Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Ford Transit Connect

Ελλάδα 10:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Ford Transit Connect

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Ford Transit Connect

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ταξιδέψαμε στη Γερμανία για να πάρουμε μία πρώτη γεύση από τον «επαγγελματία» της Ford: το νέο και… πολυτάλαντο Transit Connect.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΟΝΑΧΟ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ

Αυτή η πρόσκληση ήταν διαφορετική από τις άλλες. Αντικείμενο δοκιμής, κάτι πιο μεγάλο από τα συνηθισμένα έρμαια στα χέρια μας οχήματα. Ένα επαγγελματικό όχημα που διόλου τυχαία είχε ήδη κερδίσει τον τίτλο «International Van of the Year» για το 2014. Επιβεβαιώσαμε το γιατί, περνώντας μία ημέρα μαζί του, καλύπτοντας περισσότερα από 100 χιλιόμετρα και κυρίως εξερευνώντας τις δυνατότητες του.

Το Transit Connect που διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά αποτελεί κομμάτι της τετραμελούς οικογένειας Transit, μαζί με το Custom αλλά και τα Courier και 2t Transit που θα λανσαριστούν μέσα στο επόμενο έτος. Αποτελεί όμως και εκφραστή της σύγχρονης εικόνας της μάρκας, με μοντέρνο και δυναμικό «πρόσωπο» για το ογκώδες του σώμα.

Advertisement
Advertisement

Παγκόσμιο μάλιστα πρόσωπο αφού αποτελεί προϊόν της παγκόσμιας προϊοντικής στρατηγικής One Ford και θα κυκλοφορήσει σε 60 αγορές. Εξίσου μοντέρνα και η καμπίνα, με δυναμική σχεδίαση του πίνακα οργάνων και γνώριμη εικόνα από άλλα μοντέλα της μάρκας στη κεντρική κονσόλα.

Παράλληλα, οι άνθρωποι της Ford έχουν δώσει έμφαση στον τομέα της λειτουργικότητας, όπως χαρακτηριστικά μας είπαν, απευθύνονται στον επαγγελματία οδηγό που θα χρησιμοποιεί τη καμπίνα ως «κινητό γραφείο».

Βέβαια το ατού του, βρίσκεται πιο πίσω: στην ικανότητα μεταφοράς φορτίου. Με αρωγούς το μεγαλύτερο άνοιγμα συρόμενης πόρτας στην κατηγορία (έκδοση L2) αλλά και το αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού. Οι μηχανικοί της Ford εξέλιξαν το καινοτόμο σύστημα ανοίγματος στο διαχωριστικό ώστε να μπορεί το Transit Connect να μεταφέρει επιμήκη φορτία όπως σωλήνες ή ρολά δαπέδων μέχρι 3,4 m (L2) και μέχρι 3,0 m στην έκδοση κοντού μεταξονίου (L1). Γι αυτό χρειάστηκε άνοιγμα με μεντεσέδες στο διαχωριστικό και ένας ειδικός μηχανισμός αναδίπλωσης / βύθισης για το εξωτερικό κάθισμα του συνοδηγού, ώστε να δημιουργηθεί ένα προφίλ σε σχήμα δίσκου στην επιφάνεια της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού. Επίσης, το ταμπλό σχεδιάστηκε έτσι ώστε να περνάνε τα μακριά αντικείμενα από κάτω.
[nggallery id=3052]
Το νέο Transit Connect van προσφέρει συνολικό όγκο χώρου φόρτωσης  2,9 m3 (L1) και 3,6 m3 (L2) με το πλήρες διαχωριστικό τοποθετημένο, ή 3,7 m3 (L1) και 4,4 m3 (L2) χωρίς διαχωριστικό, συμπεριλαμβανομένου του εμπρός τμήματος του χώρου φόρτωσης. Το van έχει μέγιστο ωφέλιμο φορτίο μέχρι 1.000 kg, αριθμός που αποτελεί και την καλύτερη τιμή στην κατηγορία. Πέραν αυτών, η Ford έχει ενσωματώσει μερικά ακόμα χρήσιμα χαρακτηριστικά όπως:
– Φωτεινές λυχνίες LED στο χώρο φόρτωσης
– Ευέλικτο διπλό κάθισμα συνοδηγού με το εξωτερικό μέρος να αναδιπλώνεται
– Στάνταρ σημεία πρόσδεσης στα πλευρά του αμαξώματος στο ύψος της μέσης και των ώμων στο χώρο φόρτωσης που διευκολύνουν την τοποθέτηση πρόσθετων ιμάντων ασφάλισης, ραφιών ή πλαισίων κ.α.

Advertisement

Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει τον χωρητικότητας 1.6lt Duratorq TDCi diesel σε εκδόσεις ισχύος 75, 95 και 115 PS, το βενζινοκινητήρα 100 PS 1.0 EcoBoost (που φοριέται… παντού, ακόμα κι εδώ), και τον 150 PS 1.6 EcoBoost με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Οι τεχνικοί της Ford εστίασαν στη προσπάθεια επίτευξης χαμηλής κατανάλωσης, είναι χαρακτηριστικό πως στην έκδοση ECOnetic που δοκιμάσαμε, αυτή ορίζεται στα 4.0lt/100km, με τις εκπομπές ρύπων στα μόλις 105 g/km. Τιμές βελτιωμένες κατά 34% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Σε αυτές βοηθούν συστήματα όπως το start/stop, το Active Grille Shutter, το Smart Regenerative Charging αλλά και η βελτιστοποιημένη κλιμάκωση των σχέσεων στο κιβώτιο.

