Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην καλοκαιρινή Αθήνα το μικρό της Citroen

Ελλάδα 13:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην καλοκαιρινή Αθήνα το μικρό της Citroen

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην καλοκαιρινή Αθήνα το μικρό της Citroen

ΔΟΚΙΜΕΣ

Καλοκαιράκι στην Αθήνα! Η πόλη πάντα γίνεται πιο ανθρώπινη όταν οι άνθρωποι φεύγουν! Δυστυχώς. Ευχάριστη έκπληξη ένα τηλεφώνημα. Μία εβδομάδα στην καρδιά του καλοκαιριού με ένα Citroen C1 Airscape!!! Καλό ακούστηκε. Βέβαια για να είμαι ειλικρινής με χάλασε λίγο το ότι έπρεπε να το παραλάβω από την Μεσογείων. Άντε να πάω από τον Πειραιά. Πήγα. Ευγενέστατος ο νεαρός πήρε τα στοιχεία μου και μου έφερε το αυτοκίνητο. Ρε παιδάκι μου λίγο το κεφάτο χρώμα του C1, λίγο οι χαρούμενες ταπετσαρίες των καθισμάτων, τύφλα να έχει γνωστός ιταλικός οίκος μόδας, λίγο το ότι είχε δροσιά και άνοιξα την οροφή, ε ξέχασα το Πειραιάς – Μεσογείων αμέσως.

Advertisement
Advertisement

του ΔΗΜΗΤΡΗ ΓΙΑΓΤΖΟΓΛΟΥ

Με τον τρικύλινδρο 1.0 το ελαφρύ C1 διατηρεί τον διακριτικό και ουσιαστικό του ρόλο που εκπροσωπεί, ένα οικονομικό αυτοκίνητο πόλης. Ταπεινό σε κατανάλωση, το μικρό Citroen σε πείθει επιπλέον με την ποιοτικότερη συμπεριφορά του, την αναβαθμισμένη του κύλιση και ηχομόνωση, την φρεσκάδα του σαλονιού του και το σχεδιαστικά νεανικό στιλ μέσα-έξω. Βεβαίως επειδή το δικό μου αυτοκίνητο είναι το καινούργιο Toyota Aygo, ε πάνω κάτω ένοιωθα λίγο σαν στο σπίτι μου!

Advertisement
Advertisement

Ο στόχος του C1 παρέμεινε φυσικά ίδιος. Ήταν και παραμένει ένα μικρό σε διαστάσεις αυτοκίνητο για αστική χρήση. Από την άλλη βεβαίως η λογική του μικρού, αλλά όχι φτωχού αυτοκινήτου, σε λογικό κόστος ήταν ο κανόνας της επιτυχίας που έπρεπε να διατηρήσει σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η σύγχρονη σχεδιαστική φόρμα της Citroen πρακτικά πέρασε στο C1 την μοδάτη εικόνα που οφείλει να έχει ένα νεανικό μικρό της κατηγορίας μίνι. Η μάσκα της Citroen δίνει ταυτότητα στο μικρό αυτοκίνητο. Tα ακροβολισμένα LED ημέρας χαμηλά στις άκρες του προφυλακτήρα, τα τρισδιάστατα πίσω φώτα και οι μαύρες μπροστινές κολόνες είναι μερικές από τις λεπτομέρειες που δεν ξεχνάς.

Πάμε μέσα. Με μοντέρνες γραμμές και πρακτικές λύσεις και ποιοτικό. Εργονομία και πρακτικότητα μια χαρά. Αρκετές οι ποτηροθήκες όπως και οι θέσεις για μικροπράγματα, ενώ δεν λείπουν και οι σύγχρονες εφαρμογές. Αναλόγως την έκδοση συναντά κανείς από θύρες AUX και USB, μέχρι εργοστασιακό σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής και δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphones, (τέτοιο έχω και στο Aygo και μου λύνει τα χέρια. Προσοχή μην έχετε φάει σουβλάκια και αρχίσετε να χαϊδεύετε την οθόνη. Σαν να σας βλέπω!!!). Μεγάλο κυκλικό ταχύμετρο (με το προαιρετικό στροφόμετρο σε στιλ κάθετης μπάρας στα αριστερά του), υπάρχουν όλες οι απαραίτητες ψηφιακές ενδείξεις.

Advertisement

Στην έκδοση Airscape που είχα, η ανοιγόμενη οροφή από την στιγμή που ανοίξει σου αλλάζει την διάθεση. Είναι ποιοτική, διαθέτει επένδυση εσωτερικά, εφαρμόζει άψογα, ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά σε δυο στάδια. Το C1 έχει ωφεληθεί κατά 29 λίτρα στον χώρο αποσκευών, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, τα 168 λίτρα βελτιώνουν την εικόνα, όμως αν ψάχνεις επιπλέον χώρο η ανάκλιση των καθισμάτων είναι απαραίτητη.

Το μικρό Citroen δεν κοπανάει και κρατάει την επαφή του με το δρόμο στις ανωμαλίες, οι κλίσεις του είναι λίγο έντονες μερικές φορές αλλά όχι κάτι τρομακτικό, αλλά με εντυπωσίασαν τα φρένα και σε αίσθηση και σε αποτελεσματικότητα.

Advertisement

Κάτω από το καπό της μηχανής, βρίσκεται ο γνωστός 1.000άρης 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας αλλά με βελτιώσεις και αλλαγές από τον προηγούμενο. Τα 69 αλογάκια του είναι μάλλον πολιτισμένα (το «μάλλον» έχει να κάνει με την ηχομόνωση του αυτοκινήτου που παρά την υφασμάτινη οροφή δεν ήταν ενοχλητικό το κροτάλισμα).

Μια χαρά πάει το αυτοκίνητο για τα δεδομένα πάντα της κατηγορίας, ίσως στις μεσαίες στροφές να περίμενα κάτι καλύτερο Στον τομέα της οικονομίας πάλι θα σας το πω, δεν είμαι ο μέσος όρος γιατί γενικώς πιέζω τα αυτοκίνητα. Ακόμη και στην Εθνική (έγραψα πάλι πολλά χιλιόμετρα) το πήγα με αρκετά υψηλή μέση ταχύτητα (σιγά μην πω πόσο) αλλά γενικώς το αυτοκίνητο είναι οικονομικό.

Το αυτοκίνητο είναι τίμιο! Από κάθε άποψη! Βεβαίως οι βόλτες στην Αθήνα μέσα στον Αύγουστο με ανοιχτή την οροφή, μουσικούλα, ήταν ξεχωριστές! Κάθε βράδυ Σούνιο ή προς το Σούνιο και κάθε πρωί προς Κόρινθο. Σας είπα έκανα χιλιόμετρα. Άνετα και αρκετά ξεκούραστα για ένα αυτοκίνητο πόλης. Πάντως απαρατήρητο δεν περνάει. Το κοιτάζουν και το παρατηρούν!

Advertisement