Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη Mercedes-AMG A 35 στην Ισπανία

Ελλάδα 4:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε τη Mercedes-AMG A 35 στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη Mercedes-AMG A 35 στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το “κίτρινο βέλος” με έμβλημα το αστέρι έρχεται σαν επιστέγασμα μιας μακροχρόνιας επίπονης προσπάθειας της Mercedes να στραφεί κυρίως στις νεανικές επιθυμίες, χωρίς φυσικά να θυσιάζει επουδενί τις θεμελιώδεις αρχές της. Κυρίες και Κύριοι, η νέα Mercedes-AMG Α 35 είναι στα χέρια μας…

Advertisement
Advertisement

Αποστολή στη Μαγιόρκα: ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗΣ

Προτού προβούμε στην παράθεση της οδηγικής εμπειρίας της πολύκροτης και προς το παρόν ισχυρότερης A-Class να σας πούμε λίγα πράγματα πως η Mercedes-Benz έφτασε μέχρι εδώ. Κατ’ αρχάς, η A-Class εγκαινίασε την κατηγορία των compact cars πίσω στο 1997. Έκτοτε έχουν πουληθεί περισσότερα από 6 εκατομμύρια αυτοκίνητα της compact κατηγορίας με σήμα το αστέρι. H φίρμα συνεχίζει αυτή την επιτυχία με τη νέα γενιά compact αυτοκινήτων που εγκαινίασε το 2018. Η παραγωγή της «νέας γενιάς» ξεκίνησε το 2018 σε 5 εργοστάσια σε 3 ηπείρους παρακαλώ… Η εισαγωγή της νέας γενιάς των compact αυτοκινήτων βοήθησε σημαντικά στην ανανέωση της μάρκας. Σημειώστε πως το 2017 περισσότερα από 620.000 αυτοκίνητα της συμπαγούς κατηγορίας παραδόθηκαν στους αγοραστές τους παγκοσμίως. Έτσι, η περσινή χρονιά ήταν η δεύτερη καλύτερη για τη συγκεκριμένη κατηγορία σε επίπεδο μάρκας πάντα, μάλιστα από το 1997. Επιπρόσθετα, από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2018 κάθε τέταρτη, σχεδόν, πώληση αυτοκινήτου της Mercedes αφορούσε σε compact. Σχεδόν 500.000 πεντάθυρα παραδόθηκαν στους αγοραστές τους ανά τον κόσμο. Η νέα A-Class που διατίθεται από τον Ιούνιο σημείωσε ποσοστό αύξησης τον Οκτώβριο που υπερβαίνει το 20%! Τέλος, το 2017 ο μέσος όρος ηλικίας των Ευρωπαίων οδηγών της νεότερης γενιάς της A-Class σε σχέση με τους οδηγούς της παλαιότερης το 2011, παρουσίασε μείωση κατά 10 χρόνια. Κάπου εδώ λοιπόν η απαίτηση για σπορ έκδοση ήρθε αναπόφευκτα, με μια διαφορά.

Mercedes-AMG-A-35-tsiro-530

Advertisement
Advertisement

Η προηγούμενη γενιά διέθετε μόνο την πανίσχυρη AMG A 45 την οποία την χώριζε από κάτω… χάος με το αμέσως επόμενο σπορ τετράτροχο της φίρμας. Ούτε εγώ δεν θυμάμαι ποιο μπορεί να ήταν. Σε αυτή τη νέα γενιά, η εταιρία γεφυρώνει το συγκεκριμένο χάσμα με την AMG A 35. Σπορ αυτοκίνητο επιδόσεων ναι αλλά και για καθημερινή χρήση, χαρακτηρισμένο σε φιλοσοφία ως “S” και όχι ως “RS”. Το ρόλο του τελευταίου θα επιτελέσει φυσικά με επιτυχία η επερχόμενη AMG A 45. Τι χωρίζει τις δυο; Μια εκατοντάδα ίππων (από τα 300+ στα 400+) και μια πιο σκληροπυρηνική συμπεριφορά υπέρ της δεύτερης. Προς το παρόν, η ηρωίδα μας αποκαλείται AMG A 35 και σε ότι αφορά στην τοποθέτηση αγοράς πέφτει απευθείας πάνω στο Audi S3.

Η αλήθεια είναι πως από την πρώτη στιγμή κλέβει τις εντυπώσεις με μια macho αμφίεση που αναμφισβήτητα σε προϊδεάζει να “πυροβολήσεις” στο ορεινό δίκτυο. Σε κίτρινο εκτυφλωτικό χρώμα ακόμη καλύτερα, με αυτές τις υπέροχες τεράστιες πολυάκτινες ζάντες, το χαμηλωμένο αμάξωμα, τις αεροδυναμικές προσθήκες για καλύτερη κάθετη δύναμη, συνολικά ένα πακέτο γεμάτο υποσχέσεις… Ίδια γεύση και στο “πιλοτήριο” με εικόνα κυριολεκτικά από τα μαχητικά του μέλλοντος. Το τιμόνι έρχεται κάθετα εμπρός σου στη σωστή θέση διαθέτοντας επένδυση Αλκαντάρα, η οποία παραπέμπει απευθείας σε αγωνιστικές υλοποιήσεις. Η υπόλοιπη εικόνα είναι λίγο πολύ γνωστή από τις ακριβές εκδόσεις της υπόλοιπης σειράς, με την τεράστια ενιαία οθόνη (δυο σε μια) και το επαναστατικό σύστημα πολυμέσων MBUX.

