Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year 2022 | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ελλάδα το πανίσχυρο Audi RS e-tron GT

  • Γιάννης Τσιρογιάννης

Η Audi παρείχε συμβολικά ψήφο εμπιστοσύνης στην ακριτική Ρόδο, προκειμένου να δώσει την ευκαιρία σε ελάχιστα διακεκριμένα μέσα να δοκιμάσουν τον πρώτο (ηλεκτρικό) καρπό της αμαρτίας, το RS e-tron GT. Εννοείται πως το newsauto.gr ήταν εκεί, παρέα με το γερμανικό αντικείμενο του πόθου…

Το πιο γλυκό αυχενικό σύνδρομο. Η Audi Sport μάς συστήνει την ελκυστικότερη πτυχή της ηλεκτροκίνησης. Για προσηλυτισμό πρόκειται… Ναι, αυτή η παρατεταμένη κλωτσιά στη μέση και στην πλάτη. Πόσο κρυφό μαζοχισμό μπορεί να κρύβει η ίδια ευχάριστη διαδικασία ξανά και ξανά. Ας δοκιμάζει το στομάχι, τον αυχένα, τις αντοχές του οργανισμού. Ναι, αυτή η παρατεταμένη κλωτσιά στην οσφυϊκή χώρα που βυθίζει το σώμα βαθιά στο ειδικά σχεδιασμένο κάθισμα.

Ναι, αυτή η παρατεταμένη κλωτσιά που κουνάει τον εγκέφαλo και ανακατεύει τον εσωτερικό σου κόσμο. Ναι, αυτή η παρατεταμένη κλωτσιά που ωθεί το είναι και τις αισθήσεις σου σε ένα άλλο μαγικό κόσμο. Ναι, αυτή η παρατεταμένη κλωτσιά που δέχεσαι κάθε φορά που θα βυθίσεις το δεξί πόδι και θαρρείς πως στο τέλος της ευθείας θα… απογειωθείς.

Κυρίες και κύριοι, η Audi Sport έφτιαξε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο και επειδή ο Θεός ευλόγησε την Ελλάδα, οι τελειομανείς Γερμανοί έφεραν τα πρώτα μόλις τρία προπαραγωγής αυτοκίνητα στη χώρα μας και συγκεκριμένα στη Ρόδο, για μια πρώτη γνωριμία. Οι ίδιοι ισχυρίστηκαν πως ο καλοκαιρινός καιρός σχεδόν Νοέμβρη μήνα αλλά και η περιορισμένη εμφάνιση κρουσμάτων κορωνοιού τους οδήγησε στο ακριτικό νησί.

Και επειδή ως είθισται, η ζωή σου επιστρέφει ότι σου χρωστά, το τηλέφωνο χτύπησε παραμονές της εκδήλωσης, προκειμένου ο υπογράφοντας να αφήσει τα πάντα στην άκρη και να δεχθεί ως μάνα εξ ουρανού την πρόσκληση-πρόκληση.

Τρία καμουφλαρισμένα πρωτότυπα με τον κωδικό RS e-tron GT μας περίμεναν σε ένα από τα ακριβότερα καταλύματα του νησιού, έτοιμα να στείλουν τη λίμπιντο μας στα ύψη. Με σχεδίαση υπερπαραγωγή, τεράστιο μήκος και πλάτος αλλά και αυτή την παρδαλή παραλλαγή προκειμένου να μην αποκαλυφθούν στο έπακρο οι λεπτομέρειες του ανάγλυφου αμαξώματος το οποίο υιοθετεί άριστα μελετημένη αεροδυναμική, τεράστιους τροχούς και φουσκωμένα φτερά. Τόσο μπροστά όσο και πίσω δεν θυμίζει κανένα άλλο γήινο όχημα, όσο σπορ κι αν επικαλείται πως είναι αυτό. Φωτιστικά βγαλμένα από τις πιο προχωρημένες ταινίες επιστημονικής φαντασίας, σε μια εξελιγμένη σύνθεση του LED, ότι πιο προηγμένο δηλαδή πηγάζει στο Ίνγκολσταντ με την ανάλογη πανδαισία στη φωτεινότητα αλλά και στα χρώματα (κυρίως πίσω).

