Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Live από την Χερέθ: Οδηγούμε το Skoda Kodiaq RS

Ελλάδα 10:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Live από την Χερέθ: Οδηγούμε το Skoda Kodiaq RS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Live από την Χερέθ: Οδηγούμε το Skoda Kodiaq RS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Skoda το χαρακτηρίζει ως ένα SUV με δυναμικό DNA, εμείς βλέπουμε και οδηγούμε ένα SUV, που εφαρμόζει πολλές πρωτιές. Για πρώτη φορά, ένα SUV συνεχίζει την παράδοση στα μοντέλα RS, με ισχύ 240 ίππων είναι το πιο ισχυρό ντίζελ παραγωγής στην ιστορία της Skoda και τέλος κατέχει το ρεκόρ για τα επταθέσια SUV στο Nürburgring με χρόνο 9 λεπτών, 29,84 δευτερόλεπτων.

Advertisement
Advertisement

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΕΥΟΦΥΛΑΞ (gs@newsauto.gr)

Οι προδιαγραφές και μόνο φτάνουν για να μας εντυπωσιάσουν έτσι η πρώτη εικόνα του Kodiaq RS  ολοκλήρωσε το αίσθημα αυτό με λεπτομέρειες όπως οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, η “μάσκα”, οι καθρέφτες , τα πλαίσια των θυρών, οι ράγες οροφής παρά το μαύρο χρώμα κάνουν αισθητή την διαφορά ενώ οι ζάντες αλουμινίου Xtreme (20 ιντσών) συμπληρώνουν το παζλ της διαφοροποίησης.

Advertisement
Advertisement

Τέλος το νέο λογότυπο “vRS” δίνει τα διαπιστευτήρια του ως το νεότερο μέλος της οικογένειας Skoda RS: Mοντέλα ειδικά σχεδιασμένα για sport οδήγηση με το διακριτικό “v” εμπρός από το RS να σημαίνει νίκη. Επιπλέον, το κόκκινο χρώμα συμβολίζει την αγωνιστικότητα και την ισχύ της οικογένειας RS.

Η πρώτη ματιά

Οι ειδικά σχεδιασμένοι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες τονίζουν τη δυναμική εμφάνιση του Kodiaq RS. Ο πίσω προφυλακτήρας είναι εξοπλισμένος με έναν ανακλαστήρα, που εκτείνεται σε ολόκληρο το πλάτος του οχήματος. Αν έχετε αμφιβολίες για τις καταβολές του μοντέλου τα τελικά της εξάτμισης (είναι ορατά κάτω από τον προφυλακτήρα) το επιβεβαιώνουν.

Advertisement

Οι ζάντες αλουμινίου Xtreme 20 ιντσών (σε ανθρακί χρώμα) αποτελούν άλλη μία πρωτοπορία. Το Kodiaq RS είναι το πρώτο Skoda, που προσφέρει τροχούς αυτού του μεγέθους ως στάνταρ. Οι τροχοί συνδυάζονται με φρένα των… 17 ιντσών.

Τα φωτιστικά σώματα εμπρός, διαθέτουν τεχνολογία LED τελευταίας γενιάς, στον στάνταρ εξοπλισμό, τονίζουν την δυναμική του αυτοκινήτου. Τα πίσω φώτα χρησιμοποιούν επίσης σώματα LED, τα οποία ξεχωρίζουν αμέσως.

Advertisement

Ο εσωτερικός κόσμος

Αν η εμφάνιση του Kodiaq RS σας προκαλεί το εσωτερικό παραμένει δυναμικό αλλά είναι περισσότερο διακριτικό.Ποιοτικά υλικά, οι περίπλοκες αντιπαραβαλλόμενες ραφές και οι κόκκινες λεπτομέρειες δείχνουν πως κάτι διαφορετικό υπάρχει σε αυτό το αυτοκίνητο.

Οι επενδύσεις από (διάτρητο) Alcantara και το δέρμα σε απόχρωση άνθρακα κάνουν τα sport καθίσματα να ξεχωρίζουν. Το λογότυπο “vRS” υπάρχει στα προσκέφαλα, στο μοχλό αλλαγής ταχυτήτων και στο πολλαπλών λειτουργιών τιμόνι. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει πλαίσια πόρτας με το λογότυπο Kodiaq και το πακέτο LED για τον φωτισμό περιβάλλοντος. Η μαύρη επένδυση οροφής και τα πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι συμπληρώνουν την sportive εμφάνιση.

