Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Opel Corsa και συμμετέχουμε στην εξέλιξή του

Ελλάδα 19:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Opel Corsa και συμμετέχουμε στην εξέλιξή του

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Opel Corsa και συμμετέχουμε στην εξέλιξή του

ΔΟΚΙΜΕΣ

Κάτω από συνθήκες άκρας μυστικότητας ταξιδεύουμε στα Γαλλο-Γερμανικά σύνορα, εκεί όπου η Opel δοκιμάζει τα πρωτότυπα της νέας γενιάς του Corsa, για να πάρουμε μέρος στις δοκιμές και να βάλουμε το δικό μας, μικρό λιθαράκι στην εξέλιξη του νέου γερμανικού μοντέλου.

Advertisement
Advertisement

Είναι ιδιαίτερη τιμή για έναν δημοσιογράφο αυτοκινήτου να ταξιδεύει στο εξωτερικό για να οδηγήσει ένα αυτοκίνητο πριν την παραγωγή του, συμμετέχοντας μάλιστα στην εξέλιξή του. Πόσο μάλλον δε όταν ο δημοσιογράφος αυτός προέρχεται από την Ελλάδα – μια χώρα η οποία χτυπημένη από την οικονομική κρίση δεν βρίσκεται στο πρώτο ράφι επιλογής των αυτοκινητοβιομηχανιών στις σπάνιες περιπτώσεις που αυτές αποφασίζουν να εμπιστευτούν ένα προ-παραγωγής αυτοκίνητο στα χέρια δημοσιογράφων αυτοκινήτου.

Είναι, κατά τα άλλα, μια κατάσταση win-win, αφού από τη μια ο δημοσιογράφος συμμετέχει σε μια μοναδική αποστολή που του παρέχει άφθονο υλικό γραφής και παράλληλα μια μικρή δόση περηφάνιας ότι έβαλε το λιθαράκι του στην εξέλιξη ενός νέου μοντέλου, ενώ από την άλλη η εταιρεία παίρνει ένα όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικό feedback για το αυτοκίνητό της, σε μια περίοδο που έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει τα «κακώς κείμενα».

Advertisement
Advertisement

Αυτός λοιπόν είναι ο πρόλογος ενός δημοσιογραφικού ταξιδιού διαφορετικού από όλα τα άλλα, που πραγματοποιήθηκε κάτω από τις πλέον μυστικές συνθήκες (π.χ. τις ημέρες που βρεθήκαμε στις δοκιμές, στο ξενοδοχείο όπου μείναμε είχαν κόψει το internet και δεν έπιαναν ούτε τα κινητά για να μην αποκαλύψουμε άθελά μας που βρισκόμαστε) για να οδηγήσουμε σε προ-παραγωγής μορφή συμμετέχοντας στην εξέλιξή του ένα αυτοκίνητο πολύ σημαντικό όχι μόνο για όλη την Ευρώπη, αλλά και ειδικά για την Ελλάδα: Τη νέα, 6η γενιά του Opel Corsa. Και για όσους τυχόν δεν γνωρίζουν τι εστί «Corsa», πρόκειται για το μικρό μοντέλο της Opel το οποίο εδώ και δεκαετίες βρίσκεται συνεχώς μέσα στο Top 5 των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων της χώρας μας, όντας παράλληλα ένα από τα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

Έχοντας όλα αυτά στο μυαλό μου, μια κάπως φθινοπωρινή μέρα του Μαΐου δένω με αρκετή προσμονή τη ζώνη μου στην άνετη – έξοδος κινδύνου γαρ – 11F θέση του αεροπλάνου Airbus 321-200 της Aegean, στην πρωινή πτήση από την Αθήνα προς τη Φρανκφούρτη. 3 ώρες αργότερα και μετά από ένα όχι πολύ ήρεμο ταξίδι το ελληνικό Airbus προσγειώνεται στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και εγώ, με τη βαλίτσα ανά χείρας κατευθύνομαι προς το cafe Tangente του Terminal 1 του αεροδρομίου όπου με περιμένουν οι άνθρωποι της Opel. Μετά τις απαραίτητες συστάσεις και το check δίπλα από το «Greece» του ονόματός μου, ένας άνθρωπος της Opel μου δίνει τα κλειδιά ενός σκούρου μπλε Grandland X 1.2 T και αφού μου βάζει τη διαδρομή μέχρι το ξενοδοχείο στο σύστημα πλοήγησης, μου εύχεται «Have a nice trip», ενημερώνοντάς με ότι τα 170 περίπου χιλιόμετρα της διαδρομής μου προς τα γαλλο-γερμανικά σύνορα όπου με περιμένουν τα πρωτότυπα Corsa, είναι κυρίως ξεκούραστη Autobahn. Για το «ξεκούραστη» θα διαφωνήσω, αφού οι συνεχείς εναλλαγές των ορίων ταχύτητας από τα τμήματα που δεν έχουν όρια μέχρι αυτά που σε ρίχνουν στα 60 km/h είναι μια γερμανική πρακτική που πάντα μου την έδινε στα νεύρα, ενώ όταν φτάνω στην έξοδο για την πόλη του ξενοδοχείου στα σύνορα ενημερώνομαι ότι αυτή είναι κλειστή λόγω έργων. Τέλος πάντων, λίγη υπομονή ακόμα και μετά από μια 20λεπτη παράκαμψη φθάνω επιτέλους στο –μικρό– ξενοδοχείο όπου μας περιμένουν τα 4 καμουφλαρισμένα πρωτότυπα Corsa, οι άλλοι 11 συνάδελφοι δημοσιογράφοι από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και το team της Opel, που αποτελείται εκτός από ανθρώπους του τμήματος PR, από τους δύο top μηχανικούς εξέλιξης της εταιρείας: Το No 1 στη σειρά Thomas Wanke και τον Michael Doring.

Advertisement

Μετά από ένα γρήγορο γεύμα, οι άνθρωποι της εταιρείας μας δίνουν κάποια στοιχεία για τα Corsa που θα οδηγήσουμε. Πρόκειται για πρωτότυπα οχήματα δοκιμών εξέλιξης σταδίου 2 (θα κατασκευαστούν συνολικά πρωτότυπα 4 σταδίων, πριν την τελική παρουσίαση του Corsa τον προσεχή Σεπτέμβριο), τα οποία βρίσκονται στο 80% της εξέλιξης του σεταρίσματος του κινητήρα-κιβωτίου, της ανάρτησης, του τιμονιού, των εμπρός καθισμάτων και των επιδόσεων του αυτοκινήτου στον περίφημο τομέα NVH (θόρυβος, κραδασμοί, ηχομόνωση). Στα αυτοκίνητα αυτά, τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης και ψυχαγωγίας, η αεροδυναμική, το εσωτερικό και το αμάξωμα δεν είχαν «σεταριστεί» και ως εκ τούτου δεν θα έπρεπε να τα λάβουμε υπόψιν, ενώ οι άνθρωποι της Opel επέμειναν ιδιαίτερα στο σημείο ότι τα αυτοκίνητα που θα δοκιμάζαμε δεν ήταν εφοδιασμένα με αερόσακους (!).

Advertisement

Στη συνέχεια ήρθε η ώρα της ενημέρωσής μας για το τι έχει αλλάξει στο νέο Corsa σε σχέση με το προηγούμενο. Δεν ήταν πλήρης ενημέρωση φυσικά, αφού όπως είπαμε έχουμε κάποιους μήνες μπροστά μας μέχρι να ξεκινήσει το λανσάρισμα του νέου Corsa στην αγορά (στις 4 Ιουνίου η Opel θα αποκαλύψει πρώτα την ηλεκτρική έκδοσή του), όμως τα στοιχεία που μπορούμε να μοιραστούμε μαζί σας αυτή τη στιγμή αφορούν στο νέο πάτωμα στο οποίο βασίζεται το καινούργιο Corsa, την πλατφόρμα CMP της PSA Peugeot-Citroen όπου ανήκει η Opel, η οποία εκτός από τη βενζινοκίνητη και τη diesel έκδοση, θα συνοδέψει και την πρώτη ηλεκτρική έκδοση του Corsa στην ιστορία. Η πλατφόρμα αυτή δίνει συνολικό μήκος 4,06 μέτρων στο αυτοκίνητο, βελτιώνει κατά 15% την ακαμψία του και παράλληλα, μαζί με κάποιες επιπλέον επεμβάσεις στο αμάξωμα (πλήρως αλουμινένιο καπό, πιο ελαφριά υλικά κατασκευής) το βοηθά να μειώσει το βάρος του έως και κατά 108 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο. Όπως μας τόνισαν οι άνθρωποι της Opel το τελικό βάρος του νέου Corsa θα ξεκινά μόλις από τα 980 κιλά (χωρίς οδηγό) θέτοντας νέα δεδομένα για οχήματα με μήκος άνω των 4 μέτρων. Εκτός από το βάρος, ένας πολύ σημαντικός τομέας αλλαγής του νέου Corsa είναι και η προσπάθεια που έγινε από τους μηχανικούς της Opel στο να μειώσουν το ύψος της θέσης οδήγησης. Πλέον ο οδηγός κάθεται 28 mm χαμηλότερα από πριν, έχοντας καλύτερη «επαφή» με το δρόμο, ενώ παρότι το συνολικό ύψος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί κατά 48 mm (1,433 mm), ο διαθέσιμος «αέρας» για το κεφάλι του έχει αυξηθεί κατά 3 mm. Παράλληλα έχει μακρύνει και το μεταξόνιο κατά 28 mm, για να προσφερθούν καλύτεροι χώροι για τους πίσω επιβάτες, ενώ μεγαλύτερο από πριν είναι και το πορτ-μπαγκάζ (309 lt., +24 lt.). Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, η Opel θα λανσάρει το Corsa με μοτέρ βενζίνης 1.2 lt. ισχύος από 75 έως και 130 ίππους τα οποία συνδυάζονται με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά και με τον γαλλικής προέλευσης 1.500άρη diesel των 100 ίππων, που διατίθεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Σύμφωνα με την εταιρεία όλα τα μοτέρ θα προσφέρουν σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές CO2 από πριν.

