Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Peugeot 308 1.6 e-HDI

Ελλάδα 21:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Peugeot 308 1.6 e-HDI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Peugeot 308 1.6 e-HDI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οργώσαμε τους ελληνικούς δρόμους με το «Αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2014» με τον πετρελαιοκινητήρα e-HDI των 1.6 lt.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (twitter.com/SeitanF1)

Το 308 αποτελεί γνήσιο τέκνο της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Peugeot. «Απλωμένο» και ελκυστικό, όμορφο απ’ άκρη σ’ άκρη, ποντάρει στον οδηγό που θέλει να νιώθει ερωτευμένος με το αυτοκίνητό του. Άλλωστε, μόνο έτσι θα μπορούσαν οι Γάλλοι να τα βάλουν με τον συχνά άνευ συναισθήματος αλλά πάντα πανίσχυρο γερμανικό ανταγωνισμό στην κατηγορία των μικρομεσαίων. Το Car of the Year 2014 πατάει στη νέα πλατφόρμα EMP2 του ομίλου, η οποία του επιτρέπει να είναι κατά πολύ ελαφρύτερο από τον πρόγονό του (στα 1.160 κιλά με τον e-HDI και πλούσιο εξοπλισμό), έχοντας παράλληλα βελτιωμένη ακαμψία.

Όμως ακόμα και ο «έρωτας με την πρώτη ματιά», στη δεύτερη δοκιμάζεται. Ανοίγεις λοιπόν την πόρτα και ανταμώνεις τον εσωτερικό του κόσμο. Καθαρά οδηγοκεντρικό, κρύβει δύο εκπλήξεις: το ανάποδης φοράς στροφόμετρο και το πολύ μικρό τιμόνι, με το δεύτερο να απαιτεί λίγο χρόνο εξοικείωσης. Αντίθετα, η οθόνη αφής 9.7 ιντσών που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, είναι από τις πιο εύχρηστες που έχουμε συναντήσει και περιλαμβάνει τα συστήματα Infotainment αλλά και τα χειριστήρια του διζωνικού κλιματισμού.

Advertisement
Advertisement

Υπάρχουν χώροι για μικροαντικείμενα και… κρυφή ποτηροθήκη πίσω από το ηλεκτρικό χειρόφρενο.. Τέσσερις ενήλικες ταξιδεύουν με περίσσια άνεση ενώ ο χώρος αποσκευών είναι ο πλέον γενναιόδωρος στην κατηγορία αφού φτάνει τα 420 lt.Τέσσερις ενήλικες ταξιδεύουν με περίσσια άνεση, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι ο πλέον γενναιόδωρος στην κατηγορία, αφού φτάνει τα 420 lt.

Η τρίτη δοκιμασία της σχέσης είναι και αυτή που κρίνει αν θα φτάσεις στον γάμο. Ο 1.600άρης diesel κινητήρας των 115 PS σε πιέζει να πεις το «ναι», καθώς δεν είναι απλώς επαρκής, αλλά επιτρέπει στο 308 να κινηθεί πολύ σβέλτα και να ανταποκριθεί στα «θέλω» σου άμεσα, με τα 27,5 kgm ροπής να προσφέρονται από τις 1.750 rpm. Χωρίς αναγκαστική συνοδεία θορύβων στις υψηλές ταχύτητες και χωρίς υψηλές καταναλώσεις. Με ήπιους ρυθμούς, η βελτιωμένη ανάρτηση (με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω) προσφέρει στιγμές εν κινήσει χαλάρωσης, ενώ πιέζοντας είναι ρυθμισμένη ώστε να μη σε τρομάξει. Το ηλεκτρονικής υποβοήθησης τιμόνι αποδεικνύεται μικρό στο… μάτι αλλά άριστο σε κατευθυντικότητα και πληροφορία, ενώ το 6άρι κιβώτιο είναι σωστής κλιμάκωσης.

Advertisement

Η έκδοση Allure που είχαμε στα χέρια μας είναι φορτωμένη με πληθώρα εξοπλιστικών λύσεων: 6 αερόσακους, ESP με SR, ABS, EBD και Brake Assist, Hill Assist, cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, προβολείς Full LED και φώτα ημέρας LED, δερμάτινο τιμόνι, χειρόφρενο και λεβιέ κιβωτίου, σύστημα Multimedia SMEG+ και άλλα καλούδια που καθιστούν το ήδη ελκυστικό σύνολο του 308 μια εξαιρετική πρόταση στην κατηγορία. Σημειώστε, δε, πως αυτή την περίοδο η ελληνική αντιπροσωπία έχει κατεβάσει στην αγορά ένα ελκυστικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα με έως 48 άτοκες δόσεις (308 ευρώ τον μήνα για το 308), πέντε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και bonus απόσυρσης για όλους.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρες
(cc): 1560 (diesel)
Ισχύς (PS/rpm): 115/3600
Ροπή (kgm/rpm): 27.5/1750
Μετάδοση: Στον εμπρός άξονα
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα (km/h): 194
Επιτάχυνση 0-100: 10.2 sec
Μεικτή κατανάλωση (l/100km): 3.8
Εκπομπές CO2 (gr/km): 98
Βάρος: 1160
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4253/1804/1472
Χώρος αποσκευών: 420
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ): –
Τιμή βασικής έκδοσης: από 15.8970€

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil