ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ισπανία το Toyota C-HR

Ελλάδα 12:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε στην Ισπανία το Toyota C-HR

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ισπανία το Toyota C-HR

ΔΟΚΙΜΕΣ

Σε μια κατηγορία όπου το Nissan Qashqai έκανε παρέλαση τα τελευταία χρόνια, η Toyota διεκδικεί με το C-HR όχι μόνο ένα μερίδιο αλλά την κορυφή!

Advertisement
Advertisement

Σαν να παίρνει έναν μαρκαδόρο και να σβήνει τον συντηρητισμό αυτοκινήτων όπως το Corolla και το Avensis, η Toyota λανσάρει το C-HR. Ενα compact SUV με άκρως αντισυμβατική εμφάνιση – όχι μόνο για τα δικά της δεδομένα, αλλά και αυτά της κατηγορίας. Ταξιδέψαμε στη Μαδρίτη για να το οδηγήσουμε λίγες μέρες προτού φτάσει στην Ελλάδα. Θα είναι διαθέσιμο τόσο με 1.2 βενζίνης όσο και με υβριδικό σύστημα, σε τιμές από τα 20.350 ευρώ.

Με τη φουτουριστική εμφάνιση του C-HR η ιαπωνική μάρκα στοχεύει σε εργένηδες, ζευγάρια ή νέους γονείς με 1-2 παιδιά, κοινό που μέχρι σήμερα δεν σκεφτόταν να αγοράσει ένα Toyota. Το coupe προφίλ που έχουν δώσει οι σχεδιαστές, με την κλίση της οροφής, τα μικρά πίσω παράθυρα και τις φαρδιές κολόνες, χαρίζουν δυναμισμό στο αμάξωμα των 4,36 μ., όμως επηρεάζουν αρνητικά την ορατότητα του οδηγού και την αίσθηση ευρυχωρίας για τους πίσω επιβάτες.

Το C-HR θα κυκλοφορήσει αρχικά σε προσθιοκίνητες εκδόσεις, ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν οι τετρακίνητες. Στη διάθεσή μας είχαμε όλες τις παραλλαγές και αρχικά οδηγήσαμε την υβριδική με προέλευση (όπως και η πλατφόρμα GA-C) το Prius. Ο 1.8 βενζίνης και το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδουν συνδυαστικά 122 ίππους, ισχύς που αναμφίβολα δεν εντυπωσιάζει. Ομως η Toyota έχει θέσει ως στόχο τον περιορισμό της κατανάλωσης και όχι τις επιδόσεις.

Advertisement
Advertisement

toyota-C-HR-first-drive-spain-2

Το C-HR έχει χαμηλό κέντρο βάρους και σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, με αποτέλεσμα να ταξιδεύει και να στρίβει ως ένα καλοστημένο μικρομεσαίο hatch. Η ποιότητα κύλισης και η οδική συμπεριφορά του μας εξέπληξαν ευχάριστα, όμως σε συνθήκες έντονης επιτάχυνσης το αυτόματο κιβώτιο CVT παράγει έντονο θόρυβο. Τα πράγματα βελτιώνονται και άλλο στην έκδοση με τον 1.2 απόδοσης 116 ίππων και το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο αυξάνει τις στροφές όταν ο οδηγός κατεβάζει ή ανεβάζει σχέση για πιο άμεση απόκριση του κινητήρα. Ο μικρός turbo δείχνει επαρκής για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τα 1.320 kg που το συνοδεύουν επιτρέπουν στο SUV της Toyota να κινείται σβέλτα. Ο συνδυασμός ταιριάζει περισσότερο στην ελληνική πραγματικότητα και αναμένεται να αποτελέσει την επιλογή στο 50% των πωλήσεων του C-HR στη χώρα μας. Η τετρακίνητη έκδοση με τον 1.2 κινητήρα και το CVT που δοκιμάσαμε προσφέρει ακόμη μεγαλύτερα όρια πρόσφυσης, όμως το κοινό που θα την επιλέξει στη χώρα μας είναι περιορισμένο.

Το προσθιοκίνητο C-HR κοστίζει 20.350 ευρώ με τον 1.2 και τον βασικό επίπεδο εξοπλισμού CITY, το οποίο περιλαμβάνει ραδιο-CD με Bluetooth και USB, κλιματισμό, 7 αερόσακους, φώτα ημέρας LED και το πακέτο υποβοήθησης οδηγού Toyota Safety Sense (αυτόνομη πέδηση, ρυθμιζόμενο cruise control, αναγνώριση ορίων ταχύτητας κ.λπ.). Η τιμή ανεβαίνει στα 21.900 ευρώ για την έκδοση CENTER (οι σημαντικότερες προσθήκες είναι οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και η οθόνη Toyota Touch). Αντίστοιχα, το υβριδικό C-HR στην έκδοση CENTER θα πωλείται προς 24.700 ευρώ.

Στην κεντρική – ασύμμετρης σχεδίασης – κονσόλα δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών. Οι πλούσιες εκδόσεις θα εφοδιάζονται με ειδικά σχεδιασμένο ηχοσύστημα της JBL, για μοναδική ακουστική εμπειρία.

Στην κεντρική – ασύμμετρης σχεδίασης – κονσόλα δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών. Οι πλούσιες εκδόσεις θα εφοδιάζονται με ειδικά σχεδιασμένο ηχοσύστημα της JBL, για μοναδική ακουστική εμπειρία.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA 1.2 βενζίνης/1.8 Hybrid
Κινητήρας: 1.197 cc / 1.798 cc
Ισχύς: 116 PS στις 5.200-5.600 rpm / 122 PS στις 5.200 rpm (συνδυαστική)
Ροπή: 18,9 kgm στις 1.500-4.000 rpm / 14,5 kgm στις 3.600 rpm (θερμικός κινητήρας)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων / Αυτόματο CVT
Τελική ταχύτητα: 190 km/h / 170 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 10,9 sec / 11 sec
Μεικτή κατανάλωση (lt/100 km): 5,9 / 3,8
Εκπομπές CO2: 135 gr/km / 86 gr/km
Βάρος: 1.320 kg / 1.380 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.360/1.795/1.565 mm
Χώρος αποσκευών: 377 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 162 € / –
Τιμή: Από 20.350€ / Από 24.700€