Το briefing  – δικό σας και δικό μου – ολοκληρώθηκε και πλέον κατευθύνομαι προς το πρώτο πρωτότυπο Corsa για να ξεκινήσω την οδήγησή του. Οι δρόμοι που έχουν επιλεχθεί από τους ανθρώπους της Opel είναι ακριβώς οι ίδιοι που χρησιμοποίησαν οι τεχνικοί της εταιρείας για τα δικά τους τεστ με τα ίδια αυτοκίνητα και πρόκειται για στενές διαδρομές με πολύ καλή άσφαλτο μέσα στο δάσος, οι οποίες μας φέρνουν συνεχώς από τη Γερμανία στη Γαλλία και πίσω. Κάτι σαν να διασχίζουμε κάθετα μπρος-πίσω τη γραμμή Μαζινό (σ.σ. Η περίφημη αμυντική γραμμή οχυρών των Γάλλων απέναντι στην προέλαση των Γερμανών στο Β’ Παγκόσμιο πόλεμο) προελαύνοντας και υποχωρώντας λέω στο Γάλλο συνάδελφό μου από την l’Automobile,  με τον οποίο θα μοιραζόμουν τα 4 πρωτότυπα Corsa που είχαν στη διάθεσή μας οι άνθρωποι της Opel.

Advertisement

Πρώτη διαθέσιμη επιλογή η έκδοση με τον 1.200άρη turbo κινητήρα βενζίνης των 100 ίππων και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και, από τα πρώτα μέτρα είναι άμεσα αισθητή η ελάφρυνση του νέου Corsa. To νέο μικρό της Opel είναι πιο «αεράτο», πιο άμεσο στις αντιδράσεις του και λιγότερο νωθρό από το παρελθόν. Όσο κάνω χιλιόμετρα πίσω από το υπάρχον Corsa GSi που προηγείται από το αυτοκίνητό μου δείχνοντάς μου το δρόμο, τόσο περισσότερο γεμίζω αυτοπεποίθηση. Το νέο πιο άκαμπτο πάτωμα και η ανάρτηση που έχει να διαχειριστεί σημαντικά χαμηλότερο βάρος, δίνουν στο Corsa μια οδική σιγουριά που εκπλήσσει. Το πλαίσιο ακολουθεί άμεσα τις εντολές του τιμονιού και το εμπρός μέρος τοποθετείται εύκολα μέσα στη στροφή, χωρίς να χάνει την πρόσφυσή του και να δημιουργεί υποστροφικές, «αγχωτικές» τάσεις. Η δε θέση οδήγησης, πιο χαμηλή και με το τιμόνι πλέον σε πιο σωστή κάθετη θέση, δίνει μια σπορτίφ αίσθηση που μου αρέσει πολύ. Σε λίγα χιλιόμετρα παρακάτω στοπ για αλλαγή οδηγού και συνεχίζουμε μέχρι να έρθει η σειρά μου για να οδηγήσω το δεύτερο, με ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά –και συμπεριφορά στο δρόμο, 100άρι Corsa. Μετά από κάποια χιλιόμετρα και εκ νέου αλλαγή οδηγών, στάση για καφέ και σημειώσεις παύλα-παρατηρήσεις. Παραπονιέμαι στον Michael Doring για το τιμόνι. Παρότι στην ευθεία έχει την αίσθηση που απαιτείται, στη στροφή ελαφραίνει υπερβολικά ενώ δεν έχει και την απαιτούμενη αμεσότητα. Του το λέω, το σημειώνει και μου απαντά: «Δεν είναι κάτι, ένα σετάρισμα θέλει μόνο στην ηλεκτρική κρεμαγιέρα. Θα το δούμε. Δεν θέλουμε πάντως το Corsa να χάσει την ευχρηστία του». Δίκιο έχει. Του λέω επίσης ότι στο πρόγραμμα «Sport», που είχε ένα από τα δύο πρωτότυπα που δοκιμάσαμε, το τιμόνι βελτιώθηκε στο ελάχιστο δυνατό. Μου απαντά επίσης ότι ναι, εδώ μάλλον κάτι θα κάνουμε για να καταλαβαίνει κανείς τη διαφορά. Αφού του αναφέρω τα πολύ θετικά μου σχόλια για την οδική συμπεριφορά και τη θέση οδήγησης, δεν μπορώ παρά να σχολιάσω ότι τα Corsa της δοκιμής μας διέθεταν τα κορυφαία, super sport ελαστικά Pilot Sport 4 της Michelin στη μικρότερη διάσταση με τη 17άρα ζάντα. Μήπως για αυτό είναι τόσο σταθερά στο δρόμο; Δεν το σχολιάζει και μου απαντά κοφτά. Γερμανικά: «Ακόμη δεν έχουμε διαλέξει ποια θα είναι τα λάστιχα του Corsa». Μετά από κάποια ώρα πάντως και αρκετή συζήτηση και αφού βάζω και τον Γάλλο συνάδελφο στο παιχνίδι για να παραπονεθεί με το δικό του τρόπο, ο Michael μου λέει: «Τα ελαστικά που θα έχει το Corsa θα έχουν 16άρες ζάντες. Πιθανότατα θα είναι τα EcoContact 6 της Continental. Θα δούμε». Ok, προχωράμε, τέρμα το διάλειμμα για καφέ και πάμε για να οδηγήσουμε τα δύο πρωτότυπα Corsa με τον 1.200άρη turbo των 130 ίππων και το αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων.

