Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Morgan Plus Six

  • Απόδοση: Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

Η Morgan τοποθετεί έναν 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα της BMW στο αειθαλές μοντέλο που έχει ταυτιστεί με την ίδια την εταιρεία. Μένει να δούμε αν είναι αυτός ο συνδυασμός που θα μας συγκινήσει.

 

Στρίβουμε αριστερά, πραγματικά στη μέση του πουθενά, και στη συνέχεια, μετά από μια δεξιά στροφή, πέφτουμε συμπτωματικά πάνω σε ένα ράλι ιστορικών αυτοκινήτων. Τα κεφάλια των ιδιοκτητών πολλών MG και Triumph γυρίζουν με ένταση για να αντικρίσουν τη Morgan που οδηγούμε. Τα αισθητήρια των ανθρώπων αυτών είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένα στο να εντοπίζουν τα παλιότερα βρετανικά σπορ αυτοκίνητα και φυσικά ξέρουν πριν καλά- καλά μας δουν ότι αυτό που οδηγούμε δεν είναι ένα γνήσιο δείγμα. Ξέρουν ότι το αυτοκίνητο που βλέπουν μπροστά τους δεν είναι καν εξ ολοκλήρου βρετανικό. Ο 6κύλινδρος σε σειρά της BMW είναι υπερβολικά πολιτισμένος και δεν ακούγεται όπως θα ήταν το αναμενόμενο, ενώ κάτω από το αυτοκίνητο δεν φαίνεται να υπάρχει και κάποια διαρροή λιπαντικού, κάτι σύνηθες για τα τυπικά, αμιγώς βρετανικά δείγματα σπορ αυτοκινήτου τού πάλαι ποτέ. Ο ιδιοκτήτης ενός MGC αντιλαμβάνεται άμεσα πως αυτό που βλέπει είναι ένα PlusSix και δείχνει αμέσως ότι το εγκρίνει. Η αναπάντεχη αυτή συνάντηση είναι ένα bonus που διανθίζει την εμπειρία της οδήγησης του Plus Six, από τα κεντρικά της Morgan στο Worcestershire στα ορεινά του Brecon Beacons, κάνοντας έναν κύκλο για να διασχίσουμε την Ουαλία. Οι βόλτες χωρίς προορισμό είναι ο καλύτερος προορισμός όταν έχεις στα χέρια σου ένα ανοιχτό σπορ αυτοκίνητο μια μέρα με καλό καιρό.

Φεύγοντας από το εργοστάσιο στο Malvern έχουμε αρχίσει ήδη να κινούμαστε σε φιδίσιο δρόμο, κάτι που με κάνει να σκεφτώ ότι οφείλω να κρίνω το Plus Six. Είναι άραγε ένα πραγματικό σύγχρονο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων ή απλώς ένα κλασικό απαλλαγμένο από διαρροές; Παραδοσιακά, τα μοντέλα της Morgan αντιμετωπίζονται ως καινοτόμα. Υπήρξαν ανέκαθεν γοητευτικά και κάποια από αυτά πραγματικά γρήγορα, χωρίς να έχουν εξελιχθεί ανάλογα στον τομέα των δυναμικών τους χαρακτηριστικών. Το Plus Six είναι, όμως, το μοντέλο της Morgan που έρχεται να διεκδικήσει με αξιώσεις την προσοχή όλων όσοι θέλουν το πλήρες πακέτο επιδόσεων – οδικής συμπεριφοράς. Παρά την εμφάνιση που παραπέμπει σε παλιότερες εποχές, είναι ό,τι καλύτερο έχει κυλίσει τους τροχούς του από το εργοστάσιο, με νέο πλαίσιο και όλα τα απαραίτητα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα. Εχει κεντρικό κλείδωμα αλλά και φωτισμό κάτω από τις πόρτες όταν αυτές είναι ανοιχτές. Διαθέτει επίσης πολύ δυναμικό κινητήρα κάτω από το καπό: τον 6κύλινδρο σε σειρά B58 της BMW, έτσι όπως τον έχουμε δει στις Χ7, Z4 M40i αλλά και στην Toyota Supra. Σε αυτό εδώ το αυτοκίνητο, οι 340 PS δείχνουν πιο ικανοί από οπουδήποτε αλλού. Το Plus Six ζυγίζει μόλις 1.075 kg και εκτινάσσεται από στάση έως τα 100 km/h μόλις σε 4,2”, δηλαδή είναι ταχύτερο από τις Z4 και Supra που έχουν τον ίδιο κινητήρα με την ίδια απόδοση και αυτό είναι κάτι που το αισθάνεσαι άμεσα. Χώρια που το ακούς κιόλας. Με την κανονική έκδοση της εξάτμισης ο ήχος είναι κάπως σεμνός. Με τη σπορ εξάτμιση που έχει το αυτοκίνητο που οδηγώ τα πράγματα εξελίσσονται αρκετά διαφορετικά. Ενα άρωμα από trackday απλώνεται σε όλη την καμπίνα -και όχι μόνο- όταν πατήσω το γκάζι βαθιά και ζητήσω βίαιη επιτάχυνση. Το μακρύ καπό εμπρός μου επιτείνει τη διάθεση για οδήγηση και φυσικά έχει σημαντικό ρόλο στο συνολικό sex appeal του μοντέλου με το χαμηλό και μικρό παρμπρίζ που βρίσκεται μπροστά μου. Επάνω σε αυτό, το παραλληλόγραμμο που αποτελεί τον εσωτερικό καθρέπτη μού δίνει την αίσθηση πως θα προβάλλει… ασπρόμαυρες εικόνες, ενώ το βλέμμα μου μένει λίγο παραπάνω στην παρουσία των τριών πολύ μικρών υαλοκαθαριστήρων. Ολα τα παραπάνω, μαζί με τους μικρούς εξωτερικούς καθρέπτες που αφήνουν τεράστια κενά στην ορατότητα προς τα πίσω, είναι στοιχεία που τονίζουν την ιδιαιτερότητα του συνόλου.

Οσο περνάει η ώρα πίσω από το τιμόνι του PlusSix η διαδρομή γίνεται πιο ενδιαφέρουσα και πιο απαιτητική. Τα ηχητικά ερεθίσματα εντείνονται, ενώ και η φύση τριγύρω αρχίζει να γίνεται ολοένα πιο έντονα πράσινη και πιο όμορφη. Ο αέρας στην καμπίνα έρχεται δροσερός και η κυκλοφορία στον δρόμο μπροστά μου αραιώνει. Από τη θέση του οδηγού του Plus Six όλα φαίνονται μεγαλύτερα και πιο ογκώδη: ένα κοινό supermini μοιάζει με SUV από εδώ κάτω που βρίσκομαι, καθισμένος πάνω σχεδόν στον δρόμο. Ακόμα και μέσα στην καμπίνα, όμως, τα πάντα μοιάζουν ομορφότερα, αν εξαιρέσω το περίεργης αισθητικής τιμόνι και τον τυπικό -για BMW- επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου των ταχυτήτων που είναι η μόνη επιλογή, μια και πάει σετ με τον B58 κινητήρα της βαυαρικής εταιρείας. Σε αντίθεση με ό,τι θα περίμενε κανείς, οι αγοραστές των αυτοκινήτων της Morgan δεν αναζητούν το χειροκίνητο κιβώτιο. Η πλειονότητά τους θέλει αυτόματο. Στο Plus Six, για να συμμετάσχεις λίγο περισσότερο στη διαδικασία, μπορείς να αλλάζεις τις ταχύτητες στο 8άρι της ZF με τα σταθερά paddles που έχουν τοποθετηθεί στην κολόνα του τιμονιού. Είναι πλαστικά και δείχνουν φθηνά αλλά τη δουλειά τους την κάνουν θαυμάσια. Στη normal λειτουργία οι αυτόματες αλλαγές γίνονται ιδιαίτερα ομαλά και η κατανάλωση καυσίμου δείχνει πολύ λογική. Αρχισα να σκέφτομαι ότι πρέπει να σταματήσω για ανεφοδιασμό αφότου είχα διανύσει τα πρώτα 320 km της διαδρομής. Πιέζοντας τον επιλογέα αριστερά, περνάμε στο sport πρόγραμμα, όπου αλλάζει η διαχείριση του κινητήρα και οι αλλαγές του κιβωτίου γίνονται πιο στακάτες και σε υψηλότερες στροφές λειτουργίας. Ακόμα πιο κοφτές γίνονται όταν επιλέξω το SportPlus πρόγραμμα από τον διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Το μόνο που δεν αλλάζει είναι η απόκριση του τιμονιού.

Το Plus Six δεν διαθέτει σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, γεγονός που αξίζει να γιορταστεί δεόντως αν με ρωτάτε, αλλά έχει ABS. Με όλη αυτή τη ροπή (51,0 kgm ροπής από τις 1.600 έως τις 4.500 rpm) το Plus Six είναι κάτι παραπάνω από πρόθυμο να αφήσει αρκετή από την επιφάνεια των ελαστικών της Αvon στην άσφαλτο όταν ο οδηγός πατήσει απότομα και βαθιά το γκάζι. Η συμπεριφορά του στη στεγνή άσφαλτο είναι εξαιρετική, αλλά έχω την αίσθηση ότι στο βρεγμένο θα θέλει πάρα πολλή προσοχή. Το διαφορικό είναι ελεύθερο διότι κρίθηκε πως η συμπεριφορά του αυτοκινήτου θα γινόταν πολύ απαιτητική με τη χρήση κάποιου μπλοκέ. Με αυτό το δεδομένο πιάνω τον εαυτό μου να μην μπορεί να εμπιστευτεί τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου υπό πίεση. Παρ’ όλα αυτά εξακολουθώ να πιέζω, αναζητώντας το ελεγχόμενο γλίστρημα που μάλλον αργεί να κάνει την εμφάνισή του. Ο δρόμος στενεύει καθώς ανεβαίνουμε όλο και περισσότερο στον ορεινό όγκο, όπου το τοπίο γίνεται όλο και πιο όμορφο. Τα χειριστήρια δεν μου δίνουν την πληροφορία που θα περίμενα από ένα σπορ αυτοκίνητο. Σημαντικό μέρος της έλλειψης αυτής οφείλεται στην αργή ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού, που σε κάνει να χρειάζεσαι περισσότερο χρόνο για να συνηθίσεις την αίσθηση και να την αποκωδικοποιήσεις. Βέβαια, από την άλλη, το τιμόνι με τη μέτρια αίσθηση που προσφέρει ταιριάζει αρκετά σε μετακινήσεις σε ρυθμό τουριστικής περιήγησης. Πέφτεις σε μεγάλη λακκούβα και περιμένεις προς τα πού θα μετακινηθεί το αυτοκίνητο για να κάνεις διόρθωση, αλλά το Plus Six παραμένει ακλόνητο. Εκτός αυτού, διαπιστώνεις πόσο πιο ξεκούραστος είσαι όταν μετά από πολλή ώρα βγαίνεις από το αυτοκίνητο. Με ένα πιο συμμετοχικό τιμόνι θα κουραζόσουν περισσότερο. Το κάθισμα που είναι τοποθετημένο πολύ κοντά στον πίσω άξονα σε κάνει να αισθάνεσαι σαν να βρίσκεσαι μέσα σε ένα φαρδύτερο Caterham και αυτό σου δίνει αρκετούς από τους πόντους αίσθησης που χάνεις από το τιμόνι. Καθισμένος εκεί πίσω, έχεις άλλες προσλαμβάνουσες αναφορικά με το ζύγισμα του αυτοκινήτου και αντιλαμβάνεσαι πολύ νωρίτερα την όποια αντίδραση (υποστροφή ή υπερστροφή) στην πίεση. Αν και η ανάρτηση είναι με διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς, το Plus Six δεν έχει ραφιναρισμένη ποιότητα κύλισης.

Η ώρα έχει περάσει και καθώς φτάνουμε στο Brecon για να διανυχτερεύσουμε, θέλω να κλείσω την οροφή για να ασφαλίσω το αυτοκίνητο. Αν στην κλίμακα της ευκολίας για τη συγκεκριμένη διαδικασία στην κορυφή είναι το MX-5 και στα τάρταρα το Caterham, το PlusSix βρίσκεται πιο κοντά στο δεύτερο. Την επόμενη μέρα, με την πρωινή δροσιά να έχει τον πρώτο λόγο, αποφασίζω να κρατήσω την οροφή πάνω από το κεφάλι μου μόνο και μόνο για να διαπιστώσω πως ο αέρας κοπανάει αρκετά την υφασμάτινη οροφή, ενώ και ο κλιματισμός, παρά το γεγονός ότι είναι σύγχρονος και σημαντικά βελτιωμένος, αργεί κάμποσο να κάνει τη δουλειά του. Αργότερα όμως -και πάλι με την οροφή κατεβασμένη- διαπιστώνω ότι είναι όσο δυνατός χρειάζεται για να αντισταθμίσω τη ζέστη στην καμπίνα από την έντονη ηλιοφάνεια και από τον συνδυασμό κινητήρα – εξάτμισης. Αυτό είναι αναμφίβολα θετικό για τις χώρες με ζεστό κλίμα όπου θα εξαχθεί το Plus Six, το οποίο χάρη στις σχετικά περιορισμένες εκπομπές CO2 (170 g/km) μπορεί να έχει καλύτερη τύχη από τους προκατόχους του και στην Ευρώπη.

