Menu
Live Κίνηση | Τιμές Αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Executive: Skoda Kodiaq

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα BMW Σειρά 3

  • newsautoteam

Η νέα BMW Σειρά 3 ωθεί στα όρια κάθε αξία με την οποία έχει συνδέσει το όνομά της. Είναι πιο πολυτελής, πιο ασφαλής και τεχνολογικά προηγμένη αλλά και πιο ακαταμάχητη οδηγικά από ποτέ.Του ΓΙΑΝΝΗ ΧΑΡΠΙΔΗ

Αναμφίβολα πρόκειται για το διαχρονικά δημοφιλέστερο μοντέλο της BMW. Η Σειρά 3 από την πρώτη κιόλας γενιά της σύνδεσε το όνομά της με το πρότυπο των sport sedan προσφέροντας την ιδανική αναλογία μεταξύ ποιότητας, πολυτέλειας, επιδόσεων και οδηγικής πιστότητας. Φθάνοντας σήμερα στην έβδομη γενιά της η 3αρα αναβαθμίζεται σε κάθε επίπεδο όντας ουσιαστικά φτιαγμένη από λευκό χαρτί.

Η νέα γενιά G20 βασίζεται στην πλατφόρμα CLAR της BMW και είναι μεγαλύτερη από κάθε άποψη σε σχέση με την προηγούμενη. Η νέα 3άρα είναι 76 χιλιοστά μακρύτερη και 16 χιλιοστά φαρδύτερη ενώ το μεταξόνιο έχει κερδίσει 41 χιλιοστά. Την ίδια στιγμή όμως το συνολικό βάρος έχει μειωθεί κατά 55 κιλά σε σχέση με το παρελθόν και το πλαίσιο είναι 25% πιο άκαμπτο. Ωστόσο η αύξηση των διαστάσεων δεν έχει επηρεάσει στο παραμικρό τον δυναμισμό της εικόνας που δείχνει πιο μυώδης και αρκετά πιο επιθετική χάρη στην μείωση των προβόλων, την αύξηση του μήκους του καπό με ταυτόχρονη μείωση της μετωπικής επιφάνειας αλλά και λόγω την αρκετά πιο ανάγλυφης αισθητικής. Την ίδια στιγμή το εσωτερικό έχει την γνωστή σε όλες τις BMW οδηγοκεντρική διάθεση, ενώ η δεδομένη ποιοτική αποτύπωση έχει αποκτήσει μια ακόμα πιο τονισμένη αίσθηση πολυτέλειας που χαρίζει ο κομψός διάκοσμος, τα προσεγμένα υλικά αλλά και η πινελιά ιδιαιτερότητας που χαρίζει το προηγμένο τεχνολογικό αποτύπωμα.

Fabian Kirchbauer Photography

Η νέα Σειρά 3 σε ορισμένους τομείς υπερτερεί ακόμα και από τα μεγαλύτερα μοντέλα της BMW καθώς για παράδειγμα είναι από τις πρώτες που συνοδεύονται από το λειτουργικό iDrive 7.0 και μπορεί να εξοπλιστεί με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων ενώ διαθέτει το πιο προηγμένο σύστημα πολυμέσων της εταιρίας. Μεταξύ άλλων το νέο λειτουργικό προσφέρει τη δυνατότητα προηγμένου συστήματος φωνητικών εντολών που αναγνωρίζει την ομιλία και όχι μόνο προκαθορισμένες εντολές. Το σύστημα ενεργοποιείται με τη φράση «Ηey BMW» και μέσω της λειτουργίας Προσωπικού Βοηθού μπορεί να πληροφορήσει τον οδηγό για διάφορες παραμέτρους του αυτοκινήτου, να ελέγξει λειτουργίες όπως ο κλιματισμός, η πλοήγηση και η ψυχαγωγία αλλά και να προγραμματίσει διάφορες ενέργειες. Επιπλέον ο χειρισμός του συστήματος πολυμέσων μπορεί να γίνει μέσω αφής ή μέσω ανέπαφων χειρονομιών. Σημειώστε επίσης πως αυξημένη είναι η επιφάνεια του head-up display ενώ ο μεγάλος ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει εξαιρετική ποιότητα γραφικών αν και στην πράξη ίσως σε ορισμένες περιπτώσεις αποδεικνύεται φορτωμένος με πολλές ενδείξεις που δυσκολεύουν την γρήγορη ανάγνωσή τους.

Fabian Kirchbauer Photography

Ακόμα πιο σημαντικό είναι πάντως το τεχνολογικό υπόβαθρο που σχετίζεται με την ασφάλεια και την υποβοήθηση του οδηγού. Η νέα Σειρά 3 θα συνοδεύεται από τις βασικές κιόλας εκδόσεις της από σύστημα προστασίας εμπρόσθιας σύγκρουσης με λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ικανότητα αυτόματου φρεναρίσματος έως στάση, από σύστημα διατήρησης λωρίδας και από Cruise Control. Η λίστα των επιπλέον βοηθητικών συστημάτων που μπορούν να επιλεχθούν είναι εξαιρετικά μακρόσυρτη και κορυφώνεται με το σύστημα Driving Assistance Professional που ουσιαστικά προσφέρει αυτονομία οδήγησης Επιπέδου 2. Αυτό σημαίνει πως η νέα 3άρα μπορεί σε συγκεκριμένες συνθήκες να κινείται αυτόνομα απαιτώντας μόνο την επίβλεψη του οδηγού. Αναβαθμισμένη είναι και η ευκολία που προσφέρει σε πολλές καθημερινές λειτουργίες καθώς για παράδειγμα το σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος διαθέτει πλέον και λειτουργία αυτόματης οπισθοπορείας σε πολύ στενή διαδρομή. Τέλος θα σημειώσουμε πως όλα τα μοντέλα διαθέτουν φώτα LED ενώ υπάρχει δυνατότητα επιλογής φώτων Full LED ή ακόμα και φώτων Laser με ακτίνα φωτισμού που ξεπερνά τα 500 μέτρα.

