Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Audi A7 Sportback

Ελλάδα 19:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε το νέο Audi A7 Sportback

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Audi A7 Sportback

ΔΟΚΙΜΕΣ

Αναμφίβολα πρόκειται για ένα από τα όμορφα και άρτια τεχνολογικά αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί. Το νέο Audi A7 Sportback διεκδικεί τον τίτλο του πιο όμορφου σπορ-οικογενειακού οχήματος. Όλα αυτά, όμως, πώς μεταφράζονται στον δρόμο; ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: AUDI

Advertisement
Advertisement

Είναι δεδομένο ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες περνάνε… φάσεις. Υπάρχουν οι περίοδοι όπου φορτσάρουν, με νέα μοντέλα και τεχνολογίες, αλλά και εκείνες όπου κάνουν κοιλιά. Κάτι σαν τις ποδοσφαιρικές ομάδες. Οι δημοσιογράφοι βιώνουμε αυτές τις μεταβολές,κυρίως, στα ταξίδια που κάνουμε. Εκεί που προσπαθούν οι άνθρωποι που εξελίσσουν και κατασκευάζουν τα αυτοκίνητα να μας πείσουν για την αρτιότητα του προϊόντος τους. Άραγε η Audi σε ποια φάση είναι σήμερα; Με αφορμή το νέο A7, ταξιδέψαμε μέχρι το Κέιπ Τάουν, να δοκιμάσουμε, να νιώσουμε, να βιώσουμε τη διαφορετική Audi μέσω του νέου αυτοκινήτου της.

Όσον αφορά στην εμφάνιση, μιλάμε για ένα απόλυτα σέξι σχέδιο, με πολλές λεπτομέρειες από το concept «Prologue» του 2014, που όταν το είδαμε στη Γενεύη απλά παραμιλούσαμε για την ομορφιά του. Ιδιαίτερα το πίσω μέρος του… Παρατηρήστε την ευρύτερη μάσκα, τις έντονες γραμμές. Πέρα από τον σχεδιασμό του, οι Γερμανοί έχουν και πιο παιχνιδιάρικη διάθεση (ναι οι Γερμανοί!), με το A7 να διαθέτει μια φωτεινή ράβδο πλήρους πλάτους στο πίσω μέρος που δημιουργεί μια μικρή ακτινοβολία κάθε φορά που το κλειδώνετε ή το ξεκλειδώνετε. Ναι, φέρνει λίγο σε Panamera. Άλλωστε στην ίδια φαμίλια ανήκουν πλέον!

Audi A7 Sportback

Advertisement
Advertisement

Εσωτερικά διαθέτει ολίγον από το -αλλού- Α8, ενώ συνδυάζει και στοιχεία από το Α6. Στα πιο πρακτικά τώρα, εκείνο που έχει ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι εξακολουθεί να προσφέρει άφθονο (και περισσότερο) χώρο για τέσσερις ενήλικες επιβάτες.

Ο εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual Cockpit της Audi (12,3”) είναι στάνταρ, ενώ ο πάλαι ποτέ περιστροφικός διακόπτης του συστήματος MMI αντικαθίσταται από μια σύγχρονη διπλή οθόνη αφής: Μία (10,1”) για media, τηλέφωνο και πλοήγηση στο επάνω τμήμα και μια δεύτερη (8,6”) στο κάτω τμήμα για ρύθμιση σε κλιματισμό και θερμαινόμενα καθίσματα αντίστοιχα. Είναι δεδομένο πως το A7 θέλει να περάσει τη συνδεσιμότητα σε άλλο επίπεδο. Αισθητικά, η όλη οθόνη δείχνει άψογη, αλλά το γεγονός ότι είναι μια αφής που εμπεριέχει αρκετές λειτουργίες του αυτοκινήτου σημαίνει ότι -μέχρι να εξοικειωθείτε- θα τραβήξετε τα μάτια σας από τον δρόμο περισσότερο απ’ όσο πριν. Εκτός αν δούμε κάποια στιγμή να λειτουργούν οι φωνητικές εντολές και στην ελληνική γλώσσα. Αλήθεια, όμως, με όλη αυτή την αυτόνομη τεχνολογία που ενσωματώνει, ποιος χρειάζεται να κοιτάξει πλέον στον δρόμο; Το A7 είναι ένα από τα πιο προηγμένα αυτοκίνητα από αυτή την άποψη: Μπορείτε να το παρκάρετε και να το ξεπαρκάρετε (AI Remote Parking Pilot και AI Remote Garage Pilot) ευρισκόμενοι έξω από το αυτοκίνητο, ενώ αργότερα το σύστημα αυτό θα εξελιχθεί σε κανονικό παρκαδόρο: θα βρίσκετε τον χώρο στάθμευσης, θα βγαίνετε έξω, θα παίρνετε τα πράγματά σας, θα κλειδώνετε το αυτοκίνητο και αυτό θα παρκάρει μόνο του στη θέση που επιλέξατε. Έτσι απλά!

