Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Mazda 2

Ελλάδα 19:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Mazda 2

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Mazda 2

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Mazda ανανεώνει εμφανισιακά και κυρίως, στα τεχνικά και μηχανικά του μέρη το Mazda 2 και εμείς, ταξιδεύουμε μέχρι… την Αθηναϊκή ριβιέρα, για να το οδηγήσουμε κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής του παρουσίασης.

Advertisement
Advertisement

Όχι, δεν πρόκειται για κάποιου είδους λάθος αυτό που διαβάσατε στον πρόλογο, αφού η Mazda επέλεξε την Αθήνα και, με επίκεντρο την Έκθεση Mazda AutoOne στη Γλυφάδα, «έχτισε» την πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση του ανανεωμένου της μικρού μοντέλου στη χώρα μας, υποδεχόμενη δημοσιογράφους αυτοκινήτου από όλες σχεδόν τις χώρες της ηπείρου για να οδηγήσουν το νέο μοντέλο.

Μάλιστα, σήμερα, την ημέρα δηλαδή όπου οδηγήσαμε το Mazda 2 στους δρόμους της παραλιακής μέχρι και το Σούνιο, είναι και μια σημαδιακή ημέρα για τη Mazda, αφού ακριβώς πριν 100 χρόνια δημιουργήθηκε η ιαπωνική φίρμα.

Advertisement
Advertisement

Μέσα λοιπόν σε αυτό το εορταστικό κλίμα είχαμε την ευκαιρία να διανύσουμε τα πρώτα χιλιόμετρα με το ανανεωμένο ιαπωνικό μικρό, το οποίο αρχικά, αισθητικά «premium-οποιείται» αποκτώντας έναν νέο κατώτερο τμήμα στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα με περισσότερο χρώμιο, αντίστοιχα μια επανασχεδιασμένη μάσκα επίσης με περισσότερο χρώμιο, αλλά και έναν «φρεσκαρισμένο» κατά τα ίδια δεδομένα, πίσω προφυλακτήρα.

Αλλαγμένα είναι και τα εμπρόσθια φώτα, με νέους κυκλικούς δακτύλιους στο κέντρο τους, που μπορούν να εφοδιαστούν και με ενεργούς LED λαμπτήρες για βέλτιστη προσαρμογή ακόμη και στις πιο δύσκολες συνθήκες φωτισμού. Οι επεμβάσεις στο εξωτερικό ολοκληρώνονται με τις νέας σχεδίασης ζάντες 15 και 16 ιντσών.

Advertisement

Προχωρώντας στην καμπίνα, εκεί οι αλλαγές του ανανεωμένου μοντέλου αφορούν στην υιοθέτηση εντελώς επανασχεδιασμένων εμπρόσθιων καθισμάτων, που στόχο έχουν να προσφέρουν τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ άνεσης και στήριξης του σώματος. Το ταμπλό δεν αλλάζει σχεδιαστικά, ακολουθώντας μια μινιμαλιστική αισθητική που αφήνει να φανεί στο κέντρο και ψηλά στην κονσόλα η οθόνη του συστήματος πολυμέσων (συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto).

Ποιοτικά, το εσωτερικό «ντύνεται» ως επί το πλείστον από σκληρά πλαστικά, όμως δεν λείπουν και επιφάνειες με μαλακά πλαστικά εξαιρετικά στην αφή. Κορυφαία πάντως για τα επίπεδα της κατηγορίας είναι η συναρμογή όλων των πλαστικών, όπως και το φινίρισμά τους.

Advertisement

Αρκετή δουλειά έχει γίνει και στο πεδίο της ηχομόνωσης της καμπίνας, όπως επίσης και στη μη μεταφορά κραδασμών, αυξάνοντας τα δεδομένα της εσωτερικής άνεσης. Στους χώρους, τα πράγματα δεν αλλάζουν με βάση τα όσα γνωρίζαμε από το προ-ανανέωσης μοντέλο, με αποτέλεσμα το Mazda 2 να είναι σε θέση να μεταφέρει με κάποιες παραχωρήσεις 4 ενήλικες επιβάτες. Το πορτ-μπαγκάζ με 255 lt. χωρητικότητας είναι μικρό για τα νέα δεδομένα της κατηγορίας.

Advertisement

Στο πεδίο των κινητήρων, η Mazda ενισχύει το μικρότερο μοντέλο της προσφέροντάς του για πρώτη φορά ένα «ήπια» υβριδικό σύστημα που συνδυάζεται με τον 1.500άρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα SkyActiv-G των 75 και 90 ίππων. Το σύστημα αυτό είναι στάνταρ και στις δύο εκδόσεις ισχύος, φροντίζοντας να μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους (μόλις από 4.1 lt./100 km και 94 gr. CO2 ανά km).

Αρκετές επεμβάσεις έχουν γίνει και στην ανάρτηση (με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και Ημιάκαμπτο άξονα πίσω), οι οποίες σύμφωνα με τη Mazda βελτιώνουν την ποιότητα κύλισης και το κράτημα του αυτοκινήτου. Αναβαθμίσεις έχουμε επιπλέον στο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης GVC+, αλλά και στην ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση του τιμονιού.

Τι σημαίνουν στην πράξη όλα αυτά; Ότι αρχικά το ανανεωμένο Mazda 2 καταφέρνει στο δρόμο να προσφέρει μια ακόμη πιο σίγουρη οδική συμπεριφορά, με περισσότερη πρόσφυση από ποτέ και τιμόνι που γεμίζει αυτοπεποίθηση τον οδηγό του στο στρίψιμο. Μπορεί ο κινητήρας των 90 ίππων να μην είναι ο δυνατότερος της κατηγορίας, όμως το μικρότερο Mazda έχει μια «σπίθα» που το κάνει ιδιαίτερα απολαυστικό στην οδήγηση.

Σε καθημερινούς ρυθμούς είναι σίγουρο ότι οδηγός και συνοδηγός θα ικανοποιηθούν από τα νέα καθίσματα με την πιο άνετη θέση, αλλά και από τη βελτιωμένη ηχομόνωση που αφήνει εκτός καμπίνας παρασιτικούς θορύβους. Παράλληλα, το αυτοκίνητο παραμένει ευκολοδήγητο και εύκολο στο παρκάρισμα.

Ολοκληρώνοντας, να σημειώσουμε ότι οδηγώντας το ανανεωμένο Mazda 2 σε όχι πολύ χαλαρούς ρυθμούς από τη Βουλιαγμένη μέχρι το Σούνιο και πίσω, είδαμε μια τιμή κατανάλωσης 5.6 lt./100 km στο trip computer – ένα νούμερο πραγματικά χαμηλό για βενζινοκίνητο μικρό.

Στη χώρα μας το ανανεωμένο Mazda 2 αναμένεται να ξεκινήσει τις πωλήσεις του το δεύτερο 15νθήμερο του Φεβρουαρίου. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια ένδειξη για τις τιμές του, οι οποίες αναμένεται να γίνουν γνωστές λίγο πριν το λανσάρισμά του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.496 cc
Ισχύς: 90 PS/6.000 rpm
Ροπή: 15.1 kgm/4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.8 sec
Τελική ταχύτητα: 183 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.1 l/100 km
Εκπομπές CO2: 94 gr/km
Βάρος: 1.025 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.065/1.695/1.495 mm
Μεταξόνιο: 2.570 mm
Χώρος αποσκευών: 255 lt