Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Live από Βαρκελώνη: Οδηγούμε τη νέα Mercedes CLS

Ελλάδα 18:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Live από Βαρκελώνη: Οδηγούμε τη νέα Mercedes CLS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Live από Βαρκελώνη: Οδηγούμε τη νέα Mercedes CLS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ένα από τα κορυφαία 4πορτα κουπέ του πλανήτη, η Mercedes CLS, μπαίνει στην 3η της γενιά και εμείς ταξιδεύουμε μέχρι τη Βαρκελώνη της Ισπανίας για να οδηγήσουμε το νέο γερμανικό μοντέλο. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Advertisement
Advertisement

H Mercedes CLS ήταν το αυτοκίνητο εκείνο που δημιούργησε την κατηγορία των 4θυρων κουπέ, αφού η πρώτη της γενιά παρουσιάστηκε το 2004 φέρνοντας επανάσταση στην πολυτελή κατηγορία αυτοκινήτων -και όχι μόνο- με το σχήμα της, το οποίο συνδύαζε τις δυναμικές φόρμες ενός κουπέ, με την περισσότερη πρακτικότητα που προσφέρει ένα 4θυρο αμάξωμα.

Σήμερα, 14 χρόνια αργότερα, η CLS 3ης γενιάς έρχεται σε μια εποχή κατά την οποία ανεξαρτήτως μεγέθους τα 4πορτα κουπέ αυξάνονται συνεχώς έναντι ακόμη και των παραδοσιακών σεντάν, ενώ και ο απευθείας ανταγωνισμός (βλ. Audi A7 Sportback και Porsche Panamera) έχει ενισχυθεί πρόσφατα βάζοντας ακόμη πιο δύσκολα στο δημιούργημα της Mercedes.

Advertisement
Advertisement

Μέσα λοιπόν σε αυτό το πλαίσιο, εμείς βρισκόμαστε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας για να οδηγήσουμε τη νέα Mercedes CLS, η οποία στην 3η της γενιά εφοδιάζεται με ό,τι καλύτερο διαθέτει στη φαρέτρα της η γερμανική φίρμα για να αντιμετωπίσει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.

Ξεκινώντας με τη σχεδίαση, η νέα CLS υιοθετεί ένα πιο δυναμικό από πριν 4θυρο κουπέ αμάξωμα, το οποίο στο εμπρόσθιο τμήμα του παραπέμπει και στην κορυφαία Mercedes-AMG GT. Στο πίσω μέρος όπου υπάρχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, οι κολώνες της οροφής πέφτουν πολύ ομαλά πάνω στον ανασηκωμένο τρίτο όγκο, ενώ τα νέα (LED) φώτα στις εσωτερικές τους άκρες είναι πιο αιχμηρά από ποτέ, τονίζοντας και αυτά το δυναμισμό του τμήματος.

CLS Trip 640aa

Advertisement

Αρκετή δουλειά έχει γίνει από τους ανθρώπους της Mercedes και στο πεδίο της αεροδυναμικής, με το σχετικό συντελεστή να έχει μειωθεί στο cd: 0.26, επιφέροντας πολλά οφέλη σε κατανάλωση, θόρυβο στο εσωτερικό, επιδόσεις κ.ο.κ.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, φυσικά η Mercedes έχει φροντίσει ώστε το νέο της 4θυρο κουπέ να προσφέρει υψηλή πολυτέλεια και παράλληλα, να εκπέμψει την κορυφαία τεχνολογία που χαρακτηρίζει τα δημιουργήματα της μάρκας. Ξεχωρίζει δίχως αμφιβολία το ενιαίο μεγάλο οριζόντιο γυάλινο πάνελ (προαιρετικό) με τις δύο οθόνες 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων πάνω στο ταμπλό. Πολύ όμορφοι είναι και οι νέοι στρογγυλοί αεραγωγοί τύπου τουρμπίνας, οι οποίοι μάλιστα φωτίζονται εντυπωσιακά σε εναλλαγή του μπλε και του κόκκινου χρώματος, ανάλογα με τη θερμοκρασία που θα επιλεγεί στον κλιματισμό.

Advertisement

Der neue Mercedes-Benz CLS & Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ ; Barcelona 2018 // The New Mercedes-Benz CLS & Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ ; Barcelona 2018

Στον τομέα των χώρων, η νέα Mercedes CLS για πρώτη φορά διαθέτει στο πίσω κάθισμα μια διάταξη 2+1 θέσεων (5θέσια), δίνοντας παράλληλα την δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος σε ποσοστό 40/20/40. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι άνετος, ενώ αυτός για τα κεφάλια είναι μεν περιορισμένος σε σχέση με ένα αντίστοιχο σεντάν λόγω της κλίσης της οροφής, χωρίς όμως εν τέλει να ενοχλεί ακόμη και τους υψηλόσωμους. Το πορτ-μπαγκάζ από την πλευρά του έχει αρκετά καλή χωρητικότητα 520 λτ.

Der neue Mercedes-Benz CLS & Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ ; Barcelona 2018 // The New Mercedes-Benz CLS & Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ ; Barcelona 2018

Advertisement

Ατελείωτη είναι φυσικά η λίστα των διαφόρων συστημάτων άνεσης και ασφάλειας τα περισσότερα εκ των οποίων προέρχονται από την κορυφαία Mercedes S-Class, ενώ δεν λείπει και η αυτόνομη οδήγηση με σύστημα που αναλαμβάνει το τιμόνι, τα φρένα και το γκάζι, ενώ μόλις ο οδηγός πατήσει τον διακόπτη των φλας, το αυτοκίνητο μπορεί αυτόματα να μετακινηθεί στη διπλανή λωρίδα.

H Mercedes θα προσφέρει από τον Απρίλιο τη νέα CLS με δύο 6κύλινδρα 3λιτρα diesel μοτέρ, τα οποία αποδίδουν 286 και 340 ίππους ισχύος αντίστοιχα (CLS 350 d και CLS 400 d). Το 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 5.7 sec στην πρώτη περίπτωση και 5.0 sec στη δεύτερη, ενώ η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 5.6 lt./100 km. Διαθέσιμος είναι και ο 3λιτρος 6κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας της CLS 450, o οποίος συνδυάζεται με ένα 48-volt σύστημα (EQ) που φροντίζει να τον υποβοηθά στην απόδοσή του, ενώ μέσω συστήματος ανάκτησης ενέργειας παρέχεται στη μπαταρία επιπλέον ηλεκτρικό ρεύμα, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της κατανάλωσης. Η απόδοση μόνο του μοτέρ είναι 367 ίπποι, ενώ επιπλέον 22 άλογα παρέχονται από το σύστημα EQ. Το 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 4,8 sec και η μέση κατανάλωση είναι 7,8 lt./100 km.

Στην κορυφή των επιλογών έρχεται να τοποθετηθεί η νέα Mercedes-AMG CLS 53, η οποία χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα βενζίνης με αυτόν της CLS 450, ωστόσο εκτός από ένα «παραδοσιακό» turbo υπάρχει και ένας ηλεκτρικός κομπρέσσορας, χαρίζοντας τελικά στο μοτέρ αυτό απόδοση 435 ίππων. Επιπλέον 22 άλογα προσφέρονται από το σύστημα EQ. Στο πεδίο των επιδόσεων, η νέα CLS 53 κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε μόνο 4,5 δλ., ενώ η τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Der neue Mercedes-Benz CLS & Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ ; Barcelona 2018 // The New Mercedes-Benz CLS & Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ ; Barcelona 2018

Λίγο αργότερα (το Σεπτέμβριο) θα προστεθεί στη γκάμα και η CLS 350, η οποία θα διαθέτει ένα ολοκαίνουργιο 4κύλινδρο 2λιτρο turbo μοτέρ βενζίνης με απόδοση 300 ίππων, το οποίο θα συνδυαστεί και αυτό με ένα ηλεκτρικό σύστημα 48-Volt EQ. Προς το παρόν δεν υπάρχουν άλλα στοιχεία για το μοτέρ αυτό.

Κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας παρουσίασης της νέας Mercedes CLS είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε την κορυφαία AMG έκδοση του μοντέλου. Το αυτοκίνητο έρχεται στάνταρ με σύστημα τετρακίνησης 4MATIC+, που μοιράζει συνεχώς τη δύναμη και ροπή από τους πίσω προς του εμπρός τροχούς για να μεγιστοποιήσει την πρόσφυση. Στην πράξη, η Mercedes-AMG CLS 53 εντυπωσιάζει με τα οδικά και οδηγικά της χαρακτηριστικά, καταφέρνοντας σε ήπιους ρυθμούς και με την επιλογή «Comfort» στο σύστημα οδηγικών προφίλ Dynamic Select να προσφέρει κορυφαία ποιότητα κύλισης και πολύ καλή άνεση, παρά τα χαμηλού προφίλ ελαστικά με τα οποία συνδυάζεται. Σε μια πιο κλειστή διαδρομή και με επιλεγμένο το προφίλ«Sport», η CLS 53 αποκαλύπτει έναν πολύ δυναμικό χαρακτήρα και, σε συνδυασμό με τον σπορ ήχο των τετραπλών εξατμίσεων, προκαλεί συνεχώς τον οδηγό της να πιέσει όλο και περισσότερο το δεξί πεντάλ του γκαζιού.

CLS Trip Rear 640

Συνολικά, η νέα Mercedes CLS μας έδειξε στην Ισπανία ότι έχει κερδίσει σε δυναμικά χαρακτηριστικά, χωρίς βέβαια να χάνει τον χαρακτήρα ενός ραφιναρισμένου, πολυτελούς και άνετου μεγάλου 4θυρου κουπέ. Το γερμανικό μοντέλο θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του στη χώρα μας όπως προείπαμε από τον Απρίλιο και σε τιμές που ξεκινούν από τα 85.186 ευρώ (CLS 450 4MATIC).