Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Toyota Prius

Ελλάδα 13:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Toyota Prius

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Toyota Prius

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στην τέταρτη γενιά του το Toyota Prius είναι πιο ώριμο από ποτέ, βελτιώνοντας όχι μόνο κατανάλωση και ρύπους, αλλά και ποιότητα κύλισης και οδική συμπεριφορά. Σχεδόν 20 χρόνια πριν, το 1997, η Toyota παρουσίαζε το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Ένα αυτοκίνητο που μέχρι σήμερα έχει αγαπηθεί σε Ιαπωνία, Αμερική και Ευρώπη όχι για τη σχεδίασή του, αλλά για την τεχνολογία και το γεγονός ότι αποτελεί «δήλωση» του οδηγού ότι ενδιαφέρεται για την προστασία του περιβάλλοντος.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΒΑΛΕΝΘΙΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Μετά από 3,6 εκατομμύρια πωλήσεις που το καθιστούν το πιο δημοφιλές υβριδικό μοντέλο, το Prius έφτασε αισίως στην τέταρτη γενιά. Ορισμένα μέρη του εξελίχθηκαν και κάποια άλλα σχεδιάστηκαν από την αρχή. Η εμφάνισή του παραμένει αμφιλεγόμενη, καθώς στην Toyota επιμένουν ότι ένα μη συμβατικό αυτοκίνητο δεν πρέπει να έχει συμβατική όψη.

Advertisement
Advertisement

Το υβριδικό σύστημα του Prius δεν άλλαξε, εξελίχθηκε όμως για να προσφέρει πιο ομαλή λειτουργία και χαμηλότερη κατανάλωση. Ο 1.8 βενζίνης κύκλου Άτκινσον εμφανίζει μειωμένες τριβές και μηχανικές απώλειες, με τη μέγιστη ισχύ του να ανέρχεται σε 98 ίππους. Υπάρχουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ, με το ένα να λειτουργεί ως γεννήτρια και το δεύτερο (72 ίππων) να βοηθά στην κίνηση του Prius.

Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 122 ίππους, ενώ οι μπαταρίες νικελίου-μετάλλου (NiMH) είναι μικρότερες σε μέγεθος και τοποθετούνται κάτω από το πίσω κάθισμα. Έτσι δεν επηρεάζεται η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, η οποία είναι άκρως ικανοποιητική (502 lt) για αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Η Toyota ανακοινώνει μέση κατανάλωση 3 lt/100 km και ρύπους 70 g/km, τιμές που συναντάμε συνήθως σε plug-in υβριδικά. Οδηγώντας το Prius στους ισπανικούς αυτοκινητόδρομους κοντά στα όρια ταχύτητας, αλλά και μέσα στη Βαλένθια, διαπιστώσαμε ότι είναι εφικτή η επίτευξη κατανάλωσης κοντά στα 4-4,5 lt/100 km.

Εκεί όπου γίνεται άμεσα αντιληπτή η διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο Prius είναι στον τομέα της κύλισης. Η εξήγηση είναι απλή: το νέο Prius είναι το αυτοκίνητο με το οποίο η Toyota εγκαινιάζει τη νέα της αρχιτεκτονική, την οποία ονομάζει TNGA. Η πλατφόρμα GA-C (σε αυτή πατά και το νέο SUV της ιαπωνικής μάρκας, το C-HR) έχει βελτιώσει σε μεγάλο βαθμό την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ενώ το πλαίσιο είναι κατά 60% πιο άκαμπτο και το κέντρο βάρους έχει χαμηλώσει κατά 2,5 cm.

Advertisement

Το νέο Prius έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης (καλύτερη και από αυτή του Mirai υδρογόνου των 66.000 ευρώ) και αντιδρά προβλέψιμα ακόμη και με 100+ km/h σε επαρχιακό δρόμο με στροφές. Κάνει δηλαδή με ασφάλεια πράγματα τα οποία δεν πρόκειται να του ζητήσει ποτέ ο μέσος οδηγός του.

Advertisement

Οι τιμές πώλησης στη χώρα μας είναι χαμηλότερες από το προηγούμενο μοντέλο, παρά το γεγονός ότι ο εξοπλισμός είναι ακόμη πιο πλούσιος. Αρχίζουν από τα 27.180 ευρώ για την έκδοση Active, ενώ για το επαρκώς εξοπλισμένο Style ορίζονται στα 28.900 ευρώ. Η πιο πλούσια Lounge κοστίζει 31.030 ευρώ. Η Toyota Ελλάς δέχεται ήδη παραγγελίες, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για τον Μάρτιο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.798 cc
Ισχύς: 98 PS/5.200 rpm
Ροπή: 14,5 kgm/3.600 rpm
Συνδυαστική ισχύς: 122 PS/5.200 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: CVT
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 10,6 sec
Μεικτή κατανάλωση: 3 lt/100 km (εργ.)
Εκπομπές CO2: 70 gr/km
Βάρος: 1.375 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.540/1.760/1.470 mm
Χώρος αποσκευών: 502 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή: Από 27.180 €

Advertisement