Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Nissan Ariya Nismo e-4ORCE

Ελλάδα 15:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(48) "Οδηγούμε το Nissan Ariya Nismo e-4ORCE"
    

Οδηγούμε το Nissan Ariya Nismo e-4ORCE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Nissan βάζει το σήμα Nismo στο Aryia διεκδικώντας ένα κομμάτι από την πίτα των ηλεκτρικών μοντέλων υψηλών επιδόσεων.

Advertisement
Advertisement

Οσοι έχουν ζήσει από πρώτο χέρι όσα διαδραματίζονταν στον χώρο υψηλών επιδόσεων και της σπορ αυτοκίνησης τη δεκαετία του ’90 και στις αρχές του 2000, πιθανότατα θα θυμούνται πως εκείνη την εποχή το σήμα Nismo ασκούσε αντίστοιχη, ή σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα μεγαλύτερη, έλξη από αυτά της AMG ή της BMW M.

Η παρουσία της Nissan ήταν ιδιαίτερα δυνατή στους αγώνες ταχύτητας και στο Le Mans, ενώ το σήμα του αγωνιστικού τμήματος μπήκε σε κάποια ειδικά μοντέλα homologation specials. Στη συνέχεια το όνομα συνδέθηκε με τις σπορ εκδόσεις διαφόρων μοντέλων σε όλη την γκάμα, από το GT-R R35 Nismo έως το αρκετά πιο ταπεινό Juke Nismo πρώτης γενιάς.

Οι καιροί αλλάζουν και τώρα βρισκόμαστε στο τιμόνι ενός ηλεκτρικού crossover με το σεβαστό έμβλημα της Nismo. Οι άνθρωποι της Nissan βάζουν από την πρώτη στιγμή το σωστό πλαίσιο στις προσδοκίες μας.

Advertisement
Advertisement

Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο δρόμου της Nismo δεν θα πρέπει να θεωρηθεί ανταγωνιστής του Hyundai Ioniq 5 N ή του KIA EV6 GT, αλλά μάλλον μια έκδοση του Ariya με πιο σπορ αποχρώσεις. Υπάρχουν μερικές αισθητικές πινελιές, μεταξύ των οποίων και αρκετά σήματα Nismo, αλλά και ουσιαστικές αλλαγές σε τεχνικές προδιαγραφές και λογισμικό.

Τόσο ο μπροστινός όσο και ο πίσω ηλεκτροκινητήρας προέρχονται από το Ariya e-4ORCE, έχοντας όμως αυξημένη απόδοση η οποία ανεβάζει τη συνολική ισχύ από τους 306 στους 435 PS με τη ροπή να παραμένει στα 600 Nm.

Αυτή η αναβάθμιση δίνει και μια αντίστοιχη βελτίωση των επιδόσεων, με το 0-100 km/h να μειώνεται κατά 0,7”, στα 5”. Σημαντική διαφορά είναι επίσης ότι στο πρόγραμμα Nismo η κατανομή ισχύος από τους δύο ηλεκτροκινητήρες ρυθμίζεται στο 40/60 εμπρός/πίσω ώστε να δίνει ένα πιο σπορ πισωκίνητο ζύγισμα.

Advertisement

Για να υποστηριχθεί το πιο οδηγοκεντρικό ύφος, τα ελατήρια και τα αμορτισέρ μπροστά και πίσω έχουν ελαφρά πιο σφιχτές ρυθμίσεις, ενώ παχύτερη είναι και η μπροστινή αντιστρεπτική. Οι ειδικής σχεδίασης τροχοί 20” της Enkei, στους οποίους φοριούνται ελαστικά Michelin Pilot Sport EV, χρησιμοποιούν μια ειδική διαδικασία χύτευσης που αυξάνει την ακαμψία σε επίπεδα που πλησιάζουν αυτά των πιο ακριβών σφυρήλατων τροχών.

Από εκεί και πέρα, στο κομμάτι της αισθητικής η Nissan έχει κάνει όλα όσα χρειάζονται για να δηλώσει την ξεχωριστή ταυτότητα της συγκεκριμένης έκδοσης. Εχει διατηρήσει ακόμα και την ειδική απόχρωση Stealth Grey, η οποία είναι αποκλειστική της Nismo, ενώ στο κάτω μέρος του αμαξώματος δημιουργείται μια χαρακτηριστική διχρωμία από τις μαύρες ποδιές με το κόκκινο σιρίτι.

Advertisement

Η Nissan αναφέρει ότι το σχετικά διακριτικό αεροδυναμικό πακέτο του Ariya Nismo μειώνει την άνωση κατά 40%, χωρίς ωστόσο να επιβαρύνει την αεροδυναμική αντίσταση.  Έχει γίνει λοιπόν μια σοβαρή προσπάθεια να προσφερθεί μια διαφορετική οδηγική εμπειρία.

Στον αυτοκινητόδρομο αντιλαμβάνεσαι πως οδηγείς ένα πιο σφιχτό αυτοκίνητο που ωστόσο σε δρόμους με καλό οδόστρωμα δεν γίνεται ενοχλητικό. Η αίσθηση από το πεντάλ του φρένου είναι πολύ καλή, χωρίς εμφανές σκαλοπάτι κατά τη μετάβαση από την αναγέννηση στη μηχανική πέδηση.

Τα φρένα δεν είναι μεγαλύτερα από αυτά των άλλων Ariya, όμως οι αλλαγές στη χαρτογράφηση δίνουν περισσότερη σιγουριά ακόμα και σε έντονο φρενάρισμα. Το τιμόνι είναι επίσης αρκετά ευχάριστο, με καλό βάρος και απόκριση αλλά χωρίς ιδιαίτερο βάθος στην πληροφορία που μεταφέρει.

