Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε: Νέο Audi SQ7 4,0 V8 ΤDI

Ελλάδα 1:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε: Νέο Audi SQ7 4,0 V8 ΤDI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε: Νέο Audi SQ7 4,0 V8 ΤDI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η κορυφαία έκδοση του μεγάλου πολυτελούς SUV της Audi έρχεται να μας ενθουσιάσει με την απόδοση του 4λιτρου V8 πετρελαιοκινητήρα αλλά και την τεχνολογική της υπεροχή σε όλα τα σημεία.

Advertisement
Advertisement

Kώστας Φούζας (kf@newsauto.gr)

H 2η γενιά του Αudi Q7 έκανε τη διαφορά στην κατηγορία των μεγάλων premium SUV με την ποιότητα κατασκευής, αλλά και την κορυφαία κύλιση που προσφέρει. Πλέον, η γερμανική φίρμα προσθέτει στην γκάμα του μοντέλου και την κορυφαία έκδοση με τον κωδικό SQ7. Η συγκεκριμένη version αποτελεί για την Audi μια τεχνολογική σπουδή για το παρόν και το μέλλον, καθώς ενσωματώνει μια σειρά από στοιχεία που ξεφεύγουν από τον ανταγωνισμό. Ας δούμε γιατί.

Για την κίνηση του μοντέλου φροντίζει ένα 4λιτρο μοτέρ πετρελαίου V8 με απόδοση 435 ίππων και 900 Nm ροπής. Τα συγκεκριμένα νούμερα καθιστούν το SQ7 ως το ισχυρότερο ντίζελ SUV αυτή τη στιγμή, αλλά και το πιο τεχνολογικά προηγμένο. Για τη λειτουργία του κινητήρα χρησιμοποιούνται 2 συμβατικά τούρμπο σε σειρά  και ένας ηλεκτρικός κομπρέσσορας/ συμπιεστής.  Στις χαμηλές στροφές λειτουργεί το «μικρό» τούρμπο παράλληλα με τον ηλεκτρικό συμπιεστή. Μετά τις 2.500 σ.α.λ. περίπου μπαίνει σε λειτουργία και το δεύτερο τούρμπο προσφέροντας αστείρευτη δύναμη μέχρι τα κόκκινα.

Advertisement
Advertisement

Σε όλο αυτόν τον μηχανισμό, ο ηλεκτρικός συμπιεστής έρχεται να «εγγυηθεί» την πλήρη απουσία υστέρησης δύναμης (turbo lag), καθώς μπορεί να περιστρέφεται με ταχύτητα 70.000 στροφών ανά λεπτό, μέσα σε χρόνο 250 χιλιοστών του δευτερολέπτου. Πρακτικά, η θηριώδης ροπή των 900 Nm είναι διαθέσιμη από το ρελαντί έως τον κόφτη και αυτό το εισπράττεις κάτω από όλες τις συνθήκες κίνησης. Βυθίζεις το γκάζι και το SQ7 απογειώνεται γραμμικά καταπίνοντας με χαρακτηριστική ευκολία τα χιλιόμετρα.

Advertisement

Μεταξύ των πολλών τεχνολογικών highlights του μοντέλου βρίσκονται και οι ενεργές αντιστρεπτικές που ρυθμίζονται ηλεκτρομηχανικά ανάλογα με τις συνθήκες, ώστε να παρέχεται η μέγιστη δυνατή σταθερότητα.  Παράλληλα, σε συνδυασμό με την στάνταρ αερανάρτηση και το σύστημα drive select, το SQ7 μπορεί να κινηθεί με καταιγιστικούς ρυθμούς ή σε off road τμήματα εξίσου καλά (στην λειτουργία dynamic το μηχανικό σύνολο αποδίδει στο maximum, ο ήχος του κινητήρα και των εξατμίσεων αλλάζει, όπως επίσης και οι ενδείξεις στον πίνακα οργάνων).

Advertisement

Η μόνιμη τετρακίνηση quattro εξασφαλίζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, με την κατανομή της ροπής να μπορεί να φτάσει έως και το 85% στον πίσω άξονα (εκεί είναι τοποθετημένο ένα sport διαφορικό). Συνολικά, η οδική συμπεριφορά του κορυφαίου Q7 κλέβει τις εντυπώσεις σε επίπεδο επιδόσεων και ποιότητας κύλισης. Ο οδηγός μπορεί να κινηθεί σε πραγματικά γρήγορους ρυθμούς, αν εξοικειωθεί με το βάρος και τον όγκο του αμαξώματος. Κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, το όχημα μπορεί να κινηθεί με «ελεύθερο τροχασμό» για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Εδώ να τονίσουμε ότι, τόσο οι ενεργές αναρτήσεις, όσο και ο ηλεκτρικός συμπιεστής, λειτουργούν με τη βοήθεια ενός ξεχωριστού κυκλώματος 48 V, αντί του συμβατικού 12 V.

Στο εσωτερικό του γερμανικού SUV δεν αλλάζει κάτι από πλευράς ποιότητας και χώρων, σε σχέση με τις απλές version του μοντέλου. Έτσι έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο ποιοτικά και ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας, με ορισμένες στιλιτιστικές λεπτομέρειες να μας θυμίζουν ότι πρόκειται για την κορυφαία έκδοση του Audi Q7. Επιπλέον, η κεντρικά τοποθετημένη αναδυόμενη οθόνη των 12,3 ιντσών,  το virtual cockpit, αλλά το touchpad στην κονσόλα, προσθέτουν πόντους πολυτέλειας στο εσωτερικό.

Advertisement

Εν κατακλείδι
Το Audi SQ7 είναι μοναδικό στην κατηγορία του και αποδεικνύει την υπεροχή της Audi στους τομείς της τεχνολογίας και της ποιότητας. Κάθε φορά που το οδηγείς, η αίσθηση που σου δίνει το αμάξωμα, αλλά και το μοτέρ των 900 Nm ροπής σε αποζημιώνουν στο μέγιστο. Σημειώστε πως από τα 140.800 ευρώ της τιμής… τα 57.000 περίπου είναι φόροι.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 3.956 cc
Ισχύς: 435 PS /3.750-5.000 rpm
Ροπή: 900 Νm /1.000-3.250 rpm
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 4,8 sec
Μεικτή κατανάλωση: 11,5 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 198 gr/km
Βάρος: 2.270kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 5.069/1.968/1.741 mm
Χώρος αποσκευών: 805 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 525 ευρώ
Τιμή: 140.800 ευρώ