Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Porsche Macan Turbo

Ελλάδα 16:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε την Porsche Macan Turbo

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Porsche Macan Turbo

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγήσαμε τη νέα μικρή Cayenne στην Ιταλία κατά τη διάρκεια ενός test drive γύρω από την πίστα του Μιζάνο και, ναι, μας φάνηκε το πιο ποθητό SUV που υπάρχει σήμερα!

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (twitter.com/theworldoffroad)

Πρώτος αγώνας του ιταλικού Porsche Carrera Cup στο Μιζάνο. Τον παρακολουθώ ως φωτογράφος της ομάδας Tsunami RT. Μιλάμε για μία Ουκρανική ομάδα με οδηγό τον ιδιοκτήτη της Alex Gaidai team και manager τον πρώην συνοδηγό ράλλυ Στέλιο Φάκαλη. Έναν πληθωρικό τύπο από κάθε άποψη, τον οποίο γνώρισα μόλις πέρυσι και έκτοτε αλωνίζουμε παρέα τις πίστες της Ιταλίας και της Γαλλίας.

Advertisement
Advertisement

Μέσα στο αγωνιστικό πρόγραμμα καταφέρνω να βρω ελεύθερο χρόνο για να οδηγήσω μία από τις 911 στην πίστα και να δοκιμάσω επιτέλους τη νέα Macan, που τη λανσάρει επί τη ευκαιρία η Porsche Ιταλίας, στους προύχοντες θεατές του ενιαίου της πρωταθλήματος.

Πέντε αυτοκίνητα είναι διαθέσιμα για σύντομη δοκιμή στους δρόμους γύρω από το θέρετρο της Αδριατικής σε τρεις εκδόσεις: S Diesel, S και Turbo.  Επιλέγω την κορυφαία φυσικά, την biturbo των 3,6 λίτρων με τους 400 ίππους. Όλες οι Macan είναι 6κύλινδρες turbo και οι δύο βενζίνης biturbo (η S τριών λίτρων).

Το test drive διαρκεί 30’. Από την πίστα στους γειτονικούς λόφους και πίσω, παρέα με έναν πιτσιρικά οδηγό του Porsche Carrera Cup. Μηδαμινό διάστημα για να κρίνεις ένα αυτοκίνητο σε βάθος, όμως μια πρώτη γεύση πήραμε τουλάχιστον.

Advertisement

Εξωτερικά: απ’ έξω δεν το συζητάμε είναι κούκλα. Έχει ακριβώς τις διαστάσεις που χρειάζεσαι και δίπλα της η Cayenne μοιάζει με φορτηγάκι. Εξαιρετική η όψη της μούρης που διαφέρει ελαφρώς στην turbo, χάρη σε ιδιαίτερους αεραγωγούς. Η ουρά εντυπωσιάζει χάρη στα γλυπτά (σε τρεις διαστάσεις) LED φωτιστικά σώματακαι τις διπλές, τετραγωνισμένες (στην turbo), απολήξεις της εξάτμισης.

Εσωτερικά: τα μαύρα δέρματα κάνουν την καμπίνα να δείχνει κλειστοφοβική, όμως δεν είναι από τη στιγμή που θα καθήσεις μέσα. Πίσω, ο χώρος είναι επαρκής για τύπους 50% (1,75, 75 κιλά) ενώ υπάρχει ξεχωριστή κονσόλα για τον κλιματισμό. Τέσσερις ψηλοί (1,85) φιλοξενούνται οριακά, από εκεί και πάνω αφήστε το… Η ποιότητα είναι εξαιρετική σε άγγιγμα και οσμή. Μυρίζει 911 μέσα.

Advertisement

Θέση οδήγησης & όργανα: η θέση του οδηγού και το τιμόνι διαθέτουν 18 τρόπους ρύθμισης ηλεκτρικά, οπότε βρίσκεις με ακρίβεια την ιδανική θέση του σώματος. Ο κεντρικός διακόπτης είναι παραδοσιακά – για Porsche – στα αριστερά και το τιμόνι είναι πολύ μικρό, με χοντρή, εργονομική στεφάνη – απόλαυση δηλαδή. Τα όργανα – με τα τρία ρολόγια – είναι παρόμοια με της 911. Η κεντρική οθόνη TFT είναι ιδιαίτερα ευανάγνωστη ενώ η κεντρική, ανηφορική κονσόλα θυμίζει Panamera. Διαθέτει περίπου 30 πλήκτρα, ευδιάκριτα μεν, πολύ χαμηλά δε για να τα χειρίζεσαι εν κινήσει.

Κινητήρας & κιβώτιο: έχει εξαιρετικό ήχο, μπάσο, αυθεντικά Porsche. Στα κατεβάσματα ταχυτήτων είναι προγραμματισμένος να δίνει διπλογκαζιές κι αυτό σε προσδιαθέτει να παίζεις συνεχώς με τους διακόπτες του κιβωτίου στο τιμόνι, ανεξάρτητα από το ότι δεν χρειάζεται με τόση ροπή. Πόσο δυνατός είναι; Πολύ, σε όλο το φάσμα από τις 2000 έως τις 6.800 στροφές του κόφτη. Όμως έχει να τα βάλει με δύο συν τόνους, οπότε τα 400 άλογα δεν φαίνονται τελικά. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK είναι απλά τέλειο για ένα SUV, γρήγορο χωρίς να είναι άγριο σε αίσθηση και αρκετά ομαλό αν θέλεις να το χρησιμοποιήσεις ως αυτόματο, σε χαλαρούς ρυθμούς.

Συμπεριφορά: πολύ μικρή η διαδρομή της δοκιμής για να πούμε πολλά. Η αεραανάρτηση δείχνει σφιχτή αλλά στα επιβραδυντικά bumps αποδείχτηκε ιδιαίτερα απορροφητική ενώ στις λίγες στροφές μιας ανηφορικής διαδρομής, είδαμε πόσο μικρές κλίσεις παίρνει το αμάξωμα. Συνολικά, η ανάρτηση είναι αισθητά πιο σπορ από της Cayenne ενώ και το τιμόνι μεταφέρει περισσότερη πληροφορία από το δρόμο. Η αίσθηση ασφάλειας είναι εξαιρετική – πραγματικός βράχος!

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ PORSCHE MACAN TURBO
Κινητήρας: 3.604 cc
Ισχύς:  400 PS/ 6.000 rpm
Ροπή:  56,08 kgm/2.000 rpm
Κιβώτιο: ΔΙπλού συμπλέκτη PDK 7 σχέσεων
Επιτάχυνση (0-100 km/h):  4,8 sec
Τελική ταχύτητα:  266 km/h
Μικτή κατανάλωση 9,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 216 gr/km
Βάρος:   1.925 kg (DIN), 2.000 kg (EC)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.699/1.923/1.624 mm
Χώρος αποσκευών:  500 – 1.500 lt
Τιμή: από 79.800 € (Γερμανία), 83.400 € (Ιταλία)