Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Πορτογαλία: Οδηγούμε τη νέα Fabia

Ελλάδα 21:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

LIVE από Πορτογαλία: Οδηγούμε τη νέα Fabia

ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Πορτογαλία: Οδηγούμε τη νέα Fabia

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στην τρίτη του γενιά, το σουπερμίνι της Skoda δεν φέρνει την επανάσταση στην κατηγορία του, όμως είναι εμφανώς βελτιωμένο στα περισσότερα σημεία. Έτσι αναμένεται να λάβει δικαίως θέση ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις του B segment. Ταξιδεύουμε στη Λισαβόνα για να το οδηγήσουμε και να συνομιλήσουμε με τους ανθρώπους που το σχεδίασαν και το εξέλιξαν.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Η νέα Fabia δε βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του Ομίλου Volkswagen, όμως δανείζεται ορισμένα μέρη από αυτήν, όπως το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης. Σε σχέση με το αυτοκίνητο που αντικαθιστά, είναι πιο φαρδιά και πιο χαμηλά τοποθετημένη στο δρόμο, συνδυασμός που μεταφράζεται σε πιο δυναμική οδική συμπεριφορά. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson και η πίσω από ημιάκαμπτο άξονα.

Στην καμπίνα των επιβατών της Skoda Fabia θα φιλοξενηθούν άνετα 4 επιβάτες (ο τρίτος πίσω θα στριμωχτεί), ενώ και ο όγκος του χώρου αποσκευών (330 lt) είναι πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Η σχεδίαση του εσωτερικού δεν είναι ό,τι πιο χαρούμενο συναντάμε στα σουπερμίνι, όμως η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή είναι υπεράνω κριτικής. Το προαιρετικό σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MirrorLink θα το λατρέψουν οι νέοι, καθώς επιτρέπει το χειρισμό όλων των εφαρμογών των smartphones μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής.

Advertisement
Advertisement

Στους δρόμους της Λισαβόνας, όπως επίσης στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της Πορτογαλίας, οδηγήσαμε τις πιο δημοφιλείς εκδόσεις: με τον 1.2 TSI 110 PS (με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο) και τον 1.4 TDI 105 PS (5άρι κιβώτιο). Δε χρειάζεται να περάσει πολλή ώρα πίσω από το τιμόνι για να γίνει αντιληπτό το έργο των μηχανικών στην ποιότητα κύλισης, την εξουδετέρωση των εξωτερικών θορύβων και την ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης έχει μεν τεχνητή αίσθηση, όμως πληροφορεί επαρκώς για τη θέση των τροχών.

Η νέα Fabia προσφέρει βελτιωμένη εμπειρία μετακίνησης, είτε κάνει ελιγμούς στο αστικό δίκτυο είτε ταξιδεύει με υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Αν και στην Ελλάδα ο 3κύλινδρος 1.4 TDI αναμένεται να μονοπωλήσει τις παραγγελίες, ο συνδυασμός του 1.2 TSI με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων αναδεικνύει περισσότερο τις ικανότητες του αυτοκινήτου.

Στην Ελλάδα αναμένεται τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου, με όλους σχεδόν τους κινητήρες της γκάμας. Βασικός θα είναι ο ατμοσφαιρικός 1.2 MPI με 75 PS, ενώ στις επιλογές με καύσιμο τη βενζίνη περιλαμβάνεται επίσης ο 1.2 TSI με 90 και 110 PS. Διαθέσιμος θα είναι και ο 3κύλινδρος 1.4 TDI, με ισχύ 90 και 105 PS. Η ΒΙΑΜΑΡ ΑΕ θα προσπαθήσει να διατηρήσει τη Fabia σχεδόν στις ίδιες τιμές με το απερχόμενο μοντέλο, με πλουσιότερο όμως εξοπλισμό. Την άνοιξη θα αφιχθεί και η έκδοση Combi, το station wagon αμάξωμα που δίνει έμφαση στους χώρους.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 1.2 TSI/1.4 TDI
Κινητήρας: 1.197 cc/1.422 cc
Ισχύς: 110 PS στις 4.600-5.600 rpm/105 PS στις 3.500-3.750 rpm
Ροπή: 17,8 kgm στις 1.400-4.000 rpm/25,5 kgm στις 1.750-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων/Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 196 km/h – 193 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,4 sec/10,1 sec
Μεικτή κατανάλωση: 4,8 lt/100 km – 3,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 110 gr/km – 90 gr/km
Βάρος: 1.129 kg/1.165 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.992/1.732/1.467 mm
Χώρος αποσκευών: 330 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 99 ευρώ / 0 ευρώ
Τιμή: