Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στη Γερμανία το νέο Yaris

Ελλάδα 19:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε στη Γερμανία το νέο Yaris

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στη Γερμανία το νέο Yaris

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το Toyota Yaris βελτιώνεται στα σημεία αλλά αισθητικά ανανεώνεται σημαντικά, ώστε να συνεχίσει την πετυχημένη του πορεία απέναντι στον έντονο ανταγωνισμό.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΝΤΙΣΕΛΝΤΟΡΦ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (twitter.com/SeitanF1)

Τρία χρόνια μετά το λανσάρισμα της τρίτης γενιάς του Yaris, θα περίμενε κανείς ένα απλό φρεσκάρισμα. Όμως ο “πόλεμος” στην κατηγορία B, ανάγκασε τους Ιάπωνες να λάβουν δραστικά μέτρα. Άφησαν τη μπάλα στα πόδια των μελών του ευρωπαϊκού κέντρου σχεδίασης της Toyota στη Νότια Γαλλία, επένδυσαν 85 εκ. ευρώ και τους έδωσαν την ελευθερία να… τολμήσουν. Έτσι το μοντέλο που ήδη φέτος έχει πουλήσει σχεδόν 100.000 κομμάτια, εκμοντερνίστηκε, κάνοντας άνοιγμα σε νέο κοινό. Ακολουθήθηκε το σχεδιαστικό μοτίβο που είδαμε πρόσφατα στο νέο Aygo, με ένα μεγάλο”Χ” να σχηματίζεται στο πρόσθιο μέρος, με το λογότυπο της μάρκας να δεσπόζει στο κέντρο του. Στο πίσω μέρος ο προφυλακτήρας έχει “ενδυναμωθεί” στα άκρα δίνοντας αίσθηση πιο επιθετικού πατήματος, υπάρχουν νέου σχεδιασμού ζάντες αλουμινίου ενώ στα φωτιστικά σώματα που έχει ενσωματωθεί τεχνολογία LED, υπάρχει πλέον χαρακτηριστικό ίχνος.

Advertisement
Advertisement

Έμφαση στον εσωτερικό κόσμο
Ένας τομέας όπου έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση, είναι το εσωτερικό του νέου Yaris. Συναντάμε νέο πίνακα οργάνων, νέου σχεδιασμού ταμπλό, με μεγάλη οριζόντια φάσα από πιο μαλακό πλαστικό και στο μέσο της οθόνη αφής 7” που ενσωματώνει το σύστημα Toyota Touch 2 που καλύπτει κάθε ανάγκη στον τομέα του infotainment. Η κονσόλα είναι τοποθετημένη 23mm ψηλότερα, την ώρα που ο επιλογέας σχέσεων έχει χαμηλώσει κατά 30mm. Αλλαγές που σου δίνουν την αίσθηση πως τα επίσης ανανεωμένα καθίσματα, βρίσκονται χαμηλότερα. Οι ικανοποιητικοί χώροι για αντικείμενα παραμένουν, όπως άλλωστε και η κορυφαία στην κατηγορία ευρυχωρία του εσωτερικού. Μοναδικό ψεγάδι η συναρμογή στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Γενικά το νέο Yaris διαθέτει νέο αέρα εντός και εκτός, με αποτέλεσμα να γίνει ελκυστικότερο για το νεανικό κοινό. Άλλωστε οι Ιάπωνες μας το ξεκαθάρισαν: θέλουν να φέρουν νέους πελάτες στην “οικογένεια”.

Και στο δρόμο σιωπή
Οι τεχνικοί της Toyota αφουγκράστηκαν τις παρατηρήσεις του κοινού σε ενδελεχείς έρευνες και προχώρησαν σε ουσιαστικές επεμβάσεις. Η ακαμψία του πλαισίου βελτιώθηκε κατά 20% ενώ στον τομέα της ανάρτησης, χρησιμοποιείται ανασχεδιασμένος ημιάκαμπτος άξονας, σε συνδυασμό με μεγαλύτερης διαμέτρου αντιστρεπτική ράβδο, έχουν τοποθετηθεί πιο μαλακά ελατήρια και έχει επιλεχθεί προοδευτικότερη απόσβεση στα αμορτισέρ. Αυτά έχουν μειώσει σημαντικά τους κραδασμούς και με τα εξαιρετικά επίπεδα μόνωσης, κινούμενοι στον Autobahn δεν ακούγαμε τίποτα στην καμπίνα, ακόμα και κινούμενοι με 140 km/h με τον diesel κινητήρα. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για το βελτιωμένο ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, που προσφέρει πιο άμεσο τιμόνι. Γενικά το νέο Yaris διακρίνεται για την ποιότητα κύλισής του και συμπεριφέρεται εξαιρετικά εντός πόλης.

