Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: EV | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Nissan Juke 1.0T 117 PS

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr)

Το ολοκαίνουργιο Juke κυκλοφόρησε στους ελληνικούς δρόμους και εμείς ταξιδέψαμε μαζί του μέχρι τη Λιβαδειά για να το γνωρίσουμε ακόμα καλύτερα.

Το Nissan Juke “εφηύρε” την κατηγορία των μικρών crossover, γεγονός που συνέβη πριν από περίπου 9 χρόνια, όταν στο segment υπήρχε μόλις ακόμα ένας ανταγωνιστής. Μετά από παραπάνω 1 εκατομμύριο πωλήσεις παγκοσμίως, η Nissan προχώρησε στο λανσάρισμα της νέας γενιάς του μοντέρνου ιαπωνικού crossover, το οποίο εκτός από την -εμφανώς- αισθητική του αναβάθμιση έχει προικιστεί με περισσότερους χώρους, νέους κινητήρες και πολλές προηγμένες τεχνολογίες.

Εμφάνιση για… όλους!
Η πρώτη γενιά του Nissan Juke είχε δημιουργήσει ανάμεικτα συναισθήματα σχετικά με τη σχεδίασή του. Η “διαφορετικότητά” του έκανε το κοινό του είτε να το λατρέψει με την πρώτη ματιά είτε να μην μπορούν να ακολουθήσουν τις αντισυμβατικές του γραμμές. Το νέο Nissan Juke όμως… στρογγυλεύει περισσότερο, χωρίς να χάσει τη γνώριμη και -ταυτόχρονα- μοντέρνα σιλουέτα του. Σίγουρα η V-μάσκα και τα στενά φωτιστικά σώματα μαγνητίζουν το βλέμμα, ενώ τα οβάλ φανάρια στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα επισφραγίζει την ταυτότητά του. Στο πίσω τμήμα έχει αλλάξει σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο φέροντας νέα φώτα και γραμμές που θυμίζουν τον μεγαλύτερο αδερφό του, το Qashqai. Το μήκος του φτάνει τα 4,21 μέτρα και το πλάτος τα 1,8 μέτρα, ενώ το βάρος που έχει εξοικονομήσει είναι 23 κιλά, χάρη στα νέα υλικά κατασκευής.

Ευρύχωρο εσωτερικό
Αν υπήρχε κάτι που μειονεκτούσε σημαντικά στο Juke, ήταν οι χώροι της καμπίνας. Αυτό ανήκει στο παρελθόν, μιας και η νέα γενιά έχει πολύ ευρύχωρο -για την κατηγορία του- εσωτερικό για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 5,8 εκατοστά και για τα κεφάλια κατά 1,1 εκατοστά. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών των 422 λίτρων, προσφέρει 20% περισσότερο αποθηκευτικό χώρο με “μπόνους” το μεγαλύτερο άνοιγμα της πόρτας για πιο άνετη φόρτωση/εκφόρτωση. Αναφορικά με τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, είναι υψηλής ποιότητας και το ταμπλό συνδυάζεται με μαλακά και σκληρά πλαστικά. Το νέο τριάκτινο τιμόνι προέρχεται από τα νέα Qashqai και Micra. Μεγάλο ενδιαφέρον προκαλούν τα εμπρός καθίσματα με την σπορ εμφάνιση, τα οποία -σε πιο πλούσιες εκδόσεις- φέρουν δύο ηχεία Bose στα προσκέφαλα τόσο για τον οδηγό όσο και τον συνοδηγό, προσφέροντας ένα υψηλής ακουστικής αισθητικής αποτέλεσμα. Την εικόνα του cockpit ολοκληρώνει η οθόνη αφής 8 ιντσών στην κορυφή της κονσόλας, η οποία συνεργάζεται με όλες τις τελευταίες τάσεις συνδεσιμότητας (Apple CarPlay, Android Auto, WiFi κ.ά). Για αυτούς που θέλουν να ξεχωρίζουν, η Nissan διαθέτει την έκδοση N-Design, που προσφέρει 20 διαφορετικούς συνδυασμούς για εξατομίκευση εξωτερικά και εσωτερικά, καθώς στον στάνταρ εξοπλισμό είναι και οι 19 ιντσών ζάντες αλουμινίου.

Ένας αλλά… Λέων!
Κάτω από το καπό του νέου Nissan Juke υπάρχει αποκλειστικά ένας 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 turbo απόδοσης 117 ίππων και 180 Nm ροπής (200 Nm σε overboost). Το εν λόγω μοτέρ συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) 7 σχέσεων με paddles πίσω από το τιμόνι. Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέση κατανάλωση με το χειροκίνητο κιβώτιο είναι 5,9 lt./100 km με τα πρότυπα δοκιμών WLTP και 6 lt./100 km με το DCT. Οι εκπομπές CO2 είναι 135 g/km και 138 g/km αντίστοιχα. Σε περίπου ένα χρόνο, η Nissan πρόκειται να λανσάρει και ακόμα ένα Juke με υβριδικό σύνολο, ενώ εικάζουμε ότι θα είναι plug-in hybrid, σύνολο που θα δανειστεί από το νέο Captur.

Πατάει με ασφάλεια
Η νέα πλατφόρμα CMF-B, το μεγαλύτερο μεταξόνιο και τα νέα συστήματα ασφαλείας εξασφαλίζουν την ασφαλέστερη και πιο ευχάριστη διαδρομή. Στο ταξίδι μας μέχρι τη Λιβαδειά, το νέο Nissan Juke ήταν ξεκούραστο και άνετο, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, αλλά δεν βλέπεις πλέον τα φώτα από μέσα, όπως συνέβαινε με την προηγούμενη γενιά. Η ανάρτηση σφιχτή όσο χρειάζεται, χωρίς να ενοχλεί μιας και οι μηχανικοί είχαν στο μυαλό τους να μην… ταράζουν την ηρεμία των επιβατών. Ακόμα, έχει γίνει καλή δουλειά στην ηχομόνωση και ο τρικύλινδρος κινητήρας είναι αποδοτικός χωρίς ενοχλητικά ξεσπάσματα. Η πραγματική μέση κατανάλωση που γράψαμε στην προκαθορισμένη μας διαδρομή ήταν τα 7,5 lt./100 km με δύο άτομα. Σίγουρα, οι επιδόσεις του δεν θα βάλουν φωτιά στην άσφαλτο, ωστόσο είναι ικανές για την καθημερινότητα των περισσότερων οδηγών. Να σημειώσουμε ότι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι η Έξυπνη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης με Αναγνώριση Πεζών και Ποδηλάτων, η Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας, η Έξυπνη Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας, το Σύστημα Προειδοποίησης Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας και την Παρέμβαση Τυφλού Σημείου, ως μια μοναδική “πρεμιέρα” για την συγκεκριμένη κατηγορία. Παράλληλα, η προηγμένη τεχνολογία ProPILOT της Nissan, η οποία προσφέρει ηλεκτρονική υποβοήθηση στο τιμόνι, την επιτάχυνση και την πέδηση, θα είναι διαθέσιμη στο JUKE για πρώτη φορά. Σχεδιασμένο για χρήση σε αυτοκινητόδρομους και σε μία λωρίδα κυκλοφορίας, το ProPILOT επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα, ούτως ώστε ο οδηγός να διατηρεί την σωστή απόσταση και ταχύτητα και με το αυτοκίνητο εντός της λωρίδας κυκλοφορίας.

Στο ταμείο
Το νέο Nissan Juke κατασκευάζεται στο Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου και στην Ελλάδα ξεκινάει από τα 17.900 ευρώ. Πρόκειται για την έκδοση Energy και με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Eάν ο ενδιαφερόμενος επιθυμεί το αυτόματο κιβώτιο θα πρέπει να προσθέσει επιπλέον 3.000 ευρώ. Σε αυτή την περίπτωση όμως, το Juke με το DCT κιβώτιο διατίθεται με το πιο πλούσιο εξοπλιστικό πακέτο, το Acenta. Αναλυτικότερα έχουμε τα εξής:

1.0P-T Energy 17.900 €
1.0P-T Acenta 18.900 €
1.0P-T N-Connecta  20.900 €
1.0P-T N-Connecta Pack 21.900 €
1.0P-T N-Design  24.500 €
1.0P-T N-Design  26.000 €
1.0P-T N-Design  24.500 €
1.0P-T N-Design  26.000 €
1.0P-T N-Design  24.500 €
1.0P-T N-Design  26.000 €
1.0P-T N-Design  24.500 €
1.0P-T N-Design  26.000 €
1.0P-T N-Design 24.500 €
1.0P-T N-Design  26.000 €
1.0P-T Techna  24.500 €

1.0P-T DCT Acenta  20.900 €
1.0P-T DCT N-Connecta 22.400 €
1.0P-T DCT N-Connecta Pack  23.900 €
1.0P-T DCT N-Design 26.500 €
1.0P-T DCT N-Design  28.000 €
1.0P-T DCT N-Design 26.500 €
1.0P-T DCT N-Design  28.000 €
1.0P-T DCT N-Design  26.500 €
1.0P-T DCT N-Design  28.000 €
1.0P-T DCT N-Design  26.500 €
1.0P-T DCT N-Design  28.000 €
1.0P-T DCT N-Design 26.500 €
1.0P-T DCT N-Design  28.000 €
1.0P-T DCT Techna  26.500 €

Δημοφιλή στο Protothema.gr