Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ολλανδία το νέο Aygo

Ελλάδα 11:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Ολλανδία το νέο Aygo

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ολλανδία το νέο Aygo

ΔΟΚΙΜΕΣ

Από 9 ανταγωνιστές το 2005, όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του Aygo, σήμερα έχει κοντά στους 20. Αυτό αρκεί για να καταδείξει το πόσο σκληρή είναι πλέον η μάχη στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, ενώ παράλληλα ψηλώνει τον πήχη που πρέπει να υπερπηδήσει το μικρό της Toyota. Ταξιδέψαμε στην Ολλανδία για την πρώτη επαφή μαζί του.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΡΟΤΕΡΝΤΑΜ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ (twitter.com/bitsi74)

Όπως ίσχυε και με την πρώτη γενιά, το Aygo εξακολουθεί να κατασκευάζεται μαζί με τα «ξαδελφάκια» του, Citroen C1 και Peugeot 108, στο Κολίν της Τσεχίας. Οι διαστάσεις του δεν άλλαξαν ουσιαστικά (το μήκος του είναι μόλις κατά 2,5 cm μεγαλύτερο), όμως υπάρχει όφελος για το χώρο αποσκευών, ο οποίος μεγάλωσε από τα 139 στα 168 λίτρα. Στα πίσω καθίσματα θα φιλοξενηθούν άνετα δύο επιβάτες, αρκεί να μην είναι μεγάλου αναστήματος.

Το κοινό της κατηγορίας είναι συνήθως εργένηδες και νέα ζευγάρια. Ως εκ τούτου, το μικρό Toyota όφειλε να δείχνει μοντέρνο και κεφάτο. Οι Ιάπωνες δεν φημίζονται για την τολμηρή σχεδιαστική προσέγγιση, όμως κατάφεραν να δώσουν χαρακτήρα στο νέο Aygo με τη μάσκα σε σχήμα «Χ» που ενώνει διαγώνια τον προφυλακτήρα με τη βάση της μπροστινής κολώνας. Σαφώς αναβαθμισμένο είναι το εσωτερικό, με καλύτερη εκμετάλλευση των χώρων, ποιοτικότερα υλικά και την οθόνη αφής 7 ιντσών (στον προαιρετικό εξοπλισμό) να προσφέρει συνδεσιμότητα με τον έξω κόσμο.

Advertisement
Advertisement

Σε αντίθεση με τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας, όπου υπάρχουν τουλάχιστον δύο επιλογές κινητήρων, το Aygo συνεχίζει με μία. Αυτή του τρικύλινδρου 1.0 VVT-i βενζίνης. Η ισχύς του παραμένει στα 69 PS, όμως έχουν γίνει επεμβάσεις στη λειτουργία του. Οι κραδασμοί και ο θόρυβος έχουν περιοριστεί σημαντικά, αλλά το χαρακτηριστικό κροτάλισμα του μικρού κινητήρα εξακολουθεί να ακούγεται. Τα στελέχη της Toyota μας απάντησαν ότι αυτό έγινε σκοπίμως, καθώς οι πελάτες της μάρκας το έβρισκαν διασκεδαστικό.

Τη σημαντικότερη βελτίωση σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο την εντοπίσαμε στο 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Είναι πλέον σαφές και οι σχέσεις κουμπώνουν με… αυτοπεποίθηση. Το προτιμάμε από το αυτοματοποιημένο x-shift, τη δεύτερη επιλογή. Στον αυτοκινητόδρομο αλλά και τους δρόμους του Ρότερνταμ, το νέο Aygo άφησε θετικές εντυπώσεις με τη σταθερότητα, την ευελιξία και την ασφάλεια που αποπνέει. Πατά με σιγουριά στο δρόμο και στρίβει με ασφάλεια. Σε αυτό συμβάλλουν η αποτελεσματική ανάρτηση και το τιμόνι που είναι πιο «γεμάτο» σε πληροφόρηση.

Οι τιμές αρχίζουν από τα 10.190 ευρώ (9.440 με απόσυρση) για το 3θυρο μοντέλο στη βασική έκδοση x-cool. Το μεσαίο επίπεδο εξπλισμού x-play (11.100 ευρώ ή 10.311 με απόσυρση) προσφέρει 6 αερόσακους, ESP, hill assist, σύστημα προειδοποίησης πίεσης ελαστικών, φώτα ημέρας LED, κλιματισμό, θύρα USB κ.α. Το σύστημα touch με οθόνη αφής 7 ιντσών και κάμερα οπισθοπορείας κοστίζει επιπλέον 300 ευρώ, ενώ το κιβώτιο x-shift 925 ευρώ.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.0 VVT-i)
Κινητήρας: 998 cc
Ισχύς: 69 PS στις 6.000 rpm
Ροπή: 9,7 kgm στις 4.300 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 14,2 sec
Μεικτή κατανάλωση: 4,1 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 95 g/km
Βάρος: 840-900 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.455/1.615/1.460 mm
Χώρος αποσκευών: 168 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: – ευρώ
Τιμή: Από 9.440 ευρώ (με απόσυρση)