Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Κροατία το νέο Skoda Scala

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΣΠΛΙΤ: ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΡΙΑΤΗΣ (kch@carmgz.gr)

Το Scala αποτελεί τη νέα προσέγγιση της Skoda στην κατηγορία των μικρών-μεσαίων μοντέλων, έχοντας ως βασικά «όπλα» την ιδιαίτερη σχεδίαση, τους μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές και το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού.

Έχοντας ως πρωταρχικό σκοπό την ενίσχυση της παρουσίας της και στην κατηγορία C, η Skoda δημιουργεί το Scala, επιθυμώντας να κατακτήσει ένα σημαντικό μερίδιο από την πίτα των πωλήσεων. Αιχμή του δόρατος για το νέο δημιούργημα της τσέχικης φίρμας αποτελεί πρώτα από όλα η ιδιαίτερη σχεδιαστική προσέγγιση που κάνει το νέο Scala να ξεχωρίζει με την πρώτη κιόλας ματιά. Παρά την απουσία εξεζητημένων λύσεων, το συγκεκριμένο μοντέλο κατορθώνει να δείχνει μοντέρνο, με βασικά σημεία αναγνώρισης, τα πίσω φωτιστικά σώματα και το “τελείωμα” της οροφής με την επέκταση της πίσω γυάλινης επιφάνειας.

Το Skoda Scala βρίσκεται ανάμεσα σε Fabia και Octavia σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις. Με μήκος στα 4,362 μέτρα, πλάτος στα 1,793 μέτρα και μεταξόνιο στα 2,649 μέτρα, το νέο μοντέλο απλά ξεφεύγει, θετικά, από τον ανταγωνισμό. Είναι θελκτικό, χωρίς να δείχνει τον όγκο του και με διάφορες πινελιές από τη λίστα της εξατομίκευσης, αποκτά χαρακτήρα χωρίς να γίνεται ένα άχρωμο, ουδέτερο αυτοκίνητο που απλά χωράει σχεδόν τα πάντα στο μεγάλο (467 λίτρα) πορτ-μπαγκάζ του. Η πανοραμική οροφή που καλύπτει σχεδόν όλο τον ουρανό, οι μοδάτες ζάντες και τα νεανικά χρώματα, το ωθούν προς αυτήν την κατεύθυνση. Αντίστοιχα, το εσωτερικό είναι σχεδιασμένο με βάση τον νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλήρες (ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και το τελευταίας γενιάς σύστημα infotainment), ενώ θα θέλαμε η ποιότητα κατασκευής να είναι, σε κάποια τμήματα, καλύτερη.

Χρειάζεται, βέβαια, εκτός από τους χώρους, τις θήκες και την πρακτικότητα κάτι πολύ βασικό ώστε να ανταγωνιστεί κορυφαίες προτάσεις του χώρου. Γι’αυτό η Skoda εφοδιάζει το Scala με τους γνωστούς από τα υπόλοιπα μοντέλα του Γκρουπ κινητήρες, δείχνοντας τη σιγουριά της για τις επιλογές της. Η γκάμα στους βενζινοκινητήρες ξεκινά από τον TSI του 1,0 λίτρου, απόδοσης 95 και 115 PS, ενώ ο πιο δυνατός είναι ο 1,5 TSI των 150 PS. Δεν λείπει επίσης η πετρελαιοκίνητη έκδοση 1,6 λίτρων των 115 PS, ενώ σύντομα αναμένεται η έκδοση G-TEC, με το φυσικό αέριο, που θα ξεχωρίζει για την οικονομία και την φιλικότητα προς το περιβάλλον. Σε ότι αφορά τη μετάδοση, υπάρχουν είτε μηχανικά κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων, αλλά και το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG 7. Να αναφέρουμε επίσης ότι όλες οι εκδόσεις διαθέτουν γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω, ενώ προαιρετικά τοποθετείται το Sport Chassis Control με το αμάξωμα να χαμηλώνει κατά 15 mm, ενώ υπάρχει η δυνατότητα παραμετροποίησης μέσω του Driving Mode Select.

 

Κατά την διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου Skoda Scala στις Δαλματικές Ακτές, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο την έκδοση με τον μικρότερο κινητήρα του 1,0 λίτρου και 115 PS, όσο και την πιο ισχυρή 1,5 TSI των 150 PS. Κοινά τους γνωρίσματα η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, η ευελιξία που προσφέρει η πλατφόρμα MQB A0 (το πρώτο μοντέλο της Skoda που διαθέτει την συγκεκριμένη πλατφόρμα) και η επιτυχημένη συνεργασία μεταξύ συστήματος διεύθυνσης και ανάρτησης. Σε ότι αφορά τον κινητήρα, ο τρικύλινδρος TSI ίσως και να ταιριάζει στην φιλοσοφια του αυτοκινήτου περισσότερο από τον αντίστοιχο των 1,5 λίτρων, με τον δεύτερο να βγάζει σαφώς μία πιο σπορτίφ αίσθηση.

Το Skoda Scala αναμένεται να εισαχθεί στην ελληνική αγορά μέσα στον Ιούνιο, με τις τιμές να μην έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί.

Δημοφιλή στο Protothema.gr