Οδηγούμε τα νέα Mini John Cooper Works στην Ελλάδα (+τιμές)
ΔΟΚΙΜΕΣ
Η νέα γενιά μοντέλων John Cooper Works της Mini διατηρεί ατόφιο τον σπορ -σχεδόν αγωνιστικό- χαρακτήρα τους. Βρεθήκαμε στο Mini Experience 2025, για να το ανακαλύψουμε εμπράκτως.
Με την καινούργια γενιά John Cooper Works, η Mini εισέρχεται σε μία νέα εποχή όπου πλέον διαθέτει δύο αμιγώς ηλεκτρικά, μαζί με τρία βενζινοκίνητα μοντέλα στη σχετική γκάμα.
WHAT CAR
Η βρετανική μάρκα υπόσχεται πως διατηρούν την απαράμιλλη δυναμική συμπεριφορά με την οποία έχουν φτιάξει το όνομά τους στους φίλους της σπορ και γρήγορης οδήγησης, προσθέτοντας αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη σχεδίαση, προηγμένες ρυθμίσεις ανάρτησης και κορυφαία συστήματα πρόωσης ανεξαρτήτως τεχνολογίας κίνησης.

Σύμφωνα με την Mini, τα πέντε νέα μοντέλα John Cooper Works συμβολίζουν την ανόθευτη διασκεδαστική οδήγηση, όπως την έχουν γνωρίσει οι φίλοι της μάρκας.
Αρκετοί εκ των οποίων βρίσκονται στην Ελλάδα. Πριν αρχίσει η δράση με τα Mini Cooper JCW, Mini Cooper E JCW, Mini Aceman JCW και Mini Countryman JCW, ο επικεφαλής της Mini Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, Oliver Zepf τόνιζε πόσο μεγάλη σημασία έχει για την εταιρεία η ελληνική αγορά.
Διότι στη χώρα μας, η μάρκα διατηρεί το υψηλότερο μερίδιο πωλήσεων στην πολυτελή κατηγορία αυτοκινήτων παγκοσμίως και τη 2η καλύτερη επίδοση σε βαρύτητα πωλήσεων στην Ευρώπη.

Με τη νέα γενιά John Cooper Works, ο στόχος της Mini ήταν δύσκολος, όμως η πρώτη μας επαφή αποδεικνύει πως τον έχει πετύχει και με το παραπάνω. Αρχής γενομένης με ισχυρά συστήματα πρόωσης: ο TwinPower Turbo στα θερμικά μοντέλα και τα εκρηκτικής ροπής ηλεκτρικά μοτέρ στα EV.
Όλα στην εντέλεια
Η εκδήλωση Mini Experience 2025 πραγματοποιήθηκε με αρωγούς την Continental και τη ΔΕΗ Blue, στον χώρο του Driving Academy.
Οι διοργανωτές δημιούργησαν ένα σχετικά απαιτητικό «πιστάκι», μία μικρή αγωνιστική διαδρομή που η χάραξή της χωρίζονταν με τους κώνους.

Δύο πολύ μικρές ευθείες, σλάλομ με αποφυγές, παρατεταμένη αριστερή και ένα μικρό γρήγορο κομμάτι που κατέληγε σε δυνατά φρένα και φουρκέτα ήταν τα χαρακτηριστικά της διαδρομής. Μικρή μεν, αλλά ό,τι έπρεπε για να πάρουμε μία πρώτη «γεύση» της δουλειάς της Mini στα νέα JCW.
Και όσον αφορά στην υποδοχή, πολύ προσεγμένος χώρος με πληθώρα δραστηριοτήτων: από προσομοιωτή όπου βιώσαμε την οδήγηση του κλασικού Mini σε πίστα, σε παιχνίδια και challenge αντανακλαστικών. Όλα, συνοδευόμενα με ό,τι χρειάζεσαι για να περάσει ευχάριστα ο χρόνος μέχρι τη δράση.
Ξεκίνημα με τα… δύσκολα: Mini Countryman JCW ALL4
Η επαφή μας με τα νέα JCW ξεκίνησε με το νέο Countryman JCW, το μεγαλύτερο δηλαδή της γκάμας. Εφοδιάζεται με τον δίλιτρο TwinPower Turbo τετρακύλινδρο ο οποίος έχει μέγιστη ισχύ 300 ίππων και 400 Nm ροπής.

Συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων που αναλαμβάνει την μεταφορά της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος ALL4 της Mini.
Το ευρύχωρο SUV της βρετανικής μάρκας δεν έχει, όμως, μόνο δυνατό μηχανικό σύνολο αλλά και αεροδυναμικά στοιχεία που σε πιο ανοιχτούς χώρους θα το έκαναν ένα ευχάριστο «όπλο». Όμως, στη στενή αγωνιστική διαδρομή απαιτούσε περισσότερη προσπάθεια από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της άσκησης.
Η ισχύς και η τετρακίνηση σου έδιναν μεν πολλά περιθώρια πρόσφυσης και απολαυστικό γκάζι, όμως το μήκος των 4,44 μέτρων με μεταξόνιο σχεδόν 2,7 μέτρων το έκαναν λιγότερο ευκίνητο. Και το βάρος των 1.740 κιλών έκανε την εμφάνισή του στη ζώνη πέδησης πριν τη φουρκέτα.

Κατά τα υπόλοιπα, ήταν εμφανές πως πρόκειται για ένα από τα πιο σπορ SUV που μπορεί κανείς να αγοράσει. Φτιαγμένο για εκείνον που δε θέλει να στερηθεί τη δυναμική συμπεριφορά, αλλά ταυτόχρονα θέλει να φορτώνει μέσα οικογένεια και αποσκευές χωρίς συμβιβασμούς.
Κοντολογίς, δεδομένα θα αποσπάσει πολύ καλύτερες εντυπώσεις σε πιο ανοιχτούς χώρους, κάτι που θα το ανακαλύψουμε στη σχετική δοκιμή.
Ηλεκτρική δύναμη σε σπορ crossover: Mini Aceman JCW
Η Mini αποφάσισε πως το ολοκαίνουργιο Aceman μπορεί ως κατασκευή να υποστηρίξει τα «πρέπει» των εκδόσεων John Cooper Works. Για αυτό και δεν το στέρησε από τη σχετική γκάμα, αφού ήθελε να αναδείξει τις σπορ δυνατότητές του.

Εφοδιάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 258 ίππων και 350 Nm, ενώ διαθέτει και τη λειτουργία boost στο αριστερό paddle του τιμονιού για επιπλέον ισχύ 20 kW από τη γραμμή της εκκίνησης.
Η ειδική για το JCW ρύθμιση της ανάρτησης, μεγιστοποιεί την τυπική αίσθηση go-kart της Mini (ήταν και το προφίλ οδήγησης που είχαμε σε κάθε περίπτωση) και εγγυάται ευέλικτο χειρισμό. Αν και το τελευταίο είναι δεδομένο στο νέο Aceman που τοποθετείται μεταξύ του Mini Cooper και του Countryman.
Πηδώντας από το μεσαίο SUV στο ηλεκτρικό, αμέσως αισθάνεσαι τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης: δεν υπάρχουν αλλαγές σχέσεων, η ροπή είναι άμεσα διαθέσιμη και κυρίως έχεις ένα πιο ευκίνητο αμάξωμα με μήκος σχεδόν 4,08 μέτρων.

Αυτόματα, η προσέγγιση στη φουρκέτα έγινε μία πιο εύκολη διαδικασία, όπως και τα σλάλομ. Για αυτούς τους λόγους, οι χρόνοι με το νέο Aceman JCW διέφεραν σημαντικά σε σύγκριση με το Countryman.
Το αγαπημένο μας Mini Cooper JCW! Ήταν και το πιο γρήγορο;
Μπαίνοντας στον θρύλο της Mini, το παραδοσιακό Mini John Cooper Works, αμέσως σκέφτεσαι πως οδηγείς το «φαβορί» της ημέρας. Ίσως και όχι, αν αναλογιστούμε πως υπάρχει και ηλεκτρική έκδοση, αλλά σίγουρα θες με αυτό να κάνεις το καλύτερό σου.

Η διαδρομή έμοιαζε κομμένη-ραμμένη στις compact διαστάσεις του. Έχει την πιο οδηγοκεντρική θέση οδήγησης, το μικρότερο βάρος όλων και φυσικά συνοδεύεται από τον πορωτικό TwinPower Turbo τετρακύλινδρο με τους 231 ίππους και 380 Nm ροπής.
Με τις ανάλογες παραμετροποιήσεις, μπορείς να κάνεις τον εμπρός άξονα να γλιστράει (απενεργοποίηση του ESC), ενώ ρυθμίζεις στα γούστα σου και τιμόνι-κινητήρα. Στοιχεία που τα είχαν βέβαια όλα τα μοντέλα.
Οι δυναμικές αλλαγές ταχυτήτων γίνονται μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με σπορ ρύθμιση, η οποία βοηθάει το σπριντ των 0-100 χλμ./ ώρα να έρχεται σε 6,1 δευτερόλεπτα με τελική 250 χλμ./ ώρα.

