Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Αυστρία το pro_cee’d GT

Ελλάδα 12:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Αυστρία το pro_cee’d GT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Αυστρία το pro_cee’d GT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ταξιδέψαμε στο χειμερινό τουριστικό θέρετρο Κιτσμπούχελ όπου το θερμόμετρο ανέβηκε ψηλά, ελέω της παρουσίασης του KIA pro_cee’d GT! Ένα υπέρ-τροφοδοτούμενο hatch που όχι μόνο ενισχύει το νέο και πιο νεανικό χαρακτήρα της μάρκας αλλά αποτελεί κάλλιστα μία πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή που θα παρενοχλήσει τον ισχυρό ανταγωνισμό. ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΥΣΤΡΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ

Advertisement
Advertisement

Πως όχι άλλωστε αφού συνδυάζει αρετές που σίγουρα δεν περνούν απαρατήρητες. Αποδίδει 204 PS, είναι όμορφο, είναι σπορ, είναι ποιοτικό, έχει χώρους, σχετικά χαμηλό κόστος απόκτησης και συνοδεύεται από επταετή εγγύηση. Πως να μη σε βάλει σε σκέψεις…

Εμφάνιση… κράχτης!
Έχουμε πει πως μετά την έλευση του Πέτερ Σράιερ η ΚΙΑ άλλαξε σελίδα. Κεφάλαιο ολόκληρο. Τα μοντέλα της εκμοντερνίστηκαν, απέκτησαν καμπύλες, γοητεία και στη συγκεκριμένη περίπτωση και… θράσος. Αυτό εντοπίζεται σε επιλογές πέραν της γνώριμης στενής κυψελοειδούς μάσκας και του coupe look του πισω μέρους, όπως τα LED προβολάκια που θυμίζουν παγάκια στο πρόσθιο μέρος ή τους κάθετους ανακλαστήρες στο πίσω. Το pro_cee’d είναι ένας μικρός “φουσκωτός”, ίσως δεν χρειαζόταν τόσο εξεζητημένες επιλογές – θαρρώ πως κι αν έλειπαν ουδείς θα αμελούσε το σπορ χαρακτήρα του που τονίζεται ακόμα από τροχούς 18” και μαύρους high gloss καθρέπτες αλλά περί ορέξεως… Είναι όμως αλήθεια πως στην KIA είχαν διλήμματα. Βλέπετε πρώτη φορά ρίχτηκαν στη συγκεκριμένη αρένα και το μοντέλο αυτό αποτελεί προάγγελο του GT που έχει πάρει πράσινο φως και αναμένεται σε μερικά χρόνια.  Τα διλήμματα αυτά, εκτός από το σχεδιαστικό μέρος, επεκτάθηκαν σε τομείς όπως η ανάρτηση και ο ήχος του κινητήρα που δουλεύτηκαν εκ νέου για να φτάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα.
[nggallery id=2780]
Η ευχάριστη εικόνα συνεχίζεται και στο επίσης μοντέρνο και “γεμάτο” εσωτερικό όπου προκαλεί αίσθηση η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής. Highlight, τα καθίσματα Recaro στα οποία “κουμπώνεις” ενώ ο κρυφός φωτισμός, οι ραφές, τα λογότυπα GT είναι όλα στο… κόκκινο! Υπάρχει και ο διακόπτης GT, το πάτημα του οποίου ναι μεν σε απογοητεύει αφού δεν αλλάζει απολύτως τίποτα στις δυνατότητες του οχήματος, ταυτόχρονα όμως σε φτιάχνει με τη μεταμόρφωση του πίνακα οργάνων. Το κεντρικό μέρος γίνεται ψηφιακό με ενδείξεις για ροπή και πίεση της υπέρ-πλήρωσης της τουρμπίνας του κινητήρα.

Παρότι… GT, έχει αρκετά καλούς χώρους, χωρητικότητα 380 lt στο πορτ παγκάζ, με μοναδικό συμβιβασμό το ύψος της οροφής στους πίσω – λογικό ελέω της κουπέ εμφάνισης. Αυτά ήταν ζητούμενο για την KIA αφού όπως μας τόνισαν χαρακτηριστικά οι άνθρωποι της, δεν ήθελαν ένα αυτοκίνητο καθαρά… επιδόσεων αλλά ένα γρήγορο και ταυτόχρονα άνετο και πρακτικό αυτοκίνητο. Αυτό το πέτυχαν αφού σκλήρυναν και τις αναρτήσεις βρίσκοντας καλή ισορροπία ανάμεσα στα γερά πατήματα και την ομαλή για τη μέση του οδηγού κύλιση.

Advertisement
Advertisement

Εκλεπτυσμένη ισχύς
Το KIA pro_cee’d GT εφοδιάζεται με 1600άρη υπέρ-τροφοδοτούμενο κινητήρα απόδοσης 204 PS, με τις αρετές του να ξεδιπλώνονται αρκετά ψηλά. Δεν πυροβολεί, δεν σε κολλάει στο κάθισμα αλλά σου προσφέρει τα άλογα του σταδιακά, εκλεπτυσμένα, εναρμονισμένο στη φιλοσοφία “σπορ αυτοκίνητο αλλά για καθημερινή χρήση”. Όταν θες να κινηθείς γρήγορα, είναι όσο γρήγορο πρέπει, χωρίς εντυπωσιασμούς, χωρίς εκρήξεις. Ανάλογος είναι και ο ήχος του κινητήρα που σιγοντάρει τις ανήσυχες προθέσεις του οδηγού, χωρίς όμως να τον ξεμυαλίζει. Διακριτικός, ηχητικά προσανατολισμένος σε αναλογία “70% είμαι δέσμιος της καθημερινής κίνησης στην πόλη, 30% απολαμβάνω οδήγηση και φλερτάρω με το γκάζι”. Πάντως το γεγονός πως η KIA προσφέρει ένα τούρμπο κινητήρα συνοδεύοντας τον με 7ετή εγγύηση, σίγουρα είναι από τα μεγάλα ατού του συγκεκριμένου μοντέλου.
[nggallery id=2781]
Στα μεγάλα σαλόνια
Γενικά έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που δεν πρόκειται να περάσει απαρατήρητο. Έχει το περιτύλιγμα, έχει το περιεχόμενο, αν η ουσία που προσφέρει σε καλύπτει, τότε θα σε κερδίσει. Κατεβαίνει σε δύσκολο αγωνιστικό χώρο, δεν είναι όμως φτωχός συγγενής απέναντι σε επιλογές όπως αυτή του βασιλιά του είδους, του Golf GTI. Όμως η διαφορετικότητα του, σε συνδυασμό με τη καλή σχέση αξίας/τιμής, μπορούν να του χαρίσουν ένα σημαντικό κομμάτι της πίτας των ανήσυχων hatch. Στη χώρα μας θα έρθει το Φθινόπωρο και θα δείτε, αν το ανταμώσετε, θα σας τραβήξει το μάτι…

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Advertisement

Κινητήρας: 1.591 cc
Ισχύς: 204 PS στις 6.000 rpm
Ροπή: 27,0 kgm στις 1.750-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 7,7 sec
Μεικτή κατανάλωση: 7,4 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 171 g/km
Βάρος: 1.59 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.310/1.780/1.430 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 384,75 ευρώ
Τιμή: Αναμένεται κάτω από 25.000 ευρώ