Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Subaru Impreza

Ελλάδα 11:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε το νέο Subaru Impreza

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Subaru Impreza

ΔΟΚΙΜΕΣ

Είχαμε την ευκαιρία να συμπληρώσουμε πάνω από 500km πίσω από το τιμόνι του νέου Subaru Impreza στο πλαίσιο της πανελλήνιας παρουσίασης του στην ορεινή Κορινθία.

Advertisement
Advertisement


Του Τάκη Πουρναράκη

Το νέο Impreza βασίζεται στην νέα παγκόσμια πλατφόρμα της Subaru ( Subaru Global Platform). Σύμφωνα με τους μηχανικούς της εταιρείας η στρεπτική ακαμψία έχει βελτιωθεί κατά 70%, ενώ η συνολική ακαμψία του πλαισίου κατά 100%! Αυτό γίνεται εύκολα αντιληπτό κατά την οδήγηση. Οι Ιάπωνες μηχανικοί (τα Subaru κατασκευάζονται στην Ιαπωνία) εκμεταλλεύτηκαν την ακαμψία για να σετάρουν το νέο Impreza με τρόπο μοναδικό.

Η ανάρτηση του Impreza είναι ανεξάρτητη σε κάθε τροχό. Οι εμπρός τροχοί έχουν MacPherson, οι πίσω τροχοί έχουν διπλά ψαλίδια. Το Impreza επιπλέον φέρει τη μόνιμη τετρακίνηση AWD της Subaru. Έτσι κάθε στιγμή κίνησής του, το 60% της ροπής του κινητήρα μένει μπροστά και το υπόλοιπο 40% μεταφέρεται στον πίσω άξονα. Το σύστημα διαθέτει εμπρός και πίσω διαφορικό και κεντρικό πολύδισκο συμπλέκτη.

Advertisement
Advertisement

Σε αντιδιαστολή με άλλα δικίνητα οχήματα που φέρουν τετρακίνηση κατ’ επιλογή, σε συγκεκριμένες εκδόσεις, το Impreza είναι μόνιμα, μόνο, 4κινητο. Σε ειδικές συνθήκες η κατανομή της ροπής μπορεί να φτάσει το 50-50 ανάμεσα στους δυο άξονες. Ο επίπεδος κινητήρας (boxer) βρίσκεται εμπρός και διακρίνεται για το χαμηλό όγκο και βάρος του αλλά και την άμεση απόκρισή του στο γκάζι. Συνδυάζεται αποκλειστικά με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης Lineartronic. Αυτό σημαίνει στην πράξη ότι δεν υπάρχουν πραγματικές αλλαγές σχέσεων (σ.σ: εικονικές υπάρχουν), τουναντίον η μετάδοση μεταβάλλεται συνεχώς και αυτό γίνεται αντιληπτό μόνο στην περίπτωση που κάποιος κινείται με το γκάζι πατημένο τέρμα (σ.σ: κάνει θόρυβο ο μετατροπέας ροπής). Σε όλες τις άλλες φάσεις δεν ακούγεται τίποτα και τίποτα δε γίνεται αντιληπτό.

Το μόνιμα 4κινητο, αυτόματο Impreza φέρει πολλά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Το συγκεκριμένο μοντέλο παλιότερα είχε καθαρά σπορ χαρακτήρα ενώ πλέον έμφαση δίνεται στην οδική ασφάλεια. Έτσι το νέο Impreza αντί για υπερτροφοδότηση και 300PS (σ.σ: υπάρχει έκδοση Sti) διαθέτει Eye Sight για έγκαιρη πρόληψη ατυχήματος, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης, αυτόματο πιλότο, προσαρμοζόμενη διατήρηση ταχύτητας, προειδοποίηση τυφλού σημείου και άλλα πολλά.

22 1d2

Advertisement

Το οδηγήσαμε μέσα στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο αλλά και σε επαρχιακό δρόμο με στροφές. Εντός πόλης είναι εξαιρετικά άνετο χάρη στο CVT κιβώτιο, την ενδοτική ανάρτηση και τη σωστή διάσταση ελαστικών (205/55/16) που βοηθούν στο να κρατάει χωρίς να κοπανάει. Στον αυτοκινητόδρομο τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας αφαιρούν μέρος του φόρτου εργασίας που έχει ο οδηγός, προφυλάσσοντας τον από τον εαυτό του και κρατώντας τον ξεκούραστο. Το Impreza σου εμπνέει σιγουριά με το πάτημά του και διατηρεί με άνεση μια μ.ω.τ στα όρια της νομιμότητας.

Advertisement

Μπαίνοντας σε δρόμο με στροφές και κακοτεχνίες η εικόνα αλλάζει. Το Subaru είναι κυριολεκτικά οδοστρωτήρας, ισιώνει τα πάντα, χωρίς να κοπανάει ή να ταλαιπωρεί. Εδώ βρίσκεται το δυνατό του σημείο. Έχοντας τους τροχούς ακροβολισμένους και μεταξόνιο στα 2.67m η συμπεριφορά του είναι εντελώς ουδέτερη ακόμη και σε παράλογες ταχύτητες διέλευσης από τις στροφές. Τα φρένα γραμμικά συνεπικουρούν στο έργο του οδηγού που σε μια γρήγορη κατάβαση έχει σύμμαχο και το πρόγραμμα «L» του κιβωτίου που διατηρεί σταθερή τη σχέση μετάδοσης, λειτουργώντας ουσιαστικά ως πέδη κινητήρα.

22 1d4

Σε ανηφορικό επαρχιακό δρόμο με στροφές και το αυτοκίνητο φορτωμένο, ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 1.6lt/114hp είναι οριακός. Ο οδηγός θα πρέπει να ζυγίζει καλά το προσπέρασμα ενώ ο θόρυβος της μετάδοσης αναδεικνύει την παράταιρη λειτουργία (τέρμα γκάζι). Το νέο Impreza δεν έχει φτιαχτεί για τέτοια χρήση. Είναι φτιαγμένο για να σε μεταφέρει με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια, άνεση και απόλαυση από το ένα σημείο στο άλλο. Αυτό ίσως αποτελεί μια μικρή απογοήτευση για τους εραστές της σπορ οδήγησης, αλλά τα νέα είναι καλά, για όλους όσοι ενδιαφέρονται πρωτίστως για την μεγιστοποίηση της ασφάλειας στις μετακινήσεις τους. Άλλωστε ο εαυτός μας και τα αγαπημένα μας πρόσωπα είναι ότι πιο πολύτιμο διαθέτουμε. Σωστά;

Advertisement

Τεχνικά χαρακτηριστικά Subaru 1.6lt/114PS
Κινητήρας: 1600 cc
Ισχύς: 114 PS στις 6.200 rpm
Ροπή: 15,3 kgm/3.600 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Επιτάχυνση 0-100km/h: 12,4 sec
Μεικτή κατανάλωση (lt/100 km): 9,1 (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 145 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας:
Βάρος: 1.376 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.460/1.775/1.480 mm
Χώρος αποσκευών: έως 1310lt σε διθέσια διαμόρφωση
Τέλη κυκλοφορίας: 269 €
Τιμή: Από 22.700 ευρώ

Subaru-Impreza