Audi A7 Sportback

Advertisement

Το νέο A7 Sportback μπορεί να εφοδιαστεί μέχρι και με πέντε αισθητήρες ραντάρ, πέντε κάμερες, 12 αισθητήρες με υπέρηχους και laser scanner. Παράλληλα, σε ό,τι αφορά sτα ηλεκτρονικά βοηθήματα, οι Γερμανοί έχουν τοποθετήσει 39 (!), τα οποία χωρίζονται σε τρία πακέτα: Audi AI Parking Package, City Assist Package και Tour Assist Package. Σημειώστε βέβαια πως σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, ακόμα δεν επιτρέπεται νομικά να χρησιμοποιηθεί οποιαδήποτε από αυτές τις τεχνολογίες, αφού δεν υπάρχει το ανάλογο νομοθετικό πλαίσιο, επομένως πολλά από τα αυτόνομα συστήματα αυτά δεν θα είναι ενεργοποιημένα με την έναρξη της διάθεσης του νέου A7. Ωστόσο, η Audi ελπίζει ότι η κατάσταση θα αλλάξει ακόμη και μέσα στο έτος.

Audi A7 Sportback

Advertisement

Με το νέο Α7 η Audi εγκαινίασε και τη νέα στρατηγική ονοματοδοσίας. Το A7 (Α1, Α3, Α5, Α6, Α8 κ.λπ.) και παράλληλα με τα TDI ή TFSI θα χρησιμοποιείται ένας διψήφιος αριθμός. Ο 3λιτρος βενζινοκινητήρας V6 TFSI (340 ίππους), που δοκιμάσαμε, βαπτίζεται ως «55» (με 51,0 kgm ροπής). Ο 3.0 TDI (με 287 ίππους), τον οποίο επίσης δοκιμάσαμε, αναφέρεται ως «50». Άλλοι κινητήρες, συμπεριλαμβανομένων 4κύλινδρων συνόλων αλλά και του κορυφαίου συνόλου που θα φορέσει το RS7, θα ακολουθήσουν. Αν θα έπρεπε να διαλέξουμε ανάμεσα στα δύο 3λιτρα, σίγουρα θα ήταν αυτό της βενζίνης. Ένας εκπληκτικός κινητήρας με ομαλή και ήσυχη λειτουργία που αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τη φινέτσα του A7 TFSI, ενώ συγκριτικά με το TDI είναι και 65 κιλά ελαφρύτερο. Σε επίπεδο επιδόσεων, αυτό μεταφράζεται σε 5,3”για τα πρώτα 100 km/h από στάση, περίπου δηλαδή 0,4” πιο γρήγορα από την επίδοση του ντίζελ (με την απίστευτη ροπή, βεβαίως). Σημειώστε ότι και οι δύο κινητήρες διαθέτουν ήπια υβριδικά συστήματα ηλεκτρικής υποβοήθησης (MHEV), τα οποία επιτρέπουν τη μηδενική εκπομπή ρύπων σε ταχύτητες έως και 160 km/h. Το TFSI έρχεται προαιρετικά εξοπλισμένο με το αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης της Audi, το οποίο διατηρεί κυρίως το αυτοκίνητο προσθιοκίνητο μέχρις ότου πιέσεις βίαια το δεξί πεντάλ και εντάξεις στο παιχνίδι τον πίσω άξονα. Συνδυάζεται με 7άρι S-tronic κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το TDI, ωστόσο, έχει τόση ροπή ώστε να επιβάλει την τοποθέτηση ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής, το οποίο επίσης συνδυάζεται με τετρακίνηση (Quattro). Τώρα, σε ό,τι αφορά στo προσθιοκίνητο, αναμένεται και πιο έντονη υποστροφή… Κι όμως, δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, τουλάχιστον αν τοποθετήσετε το -προαιρετικό- σύστημα τετραδιεύθυνσης της Audi που διέθεταν τα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεσή μας για τις δοκιμές μας στη Νότια Αφρική. Δυστυχώς, λόγω πυκνής κυκλοφορίας στο Chapman’s Peak δεν είχαμε πολλές ευκαιρίες να πιέσουμε πραγματικά το A7. Αισθανθήκαμε, όμως, τη διαφορά αλλά και τα οφέλη του συστήματος ενεργητικής τετραδιεύθυνσης το οποίο, πιστέψτε μας, αξίζει να διαθέτετε στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου σας, αφού εξαιτίας του θα πρέπει να δώσετε… μάχη προκειμένου να σπάσετε την πρόσφυση των εμπρός ελαστικών από τον δρόμο. Δεν είναι διασκεδαστικό, όπως μια πιο ακριβή σε χρήματα και πιο ισχυρή σε ίππους BMW M5 ή AMG E63, αλλά παρουσιάζεται ιδιαίτερα ικανό, ευπρόσδεκτα προοδευτικό σε αντιδράσεις και, κυρίως, αποτελεσματικό με τον γνωστό τρόπο της Audi.
Ο έλεγχος του μεγάλου αμαξώματος είναι εξαιρετικός από την -επίσης προαιρετική-αερανάρτηση, τουλάχιστον στο Dynamic Mode, αλλά έτσι η οδήγηση επάνω από αιχμηρές ανωμαλίες επηρεάζει τα επίπεδα άνεσης, οπότε σε τέτοιες περιπτώσεις επιστρέφεις εσπευσμένα στην επιλογή Comfort προκειμένου να νιώσεις καλύτερα. Οι τροχοί των 20”να θυμάστε ότι συνδυάζονται με την έκδοση S-Line. Συμβουλή μας: Προτιμήστε ξεκάθαρα την έκδοση Sport με τους τροχούς 19”, αλλά σε καμία περίπτωση μη λυπηθείτε να ξοδέψετε το απαιτούμενο ποσό για την αερανάρτηση.

