Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

Συγκριτικά

Συγκρίνουμε: Alfa Romeo Stelvio VS Jaguar F-Pace VS Volvo XC60

  • Σπύρος Χώτος

Τα SUV έχουν έρθει για να μείνουν. Κάθε κατασκευαστής περνάει στοιχεία του DNA του, στα δικά του, και με βάση αυτά προκύπτουν και οι διαφορές που καταλήγουν στο ποιος επιλέγει τι.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΟΪΔΑΝΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

(Δημοσιεύτηκε στο τεύχος 1 της ελληνικής έκδοσης του Car Magazine-*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Τα τελευταία χρόνια η λαίλαπα των ογκωδών υπερυψωμένων αυτοκινήτων έχει κάνει την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου -πλην ορισμένων εξαιρέσεων, όπως είναι η Κίνα- να υποκλιθεί. Όλοι ανεξαιρέτως οι κατασκευαστές, λες και είναι δείγμα καταξίωσης, θέλουν ένα ή και παραπάνω μοντέλα αυτού του είδους στην γκάμα τους. Αρχίζοντας από πάνω προς τα κάτω, το downsizing των SUV συνεχίζεται και χρόνο με τον χρόνο βλέπουμε όλο και περισσότερα μικρά SUV να δίνουν το «παρών» στις αντιπροσωπίες. Κακά τα ψέματα, όμως, οι πρώτες σελίδες στο βιβλίο της Ιστορίας αυτής της κατηγορίας έχουν γραφτεί από τις μεγάλες κατηγορίες. Εκεί είναι που ο κάθε κατασκευαστής βάζει σαν υπογραφή τη δική του χαρακτηριστική πινελιά, που κάνει το κάθε μοντέλο να ξεχωρίζει. Να έχει τους δικούς του οπαδούς και το δικό του κοινό, το οποίο θα το προτιμήσει για συγκεκριμένους λόγους που το κάνουν να διαφέρει από τα υπόλοιπα. Μια τέτοια, μεγάλη σε μέγεθος, SUV τριπλέτα επιλέξαμε εδώ.

Μια σχετικά ετερόκλητη παρέα μεγάλων SUV που συνδέονται με έναν κοινό παρονομαστή: την ένταση που έχει το καθένα στα εταιρικά στοιχεία που προ-βάλλει. Σε αυτά που το κάνουν να ξεχωρίζει.Ξεκινήσαμε, λοιπόν, μια καθημερινή, πρωί ευτυχώς, για τα ορεινά της κεντρικής Εύβοιας. Η φωτογράφηση ήταν η πρόφαση. Στην πραγματικότητα θέλαμε να δούμε με τρόπο χειροπιαστό πού συναντιούνται οι… κοσμοθεωρίες των τριών κατασκευαστών. Και πού διαφέρουν φυσικά.

Κυρίες και κύριοι, από ’δω η Alfa Romeo Stelvio, η Jaguar F-Pace και το νεότερο μέλος της παρέας, το Volvo XC60.

2

Πρώτα χιλιόμετρα με το Volvo

Έχοντας κατά νου και την προηγούμενη γενιά, όπου το μοντέλο ήταν καλό, χρυσό και άγιο αλλά χαρακτήρα δεν είχε, ετούτο δω το XC60 είναι αυτό που λέμε «ότι πρέπει». Και το μαγικό που κάνει είναι πως την παραπάνω διαπίστωση δεν αργείς πολύ να την ξεστομίσεις. Λίγα χιλιόμετρα αρκούν για να δεις ότι οι «Βολβαίοι» μαθαίνουν πολύ γρήγορα και πιάνουν ιδανικά τον σφυγμό των απαιτήσεων της αγοράς. Ποιοτικότατο εσωτερικό, πλούσιος εξοπλισμός και design που είναι τόσο ευχάριστο όσο και χαρακτηριστικό. Κρατάς στα χέρια ένα μικρό αναλογικά τιμόνι, που δεν μεταφέρει σπουδαία αίσθηση αλλά δείχνει by wire συνδεδεμένο με τους τροχούς – κάτι που εκτιμάται παρακάτω στη διαδρομή. Τα ποιοτικά δέρματα δεν είναι ακραία εξοπλιστική επιλογή που επιβαρύνει δυσθεώρητα τον προϋπολογισμό. Είναι ιδανικό συμπλήρωμα για την εικόνα της καμπίνας που σε κερδίζει άμα τη εμφανίσει. Κάθεσαι άνετα, έχεις χώρο και άπλα – τόσο εσύ που οδηγείς όσο και οι υπόλοιποι. Η κάθετα τοποθετημένη, σαν tablet, οθόνη στο κέντρο του ταμπλό σε συνδέει με όλα όσα θα χρειαστείς στην πορεία. Κι αν τα παραπάνω σας φάνηκαν (έστω και λίγο) εντυπωσιακά, περιμένετε γιατί έχει κι άλλο.

Το μοτέρ δεν ακούγεται! Λίγο η μόνωση της καμπίνας, λίγο το πολιτισμένο προφίλ του D5 με τους 235 ίππους και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της Aisin, φτιάχνουν μια συνολική εικόνα πραγματικά λαχταριστή για το premium ύφος όλων των αυτοκινήτων της κατηγορίας. Είπαμε, οι άνθρωποι της Volvo μαθαίνουν. Αυτό όμως που έχουν πετύχει εδώ είναι πραγματικά εξαίσιο. Για τους ίδιους αλλά και για την κατηγορία στο σύνολό της. Στη συνέχεια και κάπου στα μέσα της διαδρομής αλλάζουμε αυτοκίνητα.

Ο κλήρος πέφτει στην Jag

Από τα πρώτα μέτρα λαμβάνεις κάποια ανησυχητικά μηνύματα: το μοτέρ ακούγεται πολύ και την τραχιά του λειτουργία την καταλαβαίνεις ακόμα και όταν ο εξωτερικός θόρυβος -για παράδειγμα, ένα κομπρεσέρ που βαράει το ταλαίπωρο πεζοδρόμιο στον κεντρικό δρόμο της Χαλκίδας- καλύπτει όλους τους άλλους. Δεν σε ψήνει με το περιβάλλον στην καμπίνα της, αλλά σε κάνει να θαυμάσεις τον όγκο και την επιβλητικότητα του αμαξώματος της.

Οι χώροι για τους επιβάτες ενώ είναι αντικειμενικά καλοί δεν συνάδουν απόλυτα με το επιβλητικό παρουσιαστικό της. Εδώ, λοιπόν, μεγαλύτερο ρόλο παίζει το συναίσθημα. Είναι από τα αυτοκίνητα που δεν μπορείς να αποκαλέσεις ουδέτερα(δηλαδή να πεις «το Jaguar»…) και σου βγαίνει αβίαστα «η Jaguar». Εκεί που η F-Pace στηρίζει απόλυτα τον μύθο του ονόματός της είναι όταν τα χιλιόμετρα στο κοντέρ είναι αρκετά. Και όταν λέμε «αρκετά» δεν εννοούμε «σανίδα στην ευθεία», αλλά πολλά σε κάθε περίπτωση. Μιλάμε για πίεση σε ορεινό στροφιλίκι και γενικότερα σε επαρχιακό δίκτυο, που δεν είναι του χαρακτήρα της αλλά μπορεί να ανταποκριθεί απρόσμενα καλά. Ξαφνικά, το τιμόνι από «περίπου» γίνεται «OK», η απόκριση της ανάρτησης είναι αυτή που πρέπει και ο έλεγχος του βάρους επιτυγχάνεται αποτελεσματικά – και μάλιστα με πολύ ωραίο τρόπο. Το All Surface Progress Control (ASPC) δουλεύει αποτελεσματικά στα «γυαλιστερά» κομμάτια της διαδρομής και η Jag περνάει αέρα από πατημένα και κλειστά κομμάτια. Ο δίλιτρος diesel twin turbo κινητήρας με τους 240 ίππους δεν σε αφήνει να παραπονεθείς για την απόδοσή του. Μπορεί να σου δίνει λαβές για παράπονα από τη χροιά και την τραχύτητα που εμφανίζει (ο τρίλιτρος diesel V6 θα ήταν μάλλον καλύτερος εδώ), αλλά με την απόδοσή του σε κερδίζει. Είναι και το 8άρι αυτόματο της ZF που βοηθάει στο να έχεις πάντα δύναμη στη διάθεσή σου, ανεξάρτητα από το πρόγραμμα που έχεις επιλέξει από τα τέσσερα διαθέσιμα. Το αλουμινένιο κατά 80 % αμάξωμα κρατάει σε λογικά επίπεδα το βάρος (1.775 κιλά) και δίνει τη δυνατότητα στην ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους σε υποπλαίσιο πίσω να δώσουν ρέστα. Δεν κρύβει τον όγκο της, αλλά κάνει τον οδηγό να αισθάνεται πολύ άνετα στις στροφές).

Στο τελευταίο κομμάτι της διαδρομής είναι η σειρά (τυχαίο ήταν, μη νομίζετε…) της Alfa Romeo Stelvio

Πολύ σύντομα, το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό, και έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά του πρώτου SUV από το Μιλάνο, είναι η Porsche Macan! Το τιμόνι και το μπροστινό σύστημα της Stelvio είναι απευθείας μεταφορά από σπορ αυτοκίνητο. Σαν να έχει γίνει κάποιο λάθος στο τμήμα συναρμολόγησης. Και η παραπομπή στο «μικρό» SUV της Porsche έρχεται αβίαστα γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, μιας και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς η Macan ήταν μέχρι τώρα το σημείο αναφοράς. Το diesel μοτέρ της Ιταλίδας ντίβας με τον κωδικό Q4 -που παραπέμπει στην τετρακίνηση- είναι στη δική μας περίπτωση αυτό των 2.143 cc με τους 210 ίππους. Γεμάτο παντού, με τη ροπή των 47,9 kgm να είναι «εκεί» ανά πάσα ώρα και στιγμή, χάρη και στο ομοιόμορφο άπλωμα που εξασφαλίζει το 8άρι αυτόματο κιβώτιο – και εδώ της ZF.

Είναι και τα μόλις (!) 1.660 κιλά του κενού αμαξώματος που παίζουν ρόλο στην αίσθηση της δυναμικότερης μεταξύ των τριών απόδοσης, αλλά και η ισοβαρής κατανομή του βάρους (50:50) ανά άξονα. Δεν είναι όλα τέλεια στην Alfa, αλλά μπορείς να της συγχωρείς πολλά λόγω της εξαιρετικής over all εικόνας της. Για παράδειγμα, το κάθισμα του οδηγού δεν είναι αυτό που περιμένεις σε ένα αυτοκίνητο με αυτά τα οδικά χαρακτηριστικά. Δεν έχει την πλευρική στήριξη που χρειάζεται, αλλά και το κάτω μέρος είναι σκληρό και επίπεδο. Σε μεγάλες αποστάσεις είναι υποδεέστερο από αυτά των αντιπάλων της παρέας εδώ. Όμως, πραγματικά, οδηγώντας τη Stelviο δεν μπορείς να δεις κάτι άλλο πέραν του απίστευτου μπροστινού. Μένεις εκεί και συνεπαρμένος προσπαθείς να δεις το αυτοκίνητο με κριτήρια διαφορετικά από τα συνήθη για την κατηγορία.

Πάνω στην ώρα, έρχεται η στιγμή για τη στάση, λίγο πριν από τον Λιμνιώνα, και τον απολογισμό. Είναι η ευκαιρία για ορισμένα περάσματα από ένα απαιτητικό οδηγικά κομμάτι διαδοχικά και με τα τρία αυτοκίνητα, προς επίρρωση των μέχρι στιγμής καταγεγραμμένων σημειώσεων. Εκεί γίνεται (ακόμα πιο) ξεκάθαρο το ότι αυτή η κατηγορία χρειάζεται συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Τα ογκώδη αμαξώματα προφανώς και είναι πιο σημαντικό να προσφέρουν χώρους για τους επιβάτες και όχι σπορ αντιδράσεις στο όριο. Άλλωστε πόσους από τους υποψήφιους αγοραστές αφορά το «όριο»; Όπως και οι εκτός δρόμου ικανότητες – ειδικά σε αυτή εδώ την τριάδα. Πόσους έχετε ακούσει να λένε «ήμουν στο βουνό με την Jaguar» ή «είχα πάει για κυνήγι με το Volvo»; Η τετρακίνηση είναι ένα στοιχείο του εξοπλισμού απαραίτητο για να μην ιδρώσει (τόσο πολύ) το αυτί του οδηγού όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος ή, στην πιο ακραία περίπτωση, όταν ο δρόμος για το εξοχικό έχει στρωθεί με χιόνι. Εκεί, προφανώς και η ταχύτητα δεν είναι το ζητούμενο. Άλλωστε για τις συνθήκες αυτές υπάρχουν τα σχετικά προγράμματα οδήγησης και στα τρία αυτοκίνητα, όπου η απόδοση του κινητήρα κόβεται και το πέρασμα της ισχύος στους τροχούς γίνεται ηπιότερο.
Ζητούμενο είναι, λοιπόν, το να φτάσει κανείς πραγματικά ατσαλάκωτος στον προορισμό του.

Συνοψίζοντας…

…γίνεται απόλυτα ξεκάθαρο ότι ο χαρακτήρας του καθενός από τα τρία είναι αυτός που ορίζει και το αγοραστικό target group. Πρόκειται για τόσο διαφορετικά αυτοκίνητα που είναι δύσκολο να τα βάλει κάποιος που ενδιαφέρεται να αγοράσει δίπλα-δίπλα προκειμένου να αποφασίσει. Όταν κάποιος είναι αποφασισμένος να δαπανήσει ένα τέτοιο ποσό για την αγορά κάποιου εκ των τριών, το tailor made ύφος στις ανάγκες του θα είναι το πρώτο που θα κοιτάξει. Αντικειμενικά, το αυτοκίνητο που ξεχωρίζει ως ο all around παίκτης που τα καταφέρνει πολύ καλά σε όλους τους τομείς είναι το Volvo. Σχεδίαση και ποιότητα υψηλού επιπέδου, με τεχνολογική αρτιότητα και όλο το background που χρειάζεται για να ξεχωρίσει ως η καλύτερη επιλογή στο συγκεκριμένο είδος. Με bonus και την καλύτερη τιμή αγοράς, που πεισματικά μένει (ως τιμή εκκίνησης) κοντά στα 60 χιλιάρικα. Τα άλλα δύο έχουν τα δικά τους χαρακτηριστικά, που τα κάνουν μονόδρομο για τους φίλους της εκάστοτε μάρκας, με κοινό χαρακτηριστικό το δυναμικό προφίλ σε ό,τι έχει να κάνει με τα οδηγικά χαρακτηριστικά.