Μπαίνοντας στο πρώτο αυτοκίνητο δεν μπορώ παρά να μην σχολιάσω τον επιλογέα του κιβωτίου. Είναι ακριβώς ο ίδιος, αεροπορικού τύπου που γνωρίζουμε στα μοντέλα της Peugeot. Δεν με «χαλάει» αυτή η Γαλλό-Γερμανική σύμπραξη. Ιδίως μετά τα πρώτα χιλιόμετρα με τα δύο 100άρια Corsa. Και το 130άρι έρχεται για να μου το δείξει ακόμη καλύτερα. Πιο ισχυρό, με κιβώτιο σωστά σεταρισμένο (έστω και στο 80% της εξέλιξής του), το Corsa των 130 ίππων «πετάει». Τόσο, που βάζω δύσκολα στον Thomas Wanke με το υπάρχον Corsa GSi, που πλέον αυτός βρίσκεται μπροστά μου «ανοίγοντάς» μου το δρόμο. Το τιμόνι παραμένει ελαφρύ, αλλά το νέο πλαίσιο σε συνδυασμό με το χαμηλότερο βάρος δίνουν και πάλι στο αυτοκίνητο μια σιγουριά και αμεσότητα που εκπλήσσει. Οι 130 ίπποι δείχνουν σε κάποια σημεία ακόμη και λίγοι, βάζοντάς με σε σκέψεις για το τι να περιμένουμε από μια πιο σπορ έκδοση του Corsa, αφού το πλαίσιο σαφέστατα πλέον «το έχει». Στην έκδοση των 130 ίππων ο οδηγός έχει επιλογή και για 4 οδηγικά set-up που δεν έχει το 100άρι: Οδήγηση μόνο σε manual λειτουργία (τα paddles θα είναι στάνταρ στις αυτόματες εκδόσεις), Normal, Eco και Sport. Εναλλάσσοντάς τα αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχουν κάποιες διαφορές (π.χ. στο Eco δείχνει να πέφτει αισθητά η απόκριση του μοτέρ, στο Sport το κιβώτιο κρατά περισσότερο «μέσα» τη σχέση), όμως δεν ξέρω εάν λόγω σεταρίσματως ηλεκτρονικών αυτές ισχύουν ή είναι απλώς η δική μου αίσθηση. Τέλος πάντων, δεν μένω εδώ, αλλά συνεχίζω μετά την απαραίτητη αλλαγή οδηγού, στο επόμενο 130άρι Corsa. Ίδια αίσθηση κατά τα άλλα, όμως σε αυτό το Corsa αντιλαμβάνομαι την ανάρτηση να μην είναι τόσο ενδοτική όσο στα προηγούμενα και μεταφέροντας κάποιους μικροκραδασμούς στο εσωτερικό. Το αναφέρω στον Wanke και μου λέει ότι μάλλον είναι λόγω διαφορετικού οδοστρώματος στην τελευταία μας διαδρομή. «Γενικά τα αυτοκίνητα που οδηγήσατε δεν έχουν κάποια διαφορά στο σετάρισμα». Ok το δέχομαι χωρίς παραπάνω σχόλιο και προχωράω. Πλέον και έχοντας περάσει για 4η φορά τα σύνορα (χωρίς φυσικά να το αντιληφθώ αφού σε αυτούς τους δασικούς-επαρχιακούς δρόμους δεν υπάρχουν ταμπέλες) φτάνω στο ξενοδοχείο, παραδίδω τα κλειδιά του νέου Corsa στον υπεύθυνο της Opel και κοιτάω το ρολόι. Η ώρα έχει πάει 19:30 το απόγευμα. Οδηγούμε τα Corsa από της 14:30 το μεσημέρι, 5 ώρες γεμάτες οδήγηση στα σύνορα Γαλλίας-Γερμανίας.

