Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Qashqai

Ελλάδα 4:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Qashqai

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Qashqai

ΔΟΚΙΜΕΣ

Αν αποδεχτούμε τη φράση «το να διατηρηθείς στην κορυφή είναι πιο δύσκολο από το να φτάσεις σε αυτήν», τότε θα πρέπει να συμφωνήσουμε ότι η ανανέωση ενός ήδη πετυχημένου αυτοκινήτου ενέχει περισσότερα ρίσκα από τη δημιουργία του αρχικού μοντέλου. Επτά χρόνια μετά το λανσάρισμα του πρώτου Qashqai, η Nissan επιστρέφει με τη δεύτερη γενιά ενός «στοιχήματος» που εξελίχθηκε σε best seller (με πάνω από 2 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως).

Advertisement
Advertisement

AΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΜΑΔΡΙΤΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

«Θέλαμε να φτιάξουμε ένα αυτοκίνητο που να δίνει πιο… crossover αίσθηση από το προηγούμενο», δήλωσε στο NewsAuto.gr ο Stewart Callegari. Πρόκειται για τον άνθρωπο που οι συνάδελφοι του στη Nissan αποκαλούν «Mr. Qashqai», καθώς εργάζεται σε αυτό το project από το 2004, τρία χρόνια πριν παρουσιαστεί η πρώτη γενιά του ιαπωνικού crossover.

Και όμως, η εντύπωση πίσω από το τιμόνι του Qashqai είναι ότι οδηγείς ένα κλασσικό μικρομεσαίο hatch με ελαφρώς αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Κάθεσαι πιο χαμηλά, με τον πίνακα οργάνων σε ευθεία γραμμή και τη γραμμή των παραθύρων πιο ψηλά. Το μήκος και το πλάτος έχουν αυξηθεί (4,38 και 1,81 m αντίστοιχα), όμως το ύψος έχει περιοριστεί ελαφρά στο 1,59 m. Οι παραπάνω αναλογίες σε συνδυασμό με την πιο τολμηρή σχεδίαση, χαρίζουν στο compact crossover της Nissan πιο δυναμική και sport εμφάνιση.

Advertisement
Advertisement

Προκειμένου να διατηρήσει το… προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών της, η ιαπωνική μάρκα αναβάθμισε σε ποιότητα και συνολική εικόνα την καμπίνα των επιβατών. Αφρώδες υλικό σχεδόν σε όλο το ταμπλό, καλή συναρμογή, ευανάγνωστος πίνακας οργάνων, λειτουργική οθόνη αφής 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, αναπαυτικά καθίσματα (έχει χρησιμοποιηθεί τεχνογνωσία από τη NASA), πλούσιοι χώροι για μικροαντικείμενα, είναι στοιχεία που ανεβάζουν κατηγορία το Qashqai. Ακόμη και υψηλόσωμοι ενήλικες θα μετακινηθούν άνετα στα πίσω καθίσματα. Ο όγκος του πορτμπαγκάζ αυξήθηκε στα 430 lt. ενώ ο κρυφός αποθηκευτικός χώρος κάτω από το πάτωμα προσθέτει… πόντους πρακτικότητας.

Το νέο Qashqai εκπλήσσει ευχάριστα με την αθόρυβη λειτουργία των κινητήρων του (βενζίνης και πετρελαίου) και την εξαιρετική ηχομόνωση. Ακόμη και με πολλά km στο ταχύμετρο, δεν θα φθάσουν στα αυτιά των επιβατών ενοχλητικοί αεροδυναμικοί ή άλλοι θόρυβοι. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, η οδική του συμπεριφορά ουδέτερη και η άνεση πιάνει υψηλά στάνταρ, ακόμη και στις εκδόσεις με ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Μπορείς να κινηθείς γρήγορα και σε επαρχιακό δίκτυο με στροφές, καθώς το πλαίσιο είναι στιβαρό, οι κλίσεις περιορισμένες και η πληροφόρηση από το τιμόνι «ειλικρινής».