Η Jaguar απευθύνεται στο «παλιό χρήμα» και σε όσους έχουν μεγαλώσει μέσα σε S-Type. Γι’ αυτούς προφανώς και δεν υπάρχει άλλο πολυτελές SUV. «Πακέτο» θα πάρουν και τον πανίσχυρο κινητήρα, την ευχάρι-στη οδική συμπεριφορά υπό πίεση, αλλά και το ειδικό βάρος του ονόματος Jaguar σε συσκευασία SUV. Και μη βιαστεί κανείς να σκεφτεί ότι είναι το ακριβότερο και δεν έχει καμία τύχη ως αγοραστική επιλογή ανάμεσα στα άλλα δύο. Αλλωστε τώρα που ήρθε η ανάπτυξη στον τόπο δεν είναι ακριβότερο. Απλά πληρώνεις περισσότερες δόσεις για να το αποκτήσεις… Και για το τέλος του απολογισμού, έμεινε η Alfa. Η Stelvio είναι το αυτοκίνητο που αποτελεί την προσωπική μου επιλογή, παρά τα όποια αρνητικά του. Ενα αυτοκίνητο που δείχνει από την πρώτη κιόλας στιγμή πόσο πολύ υπολογίζει τον οδηγό και το χαμόγελό του. Ακόμα και όταν κάνει ελιγμούς στάθμευσης είναι διαφορετική από τα άλλα SUV. Χώρια που το σήμα και η προέλευση δίνουν το κάτι παραπάνω στη Stelvio ως επιλογή. Δεν είναι μόνο η αποδοχή από τους παραδοσιακούς Alfisti που σε συγκινεί. Το είδαμε και στη διαδρομή μας πως τον ενθουσιασμό που προκαλούσε η Alfa (ακόμα και σε αυτό το μουντό χρώμα) στο πέρασμά της δεν είχε τη χαρά να προκαλέσει κάποιο από τα άλλα δύο. Respect στην Alfa Romeo, λοιπόν, για ένα αυτοκίνητο που το κοινό του είναι έτσι και αλλιώς «ταγμένο», αλλά κυρίως για τη φροντίδα που δείχνει στον οδηγό και τις αισθήσεις του, ακόμα και με ένα SUV.

Alfa Romeo Stelvio Tech:
Κινητήρας: 2.143 cc, i4, Turbo Diesel
210 Ps @ 3.750 rPm
47.9 kgm @ 1.750 rPm
Κιβώτιο: Αυτόματο ZF 8 σχέσεων
Μετάδοση: στους τέσσερις τροχούς
0-100 km/h: 6,6 ”, 215 km/h
Μέση Κατανάλωση: 4,8 lt/100 km
CO2: 127 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.687 x 1.903 x 1.666 mm
Μεταξόνιο: 2.818 mm
Βάρος: 1.660 kg
Tιμή: € 57.500

Jaguar F-Pace Tech:
Κινητήρας: 1.999 cc, i4, Turbo Diesel
240 Ps @ 4.000 rPm
51.0 kgm @ 1.500 rPm
Κιβώτιο: Αυτόματο ZF 8 σχέσεων
Μετάδοση: στους τέσσερις τροχούς
0-100 km/h: 7,2 ”, 217 km/h
Μέση Κατανάλωση: 5,8 lt/100 km
CO2: 153 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.746 x 2,070 x 1.667 mm
Μεταξόνιο: 2.874 mm
Βάρος: 1.980 kg
Tιμή: € 73.900

Volvo XC60 Tech:
Κινητήρας: 1.969 cc, i4, Turbo Diesel
235 Ps @ 4.000 rPm
48.9 kgm @ 1.750 rPm
Κιβώτιο: Αυτόματο AISIN 8 σχέσεων
Μετάδοση: στους τέσσερις τροχούς
0-100 km/h: 7,2 ”, 220 km/h
Μέση Κατανάλωση: 5,5 lt/100 km
CO2: 144 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.688 x 1.902 x 1.658 mm
Μεταξόνιο: 2.865 mm
Βάρος: 1.926 kg
Tιμή: € 56.030

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1

Δημοφιλή στο Protothema.gr