Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Πορτογαλία την BMW M4

Ελλάδα 21:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Πορτογαλία την BMW M4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Πορτογαλία την BMW M4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με σιλουέτα που κολάζει, χαρακτήρα που διχάζει και δύναμη που εκστασιάζει, η νέα BMW M4 σε προκαλεί να την γκαζώσεις.

Advertisement
Advertisement

Αποστολή στο Πορτιμάο: Τάκης Πουρναράκης

Η 5η γενιά της BMW M3/M4 έχει δυο εκδόσεις, τη 2πορτη Μ4 και την 4πορτη Μ3. Βρεθήκαμε στην παγκόσμια παρουσίασή τους στην Πορτογαλία όπου είχαμε την ευκαιρία να τις οδηγήσουμε αμφότερες. Σ’ αυτό το κομμάτι θα μείνουμε στη 2πορτη Μ4: σε σχέση με την προηγούμενη γενιά Μ είναι πιο ελαφριά (-80 kg), έχει παραπλήσια δύναμη (+11 PS), αλλά πολύ μεγαλύτερη ροπή (+15,5 kgm). Αυτό οφείλεται στην υπερπλήρωση, που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε Μ3/Μ4. Ολα τα προηγούμενα μοντέλα είχαν ατμοσφαιρικό κινητήρα, το προηγούμενο 4.0 lt, V8. Ο νέος είναι εξακύλινδρος εν σειρά με δυο μικρά turbo, το πρώτο στους κυλίνδρους 1, 2, 3 και το δεύτερο στους κυλίνδρους 4, 5, 6. Στόχος των μηχανικών, η εξάλειψη της υστέρησης ακόμη και στις πολύ χαμηλές στροφές. Το πέτυχαν απόλυτα!

Advertisement
Advertisement

Κοιτώντας απέξω την Μ4, εντυπωσιάζεσαι από την αθλητική σιλουέτα της, τους θηριώδεις τροχούς (255/35/19 εμπρός, 285/35/19 πίσω) με ειδικά φτιαγμένα για την Μ4, Michelin Pilot Super Sport και τις χρυσαφί δαγκάνες των κεραμικών φρένων. Στο εσωτερικό, το οποίο δεν διαφέρει ιδιαίτερα απ’ αυτό της 428, υπάρχουν επιπροσθέτως φιλέτα από ανθρακόνημα, μπάκετ καθίσματα, ενώ πίσω από το τιμόνι δεσπόζουν μεγάλα paddles (7ταχυτο διπλού συμπλέκτη ΜDCT). Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο και με το head up display που προβάλλει σημαντικές πληροφορίες στο παρμπρίζ για να μην παίρνεις τα μάτια σου από τον δρόμο. Είναι πιο απαραίτητο απ’ ό,τι φαντάζεστε!

Μην αφήνεις
Ο ήχος είναι δραματικός, τόσο όταν επιβαίνεις όσο και όταν την ακούς να περνάει. Μπάσος, μεστός, άγριος και ταυτόχρονα εκρηκτικός είναι με διαφορά ο κορυφαίος ήχος Μ3/Μ4 όλων των εποχών. Μπορείς να ρυθμίσεις την ανάρτηση, το τιμόνι, την απόκριση του κινητήρα από Comfort έως Sport Plus. Επίσης μπορείς να απενεργοποιήσεις μερικώς τα ηλεκτρονικά βοηθήματα επιλέγοντας MDM (Μ Dynamic Mode). H συγκεκριμένη χαρτογράφηση επιτρέπει την πλαγιολίσθηση και παρεμβαίνει μόνο σε πολύ ακραίες καταστάσεις. Φυσικά μπορείς να σβήσεις και εντελώς τα ηλεκτρονικά. Σε δημόσιους δρόμους, σχεδόν πουθενά δεν μπορείς να γκαζώσεις τέρμα χωρίς να νιώθεις δημόσιος κίνδυνος. Ταυτόχρονα παντού μπορείς να πηγαίνεις με το πλάι.

Advertisement

Στο ασφαλές περιβάλλον της πίστας του Πορτιμάο, σίγουρος πως ο αυχένας μου δεν θα άντεχε εκκίνηση με launch control, επέλεξα Sport Plus για ένα 50 – 250km/h. Η επιτάχυνση σε παγώνει, οι αλλαγές γίνονται αστραπιαία χωρίς να διακόπτεται η δύναμη, η ανάσα κόβεται και τα χρώματα φλουτάρουν μετά τα 220km/h, πραγματικά απύθμενος κινητήρας με αστείρευτη ωμή δύναμη. Αφού χορτάσεις «πάντες» αποφασίζεις να πας γρήγορα και τα πράγματα σοβαρεύουν. Η Μ4 είναι αγωνιστικό εργαλείο και ο ρυθμός μπορεί να γίνει επίπονος, όπως μας έδειξε και ο Πέντρο Λάμι, πρώην πιλότος F1 και νυν συνεργάτης της BMW. Πολύ ψηλά στις προτεραιότητες των μηχανικών της M ήταν το αυτοκίνητο να τα βγάζει πέρα στην πίστα αγέρωχο, όσα χιλιόμετρα κι αν βάλεις. Εχουν μεριμνήσει ακόμη και για την ύπαρξη μιας μικρής αντλίας λαδιού που συνεχίζει να ψύχει τα turbo ακόμη κι αν σβήσεις απότομα τον κινητήρα ύστερα από παρατεταμένη πίεση στο όριο. Από τα τεχνολογικά highlight του αυτοκινήτου ξεχωρίσαμε επίσης τον ενιαίο άξονα μετάδοσης από ανθρακόνημα και το αντιστρεπτικό μπούμπερανγκ -δεν είναι πια ράβδος- που δένει σε τέσσερα σημεία το αμάξωμα εμπρός. Η Μ4 είναι μια πανέμορφη Γερμανίδα η οποία πραγματοποιεί όσα υπόσχεται και ακόμη περισσότερα. Είναι ένα εξαιρετικά ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, που ακόμη κι ένας μέτριος οδηγός μπορεί να πιέσει άφοβα.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ BMW M4
Κινητήρας: 2979 cc
Ισχύς: 431 PS/5.500-7.300 rpm
Ροπή: 56 kgm/1.850-5.500
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Διπλού συμπλέκτη 7 σχ. MDCT
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 4,1 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 8,8 lt
Εκπομπές CO2: 194 gr/km
Βάρος: 1.497 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.671/1.870/1.383
Χώρος αποσκευών: 445 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 495 ευρώ
Τιμή: 105.950 ευρώ