Fabian Kirchbauer Photography

Η Σειρά 3 παραμένει κατά βάση πισωκίνητη και προαιρετικά θα προσφέρονται και τετρακίνητες εκδόσεις xDrive ενώ θα χρησιμοποιεί αναβαθμισμένες εκδόσεις των γνωστών TwinPower Turbo κινητήρων της BMW. Οι πετρελαιοκινήτες εκδόσεις που θα υπάρχουν σε αρχική φάση θα είναι οι δίλιτρες 318d (150 ίπποι, 32,6 kgm ροπής) και 320d (190 ίπποι, 40,8 kgm ροπής) ενώ η ισχυρότερη έκδοση θα είναι η τρίλιτρη εξακύλινδρη 330d (265 ίπποι, 59,1 kgm ροπής). Αντίστοιχα οι βενζινοκίνητες εκδόσεις θα ξεκινούν με την δίλιτρη 320i (184 ίπποι, 30,6 kgm) ενώ θα ακολουθεί η πιο ισχυρή 330i (258 ίπποι, 40,8 kgm) με τον ίδιο κινητήρα. Κορυφαία από πλευράς επιδόσεων και χαρακτήρα θα είναι η τετρακίνητη M340i xDrive με τρίλιτρο εξακύλινδρο κινητήρα 374 ίππων και 51 kgm ροπής. Οι βασικές εκδόσεις πετρελαίου και βενζίνης θα συνοδεύονται από χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ενώ προαιρετικό θα είναι το αυτόματο 8άρι που θα υπάρχει σαν στάνταρ σε όλες τις πιο ισχυρές εκδόσεις. Ο προαιρετικός εξοπλισμός θα περιλαμβάνει το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης M Sport Diff που θα διατίθεται για τις 330i και 330d. Η βασική ανάρτηση περιλαμβάνει νέα αμορτισέρ με σύστημα μεταβλητού βαθμού απόσβεσης ανάλογα με την διαδρομή βύθισης ή εκτόνωσης. Διαθέσιμη θα είναι και η M Sport ανάρτηση με πιο σφικτές ρυθμίσεις, διαφορετική γεωμετρία και χαμηλότερο κατά 10 χιλιοστά ύψος ενώ υπάρχει δυνατότητα εφοδιασμού της 3άρας και με μια αναβαθμισμένη έκδοση της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης Adaptive M Suspension.

BMW 3SERIES465432harpi640_1

Έχοντας την ευκαιρία να οδηγήσουμε στο δρόμο τις 320d και 330i αλλά και στην πίστα ένα από τα πρωτότυπα εξέλιξης της Μ340i μπορούμε να πούμε πως η νέα 3αρα αποτίει φόρο τιμής στην παράδοση που την θέλει να ορίζει τα οδηγικά πρότυπα της κατηγορίας. Καταρχάς εκτός από την σαφή βελτίωση των διαθέσιμων χώρων που προκύπτουν από τις μεγαλύτερες διαστάσεις, η νέα γενιά έχει αποκτήσει ένα πιο πολυτελές αποτύπωμα που πλέον πλησιάζει πάρα πολύ την μεγαλύτερη 5αρα. Κυρίαρχο ρόλο σε αυτό και το εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο θορύβου αλλά και η συμπαγής, ποιοτική κύλιση. Την ίδια στιγμή όμως η 3αρα θα κερδίσει τον οδηγό με την σπορτίφ διάθεση και την συνοχή κάθε προέκτασης του οδηγικού της χαρακτήρα τόσο στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο και πολύ περισσότερο σε κάθε είδους επαρχιακή διαδρομή. Η ακρίβεια του τιμονιού, η γρήγορη απόκριση του κιβωτίου, τα σαφέστατα φρένα και πάνω απ’όλα ο απόλυτος έλεγχος του αμαξώματος και η αμεσότητα των αντιδράσεων σε κάνει να αισθάνεσαι πως βρίσκεσαι σε ένα μικρότερο αυτοκίνητο με τονισμένο δυναμισμό.

BMW 3SERIES465432harpi640_2

Όλα τα παραπάνω κορυφώνονται μάλιστα στην M340i η οποία καταθέτει έναν ξεκάθαρο σπορ χαρακτήρα ακόμα και μέσα στο άκρως απαιτητικό περιβάλλον της πίστας. Σίγουρα ξεχωρίζει λόγω της δύναμης και της εκρηκτικότητας που χαρίζουν οι 374 ίπποι, όμως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της M340i είναι το ζύγισμα ακόμα και στο όριο, που κολακεύεται ακόμα περισσότερο από την τετρακίνηση η οποία δίνει προτεραιότητα στη μεταφορά της ισχύος στους πίσω τροχούς και συμβάλει ουσιαστικά στην βελτίωση της πρόσφυσης χωρίς όμως να αλλοιώνει την χαρισματική ισορροπία του πλαισίου. Είμαστε σίγουροι πως το οδηγικό ταλέντο της νέας 3αρας, που μας κέρδισε σε αυτή την σύντομη πρώτη επαφή, έχει πολλές ακόμα ενδιαφέρουσες πτυχές που αναμένουμε να ανακαλύψουμε στην πλήρη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους, κάπου κοντά στον Μάρτιο οπότε αναμένεται και η έλευσή της στη χώρα μας.

BMW 3SERIES465432harpi640

Δημοφιλή στο Protothema.gr