Τα λεπτά έμοιαζαν με αιώνες μέχρις ότου βρεθούμε μασκοφόροι στο εντελώς καλυμμένο εσωτερικό (είπαμε, προπαραγωγής μοντέλα με άγνωστη επίσημη ημερομηνία λανσαρίσματος). Χώθηκα χαμηλά, σχεδόν ένα με τα σπλάχνα του RS e-tron GT, έφερα ηλεκτρικά το κάθισμα στα μέτρα μου και προσπαθούσα να πιστέψω πως όλο αυτό συμβαίνει στ’ αλήθεια σε μένα Σαββατιάτικα, ή αποτελεί νοσηρή φαντασία του νου, με όσα ευτράπελα βιώνουμε τους τελευταίους μήνες. Ο Γερμανός, στέλεχος της Audi, δίπλα μου, με επανάφερε στην πραγματικότητα αφού μου είπε πως θα ξεκινήσουμε πρώτοι εμείς διανύοντας σχεδόν 35 km στη βορειοανατολική πλευρά του νησιού.

Το RS e-tron GT σου στήνεται με το “καλημέρα” ως ένα από τα εστιασμένα τετράθυρα κουπέ που κινούνται με ρεύμα. Και επειδή οι 646 PS στη λειτουργία overboost για 3,5 sec των δυο ηλεκτροκινητήρων (μπαταρία 93,4 Kwh με 396 κελιά) θα είχαν άχαρο ρόλο στην κίνηση του μεγαλόσχημου αυτοκινήτου Μεγάλου Τουρισμού, τέσσερα ηχεία (ένα εμπρός-πίσω και δυο στα εσωτερικά των θυρών) αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν τεχνητό ήχο προκειμένου να δώσουν μια ακουστική συχνότητα στη fast forward κινητικότητα του νέου Audi.

Αμέριμνος πατάς λίγο παραπάνω το γκάζι αφού έχεις επιλέξει το πρόγραμμα Dynamic στο μενού των επιλογών, προκειμένου να προσπεράσεις το προπορευόμενο φορτηγό και να ακολουθήσεις τα απανωτά S του δρόμου που άλλοτε κλείνουν και άλλοτε υιοθετούν πιο ανοιχτή χάραξη. Σε αυτή την περίπτωση λοιπόν, ο καταιγιστικός τρόπος που το RS e-tron GT επιταχύνει αφήνει κυριολεκτικά άφωνους οδηγό και συνοδηγό. Ναι, αυτή η υπέροχη κλωτσιά που λέγαμε παραπάνω, η έκρηξη 84,7 kgm ροπής ακαριαία, ατάκα και επιτόπου, από το 0, κάνει τις μικρές ευθείες του νησιού να μοιάζουν με μονοπάτι.

Η λυσσαλέα επιτάχυνση μοιάζει να μην έχει τέλος λες και βάλθηκε να ξεκολλήσει τον εγκέφαλο από το κεφάλι σου. Όλα αυτά, προτού το “τέρας” ξεχυθεί στις στροφές, εκεί όπου απέδειξε πως οι τεχνικοί των τεσσάρων κύκλων έχουν κάνει παπάδες σε επίπεδο στησίματος. Επιφυλακτικός με το γκάζι στην είσοδο, κυρίως για λόγους που έχουν να κάνουν με τρόπους ευγένειας προς τους οικοδεσπότες, αλλά και με το άγνωστο της διαδρομής σε ένα τουριστικό καλοκαιρινό προορισμό, νιώθω σαν αδαής φρενάροντας νωρίς και κυρίως άσκοπα. Το RS e-tron GT μοιάζει να ασφυκτιά στα χέρια μου, σαν να πηγαίνει βόλτα στο 50-60% των δυνατοτήτων του. Λες και μου γνέφει “άντε φίλε δεν θα σπάσεις αυγά”.