Η έλευση του νέου 1.2 turbo βενζίνης μας ξυπνά για λίγο από το… λήθαργο των diesel. Είναι μία ενδιαφέρουσα πρόταση λόγω του μικρού κυβισμού και της υπερτροφοδότησης. Συνδυάζεται με το σαφές 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και καταναλώνει σύμφωνα με τον κατασκευαστή 5,6 lt/100 km σε μεικτό κύκλο. Απέναντι όμως σε κατηλειμμένα πίσω καθίσματα και υπερφορτωμένο χώρο αποσκευών (ο… εφιάλτης κάθε οικογενειάρχη) δείχνει ότι θα δυσκολευτεί να κινήσει σβέλτα το Qashqai. Ο οδηγός θα πρέπει να διατηρήσει ψηλά τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα και ο υπολογιστής ταξιδίου θα δείξει μεγάλα νούμερα κατανάλωσης.

Advertisement

Οπότε; Οπότε επιστρέφουμε στη δοκιμασμένη λύση των πετρελαιοκινητήρων. Που είναι και πολιτισμένοι και οικονομικοί. Επιλέγουμε τον εξελιγμένο μικρό 1.5 dCi με τα 110 PS και τα 26,5 kgm ροπής. Με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο καταναλώνει 3,8 lt/100 km σε μεικτές συνθήκες και πλέον εκπέμπει στο περιβάλλον μόλις 99 g. CO2 ανά km (χωρίς τέλη κυκλοφορίας δηλαδή). Στους ισπανικούς αυτοκινητόδρομους διατηρήσαμε την κατανάλωση εύκολα κάτω από τα 5 lt/100 km. Ο μεγαλύτερος dCi των 1.598 cc προσφέρει επιπλέον ισχύ (130 PS) και ροπή (32,6 kgm) σε όσους την αναζητούν, ενώ είναι ο μόνος που μπορεί να συνδυαστεί με την τετρακίνηση ALL-MODE 4×4-i της Nissan. Δοκιμάσαμε τον 1.6 με το αυτόματο κιβώτιο CVT, το οποίο δεν παράγει ενοχλητικούς θορύβους και έχει ομαλή λειτουργία.

Το νέο crossover της Nissan «πατά» στα πλεονεκτήματα του προκατόχού του και βελτιώνεται στα σημεία. Δεν φτιάχτηκε για… απερίσκεπτες off road περιπέτειες, όμως η απόσταση των 18 cm από το έδαφος του επιτρέπει να εγκαταλείψει την άσφαλτο κάτι που δεν μπορούν να κάνουν τα συμβατικά μικρομεσαία οικογενειακά μοντέλα. Στην Ελλάδα θα έρθει τον Μάρτιο με τιμές που αρχίζουν από τα 17.150 ευρώ (με απόσυρση) για το 1.2 βενζίνης και το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Energy. Για το 1.5 diesel υπολογίστε επιπλέον 2.560 ευρώ, όμως το όφελος από την κατανάλωση και τα τέλη κυκλοφορίας θα σβήσει γρήγορα την… απόσταση. Η τιμή για το 1.6 dCi ανεβαίνει στα 22.110 ευρώ και σε συνδυασμό με τετρακίνηση στα 24.010 ευρώ.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.2 DIGT/1.5 dCi/1.6 dCi)

Κινητήρας: 1.197 cc / 1.461 cc / 1.598 cc
Ισχύς: 115 PS στις 4.500 rpm / 110 PS στις 4.000 rpm / 130 PS στις 4.000 rpm
Ροπή: 19,4 kgm στις 2.000 rpm / 26,5 kgm στις 1.750-2.500 rpm / 32,6 kgm στις 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 185 km/h / 182 km/h / 190 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 10,9 sec / 11,9 sec / 9,9 sec
Μεικτή κατανάλωση: 5,6 lt/100 km / 3,8 lt/100 km / 4,4 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 129 g/km / 99 g/km / 115 g/km
Βάρος: 1.318 kg / 1.365 kg / 1.419 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.377/1.806/1.590 mm
Χώρος αποσκευών: 430 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 141,9 ευρώ / 0 ευρώ / 103,5 ευρώ
Τιμή: Από 17.150 ευρώ / Από 19.710 ευρώ / Από 22.110 ευρώ (με απόσυρση)