ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Βαρκελώνη: Πρώτη επαφή με το Leon Cupra 290

Ελλάδα 23:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

LIVE από Βαρκελώνη: Πρώτη επαφή με το Leon Cupra 290

ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Βαρκελώνη: Πρώτη επαφή με το Leon Cupra 290

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ταξιδέψαμε στην πρωτεύουσα της Καταλονίας για δύο ημέρες γεμάτες… από τον σπορ χαρακτήρα της Seat, με βασικό άξονα την παρουσίαση και πρώτη επαφή με το νέο Leon Cupra 290.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΙΣΠΑΝΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (facebook.com/SeitanF1)

Όπως μαρτυρά και το όνομά του, η νέα χαρτογράφηση του 2λιτρου 4κύλινδρου TSI κινητήρα έχει προσφέρει 10 επιπλέον άλογα σε σχέση με το Cupra 290. Τα 290PS προσφέρονται στις 5.900-6.400 rpm, με τα 35.7 kgm ροπής να έρχονται από τις 1700 έως τις 5800 rpm. Εφοδιάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ή DSG 6 σχέσεων ενώ προσφέρεται σε 3θυρο αμάξωμα, 5θυρο hatchback αλλά και τη Sport Tourer εκδοχή του. Διαθέτει νέα σύστημα εξάτμισης, πιο ελαφρύ, που προσφέρει το κάτι παραπάνω σε απόδοση αλλά κυρίως σε ήχο.

seat-leon-cupra-290-range-b640

Advertisement
Advertisement

Όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με full-LED προβολείς και τροχούς 19 ιντσών,
με το performance package να προσφέρει… ακόμα πιο σπορ πινελιές σε ένα καθαρόαιμο αυτοκίνητο οδηγικών απολαύσεων (ελαστικά επιδόσεων, ειδικές ζάντες και πιο αποδοτικά φρένα από τη Brembo), που είχαμε τη δυνατότητα να το πιέσουμε λίγο παραπάνω σε μία σύντομη κλειστή διαδρομή. Όμως όπως χαρακτηριστικά μας τόνιζαν οι άνθρωποι της Seat, εκτός από σπορ, ταυτόχρονα είναι ένα αυτοκίνητο για την καθημερινότητά μας μέσα σε αστικό τοπίο, με τη μέση κατανάλωση να ορίζεται στα 6.5-6.7 lt/100 km. Άλλωστε γι’ αυτό υπάρχουν και οι τρεις επιλογές ρυθμίσεων λειτουργίας, με την Comfort να είναι για τις βόλτες, τη Sport να βοηθά να ορμήξεις και την Cupra για να… πυροβολήσεις!

seat-leon-cupra-290-i640

Διαφορές στο αισθητικό μέτωπο θα δυσκολευτείτε πολύ να βρείτε αφού ακόμα και στο εσωτερικό όπου δεσπόζουν τα σπορ καθίσματα που προδιαθέτουν για γκάζια, οι Ισπανοί αποφάσισαν να μη χαλάσουν τη συνταγή. Προσπάθησαν όμως να φέρουν βελτιώσεις ουσίας στη λειτουργία του DCC (Dynamic Chassis Control) ενώ όποτε πίεζες κοντά στο όριο, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο εμπρός διαφορικό XDS μοίραζε μαεστρικά τη ροπή στους τροχούς.

Advertisement

Το νέο Leon Cupra 290 είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία και στη χώρα μας, με την τιμή απόκτησής του να ξεκινά από τα 27.950€ με όφελος απόσυρσης, στην 3θυρη έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο.

seat-leon-cupra-290-k640

Advertisement

Στο νέο Cupra βασίζεται και το αγωνιστικό Leon Cup Racer 2016 το οποίο μας σύστησε ο επικεφαλής των αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Seat, Jaime Puig (δείτε την εμπειρία μας πίσω από το τιμόνι του Leon Cup Racer 2015 εδώ και διαβάστε το σχετικό αφιέρωμα εδώ). Άλλωστε η Seat γιορτάζει τις δύο δεκαετίες ύπαρξης των εκδόσεων Cupra άρα ήταν ιδανική συγκυρία για την αποκάλυψη του εν λόγω μοντέλου.

Παράλληλα, είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε την παλιά πίστα Terramar που εδώ και μισό αιώνα δεν έχει φιλοξενήσει αγώνα. Χαρακτηριστικό της, είναι η οβάλ χάραξή της, με τις μεγάλες κλίσεις, που αποτέλεσαν ιδανικό πεδίο παιχνιδιού. Αυτή τη φορά στο δεξί κάθισμα με τον οδηγό αγώνων Jordi Gene στο τιμόνι και στη συνέχεια, οδηγώντας το πρώτο Leon Cupra, με τον V6 2.8lt που λανσαρίστηκε το 2000.

seat-leon-cupra-290-d640

Advertisement

Η δεύτερη ημέρα περιλαμβάνει περισσότερη οδήγηση σε εθνικό και επαρχιακό δίκτυο στην Καταλονία και περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε προσεχώς στην έντυπη έκδοση του Car & Speed στο Πρώτο Θέμα.