχι βομβαρδισμένους δρόμους, διαφορετικά το σκηνικό αλλάζει. Γι’ αυτό βέβαια υπάρχει το TTC (Τorque Transfer Control) που προσομοιώνει ηλεκτρονικά την λειτουργία μπλοκέ διαφορικού. Το 595 περνά αέρα από στροφές και ευθείες, χαράσσει την πορεία και την ακολουθεί ιδανικά, με τον φύλακα άγγελο ESP, να μην απενεργοποιείται, παρότι δεν επεμβαίνει στην πλειοψηφία των περιπτώσεων. Το μικρό Abarth δεν είναι ένα καθημερινό αυτοκίνητο, δεν είναι άνετο και δεν αγαπά την ανάγλυφη ελληνική άσφαλτο. Όλα αυτά τα ξέρεις και τα περιμένεις, οπότε δεν σου κάνουν εντύπωση.

Ρεζουμέ

Ο σκοπός του δαιμονισμένου αυτού σκορπιού είναι να θυμάσαι στο δυσοίωνο αυτοκινητικό μέλλον από πλευράς συγκινήσεων, πως ήταν κάποτε τα πραγματικά αυτοκίνητα, ακόμη και σε συσκευασία τσέπης. Πως μάγευαν με τον ήχο τους, πως επιτάχυναν με εκρηκτικό τρόπο, πως έστριβαν σαν ένα κομμάτι αέρινα σε κάθε καμπή, κλειστή ανοιχτή. Το 595 Competizione είναι φετίχ, το γράψαμε και στην εισαγωγή, επενδύει στην τρέλα και μας αρέσει…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.368 cc

Ισχύς: 180 PS/5.500 rpm

Ροπή: 25,5 kgm/3.000 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο σειριακό 5 σχέσεων

Τελική ταχύτητα: 225 km/h

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,7 sec

Μεικτή κατανάλωση (lt/100 km): 9,2

Εκπομπές CO2: 134 gr/km

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.660/1.627/1.485 mm

Χώρος αποσκευών: 185 lt

Τέλη κυκλοφορίας: 161 ευρώ

Τιμή: 31.787 ευρώ

Abarth-595-Competizione-tsiro-640Abarth-595-Competizione-inter-tsiro-640Abarth-595-Competizione-back--tsiro-640

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr