Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Leon Cupra με τα 280 PS!

Ελλάδα 10:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Leon Cupra με τα 280 PS!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Leon Cupra με τα 280 PS!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η πιο ισχυρή έκδοση του Seat Leon επιστρέφει σε μία εποχή όπου ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα σκληρός. Προετοιμάστηκε όμως κατάλληλα και βρυχάται προς κάθε κατεύθυνση.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ (twitter.com/bitsi74)

«Μπορεί άραγε ένα αυτοκίνητο με κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς να εκμεταλλευτεί στο έπακρο 280 ίππους και σχεδόν 36 κιλά ροπή;». Αυτή η σκέψη τριγύρναγε στο μυαλό μου κατά την τρίωρη πτήση προς τη Βαρκελώνη για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Leon Cupra, πριν καν εμφανιστεί το αυτοκίνητο στην έκθεση της Γενεύης. Το προηγούμενο μοντέλο, με το γράμμα «R» και 265 ίππους αδυνατούσε να τα καταφέρει, ενώ παράλληλα η ρύθμιση της ανάρτησης ήταν ιδιαίτερα σκληρή και ακατάλληλη για καθημερινή χρήση.

Η ερώτηση που προκύπτει αβίαστα είναι για ποιο λόγο το Leon Cupra δεν φέρει τετρακίνηση, τη στιγμή που μοντέλα του Ομίλου Volkswagen με παραπλήσια ισχύ (όπως το Golf R και το Audi S3) διαθέτουν; «Η τετρακίνηση θα βοηθούσε ελαφρώς στην επιτάχυνση από στάση, όμως θα είχε αρνητική επίδραση στο βάρος και την κατανάλωση», απάντησε σε ερώτηση του NewsAuto.gr ο Tino Fuhrmann, υπεύθυνος για τους τομείς των επιδόσεων και της καινοτομίας στο νέο Cupra.

Advertisement
Advertisement

Θα επιβάρυνε και την τιμή, θα προσθέταμε. Τώρα, με το τρίθυρο αμάξωμα και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο κοστίζει κάτω από 26.000 ευρώ με απόσυρση. Τιμή χαμηλότερη ακόμη και από αυτή του Golf GTI με 220 ίππους. Και με πλήρη σπορτίφ εξοπλισμό, όπως 19άρες ζάντες αλουμινίου και πίσω αεροτομή. Όσοι έχουν ακόμη πιο «άγριες» διαθέσεις, μπορούν να περιμένουν ως τον Ιούνιο όταν και θα είναι διαθέσιμα τα μπάκετ καθίσματα.

Οδήγησαμε το Leon Cupra με τους 280 ίππους (διατίθεται και σε έκδοση με 265, αλλά αυτή δεν θα εισαχθεί στη χώρα μας) σε διαδρομές με εξαιρετικής ποιότητας άσφαλτο γύρω από τη Βαρκελώνη, αλλά και στην πίστα Καστεγιολί. Το εξελιγμένο ηλεκτρονικό διαφορικό στον εμπρός άξονα κάνει πολύ καλή δουλειά, περιορίζοντας σημαντικά το φαινόμενο της υποστροφής. Τα ελαστικά διαστάσεων 235/35 βρίσκουν εξαιρετική πρόσφυση και η ανάρτηση DCC σου επιτρέπει να επιλέξεις ανάμεσα στην ιδανική ρύθμιση ανά περίπτωση. Στοχεύεις με το άμεσο τιμόνι, στρίβεις με ασφάλεια και επιταχύνεις αστραπιαία.[nggallery id=3208]

Το αποτέλεσμα «παρασημοφορεί» τις προσπάθειες των μηχανικών της Seat. Το νέο Cupra είναι ένα όχημα ικανό να καλύψει κάθε ανάγκη. Δε φτιάχτηκε μόνο για την πίστα. Καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες, «πετάει τη σκούφια του» για μακρινά ταξίδια και γρήγορες βόλτες. Είναι άξια αναφοράς η μηχανολογική προσπάθεια να συνδυαστεί το κράτημα και η συνολική σπορ συμπεριφορά με τη φιλικότητα ενός κλασσικού μικρομεσαίου. Ο θρίαμβος είναι ολοκληρωτικός. Μοναδική επιφύλαξη που κρατάμε είναι πώς θα αντιδράσουν τα ελαστικά με το χαμηλό προφίλ και οι 19άρες ζάντες στις λακκούβες των ελληνικών δρόμων.

Advertisement

Οι πωλήσεις στην Ελλάδα του νέου Leon Cupra αρχίζουν μέσα στον Μάρτιο. Διαθέτετε κοντά στα 26.000 ευρώ για ένα τρίθυρο coupe ή ένα καυτό μικρομεσαίο οικογενειακό; Αρχίστε να ψάχνετε από τις αντιπροσωπείες της Seat.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (Leon Cupra SC 6τάχυτο μηχ./6τάχυτο DSG)

Advertisement

Κινητήρας: 1.984 cc
Ισχύς: 280 PS στις 5.700-6.200 rpm
Ροπή: 35,7 kgm στις 1.750-5.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων/DSG 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 250 km/h (ηλεκτρ. περιοριζόμενη)
Επιτάχυνση 0-100: 5,8 sec/5,7 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6,6/6,4 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 154 /149 g/km
Βάρος: 1.375/1.395 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.236/1.810/1.423 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 261,8/253,3 ευρώ
Τιμή: Από 25.850 ευρώ/Από 27.850 (με απόσυρση)

)