Στο βραδινό δείπνο έρχεται η ώρα της συζήτησης. Ρωτάω τα πάντα. Γιατί αυτό, γιατί εκείνο… Αποφασίζω να μπω και σε πιο βαθιά νερά ρωτώντας τον Wanke για το πως είναι τώρα με τους Γάλλους της PSA στο τιμόνι έναντι των Αμερικανών της GM. Μου απαντά: «Σπύρο, είμαστε στην ίδια Ήπειρο. Και αυτό λέει πολλά. Καταλαβαινόμαστε. Γνωρίζουμε τις ανάγκες της αγοράς μας. Το ξέρεις ότι πριν με τους Αμερικανούς ένα εξάρτημα της πίσω ανάρτησης του Corsa προερχόταν από το Chevrolet Silverado (σ.σ. το μεγάλο αμερικάνικο pick-up); Πόσο καλό μπορεί να κάνει αυτό σε ένα μικρό αυτοκίνητο;»…

Στο τέλος της ημέρας κάνω τον απαραίτητο απολογισμό. Το νέο Opel Corsa έχει βελτιώσει σημαντικά τα οδικά του χαρακτηριστικά. Σε συνδυασμό με τη νέα, χαμηλότερη από πριν θέση οδήγησης, δίνει στον οδηγό του μια σπορ αίσθηση που έλειπε όχι μόνο στο προηγούμενο Corsa, αλλά σε όλες τις γενιές του. Εάν δεν αλλάξει αισθητά στο τελικό μοντέλο, θα παίξει πολύ δυνατά σε αυτό το κομμάτι, τόσο σε συνδυασμό με τον εξαιρετικό 1.200άρη turbo κινητήρα των 100 και 130 ίππων, όσο και σε μια πιο γρήγορη επιλογή όταν αυτή έρθει. Όσο για το τιμόνι, αυτό όπως είπα και παραπάνω είναι περισσότερο ελαφρύ από ό,τι θα το ήθελα. Όμως μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θα κινηθεί κυρίως εντός πόλης. Σε συνδυασμό δε με τον μειωμένο κατά 1,3 μέτρα κύκλο στροφής, τότε έχουμε να κάνουμε με σημαντική βελτίωση στην καθημερινή ευχρηστία. Επίσης, το μηχανικό κιβώτιο έχει ένα κούμπωμα «Γαλλό-Γερμανικό». Δεν είναι ούτε τόσο πειστικό, ούτε τόσο ελαφρύ. Προσωπικά δεν με ενόχλησε. Το 8άρι αυτόματο από την άλλη με τα στάνταρ paddles, είναι μια επιλογή που ταιριάζει πολύ στον αναβαθμισμένο χαρακτήρα του νέου Corsa. Πολύ καλά σε αποτελεσματικότητα έδειξαν τα φρένα. Σημαντικό για την αυτοπεποίθησή σου όταν οδηγείς ένα αυτοκίνητο που γράφει με κίτρινα γράμματα μέσα στον πίνακα οργάνων: «Προσοχή! Δεν λειτουργεί ο αερόσακος!». Προς το παρόν αυτά. Ώρα να πάρω το δρόμο της επιστροφής με το σκούρο μπλε Grandland X μου για το αεροδρόμιο. Με το νέο Corsa σύντομα θα ξανασυναντηθούμε. Είτε στη  δημοσιογραφική του οδηγική παρουσίαση τον Νοέμβριο, είτε αμέσως μετά στη χώρα μας, για τη δοκιμή του. Μέχρι τότε, «Auf wieder sehen»…