Advertisement

Για να έχετε πρόσβαση σε όλη την ισχύ θα πρέπει να ενεργοποιήσετε το πρόγραμμα Nismo, όμως ακόμα και σε αυτό η επιτάχυνση δεν είναι καταιγιστική. Η προοδευτική απόδοση της δύναμης σημαίνει ότι η πρόσφυση σπάνια αποτελεί πρόβλημα, χωρίς από την άλλη να νιώθεις ότι λείπει η αποφασιστική ώθηση στην έξοδο των στροφών.

Σε διαδρομές με πιο έντονο ανάγλυφο χάραξης οι κλίσεις του αμαξώματος είναι απόλυτα λογικές για ένα σπορ crossover, όμως τα καθίσματα δεν προσφέρουν τη στήριξη που χρειάζεσαι όταν αναζητήσεις το δυναμικό απόθεμα του Nismo.

Παρά την προτεραιοποίηση της μετάδοσης στον πίσω άξονα, όταν πιέζεις σκληρά νιώθεις πως τα μπροστινά ελαστικά αρχίζουν να χάνουν πρώτα την πρόσφυσή τους. Δεν υπάρχει λειτουργία ESC Sport, οπότε αν θέλεις μειωμένη ηλεκτρονική παρέμβαση πρέπει να απενεργοποιήσεις το ESC.

Κάτι τέτοιο ωστόσο δεν βελτιώνει σημαντικά την οδηγική εμπειρία. Τι περισσότερες φορές ο λιγότερο φορτισμένος εσωτερικός μπροστά ή πίσω τροχός σπινάρει αδέξια για μια στιγμή, πριν επέμβει το ESC θεωρώντας αναγκαίο να παρακάμψει την εντολή απενεργοποίησης, ενώ γενικά η υποστροφή προκύπτει ακόμα νωρίτερα.

Είναι λοιπόν ξεκάθαρο πως το Ariya Nismo δεν είναι από τα αυτοκίνητα που ως ένα βαθμό μπορούν να οδηγηθούν ευχάριστα με το γκάζι. Δεν του αρέσει να το πετάς μέσα στη στροφή, αλλά είναι πολύ αποτελεσματικό εάν βασιστείς στην ισορροπία του πλαισίου και το οδηγήσεις στρωτά αξιοποιώντας τη φόρα.

Το Ariya Nismo είναι, λοιπόν, σίγουρα ταχύτερο από το κανονικό e-4ORCE στην ευθεία αλλά και σε οποιοδήποτε διαδρομή με στροφές, αλλά δεν είναι τόσο διασκεδαστικό όσο θα θέλαμε από ένα μοντέλο με σπορ ταυτότητα.

Κρίσιμο είναι επίσης το γεγονός ότι η αυτονομία χάνει περίπου 90 km σε σχέση με το απλό τετρακίνητο Ariya, ξεπερνώντας οριακά τα 400 km στον κύκλο WLTP, παρά τη μεγάλη μπαταρία των 87 kWh. Θα μπορούσαμε λοιπόν να πούμε πως το Ariya Nismo φέρνει στο σήμερα ένα πακέτο αντίστοιχο με αυτό του Juke Nismo, απλά με ηλεκτρική υπόσταση.

Ενα γρήγορο crossover που όμως δεν έχει τα οδηγικά ερεθίσματα και την απόλυτη ταχύτητα ενός πραγματικά σπορ μοντέλου. Θα ήταν πιο σωστό να πούμε ότι πρόκειται για ένα Ariya με κάποιο πακέτο Nismo, παρά για μια έκδοση με την υπογραφή του τμήματος υψηλών επιδόσεων της Nissan. Ιδανικό για όσους αναζητούν ένα ζωντανό, ευχάριστο και ισορροπημένο οικογενειακό crossover, αλλά σίγουρα όχι η καθαρόαιμη έκφραση Nismo στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

KEY TECH

Βασική διαφοροποίηση του Nismo από τις απλές τετρακίνητες εκδόσεις του Ariya είναι η εξειδικευμένη παραμετροποίηση της μονάδας ελέγχου του συστήματος τετρακίνησης e-4ORCΕ. Η μονάδα έχει δυνατότητα ανάλυσης των δυναμικών δεδομένων και ρύθμισης της ισχύος που αποστέλλεται σε κάθε τροχό 10.000 φορές το δευτερόλεπτο. Πρόσθετα σε αυτό, το εξατομικευμένο πρόγραμμα λειτουργίας Nismo ορίζει την κατανομή ισχύος στον εμπρός και πίσω άξονα στο 40:60, η οποία, σύμφωνα με τη Nissan, βελτιώνει κατά 12% την κατευθυντικότητα και την ακρίβεια του αυτοκινήτου μέσα στις στροφές.

TECHNISSAN ARIYA NISMO e-4ORCE
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΔΥΟ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ, 435 PS, 600 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 91 kWh (net: 87 kWh)
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 5,0”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 24,5 kWh/100 km (WLTP)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 417 km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.655/1.850/1.660 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.775 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 415 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.228 kg
ΤΙΜΗ: 66.900 (ΧΩΡΙΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Δοκιμή: Jaecoo 7 SHS
Η Subaru αλλάζει στρατηγική στην ονοματοδοσία των επερχόμενων μοντέλων της
Maserati: 5 συναρπαστικά πρωτότυπα που έμειναν στα χαρτιά