Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα BMW X7 M50d +(vid)

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr)

Η BMW προσθέτει στη γκάμα των SUV της το μεγαλύτερο μοντέλο στην ιστορία της, τη νέα X7 και εμείς την οδηγούμε στην πλέον σπορ εκδοχή της, την πετρελαιοκίνητη X7 M50d των 400 ίππων.

Με τη νέα X7 η BMW δίνει στους πλέον απαιτητικούς της κατηγορίας των SUV τη δυνατότητα να αποκτήσουν το πλέον ευρύχωρο, πολυτελές και παράλληλα, πληθωρικό μοντέλο του είδους στην ιστορία της. Όχι ότι η X5 –ιδίως στην πιο πρόσφατη γενιά της– δεν είναι σε θέση να τους ικανοποιήσει, όμως με την X7 η γερμανική μάρκα έρχεται για να προσφέρει την πραγματική ναυαρχίδα των SUV της, «παίζοντας» απέναντι στους top παίχτες της αγοράς.

Ξεκινώντας με τις διαστάσεις της, η X7 ξεπερνά σε μήκος τα 5 μέτρα (5.151 χλστ.), έχοντας πλάτος ακριβώς 2 μέτρων και αυξημένο ύψος 1,8 μέτρων. Το αμάξωμά της είναι περισσότερο τετραγωνισμένο από ό,τι αυτό της X5 – κάτι φυσιολογικό από τη στιγμή που στο εσωτερικό υπάρχουν στάνταρ 7 θέσεις – όμως η BMW έχει φροντίσει μέσω συγκεκριμένων επεμβάσεων στο αμάξωμα (π.χ. την τεραστίων διαστάσεων εμπρόσθια μάσκα, τις άφθονες χρωμιωμένες επιφάνειες και τα μοντέρνα πίσω φώτα) να της προσδώσει τη δική της, απαραίτητη προσωπικότητα κύρους.

 

Βέβαια, σε ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας της Χ7 το εσωτερικό είναι αυτό που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και εδώ, το νέο SUV της BMW έρχεται για να προσφέρει το απόλυτο σε ποιότητα, τεχνολογία και χώρους.

Ξεκινώντας με το κομμάτι των χώρων, η στάνταρ 7θέσια X7 προσφέρει εξαιρετική ευρυχωρία για τους επιβάτες της σε ό,τι αφορά στις δύο πρώτες σειρές καθισμάτων. Μάλιστα, όπως στο μοντέλο που οδηγήσαμε σε Ρουμανία και Βουλγαρία, η δεύτερη σειρά μπορεί να διαμορφωθεί με δύο διαφορετικά καθίσματα –εκτός της στάνταρ 3θέσιας διαμόρφωσης, τα οποία ρυθμίζονται ηλεκτρικά και παράλληλα, προσφέρουν εξαιρετική άνεση στους επιβάτες τους.

Τα καθίσματα της 3ης σειράς από την άλλη μπορούν να φιλοξενήσουν με περισσότερη άνεση από ό,τι σε άλλα 7θέσια οχήματα ενήλικες επιβάτες – κάτι που αποτελεί πλεονέκτημα πρακτικότητας για την X7. Οι πίσω αυτές θέσεις μπορούν να αναδιπλωθούν όταν δεν χρειάζεται, δημιουργώντας έναν χώρο αποσκευών με πολύ μεγάλη χωρητικότητα (750 lt.) Μάλιστα, ακόμη και με τα δύο καθίσματα της 3ης σειράς σε όρθια θέση υπάρχει διαθέσιμος όγκος 326 lt. που είναι σε θέση να φιλοξενήσει αποσκευές.

Ποιοτικά, το εσωτερικό της νέας X7 κλέβει τις εντυπώσεις με την αρτιότητα της κατασκευής του, αλλά και με τα πολυτελή υλικά που ντύνουν κάθε σπιθαμή της επιφάνειάς του. Υπάρχουν επιπλέον, στοιχεία όπως ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων ή η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων (χειρίζεται με αφή, μέσω του πιεζοπεριστροφικού επιλογέα ή ανέπαφα), που τονίζουν τον hi-tech χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ ο –προαιρετικός– γυάλινος επιλογέας ταχυτήτων που έφερε το μοντέλο που οδηγήσαμε, έδινε το κάτι παραπάνω σε φινέτσα και μοναδικότητα.