Advertisement

Βρεθήκαμε για λίγο και πίσω από το τιμόνι ενός Connect με τον βραβευμένο 1000άρη Ecoboost που όπως μπορείτε να μαντέψετε, μια χαρά κινούσε το βαρύ φορτίο (αν και δεν είχαμε συνθήκες… φουλ εργασίας και φορτίου ενός επαγγελματία αλλά ενδεικτικό επιπλέον βάρος στο χώρο φόρτωσης).

Γενικά, αν και ο συνολικός όγκος μας ήταν «ξένος», δεν δυσκολευτήκαμε να κάνουμε το Transit Connect ένα με τους πολυσύχναστους δρόμους αστικού τοπίου, χωρίς δυσκολίες στις μανούβρες, με ικανοποιητική ορατότητα, εύχρηστη και πολυχρηστική και όπως αναλύσαμε, ευρύχωρο χώρο φόρτωσης με αρκετές δυνατότητες.

Κλείνοντας, να αναφέρουμε πως ο βασικός εξοπλισμός της έκδοσης Ambiente που αποτελεί εφαλτήριο στον τιμοκατάλογο του μοντέλου με κόστος απόκτησης στα 17.020€, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP, Hill Launch Assist, Emergency Brake light flashing, σύστημα ανεφοδιασμού easy fuel (για να μην έχετε «ατυχήματα» με… λάθος καύσιμο), ατσάλινες ζάντες 6.5×16’’, 6 κρίκους πρόσδεσης κ.α.
[nggallery id=3053]
Πέραν της βόλτας μας στους Βαυαρικούς δρόμους, η Ford μας προσέφερε και δύο ακόμα ξεχωριστές εμπειρίες. Από τη μία… ένα ηλεκτροκίνητο κλαρκ μας περίμενε να δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας στο φόρτωμα! Η αποστολή ήταν απλή. Να χειριστούμε το όχημα, παίρνοντας παλέτες από το έδαφος και τοποθετώντας τες στο χώρο φόρτωσης του Transit. Για δικό τους καλό, δεν είχαν πραγματικό μοντέλο αλλά εικονικό χώρο φόρτωσης, γιατί θα μου είχαν ήδη στείλει το λογαριασμό σπίτι!

Advertisement

Το δεύτερο «έξτρα» της ημέρας, ήταν η δοκιμή του συστήματος Active City Stop. Με εμπόδιο ευτυχώς από υλικό που δεν θα αφήσει πίσω σκόνη και θρύψαλα ακόμα κι αν κάτι πάει στραβά. Μπορεί να πάει όμως; Η αλήθεια είναι πως το εν λόγω σύστημα σε προστατεύει από την αφηρημάδα σου. Σου σώνει σε εντός πόλης καταστάσεις όπου ενώ είσαι πρώτη/δευτέρα στη κίνηση, χαζεύεις μία όμορφη δεσποινίδα, δεν φρενάρεις και με ελάχιστη ταχύτητα, αντί για τη δεσποινίδα, «φιλάς» τον μπροστινό σου.

Πόσα και πόσα τέτοια μικροατυχήματα συμβαίνουν καθημερινά; Με το Active City Stop λοιπόν, αυτά παύουν. Ωστόσο, είναι δύσκολο να κάνεις αυτό που κάνουμε. Να συνεχίσεις δηλαδή να κινείσαι προς το εμπόδιο, εμπιστευόμενος αποκλειστικά τη κρίση ενός ηλεκτρονικού συστήματος. Χωρίς να πατήσεις φρένο παρότι είσαι μία ανάσα από το μπαμ. Τολμώ μάλιστα να πω ότι το γεγονός πως το «χέρι του Θεού» επεμβαίνει τη τελευταία στιγμή, με έκανε να πιστεύω πως δεν θα γλιτώναμε τη σύγκρουση. Τη γλιτώσαμε όμως…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ FORD TRANSIT CONNECT 1.6 ECOnetic
Κινητήρας: 1.560 cc Duratorq TDCi
Ισχύς: 95 PS στις 3.600 rpm
Ροπή: 23,4 kgm στις 1.500-2.000 rpm
Μετάδοση: Και στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Μεικτή κατανάλωση: 4,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 105 gr/km
Βάρος: 2.005 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.418/1.837/1.861 mm
Τιμή μοντέλου δοκιμής: 17.020€

Το NewsAuto ταξιδεύει ξανά στη Γερμανία, αυτή τη φορά για να δοκιμάσει το Tourneo. Μείνετε συντονισμένοι στο Νο1 αυτοκινητικό site για τις εντυπώσεις του Κώστα Μπιτσικώκου.