Mercedes-AMG-A-35-inter-tsiro-640

Advertisement

Η Mercedes-AMG A 35 φιλοξενεί την αναβαθμισμένη εκδοχή του 4κύλινδρου κινητήρα Μ 260 της A-Class (αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου M 270), ο οποίος επιστρατεύει twin-scroll τούρμπο, έξυπνη διαχείριση των θερμικών φορτίων αλλά και την τεχνολογία Conicshape, η οποία μεταβάλλει ουσιαστικά την μορφή του κυλίνδρου. Στενότερος στη βάση του και φαρδύτερος στην κεφαλή, μειώνει δραστικά τις τριβές των πιστονιών και κατ’ επέκταση την κατανάλωση καυσίμου.

Το μηχανολογικό οπλοστάσιο συμπληρώνουν το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη AMG Speedshift DCT 7G αλλά και η απαραίτητη τετρακίνηση 4Matic που μεταφέρει έως και το 50% της ροπής παρακαλώ στον πίσω άξονα όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν. Η καινοτομία του 4Matic έγκειται στο γεγονός πως ο πολύδισκος συμπλέκτης εμπλέκει στο παιχνίδι τον πίσω άξονα ηλεκτρομηχανικά και όχι ηλεκτροϋδραυλικά προς όφελος φυσικά της ταχύτητας εμπλοκής αλλά και των πιο επιθετικών δυναμικών χαρακτηριστικών. Σημειώστε επίσης εδώ πως το πλαίσιο δέχθηκε τις απαραίτητες ενισχύσεις ελέω καλύτερης στρεπτικής ακαμψίας, κάποια από τα τμήματα να αποτελούνται από αλουμίνιο για μείωση του βάρους. Παράλληλα, το σύστημα ρυθμιζόμενης ανάρτησης “AMG Ride Control” τη μετατρέπει σύμφωνα με τα δικά σου γούστα. Φύγαμε για δράση…

Advertisement

Mercedes-AMG-A-35-back-tsiro-640

Σε επίπεδο ισχύος η κατάσταση έχει ξεφύγει τελείως. Αναφερόμαστε σε 306 ίππους και 40,5 kgm ροπής και την αποκαλούμε “ήπια εκδοχή” του δίλιτρου μοτέρ το οποίο δύναται να φιλοξενήσει πάνω από 400!. Όπως και να έχει η δύναμη περνά στο δρόμο χωρίς δράματα, χωρίς σπινάρισμα, χωρίς ψαρέματα και άλλα σημάδια λύσσας. Οι 306 ίπποι περνούν στους τροχούς σαν ένα φυσιολογικό επακόλουθο (0-100 σε 4,7 sec τελική ταχύτητα 250 km/h), σαν ένα παιχνίδι στην οθόνη του υπολογιστή το οποίο φθάνει μεμιάς στα όρια του. Ναι, ο θόρυβος είναι πωρωτικός, τα τοπία εναλλάσσονται ταχύτατα, το ψηφιακό ταχύμετρο παθαίνει παραζάλη κάθε φορά που βυθίζεις το γκάζι. Η AMG A 35 δεν αποτελεί πάντως το απωθημένο του petrolhead, βρίσκεται ένα σκαλί πιο κάτω σε επίπεδο αίσθησης και δυνατοτήτων από το κτήνος που θα ακολουθήσει. Είναι ένα ταχύτατο σπορ αυτοκίνητο που δεν θα πει όχι στο καθημερινό πήγαινε-έλα, όσο οξύμωρο και να ακούγεται αυτό. Στρίβει σαν τον άνεμο με εκείνο το ασφαλές ουδέτερο πάτημα που έχει μεγαλώσει γενεές και γενεές των απανταχού “Mercedάκηδων”, οι οποίοι δεν εθίζονται πλέον να παίζουν με την ουρά ή να τοποθετούν το ρύγχος στην είσοδο, όσο να καταπίνουν εξωφρενικά γρήγορα και με απόλυτο έλεγχο τη φιδίσια διαδρομή, όπως καλή ώρα ήταν αυτή στα ορεινά της Μαγιόρκα. Αφού δεν “αφανίσαμε” κάποιον από τους πολλούς ποδηλάτες οι οποίοι ξεπρόβαλαν ανυποψίαστοι στα κλειστά κομμάτια, Άγιο είχαμε, εμείς κι αυτοί… Περισσότερα στα τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου, όταν ο κίτρινος σίφουνας θα κυλήσεις τους πανάκριβους τροχούς του στη χώρα μας. Η τιμή της Mercedes-AMG A 35 ορίζεται στα 57.640 ευρώ.

Mercedes-AMG-A-35-engine-tsiro-640

Advertisement