Advertisement

Αναβαθμισμένες μονάδες ισχύος
Το νέο Yaris, εφοδιάζεται με μερικώς ανανεωμένα κινητήρα σύνολα. Δεν έχουμε αλλαγές σε χωρητικότητες αλλά και οι τρεις διαθέσιμες επιλογές έχουν δεχθεί βελτιώσεις. Αρχικά ο 3κύλινδρος 1000άρης VVTi ανασχεδιάστηκε, αποκτώντας αυξημένη απόδοση και μειωμένη κατανάλωση αλλά και ρύπους. Για τη χώρα μας η εξαίρεση από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας αποτελεί σημαντικό ατού ενώ τα 69 PS μάχονται και καταφέρνουν να καλύψουν τις εντός πόλης ανάγκες αξιοπρεπώς.

Advertisement

Αν όμως θέλετε το κάτι παραπάνω, εύλογα πρέπει να στραφείτε στον 1300άρη των 99 PS που από πλευράς κινητήρων, αποτελεί τον κύριο αντίπαλο του ανταγωνισμού στην κατηγορία. Αυτή είναι και η μοναδική έκδοση που εφοδιάζεται με Multidrive S κιβώτιο. Όσο για τον 1.4 D-4D που οδηγήσαμε και περισσότερο στους γερμανικούς δρόμους, προσφέρει 20.9 kgm ροπής από τις 1800 rpm και τον ικανοποιητικό αριθμό των 90 PS. Απαλλαγμένος από κραδασμούς και θορύβους, προσφέρει πολιτισμένη λειτουργία και για όσους “γράφουν” πολλά χιλιόμετρα, αποτελεί ιδανική επιλογή.

Πλούσιος εξοπλισμός
Τιμή εκκίνησης του νέου Yaris που έρχεται τον Σεπτέμβριο στην Ελλάδα, είναι τα 11.490€ (με όφελος απόσυρσης) στην έκδοση 1.0 lt, με τον βασικό εξοπλισμό να περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 15”, ηλεκτρικούς καθρέφτες, Air Condition, Ράδιο-CD 6 ηχείων με USB και Aux-in, δερμάτινο λεβιέ ταχυτήτων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, 7 αερόσακους, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSC και πρόσφυσης TRC, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι κ.α.

Η υβριδική επιλογή
Σε αυτή τη γενιά οι σχεδιαστές της Toyota, θεωρώντας πως το αγοραστικό κοινό έχει εξοικειωθεί πλέον με την ύπαρξη τεχνολογίας Hybrid, αποφάσισαν το αντίστοιχο μοντέλο να μην έχει αισθητικές διαφοροποιήσεις από τα υπόλοιπα. Εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα και τη γνωστή (αν και αναβαθμισμένη) μονάδα βενζίνης 1.5 lt, συνδυασμός που προσφέρει 100PS και κατανάλωση 3.3 lt/100km, ενώ η τιμή του έχει πέσει σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, στα 16.200€.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρες
(cc): 998, 1329, 1364 (diesel)
Ισχύς (PS/rpm): 69/6000, 99/6000, 90/3800
Ροπή (kgm/rpm): 9.7/4300, 12.7/4000, 20.9/1800-2800
Μετάδοση: Στον εμπρός άξονα
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων (στα 998cc), Multidrive S (στα 1329cc) και μηχανικό 6 σχέσεων (στα 1329 και 1364cc)
Τελική ταχύτητα (km/h): 155, 175, 175
Επιτάχυνση 0-100: 15.3sec, 11.7 (12.6 με multidrive S), 10.8
Μεικτή κατανάλωση (l/100km): 4.3, 4.9, 3.8
Εκπομπές CO2 (gr/km): 99, 114, 99
Βάρος: 1450, 1490 (1500 με Multidrive S), 1545
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3950/1695/1510
Χώρος αποσκευών: 286
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ): -, 102.6, –
Τιμή: 11.490, 12.800, 13.840 (με όφελος απόσυρσης)