Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Ολλανδία: Οδηγούμε το νέο Aygo

Ελλάδα 14:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

LIVE από Ολλανδία: Οδηγούμε το νέο Aygo

ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Ολλανδία: Οδηγούμε το νέο Aygo

ΔΟΚΙΜΕΣ

Την ώρα που οι Έλληνες πανηγυρίζουν για την πρόκριση στους 16 του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου, οι Ιάπωνες λανσάρουν στην Ευρώπη τη δεύτερη γενιά του Aygo. Βρισκόμαστε στο Ρότερνταμ για την πρώτη γνωριμία με το αυτοκίνητο πόλης της Toyota.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ (twitter.com/bitsi74)

Το Aygo εξακολουθεί να κατασκευάζεται μαζί με τα «ξαδελφάκια» του, Citroen C1 και Peugeot 108, στο Κολίν της Τσεχίας. Οι διαστάσεις του δεν άλλαξαν ουσιαστικά (το μήκος του είναι μόλις κατά 2,5 cm μεγαλύτερο), με το όφελος να μεταφράζεται σε αυξημένο χώρο αποσκευών (+29 lt, στα 168 lt). Όμως το μικρό Toyota έχει ωριμάσει και στέκεται πιο… φιλόδοξα απέναντι στον ανταγωνισμό.

Ένας κινητήρας είναι διαθέσιμος, ο 3κύλινδρος 1.0 VVT-i που αποδίδει 69 PS. Συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων είτε με το αυτοματοποιημένο x-shift. Και στις δύο περιπτώσεις οι εκπομπές ρύπων είναι κάτω από τα 100 g/km, δηλαδή το ελληνικό όριο απαλλαγής καταβολής τελών κυκλοφορίας. Υπάρχει και έκδοση Eco (με start/stop, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και αεροδυναμικά βοηθήματα), η οποία προς το παρόν δεν θα εισαχθεί στην Ελλάδα.

Advertisement
Advertisement

Οι τιμές αρχίζουν από τα 10.190 ευρώ (9.440 με απόσυρση) για το 3θυρο μοντέλο στη βασική έκδοση x-cool. Αργότερα, πιθανόν στις αρχές του 2015, θα κυκλοφορήσει και το Aygo με την υφασμάτινη οροφή και άγνωστη ακόμη επιβάρυνση στην τιμή του. Το μεσαίο επίπεδο εξπλισμού x-play (11.100 ευρώ και 10.311 με απόσυρση) προσφέρει 6 αερόσακους, ESP, hill assist, σύστημα προειδοποίησης πίεσης ελαστικών, φώτα ημέρας LED, κλιματισμό, θύρα USB κ.α.). Το σύστημα touch με οθόνη αφής 7 ιντσών και κάμερα οπισθοπορείας κοστίζει επιπλέον 300 ευρώ, ενώ το κιβώτιο x-shift 925 ευρώ.

Από τα πρώτα λεπτά πίσω από το τιμόνι του Aygo αντιλαμβάνεσαι ότι το μικρό Toyota έχει ανέβει κατηγορία. Πατά με σιγουριά στο δρόμο και στρίβει με ασφάλεια. Η ανάρτηση είναι πιο αποτελεσματική και το τιμόνι πιο άμεσο. Σημαντικά βελτιωμένο είναι το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το οποίο είναι πλέον σαφές. Ο τρικύλινδρος κινητήρας παραμένει ζωντανός, θα θέλαμε όμως να ακούγεται λιγότερο στο εσωτερικό. Οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας υποστηρίζουν ότι αυτό έγινε συνειδητά, καθώς οι οδηγοί του προηγούμενου Aygo θεωρούσαν διασκεδαστικό το… κροτάλισμά του.

Θα επιστρέψουμε σύντομα με την πρώτη δοκιμή του νέου Aygo, αφού ολοκληρωθεί η κοινή μας εμπειρία στους δρόμους της Ολλανδίας.