Από τη μια, η εξαιρετική ρυθμιζόμενη σε τρία στάδια ενεργητική αερανάρτηση, από την άλλη, η σοφιστικέ e-quattro τετρακίνηση (δύναται να μοιράσει μέχρι και το 100% της ροπής στον εμπρός ή πίσω άξονα), το καθιστά ατρόμητο σε κάθε είδους καμπή. Μάλιστα, σε συνδυασμό με το μακρύ μεταξόνιο και το πίσω ηλεκτρονικά μπλοκέ διαφορικό, μετατρέπουν το Audi σε μια αδιάκοπη μηχανή πρόσφυσης ανεξαρτήτως πίεσης, ικανοτήτων οδηγού και ποιότητα οδοστρώματος.

Σε μια προσπάθεια άτσαλου χειρισμού ή περισσότερης δοσολογίας γκαζιού μέσα στη στροφή, η ουρά θα κάνει ένα μικρό κλικ παραστρατήματος από την προεπιλεγμένη πορεία, προτού η τετρακίνηση βιδώσει αστραπιαία τους δυο άξονες στον ασφαλτοτάπητα και εκτοξεύσει το αυτοκίνητο με αφύσικη ορμή προς την επόμενη στροφή. Το turn in παρομοιάζεται με πεινασμένο ζώο του Αμαζονίου που εκτελεί σπασμωδικές κινήσεις προκειμένου να συλλάβει το θήραμα του.


Η αερανάρτηση δικαιούται Όσκαρ πρώτου ρόλου, αφού δεν είναι μόνο ο έλεγχος του αμαξώματος και η κατευθυντικότητα που εκπλήσσουν, αλλά και ο βαθμός απόσβεσης που εκθέτει τα περισσότερα σπορ αυτοκίνητα, η σκληρή ανάρτηση των οποίων μοιάζει “ξύλινη”. Εδώ λοιπόν ισοπεδώνονται τα πάντα χωρίς να θυσιάζονται τα υπέρ του δέοντος δυναμικά χαρακτηριστικά, γι’ αυτό μιλάμε άλλωστε για ένα hypercar GT επιδόσεων και μάλιστα υψηλών προδιαγραφών. Στο πρόγραμμα “Dynamic” μάλιστα, όπως μας αποκάλυψαν οι άνθρωποι της Audi, μεταβάλλεται ανάλογα και το ύψος της ανάρτησης. Οι αδιάκοποι ρυθμοί με τους οποίους μπορείς να κινηθείς πίσω από το τιμόνι του RS e-tron GT παραπέμπουν σε πτήσεις εδάφους, κάτι βέβαια που δεν συμμερίζονται τα ακούραστα κεραμικά φρένα και στους δυο άξονες.

Αχ, αυτή η κλωτσιά στην πλάτη, καιρό είχαμε να την αναφέρουμε. Επιστροφή στο αεροδρόμιο. “Συγνώμη φίλε μου, για μια τελευταία φορά ας νιώσουμε πάλι την απογείωση”, αποκρίνομαι στον ειδικά εκπαιδευμένο άνθρωπο της Audi, το μαρτύριο του οποίου σε δυο λεπτά λαμβάνει τέλος. Όχι όμως και το όνειρό μας, καλά φυλαγμένο στο υποσυνείδητο, μέχρις ότου ευελπιστούμε να ξανασμίξουμε με το ηλεκτρικό “κτήνος” της Audi, μετά φυσικά από τα αποκαλυπτήρια και με τη βούλα πλέον τους πρώτους μήνες του 2021. Παρότι ομοεθνείς και στο βάθος…συγγενείς, το σίγουρο είναι πως η Taycan απέκτησε αντίπαλο και μάλιστα ικανότατο.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Δυο ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη, Μπαταρία: 93,4 kW
Ισχύς: 646 PS
Ροπή: 830 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: 2 σχέσεων
Αερανάρτηση
Επιτάχυνση 0-100km/h: 3,3 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Εκπομπές CO2: 0 gr/km

Διαβάστε επίσης:

Audi RS e-tron GT: Πρώτη γεύση του ηλεκτρικού “πυραύλου”

Audi e-tron GT: Επιβεβαίωση για την έκδοση RS

To πρωτότυπο Audi E-Tron GT Concept πρωταγωνιστεί στη νέα ταινία των Avengers

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto