Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: EV | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Audi A3

  • Κώστας Φούζας (kf@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης
Audi A3 new trip

H 4η γενιά του premium μικρομεσαίου μοντέλου της Audi λανσάρεται στην ελληνική αγορά. Οδηγούμε το νέο A3 στην Αττική και σας μεταφέρουμε τις πρώτες οδηγικές μας εντυπώσεις.

To A3 είναι ένα ιδιαίτερο μοντέλο για την Audi. Είναι το αυτοκίνητο που κατέχει τον τίτλο του «πρώτου μικρομεσαίου premium», με το οποίο η φίρμα με έδρα το Ίνγκολσταντ «κατέβηκε» με απόλυτη επιτυχία στα πιο… λαϊκά σαλόνια.

Μετά από 3 επιτυχημένες γενιές με εκατομμύρια πωλήσεις και όντας σημείο αναφοράς μεταξύ των premium κατασκευαστών, το νέο A3 έρχεται πλήρως επικαιροποιημένο με πολλές τεχνολογίες στη φαρέτρα του και φυσικά με υψηλή ποιότητα κατασκευής. Σημειώστε, πως, από το 1996 μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί 5 εκατ. Α3 παγκοσμίως, με το 1,5 εξ αυτών να αφορά την ευρωπαϊκή αγορά.

Ξεκινώντας από τον τομέα της σχεδίασης του νέου A3, εδώ οι Γερμανοί, όπως μας έχουν συνηθίσει άλλωστε, δεν ξέφυγαν από το συνηθισμένο μοτίβο. Ωστόσο οι πιο έντονες γωνίες στο αμάξωμα, η πιο αιχμηρή μάσκα και τα νέα φωτιστικά σώματα LED δίνουν στο νέο A3 τις απαραίτητες πινελιές που το κάνουν να ξεχωρίζει από το απερχόμενο μοντέλο (σημειώστε πως η 4η γενιά δε θα διαθέτει 3θυρο αμάξωμα, διατηρώντας την sportback-5θυρη και sedan έκδοση).

Το πρώτο «σκοράρισμα» του νέου A3 έρχεται από το εσωτερικό του. Εδώ οι σχεδιαστές της Audi προσπάθησαν να δώσουν μια διαφορετική αισθητική σε σχέση με ό,τι έχουμε συνηθίσει. Το σαφώς πιο οδηγοκεντρικό σκηνικό ξεκινά από τον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων που «απομονώνεται» από τους πλαϊνούς αεραγωγούς που βλέπουμε για πρώτη φορά σε μοντέλο της Audi. Oι αλλαγές συνεχίζονται με την -επίσης- στάνταρ οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό με 10,1 ίντσες. Τη σύγχρονη αισθητική ενισχύουν στοιχεία όπως οι έντονες γωνίες του ταμπλό και η τρισδιάστατή αρχιτεκτονική σε σημεία πλησίον της κεντρικής οθόνης. Συγκριτικά με το «αδελφό» μοντέλο Golf, το A3 υιοθετεί το νέο χαμηλά τοποθετημένο επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου και διαφέρει ως προς τους πιο «συμβατικούς» διακόπτες αεροπορικού τύπου για τον κλιματισμό, κάτι που ενισχύει περαιτέρω την εργονομία.

Βέβαια, σε αυτή τη νέα digital εποχή, δεν θα μπορούσε να μην έχει πρωταγωνιστικό ρόλο η νέα γενιά του A3. Έτσι, στον κατάλογο του εξοπλισμού του μοντέλου περιλαμβάνονται όλες οι νέες τεχνολογίες συνδεσιμότητας & ενεργητικής ασφάλειας. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει το σύστημα φωνητικών εντολών που ενεργοποιείται με τη φράση «Hello Audi» και η εφαρμογή «Functions on Demand» που βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό και δίνει τη δυνατότητα προσθήκης εξοπλισμού-λειτουργιών αφού αγοράσει κάποιος το αυτοκίνητο (μέσω της εφαρμογής myAudi μπορείς να αγοράζεις ηλεκτρονικά το adaptive cruise control, να αναβαθμίζεις το Virtual Cockpit και πολλά ακόμη, χωρίς να μεταβείς σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο αφού οι ενημερώσεις γίνονται ασύρματα). Υπεράνω κριτικής, και αυτή τη φορά, είναι η ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού. Το αφρώδες υλικό σε πολλά σημεία της καμπίνας και η «γεροδεμένη» συναρμογή των επιμέρους τμημάτων είναι ένα από τα βασικά στοιχεία που θα παρατηρήσεις ο οδηγός και οι επιβάτες. Συγκριτικά με το παρελθόν, οι χώροι για τους εμπρός επιβάτες είναι βελτιωμένοι, ενώ ο χώρος αποσκευών παραμένει και πάλι στα 380 λίτρα.

To νέο Audi A3 είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε κατά τη διάρκεια της επίσημης ελληνικής παρουσίασης του, στην έκδοση που εφοδιάζεται με τον 1,5 τούρμπο βενζινοκινητήρα των 150 ίππων και το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Από τα πρώτα χιλιόμετρα εισπράττεις την συνολική αναβάθμιση του αυτοκινήτου σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Το στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με το παραπάνω αποδοτικό σύνολο προσδίδουν στο γερμανικό μικρομεσαίο μοντέλο τα απαραίτητα premium χαρακτηριστικά, ώστε ο οδηγός να αποκομίζει μια υψηλή ποιότητα κύλισης. Συγκριτικά με την απερχόμενη γενιά, οι κλίσεις είναι περιορισμένες, το σύστημα διεύθυνσης ελαφρώς πιο άμεσο και η αίσθηση που αποκομίζεις είναι πιο σπορτίφ. Σε αυτό φαίνεται ότι συνηγορεί και η ανάρτηση με τα προαιρετικά ενεργά αμορτισέρ, μέσω της λειτουργίας Drive Select. Παράλληλα, ομαλό σε λειτουργία είναι το υβριδικό σύστημα, που μπορεί ακόμη και να σβήνει τον κινητήρα για μεγαλύτερη οικονομία. Τις επόμενες μέρες, θα έχουμε την ευκαιρία να επανέλθουμε με την πλήρη δοκιμή του μοντέλου και περισσότερες οδηγικές εντυπώσεις.


Το νέο Α3 βασίζεται στην εξελιγμένη έκδοση της πλατφόρμας MQB όπως και τα υπόλοιπα νέα μεσαία μοντέλα του ομίλου VW. Με μήκος 4,34 m και πλάτος 1,82 m, το Α3 τέταρτης γενιάς είναι κατά 3 cm μακρύτερο και πιο φαρδύ από τον προκάτοχό του, έχοντας όμως το ίδιο ύψος αλλά και το ίδιο μεταξόνιο των 2,64 m.

 

Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης του Α3 Sportback θα διαφοροποιείται ανάλογα με την ισχύ του κινητήρα. Σε όλες τις εκδόσεις εμπρός υπάρχουν γόνατα MacPherson, ενώ πίσω η βασική επιλογή θα είναι ένας νέος ελαφρύς ημιάκαπτος άξονας. Τα μοντέλα με ισχύ από 150 ίππους και πάνω θα φέρουν πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων

Από 22.400 ευρώ και με πλήρη εξοπλισμό

Το νέο Audi A3 Sportback λανσάρεται στην Ελλάδα αρχικά σε δύο εκδόσεις κινητήρων και τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, τις Basic, Advanced και S line. Το αυτοκίνητο είναι άμεσα διαθέσιμο στην έκδοση 30 TFSI, με τον κινητήρα βενζίνης 999 κ.εκ. να συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6-σχέσεων και να αποδίδει 110 PS και την έκδοση 35 TFSI MHEV, με κινητήρα βενζίνης 1.498 κ.εκ. και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων S tronic 7-σχέσεων, με ισχύ 150 PS. Στην έκδοση εξοπλισμού Basic, το Audi A3 Sportback 30 TFSI έχει τιμή 22.430 ευρώ, ενώ το ίδιο μοντέλο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων S tronic έχει τιμή 25.690 ευρώ. Στην ίδια έκδοση εξοπλισμού, το A3 Sportback 35 TFSI MHEV S tronic έχει τιμή 28.990 ευρώ, ενώ το A3 Sportback 30 TDI S tronic, 27.800 ευρώ. Σημαντική παράμετρος σε όλες τις περιπτώσεις είναι ο πολύ καλός βασικός που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου, ψηφιακό κλιματισμό, μεταλλικό χρώμα και πολλά ακόμη. Αργότερα μέσα στο έτος θα προστεθούν και άλλες εκδόσεις μηχανικών συνόλων, όπως ο 2λιτρος diesel, ενώ το 2021 στην ελληνική αγορά θα βρίσκεται και το 40 TFSIe Plug in Hybrid με 204 ίππους, αυτονομία κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια 58 και μοτέρ εσωτερικής καύσης στα 1,4 λίτρα.

*Η φωτογράφιση έγινε στο Hilton Αθηνών, www.hiltonathens.gr

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Α3 35 TFSI MHEV S tronic

Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 150 PS/5.000-6.000 rpm
Ροπή: 250 Nm/1.500-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,4 sec
Τελική ταχύτητα: 224 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 109 gr/km
Βάρος: 1.320 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.343/1.816/1.449 mm
Μεταξόνιο: 2.636 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt

Δημοφιλή στο Protothema.gr