Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην πίστα των Σερρών τις Porsche 911 GT3, 911 GTS και Taycan Turbo S

Ελλάδα 15:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(110) "Οδηγούμε στην πίστα των Σερρών τις Porsche 911 GT3, 911 GTS και Taycan Turbo S"
    

Οδηγούμε στην πίστα των Σερρών τις Porsche 911 GT3, 911 GTS και Taycan Turbo S

ΔΟΚΙΜΕΣ

Είναι από τις στιγμές που ευγνωμονείς τον Θεό που ακολούθησες το συγκεκριμένο επάγγελμα. Οι όροι “Porsche” και “πίστα”, αρκούν από μόνοι τους προκειμένου να αυξήσουν τους παλμούς σου…

Advertisement
Advertisement

Ποιος αλήθεια δεν θα ήθελε να βρεθεί σε μια από τις καλύτερες πίστες των Βαλκανίων, όπως είναι αυτή των Σερρών, με σκοπό να δοκιμάσει στο όριο, ότι καλύτερο και πιο σπορ έχει βγάλει τελευταία από την παραγωγή η Porsche.

Προσπαθείς να αφήσεις πίσω την κούραση, τις προσωπικές σκοτούρες και την καθημερινότητα και να ενταχθείς για λίγο σε έναν διαφορετικό κόσμο, αυτόν της αδρεναλίνης, της απόλυτης οδηγικής αίσθησης, της ιδανικής ταύτισης του εαυτού σου με το “μηχάνημα” και την απαιτητική χάραξη της πίστας.

Δεν χωρά αμφιβολία πως πολύ δύσκολα θα βγάλω από τον εγκέφαλό μου το ηδονικό ουρλιαχτό του εξακύλινδρου boxer της 911 GT3, η οποία δικαίως έκλεψε τις εντυπώσεις των προσκεκλημένων με το αγωνιστικό στήσιμο της. Δεν έχει να κάνει αποκλειστικά με την δύναμη, όσο για τον τρόπο που μπορείς να τη διαχειριστείς με ασφάλεια και να διασκεδάσεις. Ένα πανάκριβο “σχολείο” με έντονη προσωπικότητα, που σου επιβάλλεται εξαρχής.

Advertisement
Advertisement

Είναι αυτή η ατόφια μηχανική αίσθηση που στέλνει τις αισθήσεις σου στα ουράνια, δημιουργώντας συνεχώς όλο και περισσότερη δίψα να γυρίζεις διαρκώς στην πίστα, απολαμβάνοντας περίσσια πρόσφυση. Το εκπληκτικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK (προσφέρει την αίσθηση ενός χειροκίνητου κιβωτίου με τη λειτουργικότητα ενός αυτόματου), εξαντλεί το όριο περιστροφής του ψυχωμένου βενζινοκινητήρα μέχρι να πεις “ουάου”, κάνοντας τον κόφτη να δουλεύει υπερωρίες.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών, η εκδήλωση Porsche Experience ανέδειξε με κάθε λεπτομέρεια τις επιδόσεις, την τεχνολογία και την οδηγική απόλαυση των μοντέλων της γερμανικής μάρκας. Όλα στο μέγιστο βαθμό. Από νωρίς το πρωί, τα φώτα της πίστας άστραφταν η σειρά από μοντέλα της Porsche – από τη νέα 992 Carrera και GT3 έως τα SUV μοντέλα Cayenne και Macan – περίμεναν υπομονετικά να «ξεδιπλώσουν» τις δυνατότητές τους.

Το “πάντρεμα” της έντασης των γύρων, της αδρεναλίνης από το χρονομετρημένο slalom, καθώς και της off-road οδήγησης, συνέθεσε μια εμπειρία που δεν έμεινε μόνο στους καρπούς του τιμονιού, αλλά επεκτάθηκε σε όλες τις αισθήσεις του ανθρώπινου οργανισμού, χαρίζοντας ένα ανεπανάληπτο συναίσθημα.

Advertisement

Καθώς οι συμμετέχοντες κατέφθαναν στο paddock, η ατμόσφαιρα συνέθετε εικόνες: κράνη, αγωνιστικά κοστούμια, ήχοι κινητήρων που «γουργούριζαν» προετοιμαζόμενα για το σπριντ. Οι διοργανωτές είχαν φροντίσει κάθε λεπτομέρεια – τις πρωινές ώρες είχαν προβλεφθεί briefing από πιστοποιημένους instructors της Porsche, όπου οι οδηγοί ενημερώνονταν για τα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων, το layout της πίστας (3.186 μέτρων με 16 στροφές) και τα μέτρα ασφαλείας.

Το πρώτο σκέλος ήταν «πίστα». Η κορυφαία ευθεία, οι δεξιές και αριστερές καμπές, η επιτάχυνση – και κάπου εκεί, το launch-control δινόταν ως πρόκληση: το πάτημα του γκαζιού και η «εκτόξευση» ως το 0-100 km/h σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, να δοκιμάζει το στομάχι σου.

Advertisement

Αλήθεια είναι, πως μετά τις πολύωρες δοκιμασίες, ανακαλύπτεις πως δεν πρόκειται απλώς για γερμανικά premium σπορ αυτοκίνητα, αλλά για μια κατασκευαστική έκφραση δεκαετιών. Ακόμη και το…ηλεκτρικό αεριωθούμενο, η Taycan Turbo S, προσφέρει τόσες συγκινήσεις με τις ακαριαίες επιταχύνσεις και το στήσιμο της, που εύλογα θαρρείς πως αποτελεί την καλύτερη συνέχεια της φίρμας, χωρίς ναι μεν αλλά.

Ταυτόχρονα, το πρόγραμμα off-road (με τις Cayenne και Macan) πρόσφερε μία διαφορετική, πιο αργή αλλά εξίσου απαιτητική οδηγική «συνάντηση» με κλίσεις, λακκούβες και εμπόδια – δείγμα της πολλαπλής προσωπικότητας των SUV μοντέλων της μάρκας.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, το slalom – με συνεχόμενους ελιγμούς – έδινε την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να δοκιμάσουν την ευελιξία των οχημάτων. Το αποτέλεσμα: απογειωμένη αίσθηση και ένταση που θυμίζει αγωνιστικούς ρυθμούς. Σε συνέντευξη τύπου, εκπρόσωπος της Porsche Ελλάδας επισήμανε πως η επιλογή της πίστας των Σερρών «δεν είναι τυχαία». Το αυτοκινητοδρόμιο, ως ένα από τα μεγαλύτερα των Βαλκανίων, συνδυάζει υψηλές τεχνικές προδιαγραφές (έως κατηγορία F3) με τις ιδανικές συνθήκες για να αποδώσει η πλήρης δυναμική ενός σπορ αυτοκινήτου.

Advertisement

Το «κλικ» έγινε όταν τα μοντέλα έβγαιναν στο circuit: ο ήχος – βαθύς, τραχύς – του κινητήρα ενός GT3 που άγγιζε τους 510 ίππους, η αίσθηση της ανύψωσης μέσα στην καμπή, το πλάγιο ‘χάδι’ της εξόδου – όλα συνθέτονταν ενιαία. Η οπτική γωνία έδινε πλήρη εικόνα των γραμμών, των “αυτόματων” κινήσεων των οδηγών, των φρένων που άφηναν το ίχνος τους.

Η εκδήλωση έκλεισε με τελετή αποχαιρετισμού. Λάβαμε δίπλωμα συμμετοχής, ενώ, το τερέν έκλεισε, με τον ήχο των κινητήρων να σβήνει αλλά την καρδιά να συνεχίζει να χτυπά στον ρυθμό των 3.186 μέτρων της πίστας.

Το Porsche Experience στις Σέρρες, δεν ήταν απλώς ένα συνηθισμένο test drive. Ήταν ένας δίαυλος ανάμεσα στην τεχνολογία, το πάθος για αυτοκίνηση και τη χαρά της οδήγησης. Και για όσους τυχερούς – όπως εμείς – βρέθηκαν πίσω από το τιμόνι των θρυλικών 911 GT3, 911 GTS, Taycan Turbo S αλλά και των υπόλοιπων “υπερηχητικών” τετράτροχων της Porsche, η εμπειρία έμεινε χαραγμένη για πάντα στο υποσυνείδητο.