Advertisement

Virtual Cockpit με RS DNA

Από το κορυφαίο (και ταχύτερο) SUV της Skoda δεν θα μπορούσε να λείπει το Virtual Cockpit. Μόνο που και αυτό έχει την δική του ιδιαιτερότητα: Εκτός από τις βασικές προσφέρει επίσης μια πέμπτη λειτουργία απεικόνισης Kodiaq RS. Αυτή η λειτουργία είναι απλή και απεικονίζει μόνο το στροφόμετρο με την ένδειξη ταχύτητας ψηφιακά στο κέντρο του. Έτσι όπου και αν οδηγείτε βλέπετε τις βασικές αλλά ουσιαστικές παραμέτρους κίνησης. Οι άλλες πληροφορίες, όπως ο ραδιοφωνικός σταθμός ή οι οδηγίες πλοήγησης, εμφανίζονται μικρότερες.

Το RS Kodiaq συνδυάζει επίσης τον δυναμισμό και την άνεση: Το κάθισμα του οδηγού είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο με λειτουργία μνήμης και τα φιμέ τζάμια (Sunset) είναι στάνταρ.

Ένα κλειδί που μπορεί να εξατομικευτεί / αποθηκεύει, για παράδειγμα, τη θέση του καθίσματος και το προφίλ οδήγησης και εφαρμόζει αυτομάτως αυτές τις ρυθμίσεις όταν ανοίγει το αυτοκίνητο, ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Χώρος για επτά άτομα

Ακόμα και στην έκδοση RS, το Kodiaq δεν ξεχνά την… οικογένεια και σας προσφέρει χώρο για  πέντε ή επτά άτομα. Στην πενταθέσια μορφή οι χώρος αποσκευών είναι στα 600 λίτρα, ενώ στην επταθέσια μορφή στα 231 λίτρα. Το σύστημα ψυχαγωγίας Bolero, το οποίο διατίθεται στάνταρ, παρέχει εξαιρετικό ήχο. τα προαιρετικά συστήματα Amundsen και Columbus επιτρέπουν την πρόσβαση στις κινητές ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Skoda Connect μέσω του διαδικτύου. Η χρήση ψηφιακού περιεχομένου είναι ιδιαίτερα εύκολη με τα συστήματα ψυχαγωγίας Amundsen και Columbus σε συνδυασμό με το Skoda Media Command 2.0.

Προαιρετικά, υπάρχει επαγωγική φόρτιση για κινητά τηλέφωνα και δύο θύρες USB μπροστά. Υπάρχει μια θύρα USB και υποδοχή 230 V στο πίσω μέρος του Jumbo Box (μεταξύ των εμπρός καθισμάτων). Το σύστημα In-Car-Communication διευκολύνει την συνομιλία με τους επιβάτες στη δεύτερη και τρίτη σειρά καθισμάτων (κάτι σαν ενδοσυνεννόηση) μέσω του συστήματος ψυχαγωγίας.

kodiaq2

Δύναμη RS αλλά και μυαλό

Τα μικροαντικείμενα και οι έξυπνες λύσεις κάνουν την συμβίωση με το Kodiaq RS σίγουρα καλύτερη. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει αφαιρούμενο  κάλυμμα φορτίου, καθώς και διάφορα δίχτυα για να στερεώσετε μικρές αποσκευές ή αντικείμενα. Ο χώρος ομπρέλας και στις δύο εμπρός πόρτες (συμπεριλαμβανομένων των ομπρελών) είναι στάνταρ, όπως και οι χώροι αποθήκευσης για γιλέκα υψηλών προδιαγραφών σε όλες τις πόρτες και μια θήκη για συσκευές πολυμέσων. Στην πλευρά του οδηγού υπάρχει θήκη εισόδου στην κολόνα Α και κουτί αποθήκευσης με υποδοχή για εισιτήρια / πάσα αυτοκινήτου, νομίσματα ή κάρτες SD.

Μοτέρ ικανό να μετακινήσει… σπίτι

Η δύναμη εκφράζεται με το δυνατότερο diesel μοτέρ στην ιστορία της Skoda (2λιτρος Bi-Turbo). Το Kodiaq RS μπορεί να επιταχύνει από στάση (0-100 χλμ) σε μόλις επτά δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 220 χλμ. Η ελκτική δύναμη του κινητήρα από τις χαμηλότερες στροφές είναι όμως αυτό που μας εντυπωσιάζει. Η μέγιστη ροπή, των 51 κιλών, είναι ήδη διαθέσιμη μεταξύ 1.750 και 2.500 σ.α.λ. Όμως οι αριθμοί δεν λένε την αλήθεια αφού η ροπή δείχνει σαν να μην έχει όριο. Η λειτουργία του μοτέρ θυμίζει πολυκύλινδρο κινητήρα από τις ΗΠΑ με πολλά κυβικά εκατοστά.

Η κατανάλωση καυσίμου παραμένει σε μονοψήφια νούμερα ακόμη και με αρκετό παιχνίδι. Οι εκπομπές CO2 είναι 157 g / km και εδώ θαυμάσαμε τους μηχανικούς του group: Ο κινητήρας biturbo στο Kodiaq RS διαθέτει άμεσο ψεκασμό, σύστημα Stop-Start και ανάκτηση ενέργειας από τα φρένα. Διαθέτει επίσης ένα εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης θερμοκρασίας, το οποίο φέρνει γρήγορα τον κινητήρα σε θερμοκρασία λειτουργίας μόλις ανάψει η ανάφλεξη.

Η δύναμη όμως χωρίς την σωστή διαχείριση μπορεί να γίνει άχρηστη. Το DSG κιβώτιο των 7 ταχυτήτων φροντίζει για να μην γίνει αυτό είτε στην αυτόματα είτε στην χειροκίνητη λειτουργία. Το κιβώτιο ταχυτήτων εντυπωσιάζει με εξαιρετικά γρήγορες, ομαλές αλλαγές ταχυτήτων που δεν διακόπτουν την παροχή ισχύος και υποστηρίζουν επίσης και το coasting για οικονομία.

Στη λειτουργία Eco, αποσυνδέει αυτόματα τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων, για παράδειγμα εάν ο οδηγός βγάλει το πόδι του από το γκάζι δίνει την αίσθηση πως επιλέξατε την “νεκρά” ταχύτητα και έτσι αυξάνει την απόδοση. Το όχημα κινείται χωρίς να το επιβραδύνει ο κινητήρας.

Η έξυπνη κίνηση σε όλους τους τροχούς με ηλεκτρονικό συμπλέκτη πολλαπλών δίσκων και το ηλεκτρονικό κλείδωμα του διαφορικού υπολογίζει συνεχώς την ιδανική κατανομή ισχύος. Το σύστημα αυτό μπορεί να μεταφέρει μέχρι και το 85% της διαθέσιμης ροπής στρέψης σε έναν μεμονωμένο τροχό ή μπορεί επίσης να τροφοδοτήσει μόνο τους μπροστινούς τροχούς.

Η κίνηση σε όλους τους τροχούς αυξάνει την πρόσφυση και έτσι βελτιώνει την οδηγική ασφάλεια – σε όλες τις καιρικές συνθήκες και τις συνθήκες του δρόμου καθώς και όταν οδηγείτε εκτός δρόμου.

Ο προσαρμοστικός έλεγχος δυναμικής του πλαισίου (adaptive Dynamic Chassis Control) έχει αυτόματη αλλά και προεπιλεγμένες ρυθμίσεις. Κάθε μία από αυτές προσαρμόζει με βέλτιστο ρόπο την ανάρτηση του Kodiaq RS ώστε να ταιριάζει στο στυλ του εδάφους και οδήγησης.

Υπάρχουν έξι διαφορετικά προγράμματα (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual και Snow) με τις αντίστοιχες, ηλεκτρονικές ρυθμισεις στα αμορτισέρ. Το πιο δυαντό Kodiaq έχει επίσης προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης.

Αυτό προσαρμόζει ηλεκτρονικά το λόγο διεύθυνσης ώστε να ταιριάζει με την τρέχουσα ταχύτητα και εγγυάται ακόμη μεγαλύτερο έλεγχο για πιο σπορ οδήγηση. Εξασφαλίζει επίσης πρόσθετη άνεση στις χαμηλές ταχύτητες και στη στάθμευση.

Μέσα σε μία διαδρομή σχεδόν 100 χλμ στα παράλια της Ανδαλουσίας είδαμε την λεπτή ισορροπία (SUV / sportive όχημα) που κρατά το SUV της Skoda, που τολμά. Τολμά να δείχνει όχι μόνο ότι ξεχωρίζει από τους… εταίρους της στο group αλλά πως είναι διαφορετική. Δεν ξεχνά την παράδοση της (αξιοπιστία και value for money) και εξελίσσεται.

kodiaq1