Η αλήθεια είναι πως για την απόλυτη αίσθηση κατά την οδήγηση σε έναν ενδιαφέροντα δρόμο υπάρχουν κι άλλες, πιο ικανές προτάσεις στην αγορά. Τέτοιες είναι η Alpine, η Elise και η Supra. Το Plus Six, όμως, έχει κάτι που οι υπόλοιποι δεν διαθέτουν. Είναι ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να οδηγήσει κανείς κρατώντας τα πολύ καλά στοιχεία του παρελθόντος, αναμεμειγμένα με σύγχρονη τεχνολογία στην υπηρεσία της απόδοσης και της φιλικότητας στη χρήση. Είναι σίγουρα το πλέον αποστειρωμένο Morgan που έχει παρουσιαστεί μέχρι στιγμής, αλλά αυτό δεν του απαγορεύει να μοιάζει εξίσου εξωτικό με τους προγόνους του, όταν η οροφή και τα παράθυρα είναι κατεβασμένα. Χώρια που για τα σημερινά δεδομένα, έτσι ορίζεται και η πραγματικά ξεχωριστή εμπειρία της οδήγησής του.

Εχει ακόμα δρόμο…
Το Plus Six είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, αλλά η νέα πλατφόρμα CX που χρησιμοποιεί μπορεί να μας δώσει ακόμα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα στο άμεσο μέλλον. Ενα μοντέλο που θα καλύψει το κενό που αφήνουν τα Aero μοντέλα της Morgan ετοιμάζεται και δεν αποκλείεται να είναι και υβριδικό, μια και η CX προσφέρει την απαραίτητη υποδομή για κάτι τέτοιο.

Θα θέλαμε:
Καλύτερη θέση οδήγησης. Εχει περισσότερο χώρο για τα πόδια σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα και θα φιλοξενήσει πιο άνετα οδηγούς κάθε αναστήματος. Το ύψος του καθίσματος, όμως, η έλλειψη πλευρικής στήριξης και τα πεντάλ που δεν είναι ίσια μπροστά συνθέτουν μια θέση οδήγησης που δεν είναι σωστή – κάτι που στα σπορ αυτοκίνητα θεωρείται θεμελιώδες.

Λογική τιμολόγηση
Μπορεί να μην είναι φθηνό σε απόλυτα νούμερα (€87.200 στη Βρετανία) αλλά είναι σίγουρα πιο προσιτό από το παλιό Plus Eight, το οποίο έμπαινε απευθείας στην περιοχή των εξαψήφιων τιμών. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι ένα από τα πρώτα «First Edition» που παρήχθησαν και κοστίζει €100.600 με μια σειρά από έξτρα που αυξάνουν αρκετά την τιμή, όπως είναι τα θερμαινόμενα καθίσματα, το hardtop και η αναβαθμισμένη εκδοχή του διάκοσμου στην καμπίνα. Η τιμή είναι υψηλή αλλά και η ζήτηση αυξημένη.

ΤΙΜΗ
€ 87.200 (€ 100.600 για την First Edition της δοκιμής μας)

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
340 PS @ 5.000 rpm, 51,0 kgm @ 1.600 rpm, 4,2 sec 0-100 km/h, 267 km/h

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
2.998 cc 24v turbo εξακύλινδρος σε σειρά, 8άρι αυτόματο, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΒΑΡΟΣ
1.075 kg

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
6,2 lt/100 km, 170 g/kmCO2

ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ
Οι παραδόσεις θα αρχίσουν στα τέλη του 2019

Δημοφιλή στο Protothema.gr