Οδηγούμε το νέο MINI Clubman
ΔΟΚΙΜΕΣΟδηγούμε το νέο MINI Clubman
ΔΟΚΙΜΕΣΤο νέο Mini Clubman σε προδιαθέτει για στυλάτες αποδράσεις με ανάλογο ντύσιμο και κατάλληλη παρέα. Με μήκος 4,25 m το Clubman απέχει τουλάχιστον μισό μέτρο από αυτό που έχουμε στο μυαλό μας ως μίνι, 40 cm από το 3θυρο Mini και 27 cm από το 5θυρο.
Του Τάκη Πουρναράκη
WHAT CAR
Είναι αξιοθαύμαστο, λοιπόν, πώς οι σχεδιαστές του κατάφεραν να διατηρήσουν την αρμονία του σχήματος που παραπέμπει κατευθείαν σε Mini. Παρατηρώντας το απέξω το μάτι πέφτει στα Air Curtain που καλύπτουν τους θόλους διατρέχοντας όλο το αμάξωμα περιμετρικά. Tην παράσταση κλέβει το κάθετο πίσω τμήμα με τις διαιρούμενες πόρτες που φιλοξενούν τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα. Μάλιστα ανοίγουν και ηλεκτρικά από το σχετικό κουμπί στο κλειδί. Το αυξημένο μήκος του Clubman έχει ως αποτέλεσμα την αντίστοιχη αύξηση του χώρου αποσκευών (από 360 έως 1.250 lt σε διθέσια διαμόρφωση). Κοντολογίς, το ποδήλατο του παιδιού χωράει μέσα.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η συναισθηματική ρετρό σχεδίαση Mini ξεχωρίζει όντας στα καλύτερά της. Φαρδύ ταμπλό με πλαίσιο στο πάνω τμήμα, κεντρικό όργανο με δακτύλιο LED, οθόνη ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, τηλεφώνου και πλοήγησης, όλα διεγείρουν τις αισθήσεις. Το Clubman της δοκιμής μας φορούσε τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 lt της BMW, απόδοσης 136 PS, που συνδυαζόταν για την περίσταση με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, τύπου Steptronic, το οποίο πρώτη φορά τοποθετείται σε Mini. Η τεχνολογία Minimalism εκμεταλλεύεται την κλιμάκωση του εν λόγω κιβωτίου και σε συνδυασμό με το Auto Start/Stop, αλλά και τη χαρτογράφηση Green Mode επιτυγχάνει κατανάλωση κοντά στα 6 lt/100 km! Φυσικά, υπάρχουν στη διάθεση του οδηγού και οι άλλες χαρτογραφήσεις Sport, MID. Εντυπωσιακός είναι και ο τρόπος αλλαγής χαρτογραφήσεων μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που περιβάλλει το λεβιέ ταχυτήτων, μια τυπική διάταξη για Mini.
Ακόμη, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε ρυθμιζόμενο (θέση, πληροφορίες) Head Up Display, Parking Assistant, κάμερα οπισθοπορείας και Driving Assistant Cruise Control, που μειώνει την προεπιλεγμένη ταχύτητα όταν ανιχνεύει εμπόδιο μπροστά και την επαναφέρει εφόσον αυτό μετατοπιστεί. Τέλος, είχε ανίχνευση σημάτων κυκλοφορίας και έξυπνα φώτα.
Στον δρόμο το Clubman είναι τυπικό Mini με συμμετοχική οδική συμπεριφορά. Στο όριο, όπως θα περίμενε κανείς, είναι πιο υποστροφικό από το 5θυρο Mini στις αργές στροφές (το μεταξόνιο είναι 10 cm μακρύτερο). Από την άλλη, στις γρήγορες καμπές πατάει πολύ σταθερά. Η ανάρτηση είναι ενδοτική και χάρη στην ακαμψία του αμαξώματος μεταφέρει άνετα 4 ή 5 επιβάτες, χωρίς να τους ταλαιπωρεί με αναίτιες αναπηδήσεις. Ο κινητήρας είναι επαρκής για ασφαλές οικογενειακό ταξίδι με αποσκευές για ένα Σαββατοκύριακο, ενώ η εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας σε βοηθά να ταξιδέψεις ξεκούραστος. Δυνατά σημεία του, οι χώροι, η αισθητική του, τα συναισθήματα που προκαλεί, η προηγμένη συνδεσιμότητα με το κινητό ή άλλες πηγές multimedia και η πολυτέλεια στο εσωτερικό. Σίγουρα, οδηγώντας το δεν θα περάσετε απαρατήρητοι.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 136/4.400 PS/rpm
Ροπή: 22,3/1.250 kgm/rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων Steptronic
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Επιτάχυνση 0-100 (km): 9,1 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6,1 lt/km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 118 gr/km
Βάρος: 1.375 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.253/1.800/1.441 mm
Χώρος αποσκευών: 360-1.250 lt (διθέσια διαμόρφωση)
Τέλη κυκλοφορίας: 115 ευρώ
Τιμή: από 23.670 ευρώ