Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ιταλία τις ανανεωμένες Alfa Romeo Giulia και Stelvio

  • Κώστας Χαριάτης

Ένα από τα ελάχιστα σημεία κριτικής για τις Alfa Romeo Giulia και Stelvio αποτελούσε η εικόνα του εσωτερικού, τόσο με την ποιότητα κατασκευής, όσο και με ορισμένα μη εργονομικά στοιχεία. Τα παραπάνω αποτέλεσαν και τη βασική αιτία για να προχωρήσει η ιταλική φίρμα σε ένα ελαφρύ αισθητικής φιλοσοφίας «φρεσκάρισμα» των συγκεκριμένων μοντέλων.

 

Περιμένοντας το 2021, όπου σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της Alfa Romeo, αναμένεται το απαραίτητο facelift στο μεσοδιάστημα της εμπορικής πορείας των Giulia και Stelvio, ο ιστορικός κατασκευαστής αποφάσισε να αλλάξει προς το καλύτερο την εμφάνιση της καμπίνας, αλλά και να εμπλουτίσει τον εξοπλισμό συστημάτων υποβοήθησης.

Πιο αναλυτικά, μπαίνοντας στο «χώρο εργασίας» του οδηγού, οι αλλαγές εντοπίζονται καταρχήν στο κέντρο του πίνακα οργάνων, όπου δεσπόζει η νέα οθόνη TFT των 7’’ με την ανανεωμένη διαμόρφωση, ενώ ξεχωρίζει ασφαλώς η μεγαλύτερης διαμέτρου κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 8,8 ιντσών που διαθέτει νέο λογισμικό της Marelli. Ο οδηγός έχει επίσης τη δυνατότητα παραμετροποίησης, ανάλογα τις επιλογές του, όπως παραδείγματος χάρη το σύστημα D.N.A., τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα, αλλά και των συστημάτων υποβοήθησης. Επίσης, η νέα κεντρική κονσόλα προσφέρει μεγαλύτερες ποτηροθήκες, επιπλέον χώρο για μικροαντικείμενα, αλλά και θέση για ασύρματη φόρτιση smartphone. Φυσικά, οι απίθανοι Ιταλοί δεν θα μπορούσαν να μην παινέψουν το σπίτι τους, όντας πρωτοπόροι στο στυλ, τοποθετώντας λογότυπο με την tricolore σημαία στη βάση του επιλογέα ταχυτήτων, ο οποίος είναι επενδυμένος με δέρμα.

Σχετικά με το πακέτο ADAS, δηλαδή τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τόσο η Giulia, όσο και η Stelvio, διαθέτουν επιπλέον το ενεργό σύστημα παρακολούθησης τυφλής γωνίας (Active Blind Spot Assist), ενεργό cruise control που συνεργάζεται με την αναγνώριση πινακίδων Traffic Sign Recognition, διατηρώντας αυτόματα την ταχύτητα εντός των ορίων, αλλά και το Traffic Jam Assist, που προσφέρει τα μέγιστα σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης στον αυτοκινητόδρομο.

Αυτό που δεν έχει αλλάξει, είναι η εξωτερική εμφάνιση και σχεδίαση. Και τα δύο μοντέλα μαγνητίζουν τα βλέμματα και προκαλούν, όχι άδικα βέβαια καθώς οι μέχρι πριν από λίγα χρόνια προτάσεις της Alfa Romeo δεν τα κατάφερναν με τον καλύτερο τρόπο στα μεγάλα σαλόνια, δεν έχαναν όμως την ευκαιρία να ταπεινώνουν με τα προσόντα τους αρκετά και πολύ ηχηρότερα, ονόματα στο δρόμο (μιλώντας για επιβατικά και όχι SUV). Το ίδιο ισχύει και τώρα, τουλάχιστον για τη Giulia, που σε τίποτα δεν θυμίζει το φτωχό συγγενή απέναντι στην ανώτερη γερμανική τάξη. Και εδώ γεννιέται το ερώτημα: Μπορεί να διεκδικήσει σήμερα, απέναντι στο σύγχρονο ανταγωνισμό των μεσαίων premium οικογενειακών, την κορυφή; Τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την εξωτερική σχεδίαση, αν και δεν προτάσσει κάτι επαναστατικό, είμαστε σίγουροι. Είναι όμορφη, επιθετική, προικισμένη με καμπύλες και ξεκαθαρίζει από την αρχή ότι δεν πρόκειται να τα βάλει με συμβατικές προτάσεις, αλλά στοχεύει απευθείας στο ανώτερο άκρο. Το αν αυτό είναι σοφή επιλογή, από εμπορικής απόψεως, δεν θα το κρίνουμε. Σίγουρα όμως το αποτέλεσμα αξίζει τον κόπο.

Όπως σε κάθε γνήσια Alfa Romeo, το κύριο χαρακτηριστικό των Giulia και Stelvio έγκειται στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που διαθέτουν. Τα πάντα δείχνουν χτισμένα για όποιον βρεθεί πίσω από το τιμόνι. Η θέση οδήγησης είναι εκπληκτική, ενώ το κάθισμα είναι άνετο και ταυτόχρονα ικανό να στηρίξει αποτελεσματικά το βάρος του οδηγού στις πλευρικές φορτίσεις.Το τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι, κυρίως της Giulia δεν είναι μόνο όμορφο. Το κύριο προτέρημά του είναι ότι χαράζει με ακρίβεια την τροχιά του αυτοκινήτου και μεταφέρει στον οδηγό σχεδόν όλη την αίσθηση που θα μπορούσε να ζητήσει. Παράλληλα δίνει την απαιτούμενη αμεσότητα, κάνοντας ένα εξαίσιο τρίπτυχο με το σφιχτό setup των αναρτήσεων και το πλαίσιο. Το στήσιμο της Ιταλίδας ντίβας είναι σφιχτό, δεν προορίζεται να καλύψει πλήρως τις ανάγκες ενός αδιάφορου οικογενειάρχη αλλά μάλλον αυτές ενός οπαδού της σπορ οδήγησης. Οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος δεν καταπονούν ιδιαίτερα τους επιβάτες, εντούτοις όμως γίνονται αισθητές, ειδικά στις πολύωρες μετακινήσεις. Στον αντίποδα οι μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος και η ουδέτερη οδική συμπεριφορά θα προκαλέσουν τον οδηγό να κινείται συνεχώς με ρυθμούς ταχύτερους του φυσιολογικού.

Αναλλοίωτη παραμένει η γκάμα των κινητήρων, με αιχμή του δόρατος φυσικά, τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζίνης, κατασκευασμένο από αλουμίνιο, απόδοσης 280 ίππων (εξαιρείται η QV), ενώ στη βάση υπάρχει ο ομοίου κυβισμού με μικρότερη ισχύ 200 PS. Σε ότι αφορά τα μοτέρ πετρελαίου, η μοναδική επιλογή 2,2 λίτρων διατίθεται σε τρεις ιπποδυνάμεις, 160, 190 και 210 ίππων, με βελτιωμένες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Αυτό που διαφοροποιείται είναι η αποκλειστική διάθεση του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων της ZF, καθώς το μηχανικό 6άρι ανήκει πλέον στο παρελθόν.

Τέλος να αναφέρουμε ότι αμφότερα τα μοντέλα θα λανσαριστούν στην ευρωπαϊκή αγορά (συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας) τον Ιανουάριο του 2020, χωρίς ωστόσο να έχουν ανακοινωθεί οι τιμές τους.

Δημοφιλή στο Protothema.gr