Μπορεί τελικά ο χρόνος που γράψαμε με το νέο Mini Cooper JCW να μην ήταν ο καλύτερός μας στην ημέρα, αλλά σίγουρα ήταν το αυτοκίνητο που θα αγοράζαμε για την πάρτη μας με κλειστά μάτια. Και αν είχα τη δυνατότητα (και τον χρόνο) να βρω τα «μυστικά» της μικρής εκπαιδευτικής διαδρομής με ένα μόνο αυτοκίνητο από τα τέσσερα, σίγουρα αυτό θα επέλεγα.
«Ηλεκτρικός» ο μεγάλος νικητής: Mini Cooper E JCW
Αναπόφευκτα, ο νικητής θα ήταν ηλεκτροκίνητος. Κερδίζει επειδή δεν έχει τη διαδικασία αλλαγής σχέσεων (όσο δυναμικά και σπορ κι αν αυτές γίνονται στο θερμικό), αλλά και επειδή κρύβει τα επιπλέον κιλά με μοναδικό τρόπο.

Έχεις όλη τη ροπή των 350 Nm (ίδιο μοτέρ με εκείνο του Aceman JCW) άμεσα διαθέσιμη, ενώ επωφελείσαι από την εξαιρετική σπορ ανάρτηση και το χαμηλό -συγκριτικά με το άλλο ηλεκτρικό της γκάμας- βάρος.
Για αυτούς τους λόγους, οι καλύτερες επιδόσεις γράφτηκαν με το Mini John Cooper Works E, δεικνύοντας τη σκληρή δουλειά και δέσμευση της εταιρείας να προσφέρει τα ίδια συναισθήματα στους φίλους της γρήγορης οδήγησης ακόμα και στην ηλεκτρική εποχή.

Σχετικά με την αυτονομία, να πούμε πως το τρίθυρο αμιγώς ηλεκτρικό Mini John Cooper Works βγάζει 371 χλμ., ενώ το πεντάθυρο Mini Aceman John Cooper Works μπορεί να διανύσει έως και 355 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση της μπαταρίας.
Ειδικές ρυθμίσεις στις εκδόσεις JCW
Η ειδική για το JCW λειτουργία go-kart διευρύνει τις επιλογές των MINI Experience Modes στα οχήματα της νέας οικογένειας Mini John Cooper Works, ως ένα ακόμα στοιχείο που ενισχύει τη σπορ αίσθηση. Και ήταν η στάνταρ επιλογή μας σε όλους τους γύρους που πραγματοποιήσαμε στον χώρο του Driving Academy.

Το τιμόνι διαθέτει μια ρύθμιση που εξασφαλίζει μεγαλύτερη αμεσότητα, ενώ το πεντάλ του γκαζιού ανταποκρίνεται ταχύτερα στις εντολές του οδηγού, ενισχύοντας την έννοια της διασκεδαστικής οδήγησης. Κατ’ αντιστοιχία, η οθόνη OLED υψηλής ανάλυσης παρέχει πρόσθετες πληροφορίες που σχετίζονται με την απόδοση του οχήματος, όπως η ροπή, η ισχύς και η τρέχουσα δύναμη G.
Για όλα τα μοντέλα Mini John Cooper Works, το Digital Key Plus παρέχει ένα πρακτικό ψηφιακό κλειδί μέσω του smartphone. Αυτό επιτρέπει το άνετο ξεκλείδωμα ή κλείδωμα του οχήματος χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε το smartphone. Για το Mini John Cooper Works Electric καθώς και για το Mini John Cooper Works Aceman, η λειτουργία Remote Parking διευκολύνει τους ελιγμούς στάθμευσης του αυτοκινήτου μέσω του smartphone.
Το Mini Experience 2025 ολοκληρώθηκε την Κυριακή 15 Ιουνίου, με 360 πελάτες και φίλους της μάρκας συνολικά να πραγματοποιούν τα Scenic test drives σε όλα τα νέα μοντέλα Mini John Cooper Works.
Αναλυτικά, οι τιμές της νέας γενιάς των Mini JCW:
- Νέο Mini John Cooper Works: Από 42.250 ευρώ
- Νέο Mini John Cooper Works Cabrio: Από 49.990 ευρώ
- Νέο Mini John Cooper Works E: Από 45.150 ευρώ (προ κρατικής επιδότησης)
- Νέο Mini Aceman John Cooper Works E: Από 47.150 ευρώ (προ κρατικής επιδότησης)
- Νέο Mini Countryman John Cooper Works ALL4: Από 57.750 ευρώ