Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Electric Drive: Μία όμορφη μέρα

Ελλάδα 16:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ford Electric Drive: Μία όμορφη μέρα

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ταξιδέψαμε με τα νέα Explorer, Capri και Puma Gen-E σε Αράχωβα, Δελφούς, Ιτέα και Γαλαξίδι όπου αναδείχθηκαν οι σωστές επιλογές που έχει κάνει η Ford στον δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση.

Advertisement
Advertisement

Μέσα σε περίπου 12 μήνες, η Ford έχει μεταβάλει εντελώς την γκάμα της και έχει κάνει ταχέως βήματα προς το ηλεκτρικό μέλλον της.

Από εκεί που στην γκάμα της είχε μόλις ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο να προσφέρει στις αγορές της Ευρώπης, τη Mustang Mach-E, πλέον έχει τέσσερα! Με το τελευταίο να είναι το καινούργιο Puma Gen-E.

Καθώς αποτελεί την πιο προσιτή επιλογή της μάρκας στην γκάμα ηλεκτρικών της, φρόντισε να το γνωρίσουμε και να το οδηγήσουμε παρουσιάζοντάς το αναλυτικά.

Advertisement
Advertisement

Αλλά ακόμα και αυτό, το έκανε στο επίπεδο που ορίζει το μέγεθος και η ποιότητα της εταιρείας: με μία μονοήμερη εκδρομή, στο πλαίσιο της εκδήλωσης Ford Electric, η οποία δε διοργανώθηκε μόνο για το νέο Puma Gen-E, αλλά για μία συνολικά «ηλεκτρική» εμπειρία.

Αρχή με τον «εξερευνητή»
Ξεκινήσαμε, λοιπόν, την εκδρομή μας το πρωί από τα κεντρικά της Ford Motor Ελλάς στην Μεταμόρφωση μπαίνοντας στο νέο Explorer: το εξ ολοκλήρου ευρωπαϊκό SUV (σχεδιάστηκε και παράγεται στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Κολωνία) της εταιρείας, το οποίο άνοιξε το δρόμο για τα ηλεκτρικά που ήρθαν μετέπειτα.

Καθότι το έχουμε γνωρίσει στο παρελθόν σε αναλυτική δοκιμή, γνωρίζαμε πολύ καλά με τι αυτοκίνητο έχουμε να κάνουμε. Μπορεί η πλατφόρμα MEB του VW Group να αποτελεί τη βάση του, ωστόσο έχουμε τονίσει πως έχει τη δική του ταυτότητα.

Advertisement

Και αυτή είναι διάχυτη εξ αρχής. Με τον οικογενειακό χαρακτήρα που λαμβάνεις από τους πλούσιους χώρους, το φαρδύ αμάξωμα με μήκος 4,468 μέτρων και την υψηλή ποιότητα κύλισης, με την τελευταία να προσφέρει ιδανικά επίπεδα άνεσης είτε σε ανώμαλο οδόστρωμα είτε σε ταξίδι.

Το Explorer έχει τα δικά του οδηγικά ατού, όσα Volkswagen στοιχεία και αν εντοπίζεις στο εσωτερικό και στην ηλεκτρική του τεχνολογία. Η σεβαστή απόσταση από το έδαφος, σε συνδυασμό με τη φιλοσοφία σχεδίασης της Ford του δίνουν ξεχωριστή υπόσταση και το καθιστούν ένα πραγματικό SUV.

Advertisement

Περάσαμε, λοιπόν, μαζί του τις πρώτες 2+ ώρες της εκδρομής. Η Ford Motor Ελλάς φρόντισε και είχαμε την έκδοση με την μπαταρία 77 kWh (ιόντων λιθίου νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου) που τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα, με απόδοση 286 ίππους και 545 Nm.

Με λίγα λόγια, είχαμε παρέα μας το Explorer με την μεγαλύτερη αυτονομία. Η εταιρεία ανακοινώνει 602 χλμ. βάσει πρότυπου WLTP, αλλά στην πράξη τα 450 χλμ. είναι μία ρεαλιστική τιμή. Όταν ξεκινάς, θα δεις 500+ χλμ. Ας είμαστε ειλικρινείς, λειτουργεί πολύ αγχολυτικά το να βλέπεις το… 5 μπροστά, όταν ξεκινάς ένα ταξιδάκι.

Αξιοποιείς την κινητή οθόνη με το λογισμικό SYNC Move της Ford, για να ρυθμίσεις την πολύ εύχρηστη πλοήγηση συν ό,τι άλλο χρειάζεσαι και μόλις βγεις στην Εθνική Οδό, το Intelligent Adaptive Cruise Control αναλαμβάνει να κάνει το ταξίδι μία πανεύκολη διαδικασία, όπου το ηλεκτρικό C-SUV ξεκινά να «καταπίνει» χιλιόμετρα αγόγγυστα.

Advertisement

Ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι ελάχιστος ακόμα και σε ταχύτητες λίγο πάνω από το επιτρεπόμενο όριο, στοιχείο εντυπωσιακό αν αναλογιστεί κανείς τα 19,3 εκατοστά απόστασης από το έδαφος. Ουδείς ήχος έφτανε επίσης από τους τροχούς, παρότι το αυτοκίνητο του ταξιδιού μας είχε ζάντες 21 ιντσών.

Τα ημιδερμάτινα καθίσματα φρόντισαν να μας κρατήσουν ξεκούραστους καθ’ όλη τη διάρκεια. Κυριολεκτικά, βγήκαμε «ατσαλάκωτοι» από το αυτοκίνητο, ενώ  συνολικά δεν καταλάβαμε για πότε πέρασε η ώρα και είχαμε φτάσει Αράχωβα.

Πριν ανέβουμε στον χώρο της παρουσίασης, η διαδρομή είχε μία ανάβαση από ανώμαλο οδόστρωμα. Εκεί, το Explorer έδειξε πραγματικά τα «δόντια» του, αφού μπορούσαμε να διασχίσουμε ακόμα και υπερυψωμένα από μεγάλες πέτρες σημεία με περίσσεια άνεση. Τα ωραία του να οδηγείς ένα SUV που σέβεται τον εαυτό του και έχει την ανάρτηση που πρέπει με την απόσταση του δαπέδου από το έδαφος που πρέπει.

Κατάβαση προς Γαλαξίδι με το σπορτίφ… αιλουροειδές
Αφότου η Ford μας παρουσίασε αναλυτικά σε εξαιρετικά φιλόξενο και γεμάτο παροχές χώρο όλες τις πρακτικές και τεχνολογικές λύσεις που προσφέρει το νέο Puma Gen-E (100% εξελιγμένο από την αμερικανική εταιρεία), είχε έρθει η ώρα να πάρουμε επιτέλους την πρώτη οδηγική «γεύση».

Ομολογώ, πως εξεπλάγην από την πρώτη σχεδόν στιγμή. Γιατί είναι άλλο να έχεις χρησιμοποιήσει ως βάση το βενζινοκίνητο (και best seller στην Ευρώπη) Puma και άλλο να διατηρείς, αν όχι αυξάνεις, τις δυνατότητες που αναδεικνύουν τον πολυτάλαντο χαρακτήρα του.

Ο βασικός χώρος του πορτμπαγκάζ προσφέρει 478 λίτρα χωρητικότητας. Το γνωστό MegaBox στον υποδαπέδιο χώρο έχει εξελιχθεί σε GigaBox που φτάνει μόνο του τα 145 λίτρα, δίνοντάς μας ένα σύνολο 523 λίτρων. Προσθέτοντας σε αυτόν το frunk (ο χώρος κάτω από το καπό), η τιμή ανέρχεται στα 566 λίτρα, ενώ αν βγει η εταζέρα πίσω έχουμε το τρομερό σύνολο των 617 λίτρων χωρητικότητας!

Η νέα, υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα παρέχει πολλούς χώρους αποθήκευσης μικροαντικειμένων, το υποβραχιόνιο είναι συρόμενο, ενώ υπάρχει και θέση επαγωγικής φόρτισης κινητού τηλεφώνου.

Στην οθόνη «τρέχει» το SYNC4 της Ford που παρέχει μεταξύ άλλων απρόσκοπτη και ασύρματη συνδεσιμότητα με Bluetooth, Android Auto και Apple CarPlay, ενώ διαθέτει πλοήγηση και Alexa Built-In για να μπορείτε με φωνητικές εντολές να πραγματοποιείτε ορισμένες γρήγορες λειτουργίες.

Το αμιγώς ηλεκτρικό crossover της Ford εφοδιάζεται με μπαταρία 43 kWh που εξασφαλίζει 376 χλμ. αυτονομίας, σύμφωνα με τον κύκλο μετρήσεων WLTP. H πραγματική του δεν απέχει τόσο, καθώς είδαμε 330+ χλμ. αυτονομίας που όντως μπορούν να επιτευχθούν, χάρη εν πολλοίς στην εξαιρετική διαχείριση ενέργειας.

Το ηλεκτρικό μοτέρ είναι στην προκειμένη περίπτωση τοποθετημένο στον εμπρός άξονα και αποδίδει 168 ίππους. Η εταιρεία ανακοινώνει κατανάλωση 13,1 kWh ανά 100 χλμ. και για ακόμα μία φορά δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, καθώς μετά το πάνω-κάτω από και προς Γαλαξίδι, είδαμε 17 kWh.

Οδηγικά, το νέο Puma Gen-E έχει τον σπορτίφ χαρακτήρα που κουβαλά το συμβατικό. Το τιμόνι έχει επαρκή πληροφόρηση για να απολαύσεις το πάνω-κάτω του βουνού, με τα περιθώρια πρόσφυσης να είναι αρκετά, ώστε να μπεις με σχετικά μεγάλο -συγκριτικά- νούμερο χλμ. στη στροφή και να βγεις αξιοποιώντας την προοδευτικότητα με την οποία έρχονται οι 168 ίπποι.

Το τελευταίο είναι και το σημαντικότερο, διότι είναι αυτό που χαρακτηρίζει το ηλεκτρικό Puma. Δεν τρομάζει, είναι 100% φιλικό και ουδέποτε θα σου ρίξει… γροθιά στο στομάχι.

Αυτό, σε συνδυασμό με την εξαιρετική διαχείριση ενέργειας, τους μεγάλους για την κατηγορία χώρους και τη σπορτίφ συμπεριφορά που θα σου δώσει όσα θες και με το παραπάνω στο επαρχιακό στροφιλίκι, το καθιστά ένα ευχάριστο οδηγικά, πρακτικό και πολυτάλαντο αυτοκίνητο.

Περισσότερες λεπτομέρειες για την τελευταία ηλεκτρική πρόταση της Ford θα σας δώσουμε στην εκτεταμένη δοκιμή, τη Δευτέρα 23 Ιουνίου που λήγει το σχετικό εμπάργκο.

Δυναμική επιστροφή με το κουπέ… SUV πλέον
Φυσικά, αναφερόμαστε στο νέο Capri (εδώ η αναλυτική δοκιμή). Και εδώ, η Ford Motor Ελλάς μας έδωσε το όχημα με την μεγαλύτερη αυτονομία. Με μπαταρία 77 kWh και ηλεκτρικό μοτέρ 286 ίππων και 545 Nm, το ηλεκτρικό κουπέ SUV ολοκληρώνει το σπριντ των 0-100 χλμ./ ώρα σε μόνο 6,4 δευτερόλεπτα.

Αλλά δεν είχε τόσο σημασία αυτό στην επιστροφή μας προς την Αθήνα, όσο η οδική του συμπεριφορά. Βλέπετε, μπορεί με το Explorer να μοιράζονται λίγο-πολύ τα πάντα (πλατφόρμα, κατηγορία αμαξώματος, μπαταρίες, ηλεκτρικά μοτέρ κλπ.), ωστόσο οδηγικά διαφέρουν.

Ενώ με το Explorer ήρθαμε όμορφα και πολιτισμένα, το νέο Capri μας έβγαλε έναν πιο… ανήσυχο εαυτό. Κατακτούσε τις στροφές με ευκολία που δεν αναλογεί σε SUV 4,634 μέτρων, ενώ και τα περιθώρια πρόσφυσης ήταν υπέρ αρκετά.

Το πότε βρεθήκαμε ξανά στην Εθνική Οδό δεν το καταλάβαμε, όπως ούτε και ο συνάδελφος με τον οποίο μοιραζόμασταν το… κυνηγητό.

Και όταν το παιχνίδι τελείωσε, ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας για τις διαστάσεις και την κατηγορία του (Cd:0,26) κράτησε την καμπίνα ήσυχη και μας μετέφερε με την άνεση που το έκανε το Explorer μέχρι την Μεταμόρφωση.

Να σημειωθεί πως η αυτονομία κυμαίνεται και στο κουπέ SUV της Ford στα ίδια επίπεδα με εκείνα του Explorer. Δηλαδή έως 450 χλμ. ρεαλιστικής αυτονομίας, όμως πάντα με το 5 να βρίσκεται μπροστά όταν ξεκινάς και να λειτουργεί αγχολυτικά.

Οι τεχνολογίες με τις οποίες εφοδιάζεται το νέο Capri, πάντα συμπεριλαμβάνοντας το λειτουργικό Ford SYNC Move, μας επέτρεψε ακόμα ένα ήσυχο, ποιοτικό και κυρίως άνετο ταξίδι.

Ο ιδανικότερος τρόπος, για να ολοκληρωθεί μία γεμάτη από όλες τις απόψεις εκδρομή. Είδαμε, ταξιδέψαμε, απολαύσαμε και συνολικά ευχαριστηθήκαμε.

Στο τέλος της ημέρας, η εκδήλωση Ford Electric δεν ανέδειξε μόνο την εξέλιξη της Ford στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον τελευταίο έναν περίπου χρόνο, αλλά και το γεγονός πως ο σχεδιασμός που έγινε για να μπει στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη δυναμικά έχει αρχή, μέση και τέλος. Το που θα καταλήξει η δική της ιστορία με τις μπαταρίες και τα καλώδια θα το δείξει ο χρόνος.