Audi A7 Sportback

Tο A7 θέλει να υποτάξει τους ανταγωνιστές του με κύρια όπλα το κομψό παρουσιαστικό αλλά και την τεχνολογία του, η οποία είναι διαθέσιμη ήδη. Πρόκειται για μια δυνατή πρόταση, ιδιαίτερα στην εκλεπτυσμένη βενζινοκίνητη έκδοση με το εντυπωσιακό σύστημα τετραδιεύθυνσης, αν και είναι βέβαιο ότι το πιο θορυβώδες ντίζελ θα εξακολουθήσει να είναι θελκτικό στην Ελλάδα. Σημειώστε, δε, πως τα αυτόνομα καλούδια στο A7 είναι διαθέσιμα άμεσα.

Advertisement

Τώρα σε ό,τι αφορά το σε «ποια φάση είναι η Audi» αυτή την περίοδο, η απάντηση είναι ξεκάθαρη: σε οργασμική! Η μάρκα από το Ινγκολσταντ τα δίνει όλα σε νέα μοντέλα, νέες τεχνολογίες, σέξι σχεδιασμούς. Έχει εντάξει τα τελευταία τρία χρόνια στο δυναμικό της νέα μυαλά, με φρέσκια διάθεση και βρίσκεται σε περίοδο μεταρρύθμισης, κάτι που το καταλαβαίνεις αμέσως στο νέο Α7. Το αναμένουμε στη χώρα μας τον επόμενο μήνα, οπότε θα έχουμε περισσότερα να σας τα πούμε επί ελληνικού -πλέον- εδάφους!

KEYTECH 

Οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα ήπιας λειτουργίας υβριδικό σύστημα (MHEV),που τοποθετήθηκε στα κινητήρια σύνολα του A7 προκειμένου να βελτιώσει τις επιδόσεις αλλά, κυρίως, για να περιοριστούν τόσο η κατανάλωση όσο και οι εκπομπές ρύπων. Όπως είδαμε και στο Α8, που παρουσιάστηκε νωρίτερα, χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρικό σύστημα 48V μαζί με μια μίζα-εναλλάκτη (BAS), η οποία με τη σειρά της συνεργάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου. Σε ταχύτητες μεταξύ 55 και 160 km/h ο κινητήρας απενεργοποιείται και τίθεται πάλι σε ισχύ όταν οι συνθήκες το απαιτούν μέσω του BAS. Με αυτόν τον τρόπο υπολογίστηκε ότι σε πραγματικές συνθήκες η μέση κατανάλωση δύναται να μειωθεί έως και 0,7 lt/100 km. Στα υπόλοιπα σημαντικά υπάρχει νέο πρόγραμμα ηλεκτρονικού ελέγχου του πλαισίου (ECP), ενώ το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει δαγκάνες με αλουμίνιο και δίσκους που φτάνουν σε διάμετρο τα 400mm. Σε ό,τι αφορά στην ανάρτηση, υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές ρυθμίσεις, με δυνατότητα να μειωθεί η απόσταση από το έδαφος κατά 10mm στη σπορ εκδοχή ή να υπάρξει ενεργό σύστημα αερανάρτησης.

Audi A7 Sportback

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2.995 cc, V6, turbo, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, 340 @ 5.000-6.400 rpm, 51,0 kgm@ 1.370-4.500rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ 4 ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Ε) ΑΕΡΑΝΑΡΤΗΣΗ (Π)
0-100 km/h: 5,3”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,8lt/100 km
CO2: 161g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.969/2.118/1.422mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.913mm
ΒΑΡΟΣ: 1.815 kg
ΤΙΜΗ: ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