ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το VW Eco up!

Ελλάδα 15:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε το VW Eco up!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το VW Eco up!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Καταγράψαμε κατανάλωση 3,64 ευρώ/100 km κινούμενοι εντός πόλης με το VW eco up! που καίει φυσικό αέριο.

Advertisement
Advertisement

Του Τάκη Πουρναράκη

Εχουμε αναφερθεί πολλάκις στα πλεονεκτήματα χρήσης του φυσικού αερίου ως πηγή ενέργειας για τις μετακινήσεις με Ι.Χ. Προσφάτως δοκιμάσαμε τη Mercedes E NGT με φυσικό αέριο και σημειώσαμε κατανάλωση 4,5 ευρώ/100 km με κόστος 0,7ευρώ/kg φυσικού αερίου. Από τότε αναρωτιόμασταν πόσο πιο χαμηλή τιμή μπορεί να καταγραφεί. Tο VW eco up! είναι μισό τόνο πιο ελαφρύ από τη Mercedes Ε, δεν έχει όμως φτιαχτεί για μεγάλα ταξίδια (η κατανάλωση της Ε είναι από ταξίδι). Δυνατό σημείο του up! είναι οι οικονομικές μετακινήσεις εντός πόλης.

Πρώτος σταθμός της δοκιμής μας το πρατήριο της Fisikon στην Ανθούσα για να γεμίσουμε με φυσικό αέριο. Στο eco up! ο δείκτης καυσίμου περιλαμβάνει διπλή ένδειξη. Ειδικότερα από τις 270 μοίρες του κύκλου οι 240 αφορούν στις δεξαμενές φυσικού αερίου που βρίσκονται στο δάπεδο του αυτοκινήτου και οι υπόλοιπες 30 στο μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης. Η αναλογική κατανομή απεικονίζει και τα χιλιόμετρα που μπορείς να διανύσεις με το κάθε καύσιμο. Επιπλέον, δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής καυσίμου, ο κινητήρας λειτουργεί με φυσικό αέριο και όταν αυτό τελειώσει, γυρνάει αυτομάτως στη βενζίνη. Την προηγούμενη φορά που είχαμε επισκεφτεί πρατήριο φυσικού αερίου η τιμή ήταν στα 0,7 ευρώ/kg, ενώ τώρα είχε 0,9 ευρώ – αύξηση 30%. Φαίνεται ότι οι διαπραγματεύσεις με τους Ρώσους είχαν αποτέλεσμα. Το λέμε φωναχτά (!) για να πάρουμε διαβεβαίωση πως η τιμή θα πέσει το επόμενο διάστημα.

Advertisement
Advertisement

VW-ECO-UP-A640

Το VW eco up! εφοδιάζεται με δύο δεξαμενές φυσικού αερίου, χωρητικότητας περίπου 11 κιλών, ενώ το ρεζερβουάρ βενζίνης έχει χωρητικότητα ρεζέρβας (10 lt). Αντίστοιχα ο χώρος αποσκευών είναι μικρότερος κατά 38 lt (213 lt έναντι 251 lt στο συμβατικό up!). Η ποσότητα του φυσικού αερίου μετριέται σε βάρος καθότι είναι συμπιεσμένο. Μάλιστα, συμπιέζεται εύκολα λόγω μικρής πυκνότητας η οποία οφείλεται στο μεθάνιο. Η πίεση στη δεξαμενή φτάνει τα 200 bar. Εξερχόμενο από τη δεξαμενή, το αέριο εκτονώνεται, η πίεση πέφτει, ενώ αντίστοιχη είναι και η πτώση της θερμοκρασίας. Με την προσθήκη των δεξαμενών έχει αυξηθεί το βάρος του αυτοκινήτου έναντι των συμβατικών κατά 80 kg – από τα 929 kg στα 1.031 kg.

Δε υπάρχει καμία διαφορά στην ποιότητα λειτουργίας ανάμεσα στη βενζίνη και στο φυσικό αέριο. Θεωρητικά η ανάμειξη του αερίου με τον αέρα είναι πιο ομοιογενής και δίνει τελειότερη καύση, στην πράξη όμως η παραμετροποίηση του κινητήρα και οι ρυθμίσεις των ηλεκτρονικών έχουν εκμηδενίσει τις διαφορές. Σημειώστε πως το φυσικό αέριο έχει μεγαλύτερη θερμογόνο δύναμη 1 kg CNG, που αντιστοιχεί σε 1,3 lt πετρελαίου και σε 1,5 lt βενζίνης. Οι μηχανικοί της έδωσαν στο up! με φυσικό αέριο ισχύ ανάμεσα στην έκδοση των 60 PS και 75 PS (68 PS). Οδηγώντας το δεν μας έλειψε πουθενά το τράβηγμα ή η δύναμη, ενώ σημειώσαμε προσωπικό ρεκόρ, καθώς δεν έχουμε καταγράψει ποτέ τόσο χαμηλή κατανάλωση σε test drive. Τη δεύτερη φορά που πήγαμε να το γεμίσουμε συναντηθήκαμε με έναν φοροτεχνικό που φουλάριζε το δικό του up! με φυσικό αέριο. «Πόσο καίει, φίλε;», τον ρώτησα. «Περίπου στα 3,5 ευρώ/100 km. Σώθηκα με αυτό γιατί έχω καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη πάνω από 300 km και ο πετρελαιοκινητήρας βγάζει προβλήματα όταν κάνεις συνεχώς μικρές αποστάσεις και δεν προλαβαίνουν να ζεσταθούν τα φίλτρα. Ευτυχώς μένω εδώ κοντά και το γεμίζω κάθε πρωί», απάντησε.

Advertisement

VW-ECO-UP-C640

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 68/6.200 PS/rpm
Ροπή: 9,4/3.000 kgm/rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 164 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 16,3 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 4,1 kg φυσικού αερίου (δοκιμής)
Εκπομπές CO2 :79 gr/km
Διαστάσεις: 4.879×1.854×1.475 mm
Βάρος: 1.031 kg
Χώρος αποσκευών: 213 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0
Τιμή: 13.220 ευρώ (12.260 ευρώ με απόσυρση, δίθυρο)

Advertisement