Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Mondeo σε εκδόσεις βενζίνης και diesel

Ελλάδα 13:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Mondeo σε εκδόσεις βενζίνης και diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Mondeo σε εκδόσεις βενζίνης και diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Τη χαρά της οδήγησης υπόσχεται να φέρει σε πρώτο πλάνο η Ford με τη νέα γενιά του Mondeo. Διαθέσιμο σε 4θυρο, 5θυρο και wagon αμάξωμα, με γεμάτη γκάμα κινητήρων και πλούσιο εξοπλισμό, προσφέρει δεκάδες συνδυασμούς για να επιλέξεις τον ιδανικό. Για να έχουμε μία ολοκληρωμένη εικόνα όσων προσφέρει ταξιδέψαμε μαζί του στην εθνική οδό και στρίψαμε σε πανέμορφες διαδρομές ανάμεσα στον Παρνασσό και την Γκιώνα.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Στην όψη του νέου Mondeo ξεχωρίζει αναμφίβολα η εικόνα του εμπρός μέρους, χάρη στη μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα και τα «αγριεμένα» φωτιστικά σώματα. Αν και μάλλον συντηρητικής σχεδίασης, το εσωτερικό ικανοποιεί με την ποιότητα των υλικών, ενώ η μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα καθιστά εύκολη τη διαχείριση των λειτουργιών και έχει απομακρύνει τους πολλούς διακόπτες. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι υπεράνω κριτικής, τόσο για πέντε επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος από την αρχική έκδοση, ενώ σε όλες τις εκδόσεις προσφέρονται στάνταρ οι πίσω ζώνες με ενσωματωμένο αερόσακο, ο οποίος προφυλάσσει από τραυματισμούς στον θώρακα.

Δοκιμάσαμε το νέο Mondeo με τους δύο πιο αντιπροσωπευτικούς κινητήρες για τον χαρακτήρα του, τον νέο 1.5 EcoBoost βενζίνης με 160 ίππους και τον οικονομικό 1.6 πετρελαίου με ισχύ 115 ίππους. Ο πρώτος -κόντρα στο ρεύμα της εποχής που προστάζει diesel- ταιριάζει γάντι στο μεγάλο Ford και του χαρίζει ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Ο 4κύλινδρος turbo είναι δυνατός από χαμηλά, ελαστικός σε μεγάλο εύρος στροφών και δεν αγκομαχεί στα ψηλά. Διατηρώντας την 6η στο κιβώτιο, σου επιτρέπει να ταξιδεύεις χαλαρά στον αυτοκινητόδρομο, να προσπερνάς γρήγορα και να συνεχίζεις χωρίς να αυξάνεις τη μέση κατανάλωση. Εκεί όμως όπου γίνεται αντιληπτή η δουλειά στο στήσιμο του αυτοκινήτου είναι στο επαρχιακό δίκτυο. Με το σωστό βάρος του τιμονιού τοποθετείς τους τροχούς εκεί όπου επιλέγεις και το Mondeo στρίβει χωρίς να γέρνει και με πολύ περισσότερα χιλιόμετρα από τα περισσότερα αντίπαλα μοντέλα.

Advertisement
Advertisement

Το Mondeo 1.6 diesel (επίσης με 6άρι μηχανικό κιβώτιο) μπορεί να χάνει μέρος της δυναμικής συμπεριφοράς που χαρίζει στις υψηλές στροφές, ο 1.5 EcoBoost, όμως, διατηρεί τα περισσότερα προτερήματα, όπως την ασφαλή οδική συμπεριφορά. Εκεί όπου υπερτερεί είναι βέβαια στον τομέα της κατανάλωσης, καθώς είναι κατά περίπου 2,5 lt/100 km χαμηλότερη στον αυτοκινητόδρομο. Επιπλέον, η έκδοση ECOnetic του 1.6 TDCi προσφέρει απαλλαγή από την καταβολή τελών κυκλοφορίας (94 g/km).

Συμπερασματικά, το Mondeo 1.6 diesel είναι μία πολύ καλή πρόταση για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα μες στον χρόνο και για τη μίσθωση εταιρικών στόλων. Για αυτούς που θέλουν ένα μεγάλο οικογενειακό με σπορ επιδόσεις και συμπεριφορά στον δρόμο, το Mondeo 1.5 EcoBoost είναι μονόδρομος. Η μεταξύ τους διαφορά στην τιμή είναι 1.000 ευρώ (22.635 ευρώ το βενζίνης έναντι 23.365 ευρώ το diesel), ενώ στη βάση του τιμοκαταλόγου συναντάμε την έκδοση με τον 3κύλινδρο 1.0 Ecoboost με 125 ίππους (από 21.705 ευρώ).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 1.5 EcoBoost – 1.6 TDCi
Κινητήρας: 1.498 cc-1.560 cc
Ισχύς: 160 PS/6.000 rpm-115 PS/3.600 rpm
Ροπή: 24,5 kgm/1.500-4.500 rpm – 27,5 kgm/1.750-2.000 rpm
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 222 km/h-192 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,2 sec-12,1 sec
Μεικτή κατανάλωση: 5,8 lt/100 km-4,2 lt/100 km (εργ.)
Εκπομπές CO2: 134 gr/km-109 g/km
Βάρος: 1.485 kg-1.495 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.871/1.852/1.482 mm
Χώρος αποσκευών: 541 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 147,4 ευρώ-98,1 ευρώ
Τιμή: Από 22.635 ευρώ – Από 23.635 ευρώ (με όφελος απόσυρσης)