Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το FIAT 600e

Ελλάδα 5:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το FIAT 600e

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το FIAT 600e

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η μόνη έκπληξη για τον μεγάλο αδελφό του 500e είναι το πόσο καλό αυτοκίνητο είναι.

Advertisement
Advertisement

Ο κόσμος αγαπάει το FIAT 500, αλλά ούτε καν στους Ιταλούς δεν άρεσε ιδιαίτερα το 500X. Το 600e, ο ηλεκτρικός αντικαταστάτης του δεύτερου, προσπαθεί να αλλάξει αυτή την αντίληψη με ένα συναρπαστικό μείγμα στυλ και χώρου, ενισχυμένο από μια αξιοπρεπέστατη οδηγική εμπειρία.

Ο σχεδιασμός είναι ελκυστικός αν και λίγο επίπεδος, η καμπίνα είναι αρκετά ευρύχωρη, ο χώρος αποσκευών διαθέτει 360 πλήρως αξιοποιήσιμα λίτρα χωρητικότητας και το τμήμα εσωτερικής σχεδίασης και επενδύσεων έκανε μια καλή δουλειά με τα άνετα καθίσματα και το φιλικό προς το χρήστη ταμπλό.

Τα όργανα αξιοποιούν την τεχνογνωσία της Stellantis, με πιο τρανταχτό παράδειγμα το απόλυτα πειστικό σύστημα διεπαφής UConnect.

Advertisement
Advertisement

Συνδεδεμένο με μια DC φορτιστή 100 kW,  η μπαταρία 51 kWh του 600e χρειάζεται 30 λεπτά για να φτάσει από το μηδέν στο 80%. Το ηλεκτρικό μοτέρ των 156 PS διοχετεύει έως και 260 Nm ροπή στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων μονής σχέσης.

Με το πόδι στο πάτωμα το βάρους 1.520 kg πενταθέσιο crossover θα επιταχύνει απόσταση στα 100 km/h σε 9,0″. Η επίσημη συνδυασμένη αυτονομία είναι 409 km, τα οποία αυξάνονται στα 593 km στον αστικό κύκλο. H επίσημη κατανάλωση κατά WLTP είναι 15,1 kWh/100 km, αλλά σε περίπτωση που ο οδηγός έχεις διάθεση μπορεί να ανέβει μέχρι τις 18 kWh/100 km.

Η διαδρομή της δοκιμής μας οδήγησε έξω από το Τορίνο, πάνω από τον ποταμό Po και τους λόφους Don Bosco μέχρι τα δασωμένα περίχωρα της πόλης, προς την κατεύθυνση του Asti και Alba.

Advertisement

Οι δρόμοι είναι στενοί και ελικοειδείς, η ποιότητα του οδοστρώματος ποικίλλει και η όλη κατάσταση θυμίζει ένα συναρπαστικό τρενάκι του λούνα παρκ: τη μια στιγμή ο δρόμος είναι φαρδύς και ανοιχτός και την επόμενη πιο στενός και απαιτητικός.

Το 600e αισθάνεται εντελώς μέσα στα νερά του. Το μεταξόνιο των 2.562 mm, το χαμηλό κέντρο βάρους και η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση συνδυάζονται για να πάρουν εξομαλύνοντας λακκούβες και τα διάσπαρτα σαμαράκια. Το 600e δεν είναι Abarth, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι καταθέτει τα όπλα.

Advertisement

Υπάρχει αρκετή στιγμιαία ροπή για να κάνει τα Goodyear ελαστικά να κελαηδούν όταν πατάς γκάζι στις φουρκέτες μεταξύ κορυφής και εξόδου. Στην αρχή είναι μόνο ένα προαίσθημα, αλλά έπειτα από μια ημέρα οδήγησης γίνεται βεβαιότητα: αυτό το ευέλικτο οικογενειακό αυτοκίνητο είναι πολύ ευχάριστο οδηγικά.

Το τιμόνι είναι πολύ ελαφρύ για να συνδεθείς μαζί του και οι κλίσεις του αμαξώματος αρκετά έντονες για να το χαρακτηρίσεις έστω και ελάχιστα σπορ. Μολαταύτα, το 600e είναι απίστευτα διασκεδαστικό επειδή αναπτύσσει γρήγορα μια σωστή ροή, είναι ευκολοδήγητο και κρατιέται στο δρόμο σαν αράχνη στον ιστό της.

Και αυτό το τελευταίο δεν οφείλεται μόνο στο στιβαρό πλαίσιο και τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση. Ο έπαινος οφείλεται επίσης στο σοφά ρυθμισμένο λογισμικό, το οποίο καθοδηγεί επιδέξια το 600e στο όριο της πρόσφυσής του. Ακόμα και τα φρένα, συχνά το αδύναμο σημείο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ξέρουν ακριβώς τι να κάνουν.

Advertisement

Δεν υπάρχει προσαρμοστική ανάκτηση, αλλά ο αλγόριθμος είναι ακριβής στην προεπιλογή τής κάθε λειτουργίας και υπάρχει ένα πρόγραμμα B που προσομοιώνει την oδήγηση του ενός πεντάλ. Μόλις πατήσεις δυνατά το μεσαίο πεντάλ το 600e θα επιβραδύνει με ζήλο και αντοχή. Υπάρχουν δύο μοντέλα για να διαλέξετε, το βασικό Red στα 32.995 ευρώ και το καλύτερα εξοπλισμένο La Prima. Και τα δύο είναι πολύ ελκυστικά.

Σκεφτείτε το 500 αλλά μεγαλύτερο και σε πολλές πτυχές καλύτερο. Είναι πραγματικά τόσο απλό. Το άρωμα της FIAT με την αποτελεσματικότητα της Stellantis λειτουργεί.

KEY TECH

Το FIAT 600e προορίζεται να πάρει τη θέση του γερασμένου 500L, καλύπτοντας εν μέρει και το 500X, το οποίο παραμένει στην γκάμα. Στην πραγματικότητα, όμως, το 600 είναι ένα αυτόνομο μοντέλο, έχει τον δικό του χαρακτήρα και, σύμφωνα με τα λεγόμενα των υπεύθυνων Προϊοντικής Στρατηγικής της FIAT, θα τοποθετηθεί ανάμεσα στα δύο μοντέλα που προαναφέραμε χωρίς όμως να διαθέτει τους χώρους του 500L και την εκτός δρόμου εμφάνιση του 500X. Γενικά, η λογική του FIAT 600e υιοθετεί τους τρόπους και τις συνήθειες της νέας γενιάς που έχει μάθει να χειρίζεται τη ζωή και την καθημερινότητα μέσα από οθόνες και εφαρμογές. Φυσικά, το «παρών» δίνουν λειτουργίες όπως η συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay ή Android Auto ή η σύνδεση στο Διαδίκτυο μέσω Wi-Fi hotspot. Η φόρτιση από το 20% στο 80% μπορεί να πραγματοποιηθεί σε 27 λεπτά, σε ταχυφορτιστή 100 kW. Σε φορτιστή 11 kW η διαδικασία φόρτισης 0%-100% διαρκεί 5 ώρες και 45 λεπτά.

TECH

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, 156 PS, 260 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 54 kWh (50,8 net)
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 km/h: 9,0”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 15,2 kWh/100 km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 406 km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.171/1.781/1.523 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.562 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 360 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.595 kg
ΤΙΜΗ: €35.950 (Ιταλία)