Στους κινητήρες, η νέα X7 είναι διαθέσιμη στη χώρα μας στη βενζινοκίνητη έκδοση xDrive40i των 340 ίππων, τη diesel xDrive30d των 265 ίππων, αλλά και την κορυφαία M50d των 400 ίππων. Όλα τα μοτέρ συνδυάζονται με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τετρακίνηση, ενεργή αερανάρτηση, αλλά και ειδικά για την Μ50d, με το M Sport πίσω μπλοκέ διαφορικό για ακόμη περισσότερη πρόσφυση. Επιπλέον, η M50d φέρει πιο σπορ ρυθμίσεις στην ανάρτηση και στάνταρ ζάντες 21 ιντσών.

Στο δρόμο, η νέα BMW X7 M50d είναι απλά ισοπεδωτική. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και, λόγω των άφθονων γυάλινων επιφανειών έχει πλήρη επόπτευση των τεκταινομένων, ενώ η λειτουργία της αερανάρτησης φροντίζει ώστε οι ανωμαλίες της ασφάλτου να μεταφέρονται το λιγότερο δυνατό στο εσωτερικό, για μην κουράζουν τους επιβάτες του αυτοκινήτου. Σε έναν δρόμο με στροφές υπάρχουν κάποιες κλίσεις από το αμάξωμα, που έρχονται ως αποτέλεσμα και τους αυξημένου βάρους των σχεδόν 2,5 τόνων της M50d, όμως επ’ ουδενί δεν επηρεάζεται η κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου. Τουναντίον, η λειτουργία της τετρακίνησης σε συνδυασμό με τη συνεχή εμπλοκή του πίσω ηλεκτρονικού μπλοκέ φροντίζουν ώστε η X7 M50d να κινείται με χαρακτηριστική δυναμική ακόμη και σε κλειστές διαδρομές που δεν ταιριάζουν στον όγκο της. Εξαιρετικά σε απόδοση είναι και τα φρένα (με μονοπίστονες δαγκάνες εμπρός-πίσω), που ακινητοποιούν άκρως αποτελεσματικά την X7 σε κάθε περίπτωση.

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα της, εδώ έχουμε να κάνουμε με τον 3λιτρο, 6κύλινδρο TwinPower Turbo diesel της BMW M Performance, ο οποίος εφοδιάζεται με 4 διαφορετικά turbo (!) για να προσφέρει 400 ίππους ισχύος και κυρίως 760 Nm (77,5 kgm) ροπής. Φυσικά, η κολοσσιαία αυτή ροπή σε συνδυασμό με το εξαιρετικό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο Steptronic των 8 σχέσεων δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό της X7 M50d να κινηθεί πολύ γρήγορα, πραγματοποιώντας με χαρακτηριστική ευκολία προσπεράσεις στην εθνική ή το επαρχιακό δίκτυο. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η BMW είναι πολύ γρήγορες (π.χ. 0-100 km/h σε 5.4 sec), ιδίως εάν λάβει κανείς υπόψιν ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο βάρους σχεδόν 2,5 τόνων. Άκρως εντυπωσιακός είναι και ο παραγόμενος ήχος του μοτέρ, αλλά και των τετραπλών εξατμίσεων στο πίσω τμήμα, που τονίζουν ακόμη περισσότερο το δυναμικό χαρακτήρα της έκδοσης.

Η νέα BMW X7 είναι ήδη διαθέσιμη στη χώρα μας, αφού η ελληνική αντιπροσωπεία έχει ανακοινώσει τις τιμές της, Αυτές, ξεκινούν από τα 117.000 ευρώ στην έκδοση xDrive30d, ενώ η X7 xDrive40i κοστίζει από 123.000 ευρώ. Η κορυφαία BMW X7 M50d που οδηγήσαμε τιμάται στην Ελλάδα 155.600 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 2.993 cc
Ισχύς: 400 PS/4.400 rpm
Ροπή: 760 Nm/2.000-3.000 rpm
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5.4 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 7.0 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 185 gr/km
Βάρος: 2.460 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 5.151/2.000/1.805 mm
Μεταξόνιο: 3.105 mm
Χώρος αποσκευών: 326-2.120 lt
Τιμή: 155.600€

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr