Menu
Live Κίνηση | Τιμές Αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Executive: Skoda Kodiaq

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Lexus UX 250h

  • Αποστολή στην Ισπανία: Κώστας Φούζας (kf@newsauto.gr)

H Lexus μας συστήνει το μικρότερο SUV στην ιστορία της. Ταξιδεύουμε στη Βαρκελώνη για να γνωρίσουμε από κοντά για να οδηγήσουμε το νέο υβριδικό μικρομεσαίο μοντέλο της φίρμας.

Το UX αποτελεί το 3ο SUV της Lexus στην Ευρώπη μετά το μεγάλο RX και το μικρομεσαίο NX (στην Αμερική διατίθεται και το υπερπολυτελές LX). Με το συγκεκριμένο μοντέλο η ιαπωνική φίρμα «κατεβαίνει» για πρώτη φορά στη μικρομεσαία premium κατηγορία ώστε να χτυπήσει τη γερμανική κυριαρχία των Audi Q3, BMW X1 & Mercedes GLA.

Σε επίπεδο σχεδίασης, το UX (Urban+ X-over) διατηρεί τη φουτουριστική ταυτότητα που μας έχει συνηθίσει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια με τη συνολική εικόνα να είναι αρκετά ελκυστική και νεανική. Για την κατασκευή του έχει χρησιμοποιηθεί η νέα πλατφόρμα TNGA-C στην οποία στηρίζονται και τα νέα C-HR & Corolla της Toyota. To μήκος του αμαξώματος ανέρχεται στα 4.495 χλστ. και η Lexus το προσφέρει σε προσθιοκίνητη και τετρακίνητη έκδοση (πλάτος 1.840 & μεταξόνιο 2.640 χλστ.).


Η έκδοση UX 250 h, την οποία έχουμε στα χέρια μας αυτή τη στιγμή, παίρνει κίνηση από ένα υβριδικό σύστημα. Πιο αναλυτικά ένας βενζινοκινητήρας 2.0 λίτρων συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ (το ένα βρίσκεται στον πίσω άξονα για τη λειτουργία της τετρακίνησης στην αντίστοιχη έκδοση E-Four) και έτσι η συνολική απόδοση φτάνει τους 184 ίππους & τα 205 Nm ροπής. Παράλληλα, η Lexus εξοπλίζει το μοντέλο της με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο D-CVT. To UX έχει τελική ταχύτητα 177 Km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,7 sec. Το υβριδικό σύστημα βοηθά στον περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων και έτσι οι μέσες τιμές βρίσκονται στα 4,5 lt./100 km. και 106 g/km αντίστοιχα.

Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και το φορτίο του κινητήρα, το ιαπωνικό SUV μπορεί να κινείται με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια σε ταχύτητες έως τα 115 Km/h, με τις μπαταρίες να φορτίζουν μέσω ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και από την ισχύ του θερμικού κινητήρα. Στο πεδίο της τεχνολογίας, το UX εφοδιάζεται με μια σειρά από Συστήματα Ασφαλείας όπως Ενεργό Cruise Control, Σύστημα που αναγνωρίζει τα οδικά σήματα, Σύστημα αποφυγής σύγκρουσης που αναγνωρίζει και πεζούς, αυτόματα φώτα κ.α.


Περνώντας στο εσωτερικό του UX, η Lexus έχει δημιουργήσει ένα ποιοτικό περιβάλλον στο σύνολο της καμπίνας, με τη συναρμογή να μην αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης. Η εικόνα είναι σύγχρονη με hi-tech πινελιές και τη μεγάλη οθόνη αφής να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Οι παρεχόμενοι χώροι δεν προβληματίζουν γενικά, ωστόσο ο αέρας για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι κάπως περιορισμένος λόγω της κλίσης της οροφής. Μοναδική παραφωνία στο συγκεκριμένο τομέα είναι ο χώρος αποσκευών ο οποίος στην τετρακίνητη έκδοση έχει χωρητικότητα 283 λίτρων (320 στη 2κίνητη).

Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και μετά τα πρώτα χιλιόμετρα που έχουμε κάνει στους δρόμους της Βαρκελώνης, το UX 250 h σε κερδίζει με την ποιότητα κύλισης που προσφέρει. To άκαμπτο πλαίσιο εξασφαλίζει την απαραίτητη σταθερότητα κάτω από όλες τις συνθήκες και έτσι το ιαπωνικό SUV αφήνει συνολικά καλές εντυπώσεις. Βέβαια, η ύπαρξη του CVT κιβωτίου αυξάνει τα επίπεδα θορύβου εντός της καμπίνας σε συνθήκες πλήρους επιτάχυνσης και στα kick down.

To Lexus UX 250 h είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τις τιμές του να ξεκινούν από τα 37.600 ευρώ. Διαθέσιμη  είναι και έκδοση F-Sport, με πιο σπορτίφ εμφάνιση και εσωτερικό, 18άρες ζάντες, αλλά και πιο σφιχτά ρυθμισμένη ανάρτηση, για πιο δυναμικά οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά. Η οδήγηση του UX συνεχίζεται στους δρόμους της Βαρκελώνης. Θα επανέλθουμε σύντομα με περισσότερα στοιχεία και εντυπώσεις.

Δημοφιλή στο Protothema.gr